Şimdi Ara

nedir bu litre kavramı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
12.723
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba. şu motor hacmi yani litre kavramını bana biraz basit bir yolla açıklayabilecek var mı?

    tanım olarak değil ama. tamam internetten bakıyorum motor hacmi = cc , işte o da silindirin hacmi demek vesaire.

    mesela mercedes cla 45 amg 2.0 litre motor, 360 beygirlik bir araç. ama chevrolet impala (yeni olan) 3.6 lt motor 305 beygir bi araç.

    e şimdi mercedesin motorunun hacmi daha küçükken nasıl daha yüksek beygir üretebiliyor? bu araçlar kafa kafaya gitse farkı ne olur?
    mesela cls mercedes 3.0 litre motora sahip ama 265 beygir civarı. bu derece büyük motor yine cla 45 ile yan yana gelemiyor.

    yani aynı motor hacmine sahip araçlardan 150 beygir olan da oluyor, 350 beygir olan da. veya daha küçük motor hacmine sahip araçlar daha yüksek beygire sahip olabiliyor. basit yoldan örnekle açıklayabilir misiniz?


    not: teknik motor bilgim yok genel bilgiler ile konuşuyorum bu yüzden olm saçma konuşma falan demeyin rica ediyorum. konuyu mantığı anlayıp öğrenmek için açtım. internetteki kavramlar açıklamalar zaten motorun yapısını bilen insanlar için. onu bilsem zaten anlarım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hysteria_ -- 12 Mayıs 2014; 15:51:41 >







  • mesela mercedesi kullandığı motor 2 litre diyelim 4 silindirlik bir motorsa = 2000cc/4=bir silindir için 500cc lik bir hacim düşüyor . Mercedesin daha üst modellerinde kullandığı 6.3 litrelik motorda ise 6300cc/8=787,5cc lik bir hacim düşüyor silindir başına . Silindir hacmi büyüdükçe o hacimde kullanılabilecek yakıthava karışımı doğru oranda arttığı için teoride verebileceği performans yükselir ama pratikte direkt böyle olmuyor . İşin içine bir sürü etmen giriyor . Motorun deviri+Turbonun yada supercharge ın sağladığı basınç /iletim organları vs vs derken güç oranları değişebiliyor .
  • aynen bende bunu merak ediyorum. 2000 motor 4 silindir araç ile nasıl 6.3 litre motor performansı alıyor adam?
  • Motora gucunu veren verimli yakmadir. Verimli yakmak icinde yuksek sikistirma orani lazimki silindir icindeki basinc yuksek olsun. Yuksek yuksek basinc altinda daha yuksek sicaklik elde eder ve yakiti daha verimli yakarsiniz. Daha yuksek guc alirsiniz. Tabiiki enjeksiyon sekli ve valve zamanlamalarida onemli burada. Yakitin daha iyi kristalize olmasi gerekki yanma yuzey alani artsin daha iyi yanma saglansin.. turbo ve superchargerlarinda yaptigi is temelde budur. Sikistirma oranini yukseltmek,icerisine daha fazla hava girmesini saglamak. Temel esas yanmadir yaNi. Tabi tum bunlar icinde daha kaliteli malzeme daha elektronik motor kontrolu ve daha iyi valf zamanlamalari ve daha yuksek devir sayisi gereklidir.. bunlarda teknoloji demektir. Nitekim,f1 araclari da tum bunlar sayesinde 2.8 litrelil bir motordan yaklasik 800 beygir guc alabilmeyi basarabilmekteler. Diger bir taraftanda daha guclu motor daha fazla isinir,daha fazla yipranir.buda motor omrunu azaltir. Buradada devreye ekonomik ihtiyaclar giriyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Karisk olduysa uzgunum o kadar cok parametre varki inannin neyden bahsedicegimi bilemedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • az çok kafamdakiler yerine oturdu diyebilirim. zaten tamamen anlayabilmek için motor bilgisi gerekli. boş vakitlerimde paso incelemeyi düşünüyorum artık
  • ozandrl pratik yönlerini anlatmış.

