Şimdi Ara

Nedir şu 0-100km/h takıntısı???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
70
Cevap
0
Favori
4.327
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bizim millet aracı sadece 0-100 makinesi olarak görüyor.Mesela bir araç almaya karar verdi ilk sorusu : ''0'dan 100'e kaç saniyede çıkıyor?'' oluyor.

    Forumda Gt86 ve Brz'yi yerden yere vuruyorlar.Neymiş 0-100 km/s hızlanması 7.6 saniye alıyormuş...yok m3'le kıyasla, yok siroccoR ile kıyasla , s2000 kıyasla vs. vs. yok o buna tur bindirir.Yok o bunu geçer bak videosuymuş geçiyor işte dandik araba gibi yorumlar yapılıyor...

    İlk önce insan araştırır bu araba ne amaçla yapılmış?Neden yapılmış?Hangi mühendislik aşamalarından sonra ortaya çıkmış biraz araştırır.Hiç olmadı sloganına bakıp ''Saf sürüş zevki'' hııı demekki bu aracın olayı başka diyebilmeli...Ama yok

    Asıl demek istediğim , aracın sürüş dinamiklerine,yol tutmasına , sürerken aldığınız zevke , o devirleri yükseltirken motorun çıkartığı sese biraz daha saygılı davranmamız lazım.Ben kendi aracımı alırkende 0-100 15saniye alınmaz şeklinde yorumlar yapıldı.Ama hiç kimsede kriterlerin neler ?aracı ne için alıyorsun?Bir araçtan beklentileriniz neler?diye soran olmadı...







  • Araba, futbol, siyaset. Türk insanının ahkam kestiği 3 konu.. Bense arabayı araba yapan, makinadan-motordan ayıran dediğiniz faktörlere katılıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 00FFCC -- 18 Ağustos 2012; 1:40:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 00FFCC

    Araba, futbol, siyaset. Türk insanının ahkam kestiği 3 konu.. Bense arabayı araba yapan, makinadan-motordan ayıran dediğiniz faktörlere katılıyorum.
    0-100 hızlanmasını 15 snde tamamlayan araçla , 0-100 hızlanmasını 9 snde tamamlayan iki aracın vereceği zevki aynı kefeye mi koymamız gerekiyor yani ?

    Öyleyse sizi 0-100 hızlanmasını 14,5 snde tamamlayan opel astra 1.3 cdti aracı, klimayı 4. veya 5. kademede açıp dik bir rampada kaldırmaya davet ediyorum...

    Akabinde sinir krizi geçirmezseniz bu konuyu tekrar değerlendirirsiniz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    0-100 hızlanmasını 15 snde tamamlayan araçla , 0-100 hızlanmasını 9 snde tamamlayan iki aracın vereceği zevki aynı kefeye mi koymamız gerekiyor yani ?

    Öyleyse sizi 0-100 hızlanmasını 14,5 snde tamamlayan opel astra 1.3 cdti aracı, klimayı 4. veya 5. kademede açıp dik bir rampada kaldırmaya davet ediyorum...

    Akabinde sinir krizi geçirmezseniz bu konuyu tekrar değerlendirirsiniz...

    Alıntıları Göster
    bizim millet f-1 hazırlanıyor ya ondan 0-100 çok önemli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    0-100 hızlanmasını 15 snde tamamlayan araçla , 0-100 hızlanmasını 9 snde tamamlayan iki aracın vereceği zevki aynı kefeye mi koymamız gerekiyor yani ?

    Öyleyse sizi 0-100 hızlanmasını 14,5 snde tamamlayan opel astra 1.3 cdti aracı, klimayı 4. veya 5. kademede açıp dik bir rampada kaldırmaya davet ediyorum...

    Akabinde sinir krizi geçirmezseniz bu konuyu tekrar değerlendirirsiniz...

