Şimdi Ara

Nedir şu 0-100km/h takıntısı??? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
4.327
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bence aracın motorunun 0-100'ü önemli değil. Ben 0-100'e değilde, düşük devirde yüksek tork üreten ve bu torku iyi bir devir aralığında koruyan motora başarılı motor derim.
  • GT86,nin Performansi bir yana tasarim olarakta basarili bir otomobil degil bence..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    Bizim millet aracı sadece 0-100 makinesi olarak görüyor.Mesela bir araç almaya karar verdi ilk sorusu : ''0'dan 100'e kaç saniyede çıkıyor?'' oluyor.

    Forumda Gt86 ve Brz'yi yerden yere vuruyorlar.Neymiş 0-100 km/s hızlanması 7.6 saniye alıyormuş...yok m3'le kıyasla, yok siroccoR ile kıyasla , s2000 kıyasla vs. vs. yok o buna tur bindirir.Yok o bunu geçer bak videosuymuş geçiyor işte dandik araba gibi yorumlar yapılıyor...

    İlk önce insan araştırır bu araba ne amaçla yapılmış?Neden yapılmış?Hangi mühendislik aşamalarından sonra ortaya çıkmış biraz araştırır.Hiç olmadı sloganına bakıp ''Saf sürüş zevki'' hııı demekki bu aracın olayı başka diyebilmeli...Ama yok

    Asıl demek istediğim , aracın sürüş dinamiklerine,yol tutmasına , sürerken aldığınız zevke , o devirleri yükseltirken motorun çıkartığı sese biraz daha saygılı davranmamız lazım.Ben kendi aracımı alırkende 0-100 15saniye alınmaz şeklinde yorumlar yapıldı.Ama hiç kimsede kriterlerin neler ?aracı ne için alıyorsun?Bir araçtan beklentileriniz neler?diye soran olmadı...

    Aracın konforlu olması, kaliteli olması F/P oranının yüksek olması gibi konular araç için önemli tercih noktaları.
    Ama bu konulardan her hangi birinin baskın olması o aracı performanslı yapmıyor ki.
    Performanslı değilse değildir, siz neden bunu takıyorsunuz ki.
    O arkadaş için performans önemlidir, sprint hızı önemlidir dikkate alıyordur, siz almıyorsunuzdur.

    Neden her şeyi birbirine karıştırırırız ki biz.
    He forumda söyle bir hastalıkta vardır zaten, araçlarımızın motorlarını överken drag videoları bilmem neleri koyarız,
    işimize gelmeyince de her şey 0-100 değildir.

    Çok subjektif bir toplumuz burası kesin.

    o videoyu sadece merakımdan dolayı çekip foruma koymuştum acaba gerçekten 15saniyedemi çıkıyor diye....Yoksa hergün dışarı çıkıp drag videoları çekmiyorum veya aracın performansını arttıracak parçalar takmıyorum...olmadı 2-3 sene sonra 2.0 motor alacağıma bi turbo takar 0-100 10saniye indirim...




  • Bazı argümanlar bana enteresan geldi. Hatalı sollamayı geçtim hani, hızlanıp kurtaracağını düşünen olabilir de, karayollarının çalışma yaptığı yerde gaza basıp hızlanılmaz... Trafiğe ve araç kullanmaya nasıl bir bakış açısı bu aklım almıyor...
  • Benim için 0-100 hızlanma süresi kesinlikle takıntı değildir,
    Ama bu hızlanma değeri benim gözümde araç alırken önemli bir kriterdir.
  • Türkiye de hiçbir ama hiçbir standart vatandaş araba alırken 0-100 ü ne bakmaz. 2.eline,sorunsuzluğuna,rahatlığına,vergisine,yakıtına,vitesine,servis hizmetine ve yedek parçasına bakar. Gittiğim hiçbir bayide araba inceleyen birisinin 0-100 mevzusunu açtığını görmedim.

    Peki bu 0-100 olayına kim bakar ve kim takar?Bütçeniz minimum 130-150 bin liradan başlıyorsa ve belli bir sosyal seviyedeyseniz işte o zaman bir bmw m serisiyle mersedes amg serisinin hızlanmasına bakarsınız. Yani bana göre 0-100 muhabbeti zengin adama göredir.Parana göre performans alırsın.

    Yukarıda birisi tutturmuş astranın 0-100 ü 38saniye bu arabadan ne sürüş zevki alınır diye. Ben zevk alıyorum kardeşim.Cebimde 150-200 bin lira param olsa bende biliyorum gidip 8 saniyede 100 e çıkan araba almayı ama imkanım buna elverdi ve arabamdan da memnunum.Evet bu yaz bende klima açıkken yokuşta yeşil ışık yanınca her seferinde küfür ettim ama tatilde 2000km yolu bana 450liralık mazotla götürmesi ve 1 yaşındaki arabaya 500lira vergi ödemesi her yerde parçasının bulunması bunu bir yerde affettiriyor.Düz veya yokuş yolda bu arabayla kamyonun yanında kalan varsa,sollamaya çıkamayan varsa sürücüyüm diye ortalıkta dolanmasın zaten. Dğer arabalarla ne kadar sollama yapılıyorsa bununlada yapılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BARKU -- 18 Ağustos 2012; 14:00:27 >