    Ruhsatlarımızda yazan statik hacim. Burada eksik kavaram dinamik hacim, dinamik kompresyondur. Veya efektif hacim, efektif kompresyon.

    Kompresyon neden önemli, çünkü genleşme de kompresyon kadardır. Ne kadar genleşme o kadar itme. Dinamik hacim ve kompresyon statik değerlerden farklıdır, çünkü hava esnektir. Çalışan motorda statik değerler güçle pek net irtibat göstermez, hareketli pistonlarda "pompalama kabiliyeti" devreye girince bir takım kazanç ve kayıplar oluşur böylece dinamik hacim statikten ayrılır.

    Statik-dinamik ayrımı işin temel kavramı. Detay ve hasaplama yöntemleri için "tralles"in "MOTOR KARŞILAŞTIRMADA FAYDALI BİR MİHENK TAŞI: BMEP - NEDİR, NE DEĞİLDİR?.." konusu iyidir.

    http://forum.donanimhaber.com/m_40100451/tm.htm




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Asırı besleme bir motor(turbo,supercharger) atmosferik bir motoru guc/hacim oranı bakımından karşılaştırmak adaletsiz olur..
  • hysteria_ kullanıcısına yanıt
    içten yanmalı motorlar
    oğuz borat
    ali sürmen
    ikiside prof ve sana motorların içinden dışından bahsederek öğretir.
    bitirdiğinde gel iki kafa yoralım...
  • Evet ben biraz daha teknik bilgisi olmayan arkadaslarin anlamasi icin pratik yollardan gitmeye calistim bmep: base mean effective pressure. Bsfc: base specific fuel consumption anlamina gelmektedir.
  • şimdi sen 2.5luk kolayı aldın diyelim...
    şişeyi sallamadan bunun kapağını açarsan fıst diye bi ses gelir..işte bu impaladır...

    bide şişeyi iyice sallayıp kapağı açarsan işte bu mercedestir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    şimdi sen 2.5luk kolayı aldın diyelim...
    şişeyi sallamadan bunun kapağını açarsan fıst diye bi ses gelir..işte bu impaladır...

    bide şişeyi iyice sallayıp kapağı açarsan işte bu mercedestir...


    Bu 2.5 litrelik kola yerine 8 tane kutu kola alırsan da 8 silindirli bir mercedes olur :)
  • Benzer silindir hacimlerine sahip motorların sahip olduğu güç farklarını ancak sıkıştırma oranları ve yakıt yakma teknolojisiyle çözebilirsin. Ben sana basitçe motor hacmini ölçmeyi öğreteyim:
    Yaklaşık 10 yıllık bir süreye kadar otomobil üreticileri motor bilgilerini vermekten çekinmiyordu. Ne zaman ki rekabet iyice kızıştı, hacim-güç dengesini sağlamak adına üreticiler bilgilerini saklamayı tercih etmeye başladı. Kolay ulaşılabilecek bir bilgi olarak Şahin'den örnek vereyim.
    Şahin için motor hacmi 1581 cm³ olarak belirtilmiş, 4 silindirli bir araç. Motor hacmini bulabilmek için silindirin hacmini bilmek gerekir.
    V=3,14*r²*h formülünden, r=4,32 cm h=6,74 cm.
    V=394,96 cm³ bir silindirin hacmi, 394,96*4=1579,85 cm³ değerini elde ederiz.

    Beygir gücünü elde edebilmek için ise güç formülleri kullanılmalıdır.

     nedir bu litre kavramı?




  • çok güzel cevaplar gelmiş. kola örneği özellikle iyiydi
  • Araç ağırlığı da önemli. Kasa ağır ise beygir gücü yüksek motor daha mantıklı olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Misal
    660 cc motorlu, 680 kg ağırlığındaki bir araba 4 silindir ve 5 ileri vitesli olmasına rağmen şehiriçi km' de 15 kuruş LPG yakıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.