    Alıntıları Göster
    bu olay sadece 0-100 değilki, 0-100 olarak aracın genel performansı hakkında ipucu veriyor misal 0-100 ü yerlerde bir aracın 80-120 performansının da yerlerde olacağı aşikardır. takıntı değil yani, senin beklentin performans değilmiş almışsın haklısın, bazı insanların da beklentisi performans o yüzden onlar da haklılar, ne yapalım şimdi hiçkimse performans aramasın mı aracında? bu biraz bencilce bir yaklaşım olmuş, herkesin düşüncesi ve beklentileri farklıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 00FFCC

    Araba, futbol, siyaset. Türk insanının ahkam kestiği 3 konu.. Bense arabayı araba yapan, makinadan-motordan ayıran dediğiniz faktörlere katılıyorum.
    Ülkemiz yollarında çıkalabilecek en yüksek hız ortalama 100km bu nedenle bari kalkış hızlı olsun diye 0-100 değerine baklıyor. Bir aracın en önemli performans göstergesi 0-100 değeri. Aktarma organlarındaki başarısızlıktan dolayı aynı güçteki araçlarda ciddi 0-100 hızlanma farkları ortaya çıkıyor. Dizel araçları kullanmak yüksek tork nedeniyle daha zevkli hale geliyor. Benzinli 160 km'den sonra turbo dizeli geçse ne olur? 160 km hız yasal değil yollarımızda dolayısıyla 120-130 km hıza en çabuk ulaşabilen araçlar makbul.

    Tabi bu araç tercihi için herşey değil ama önemli bir kriter.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Ülkemiz yollarında çıkalabilecek en yüksek hız ortalama 100km bu nedenle bari kalkış hızlı olsun diye 0-100 değerine baklıyor. Bir aracın en önemli performans göstergesi 0-100 değeri. Aktarma organlarındaki başarısızlıktan dolayı aynı güçteki araçlarda ciddi 0-100 hızlanma farkları ortaya çıkıyor. Dizel araçları kullanmak yüksek tork nedeniyle daha zevkli hale geliyor. Benzinli 160 km'den sonra turbo dizeli geçse ne olur? 160 km hız yasal değil yollarımızda dolayısıyla 120-130 km hıza en çabuk ulaşabilen araçlar makbul.

    Tabi bu araç tercihi için herşey değil ama önemli bir kriter.

    Alıntıları Göster
    Ne yapsınlar 0-200'e baksalar dk sürüyor canları sıkılır iç açıcı değil 80-160 da hakeza binek otomobiller için malum.
    Elde birtek 0-100 konusu kalıyor e tatmin lazım napacaksın. Firmalar da buna abanıyor hani boşa koymuyorlar onları savuntusu
    bir çok katalog da diğer performans aralıklarını göremiyorsunuz zaten. Sanırsın binek araçların herşeyi 0-100.

    Bir de 0-100'ü 4,5-5 sn olan araçlara poh atan bir kesim var istiyorlar hep 3 olsun. Aslıyla 0-100'ün birincil olarak ağırlık meselesi olduğu pek akla getirilmez.
    Tabi herşeye tüm den karşı çıkmamak da lazım.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    Bizim millet aracı sadece 0-100 makinesi olarak görüyor.Mesela bir araç almaya karar verdi ilk sorusu : ''0'dan 100'e kaç saniyede çıkıyor?'' oluyor.

    Forumda Gt86 ve Brz'yi yerden yere vuruyorlar.Neymiş 0-100 km/s hızlanması 7.6 saniye alıyormuş...yok m3'le kıyasla, yok siroccoR ile kıyasla , s2000 kıyasla vs. vs. yok o buna tur bindirir.Yok o bunu geçer bak videosuymuş geçiyor işte dandik araba gibi yorumlar yapılıyor...

    İlk önce insan araştırır bu araba ne amaçla yapılmış?Neden yapılmış?Hangi mühendislik aşamalarından sonra ortaya çıkmış biraz araştırır.Hiç olmadı sloganına bakıp ''Saf sürüş zevki'' hııı demekki bu aracın olayı başka diyebilmeli...Ama yok

    Asıl demek istediğim , aracın sürüş dinamiklerine,yol tutmasına , sürerken aldığınız zevke , o devirleri yükseltirken motorun çıkartığı sese biraz daha saygılı davranmamız lazım.Ben kendi aracımı alırkende 0-100 15saniye alınmaz şeklinde yorumlar yapıldı.Ama hiç kimsede kriterlerin neler ?aracı ne için alıyorsun?Bir araçtan beklentileriniz neler?diye soran olmadı...

