Şimdi Ara

nereye gidiyor bu fiyatlar ! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
2.022
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bir de Aralık ayı artık pek araç alınacak ay değil deniliyor. Güncelliğini kaybetmiş ya da kaybetmek üzere olan kasa ve araçlarda indirim oluyor belki ama güncel kasa ve modellerde, bizlerin nasıl olsa çılgın gibi araba alma sevdasında olduğumuz bilinci hakim. Arkadaşlar zaten satıyor. Bir de şunu öğrendim; Aralık ayı filo araçların v.s. hep alınma ve değiştirilme ayı imiş. Muhasebe hesapları yapılır vergiden kurtaracak kadar araç bu ay alınırmış. Yani bendeki düşünce artık pek aralıkda araba işine girmemek lehine. Ama belki döviz artacaktır,o zaman da bu fiyatlar uygun kalır.
  • İnternet siteleri ilan başına ücret almalı, yoksa bir arkadaşın yazdığı gibi göle maya çalan çok.
  • Zaten satış yok ikinci elde, satamıyorlar.
    Oysa bu kadar istemeseler satarlar. Zaten sıfırlarda bir sürü cazip yıl sonu kampanyaları var.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • bencede 2. el araba sadece tanıdıktan alınır bu devirde...bunun dışındakiler hep riskli..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: misguided

    bencede 2. el araba sadece tanıdıktan alınır bu devirde...bunun dışındakiler hep riskli..


    Kesinlikle öyle. Kaç aydır araba arıyorum, insan en küçük şeyden kıllanıyor bu ortamda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70
    2. el fiyatlarının düşmesini boşuna beklemeyin, düşmeyecek. Çünkü 0 km fiyatları oldukça yüksek. Bunun da sebebi arz'ın düşük tutulması değil, satışların umulanın çok üzerinde seyretmesidir. 2010 yılı cumhuriyyet tarihinin en çok otomobil satılan yılı oluyor..geçen yılın kriz yılı olması bazı alımların bu yıla ertelenmesine sebep oldu, bu birinci sebep. Faizlerin düşük olması 2. sebep. Konut piyasasının canlanmaması da harcamaların bu yöne kaymasına neden oldu..Bu da üç..vs..
    Bu ülkenin harcama kültürü Avrupalı gibi değil. İleriye dönük borçlanmada sınır tanımıyor. Kaç yıl ödeyeceğine değil, ayda ne kadar ödeyeceğine bakıyor. Bu nedenle örneğin "40'a kadar çıkmışken biraz daha zorlayayım, 50 bin tl'ye şunu alayım" der..Onun ederinin o olup olmadığına bakmaz, sorgulamaz. Faizler de düşük seyredince satışlar patlamış durumda. Yıllardır takip ederim. İlk kez bir yılın aralık ayında bu kadar yok sattıklarına tanık oluyorum. Marka-model farketmiyor. Kardeşim 2 gün önce 308 dizel otomatik aldı. Ellerinde 2 tane siyah vardı, yarım saat içinde biri satıldı ve elimizi çabuk tutmamız söylendi, yoksa diğerinin de alıcısı hazırdı..Bugün Octavia dizel DSG'yi sorayım dedim, ellerinde yokmuş 2 ay sonraya ancak alırsınız dediler ( listeden kuruş inmediler). Golf öyle, Megane gene öyle..Skoda Roomster 1.2 TSİ DSG'nin fiyatı 42.700 tl, gözlerime inanamadım ( sormadım ama muhtemelen o da ellerinde kalmamıştır)..
    Yani sözün özü fiyatların düşmesini beklemeyin. Bu hamur daha çok su kaldırır..Yeni bir kriz çıkmadan ne bu fiyatlar iner, ne de satışlar düşer..


    Olayın özü bu.