  • Performans arayan birisi olarak 0-100 kriterinin cok önemli olduguna inanırım. Uzun yolda yokus yukarı tek şerit yolda ilerlerken ve arabanda 3 kişi var iken 0-100 ü 12-13 saniye benzinli araçla sollamak berbat birşey . Vites küçültmene ragmen bagıra bagıra geçiyor. Son aracım olan jetta 1.4 tsi 160 ps manuel aracımda yokuslarda zorlanmadan arac sollayabiliyorum. Performans hayat kurtarır , sıkıntıdan kurtarır , trafigi akışkan hale getirir. Vatandaşımız 0-100 kriterine bakmaz ama arabanın atikliğine bakar. Atik araba 0-100 ü saglam olan arabadır. Herkes atik arac kullanmak ister. Birbirimizi kandırmayalım
  • quote:

    Nedir şu 0-100km/h takıntısı???

    aracta ,hızlanma değerleri tabi ki önemlidir ,en az benim için
    motoru güçlü bir arac ,sollamalarda güven verir ve sürüşü de zevklidir ,
    güçsüz motor ise tam tersi ,insanı tedirgin eder .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pixelbs -- 18 Ağustos 2012; 14:10:07 >
  • 0-100 önemlidir , takıntı sayılamaz , bilimsel bir rapordur , beygir neyse 0-100'de odu , iyi günler. [Kişisel düşüncem]
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    GT86,nin Performansi bir yana tasarim olarakta basarili bir otomobil degil bence..

    Belki öyle bilmiyorum ama fiyatını 150bin liraya dayandırmışlar resmen...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    Türkiye de hiçbir ama hiçbir standart vatandaş araba alırken 0-100 ü ne bakmaz. 2.eline,sorunsuzluğuna,rahatlığına,vergisine,yakıtına,vitesine,servis hizmetine ve yedek parçasına bakar. Gittiğim hiçbir bayide araba inceleyen birisinin 0-100 mevzusunu açtığını görmedim.


    işte anlatmak istediğim mevzuda bu...Aracı kullanmadan ,gidişini bilmeden ,sürmeden atıp tutuyorlar...
  • Ömrünün büyük bir bölümünü şehir içinde tamalayan araç için herhalde önemli bir kriter 0-100.Hele ki agresif kullananlara.Şehir içinde ...nı kaldıramadıktan sonra 4. viteste daha iyi ivmelenmiş bana ne!Güçlü arabayla yavaş gidilebilir ama güçsüz arabayla hızlı gidilmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chnbs -- 18 Ağustos 2012; 14:26:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123


    işte anlatmak istediğim mevzuda bu...Aracı kullanmadan ,gidişini bilmeden ,sürmeden atıp tutuyorlar...

    aracın gidişi hakkında bilgi edinmek için ,
    teknik verilerine bakmak yeterlidir
  • 0-100 takıntısı diye başlık açıp performanstan bahsetmişsin. Performans ihtiyacının bir takıntı olduğunu düşünmek için takıntılı olmak gerekir. Otomobiller keşfedildiğinden beri üreticilerin yatırımlarının büyük bir kısmı motor geliştirmeye ayrılır ve bu bir takıntı değildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    GT86,nin Performansi bir yana tasarim olarakta basarili bir otomobil degil bence..

    Nasıl yani ?
     Nedir şu 0-100km/h takıntısı???
  • Bir de o hafif, teneke araçlarıyla, konforlu, ağır yeni sınıf arabalarla roll yapınca azcık kafa kafaya yürüyünce sevinen garibanlar var, onlar ayrı tez meselesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antuaRri

    quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    GT86,nin Performansi bir yana tasarim olarakta basarili bir otomobil degil bence..

    Nasıl yani ?
     Nedir şu 0-100km/h takıntısı???


    Alternatifi cok hocam bu araca bu parayi vermem sahsen..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Biraz evvel senin başlık aklıma geldi kısa bi Video çektim, yanlız ilk kalkış pek olmadı


  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

    Biraz evvel senin başlık aklıma geldi kısa bi Video çektim, yanlız ilk kalkış pek olmadı




    Kahroldum şarkıyı duyunca




  • Araçların performans ölçütü olarak 0-100km kullanılıyor. Benim içinse önemli olan 80-120 arası hızlanmadır, en çok işime yarayan bu çünkü, ben araba geçerken yani sollama yaparken en kısa sürede geçip kendimi sağ şeride atmam önemli, bu süre 5-6 saniye olsun aracımın son hızı isterse 160km olsun. Hız merakım yok sadece ihtiyacım olan istediğim zaman istediğim sürede sollama yapıp ara hızlanmaları yapabilmek. Dişli oranları ile bunlar halledilebilir ama kimseye özel şanzıman hazırlanmayacağı için her şeyin optimum olduğu motor/dişli oranları geliştiriliyor.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.