    Aracın konforlu olması, kaliteli olması F/P oranının yüksek olması gibi konular araç için önemli tercih noktaları.
    Ama bu konulardan her hangi birinin baskın olması o aracı performanslı yapmıyor ki.
    Performanslı değilse değildir, siz neden bunu takıyorsunuz ki.
    O arkadaş için performans önemlidir, sprint hızı önemlidir dikkate alıyordur, siz almıyorsunuzdur.

    Neden her şeyi birbirine karıştırırırız ki biz.
    He forumda söyle bir hastalıkta vardır zaten, araçlarımızın motorlarını överken drag videoları bilmem neleri koyarız,
    işimize gelmeyince de her şey 0-100 değildir.

    Çok subjektif bir toplumuz burası kesin.




  • 100 e cikinca hersey bitti saniyorlar da ondan. Zaten Isi bilenler 0-100 e bakmiyor sadece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Ne yapsınlar 0-200'e baksalar dk sürüyor canları sıkılır iç açıcı değil 80-160 da hakeza binek otomobiller için malum.
    Elde birtek 0-100 konusu kalıyor e tatmin lazım napacaksın. Firmalar da buna abanıyor hani boşa koymuyorlar onları savuntusu
    bir çok katalog da diğer performans aralıklarını göremiyorsunuz zaten. Sanırsın binek araçların herşeyi 0-100.

    Bir de 0-100'ü 4,5-5 sn olan araçlara poh atan bir kesim var istiyorlar hep 3 olsun. Aslıyla 0-100'ün birincil olarak ağırlık meselesi olduğu pek akla getirilmez.
    Tabi herşeye tüm den karşı çıkmamak da lazım.

    Alıntıları Göster
    Biraz sitem gibi olmuş yazılanlar haklı olma payı varmı diye düşünsek var ama sonuçda bu forumda araçları kullanan test edenlerde yazıyor hiç hayatında yanından bile geçmemiş insanlarda yazıyor o yüzden fazla kale almamak lazım daha önce 1-2 arkadaşda farklı konularda ama yakın mühmalde sitemlerini belirtmişlerdi bende gene aynı yorumu yapmıştım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Biraz sitem gibi olmuş yazılanlar haklı olma payı varmı diye düşünsek var ama sonuçda bu forumda araçları kullanan test edenlerde yazıyor hiç hayatında yanından bile geçmemiş insanlarda yazıyor o yüzden fazla kale almamak lazım daha önce 1-2 arkadaşda farklı konularda ama yakın mühmalde sitemlerini belirtmişlerdi bende gene aynı yorumu yapmıştım.

    Alıntıları Göster
    0-100 önemlidir... en önemli şeymidir hayır ama önemlidir.kimse 0-100 15 sn olan bir araca binmek istemez.




  • Brz-gt86 üzerinden konuşacaksak , evet aracın hızlanma performansı şu an için beklenenin altında ve hayal kırıklığı yarattı spor araç tutkunları için. Gerçi geçici bir durum bu, yakın zamanda turbo kitleri, çip modifiye derken birçok araçtan hızlı olacaktır, aracın dengesi ile birleşince birçok insan tatmin olacaktır. Fakat standart haliyle 2 litreli bir aile sedani performansında görünüyor maalesef, spor arabaya uymuyor.

    Bir de fiyat konusu var, araç Avrupa'da modifiyeye uygun hesaplı sporcu olarak piyasaya çıktı. Tr de ise 56 bin eur luk etiket var maalesef, bu da ikinci handikap. Şahsen 70-80 bin tl aralığında satılsa bir tane alırdım. Toyota servis kalitesi ile birlikte keyifli kullanılır uzun süre.


    0-100 konusuna gelince , benim aracım bir aile sedani, hızlanması 7,6 sn. Geçen BMW 3,28 kullandım, onun hızlanması 6,1 sn.

    Aradaki farkı şöyle özetleyeyim, benim aracımda tek basıma klima kapalı hızlanmam ile , 3,28 de klima açık ve araçta 3 yetişkin ile hızlanmam aynı diyebilirim. Yani o aradaki 1,5 sn cidden büyük bir fark , çok çok önemli, yeri gelir hatalı bir sollama yaptığınızı son anda fark edersiniz , bu performans hayat kurtarır. YRış mı yapacağız, piste mı giriyoruz gibi yorumlar ile konuyu baside indirgemek yanliş

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    0-100 hızlanmasını 15 snde tamamlayan araçla , 0-100 hızlanmasını 9 snde tamamlayan iki aracın vereceği zevki aynı kefeye mi koymamız gerekiyor yani ?