  • Arkadaşlar birde almak istediğiniz markanın mali yıl takvimine dikat edin. Mesala bazı markaların mali yılı 31 mart. Buda demek oluyorki onların yıl sonu şubat ve mart yani aralıkta yapmadıkları indirimleri bu ay yapabilirler. Tabiki bu sadece bir öngörü yanlışda çıkabilir.Yakında anlayacağım

    Ben araç fiyatlarının dahada yükseleceğini düşünmüyorum. Yoğun talepten dolayı yükseldi yükseleceği kadar çünkü. Satanda sattı satacağını. Bana Ocak ve Mart ayları arasında biraz indirim olacak gibi geliyor yada en kötü fiyatların aynı kalacağını düşünüyorum. Yalnız bu indirimler resmi liste fiyatlarında gözükmeden galeride pazarlıkla yapılacak gibi. Nisan ve sonrasını allah bilir...

    + olarak yine sağda solda 2011 yılında benzin fiyatlarında dünya genelinde bir artış olacağı konuşuluyor. Birçok alıcıda fren etkisi yapabilir bu durum. Buda araba fiyatlarını düşürebilir.




  • hangi markaların yıl sonu şubat mart hocam???
  • Mesela Honda, Mazda ve Toyota gibi bunların mali yılı 31 mart.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    2. el fiyatlarının düşmesini boşuna beklemeyin, düşmeyecek. Çünkü 0 km fiyatları oldukça yüksek. Bunun da sebebi arz'ın düşük tutulması değil, satışların umulanın çok üzerinde seyretmesidir. 2010 yılı cumhuriyyet tarihinin en çok otomobil satılan yılı oluyor..geçen yılın kriz yılı olması bazı alımların bu yıla ertelenmesine sebep oldu, bu birinci sebep. Faizlerin düşük olması 2. sebep. Konut piyasasının canlanmaması da harcamaların bu yöne kaymasına neden oldu..Bu da üç..vs..
    Bu ülkenin harcama kültürü Avrupalı gibi değil. İleriye dönük borçlanmada sınır tanımıyor. Kaç yıl ödeyeceğine değil, ayda ne kadar ödeyeceğine bakıyor. Bu nedenle örneğin "40'a kadar çıkmışken biraz daha zorlayayım, 50 bin tl'ye şunu alayım" der..Onun ederinin o olup olmadığına bakmaz, sorgulamaz. Faizler de düşük seyredince satışlar patlamış durumda. Yıllardır takip ederim. İlk kez bir yılın aralık ayında bu kadar yok sattıklarına tanık oluyorum. Marka-model farketmiyor. Kardeşim 2 gün önce 308 dizel otomatik aldı. Ellerinde 2 tane siyah vardı, yarım saat içinde biri satıldı ve elimizi çabuk tutmamız söylendi, yoksa diğerinin de alıcısı hazırdı..Bugün Octavia dizel DSG'yi sorayım dedim, ellerinde yokmuş 2 ay sonraya ancak alırsınız dediler ( listeden kuruş inmediler). Golf öyle, Megane gene öyle..Skoda Roomster 1.2 TSİ DSG'nin fiyatı 42.700 tl, gözlerime inanamadım ( sormadım ama muhtemelen o da ellerinde kalmamıştır)..
    Yani sözün özü fiyatların düşmesini beklemeyin. Bu hamur daha çok su kaldırır..Yeni bir kriz çıkmadan ne bu fiyatlar iner, ne de satışlar düşer..