    Öyleyse sizi 0-100 hızlanmasını 14,5 snde tamamlayan opel astra 1.3 cdti aracı, klimayı 4. veya 5. kademede açıp dik bir rampada kaldırmaya davet ediyorum...

    Akabinde sinir krizi geçirmezseniz bu konuyu tekrar değerlendirirsiniz...

    1.3 cdti opel astra sürüş zevki için piyasada yani ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    0-100 hızlanmasını 15 snde tamamlayan araçla , 0-100 hızlanmasını 9 snde tamamlayan iki aracın vereceği zevki aynı kefeye mi koymamız gerekiyor yani ?

    Öyleyse sizi 0-100 hızlanmasını 14,5 snde tamamlayan opel astra 1.3 cdti aracı, klimayı 4. veya 5. kademede açıp dik bir rampada kaldırmaya davet ediyorum...

    Akabinde sinir krizi geçirmezseniz bu konuyu tekrar değerlendirirsiniz...

    1.3 cdti opel astra sürüş zevki için piyasada yani ?

    Bu mesajdan çıkarabildiğin sonuç bu oldu yani ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    0-100 hızlanmasını 15 snde tamamlayan araçla , 0-100 hızlanmasını 9 snde tamamlayan iki aracın vereceği zevki aynı kefeye mi koymamız gerekiyor yani ?

    Öyleyse sizi 0-100 hızlanmasını 14,5 snde tamamlayan opel astra 1.3 cdti aracı, klimayı 4. veya 5. kademede açıp dik bir rampada kaldırmaya davet ediyorum...

    Akabinde sinir krizi geçirmezseniz bu konuyu tekrar değerlendirirsiniz...

    1.3 cdti opel astra sürüş zevki için piyasada yani ?

    Bu mesajdan çıkarabildiğin sonuç bu oldu yani ?

    Asıl senin konudan çıkardığın yazdığın ilk mesaj mı oldu ?

    Arkadaşın anlatmak istediği örneğin otomatik impreza 14-15 saniyede 100 e çıkıyor, dizel auris 10-11 saniyede çıkıyor. Fakat imprezadan aldığın sürüş keyfini auristen alamazsın olay bu. Anlaması çok da zor değil aslında




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    0-100 hızlanmasını 15 snde tamamlayan araçla , 0-100 hızlanmasını 9 snde tamamlayan iki aracın vereceği zevki aynı kefeye mi koymamız gerekiyor yani ?

    Öyleyse sizi 0-100 hızlanmasını 14,5 snde tamamlayan opel astra 1.3 cdti aracı, klimayı 4. veya 5. kademede açıp dik bir rampada kaldırmaya davet ediyorum...

    Akabinde sinir krizi geçirmezseniz bu konuyu tekrar değerlendirirsiniz...

    1.3 cdti opel astra sürüş zevki için piyasada yani ?

    Bu mesajdan çıkarabildiğin sonuç bu oldu yani ?

    Asıl senin konudan çıkardığın yazdığın ilk mesaj mı oldu ?

    Arkadaşın anlatmak istediği örneğin otomatik impreza 14-15 saniyede 100 e çıkıyor, dizel auris 10-11 saniyede çıkıyor. Fakat imprezadan aldığın sürüş keyfini auristen alamazsın olay bu. Anlaması çok da zor değil aslında

    Ben de sana diyorum ki klima açık ve araç yüklüyken rampada kaldırmakta zorlandığın araçla nasıl sürüş keyfi alabildin ?

    Bunun keyifli yanı neresidir yani...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Ben de sana diyorum ki klima açık ve araç yüklüyken rampada kaldırmakta zorlandığın araçla nasıl sürüş keyfi alabildin ?

    Bunun keyifli yanı neresidir yani...

    Hala astra üzerinden gidiyosun. Ben sana 0-100 hızlanması hemen hemen aynı olan başka bir aracı örnek verdim. Tek gayesi ekonomi olan 1245 cc araçtan tabiki keyif alamazsın ki konuylada hiç alakası yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    0-100 hızlanmasını 15 snde tamamlayan araçla , 0-100 hızlanmasını 9 snde tamamlayan iki aracın vereceği zevki aynı kefeye mi koymamız gerekiyor yani ?

    Öyleyse sizi 0-100 hızlanmasını 14,5 snde tamamlayan opel astra 1.3 cdti aracı, klimayı 4. veya 5. kademede açıp dik bir rampada kaldırmaya davet ediyorum...

    Akabinde sinir krizi geçirmezseniz bu konuyu tekrar değerlendirirsiniz...

    1.3 cdti opel astra sürüş zevki için piyasada yani ?

    Bu mesajdan çıkarabildiğin sonuç bu oldu yani ?

    Asıl senin konudan çıkardığın yazdığın ilk mesaj mı oldu ?

    Arkadaşın anlatmak istediği örneğin otomatik impreza 14-15 saniyede 100 e çıkıyor, dizel auris 10-11 saniyede çıkıyor. Fakat imprezadan aldığın sürüş keyfini auristen alamazsın olay bu. Anlaması çok da zor değil aslında

    Ben de sana diyorum ki klima açık ve araç yüklüyken rampada kaldırmakta zorlandığın araçla nasıl sürüş keyfi alabildin ?

    Bunun keyifli yanı neresidir yani...

    Alıntıları Göster
    0-100 aslında 0'dan 100'e hızlanmanın dışında motorun devir çevirme isteğini gösteren ve ara hızlanmalarda(özellikle sollamalar ve yokuş kabiliyeti) sürücüsüne fikir veren bir kavram yani motor perfprmansı.Tabi ki arada 1 sn(11 ve 12 sn) gibi bir rakam varsa çok elzem değildir ama 5-6 saniyeler varsa (biri 9 biri 15) o zaman araçta tercih meselesi konumuna gelecektir.Aslında tüm araçların ağırlık ve aktarmasına göre ideal güçteki motorların hesaplamaları vardır.Ama günümüzde tasarruf ve kar odaklı ekonomilerde bu hesaplamalar 2. planda kalabiliyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Ben de sana diyorum ki klima açık ve araç yüklüyken rampada kaldırmakta zorlandığın araçla nasıl sürüş keyfi alabildin ?

    Bunun keyifli yanı neresidir yani...

    Hala astra üzerinden gidiyosun. Ben sana 0-100 hızlanması hemen hemen aynı olan başka bir aracı örnek verdim. Tek gayesi ekonomi olan 1245 cc araçtan tabiki keyif alamazsın ki konuylada hiç alakası yok

    Marka-model önemli değil...

    0-100 hızlanması bu kadar düşük olan aracın esnekliği de pek makul olamıyor, bu kadar basit... Siz hiç 0-100 hızlanması 15 sn olup da 80-120 hızlanmasını 8 sn altında tamamlayabilen bir araç gördünüz mü ...

    Tamam herşey 0-100 değil ama bir yere kadar...

    Performans beklemeyebilirsin, saygı duyarım ama aracın düşük devirlerde bayılmasını, rampada zorlanmasını, sollamalarda sıkıntı çıkarmasını da istemez kimse...

    0-100 hızlanması önemli değil diye bir iddia atmak yanlış.. Aracın genel performansı hakkında fikir vermesi açısından çok önemlidir...

    Her neyse tartışma çıkmasın, siz 0-100 'ü 15sn olan bir araçtan keyif alabiliyorsanız ne mutlu size... Ben alamıyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Losangelos

    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    0-100 hızlanmasını 15 snde tamamlayan araçla , 0-100 hızlanmasını 9 snde tamamlayan iki aracın vereceği zevki aynı kefeye mi koymamız gerekiyor yani ?

    Öyleyse sizi 0-100 hızlanmasını 14,5 snde tamamlayan opel astra 1.3 cdti aracı, klimayı 4. veya 5. kademede açıp dik bir rampada kaldırmaya davet ediyorum...

    Akabinde sinir krizi geçirmezseniz bu konuyu tekrar değerlendirirsiniz...

    1.3 cdti opel astra sürüş zevki için piyasada yani ?

    Alıntıları Göster
    Aracım 1.2 motor. En sağ şeritte giderken bile arkadan selektör yapıyorlar. Tarladan,kaldırımdan gitmemi istiyorlar.

    İvme istediğim zaman frene basıyorum.


    Güçlü araca da bindim ama hiç aramıyorum.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.