    Arkadaşa katılıyorum.Millet olarak arabalaRA HÜCUM ETTTİK.ekonomi iyi yolda...
    Ocaktan sonra düşer mi ?Zor.Belki belli marka ve modellerde.Ancak yeni yıl zamları üstünede kurdan dolayı artışlar vs.vs.yükseleceğini düşünüyorum.Özellikle bulunmayan araçların ve 0 ların.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    2. el fiyatlarının düşmesini boşuna beklemeyin, düşmeyecek. Çünkü 0 km fiyatları oldukça yüksek. Bunun da sebebi arz'ın düşük tutulması değil, satışların umulanın çok üzerinde seyretmesidir. 2010 yılı cumhuriyyet tarihinin en çok otomobil satılan yılı oluyor..geçen yılın kriz yılı olması bazı alımların bu yıla ertelenmesine sebep oldu, bu birinci sebep. Faizlerin düşük olması 2. sebep. Konut piyasasının canlanmaması da harcamaların bu yöne kaymasına neden oldu..Bu da üç..vs..
    Bu ülkenin harcama kültürü Avrupalı gibi değil. İleriye dönük borçlanmada sınır tanımıyor. Kaç yıl ödeyeceğine değil, ayda ne kadar ödeyeceğine bakıyor. Bu nedenle örneğin "40'a kadar çıkmışken biraz daha zorlayayım, 50 bin tl'ye şunu alayım" der..Onun ederinin o olup olmadığına bakmaz, sorgulamaz. Faizler de düşük seyredince satışlar patlamış durumda. Yıllardır takip ederim. İlk kez bir yılın aralık ayında bu kadar yok sattıklarına tanık oluyorum. Marka-model farketmiyor. Kardeşim 2 gün önce 308 dizel otomatik aldı. Ellerinde 2 tane siyah vardı, yarım saat içinde biri satıldı ve elimizi çabuk tutmamız söylendi, yoksa diğerinin de alıcısı hazırdı..Bugün Octavia dizel DSG'yi sorayım dedim, ellerinde yokmuş 2 ay sonraya ancak alırsınız dediler ( listeden kuruş inmediler). Golf öyle, Megane gene öyle..Skoda Roomster 1.2 TSİ DSG'nin fiyatı 42.700 tl, gözlerime inanamadım ( sormadım ama muhtemelen o da ellerinde kalmamıştır)..
    Yani sözün özü fiyatların düşmesini beklemeyin. Bu hamur daha çok su kaldırır..Yeni bir kriz çıkmadan ne bu fiyatlar iner, ne de satışlar düşer..


    Arkadaşa katılıyorum.Millet olarak arabalaRA HÜCUM ETTTİK.ekonomi iyi yolda...
    Ocaktan sonra düşer mi ?Zor.Belki belli marka ve modellerde.Ancak yeni yıl zamları üstünede kurdan dolayı artışlar vs.vs.yükseleceğini düşünüyorum.Özellikle bulunmayan araçların ve 0 ların.




  • madem millet sıfır araca hücum ediyor.
    bu bodoslamaya sıfır araç alanların, ellerinden çıkardıkları 2.el araçlar ne oluyor?
    yılda 100bin sıfır araç satılsa, 2. el araç çöplüğüne dönmesi muhtemeldir
  • ocak ayından itibaren fiyatı düşücek araçları zaten bayilerine gittiğinizde sezebiliyorsunuz..mesela opelin fiyatları kesin artıcak ama renault ford fiat düşmeye meyilli chevyde bu yolda ama honda,opel,vw bunların fiyatları artar milletimizde nasıl oldu bilmiyorum ama para arttı ve haliyle fiat,reno,pejo gibi araçlar bile az gelmeye başladı hani fiyatı abartı dediğimiz opel,vw bayilerinin içi outlet mağazası gibi hemde haftaiçi hafta sonu farketmez eğer bmw mercedes fiyatlarını biraz çekerse yüksek ihtimal orayada hücum edilecektir buna eminim.
  • Fiyatlar niye dussun?

    Neyin fiyati dusuyor ki araba fiyati dussun?

    Problem, son 2 yilda daha onceki yillara nazaran asiri yukselmis olmasi.

    Bosuna bekliyorsunuz arkadaslar.
  • arkadaşlar konuyu açan kişi olarak sizinle paylaşmak istedim.
    bugün sonkez ankara batıkent otopazarını gezip iyice tiksindikden sonra niyeti bozup bir opel bayiinden sıfır km astra hb aldım.araç essentia 1.4 ve sunroof hariç full model arabada yok yok. fiyat 31.250 TLpazarda 2005 modellere 23bin-27bin TL, 2009 ve üzerlerine ise 27den fazla isteyen şuursuzlar vardı.G kasalarda bile 99 modellere 20 ye yakın isterlerken model 2003 ve araç hafif temizse fiyat 23 oluyodu.heleki biri vardıki benim aldıgım aracın 2010 model ve 80bin km yapmış aracına 29.500 istiyoduki nerdeyse boğazlıcaktım

    ben sıfır aldım içim rahat, hem o fırsatcılara paramı kaptırmadım hemde dul kadın yerine 18inde genç kız aldım :)

    Saygılarımla...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: end76

    Düşmezse düşmesin, düşmüyorsa almazsınız olur biter.Temel ihtiyaç değil ki bu.Sanki araba almazsa ölecek hastalığına yakalanmışız.
    Kimse bu fiyatlardan araba almazsa o zaman ister istemez fiyatlar düşecek, serbest piyasa bu.



    aynen öyle hocam dediğiniz gibi düşmese bile aklı selim bir insan otomobilin yatırım aracı olmadığını bilir ama ikinci elde serbest piyasa ekonomisi dolayısıyla rantbl durumlar söz konusu oluyor.Durumdan mütevellit bizim şantiyelerde yeni yetme toylara sorduğunda öğrendinmi lan karo döşemeyi dediğinde ben ustayım abi yada pompacıya sorsan müdürle aynı donanıma sahip olduğunu düşünür.İnternette şimdi herkesin sanal galeri sahibi olmasına imkan tuttu.Fakat az çok bu işleri takip eden ve içinde olan biri için arabanın gerçek piyasası her zaman ortadadır.Çok eski ve yakın bir arkadaşım olan ama kişiliğine peach olarak tabir edebileceğim bir insan olan m.s nin göztepede galerisi vardır.Biz bir koydukça millet bizim karımızı çok sanınca kendıne iki yazdı biz üç yazdık derken bu iş kim kime dum duma oldu diyor.Tabi onun karında gözü olanlar bilmiyor 12 bin dolar kira verdiğini.Peki o vergi ve kira veriyor diye bu kadar peach olmalımı hayır olmamalı ama işte memleket o yüzdende hergun oturmam yemem içmem m.s ile.Bir araç alırken zaten kasko değerinden ikinci elde yüzde 10 altına almaya bakın zaten pert durumunda sigortanın piyasa rayici olarak ödeyeceği maksımum para anca yakın olur.09 daki dolar dalgalanmasından sonra bütün araçlarda yüzde 20-30 arasında şişkinlik oldu.birde ötv indiriminle ortaya çıkan açıklıktan ikinci el haddini aşan seviyede nemalandı.Bununla beraber bugun artık sıtkını sıyırdığı için devlet politikası ve imkansızlıklar nedeniyle yeni müsvette satıcılar bu konuda bir inat ile bu yolda bu satışlardan kısa vadede kar sağlayıp insan kazıklamayla yol bulmaya çalışıyorlar.Bunun en kötüsüde buna servest ekonomi ve helal kazanç diyorlar.Keşke arabalarda bu kadar vergi yükü olmasada bu memlekette araba hayranlığı bitse zaten insanların bu kadar yeni araca dahi saldıracaklarını düşünmüyorum.Amerikada, avrupada ben böyle bir şey görmedim. aslında amerikan halkının bizim onlara onların bize araba konusunda benzer hayranlıkları var ama kesinlikle üç kağıt ve şerefsizlik yok.Ama bu memleketten 16 saat uçup orada iş kurup halen vergiden çalmayı hesap edip ters fiş kesebilen ve buna kazancın yanında gerek olmamasına rağmen bunu huy edinmiş bir millet olarak genetik yapımızda bazı kişilerde fire verdiğimizi düşünüyorum.Neyse arkadaşlar ben uzun ve fuzuli bir şekilde yazdım ama dediğim gibi lüks olsun halk tipi olsun hepsinde rahat yüzde 20 pazarlık payı mevcut.güncel galeri fiyatları için her turlu mezar istanbul fiyatları için m.s'ye başvuruyorum sizede yardımcı olurum.




  • fiyatlar öyleki bu senenin 10 bin km de olan bir aracı üstelik bir kaç paketi de eksik 33.500 istiyor

    biz bayiden 34.400 e ful paketini el sıkıştık şimdi size sormak istiyorum siz olsaydınız hangisini alırdınız.

    piyasadaki tipler hep tok satıcılar durumda böyle oluyor o zaman
  • kriz olmadıgı surece araba fiyatları dusmez ,bakıyorum artık ailenin her bireyinde araba var,20 sen onceye gore aihtiyac 4 katı arttı..
  • Sıfır araçların fiyatları uygun değilki sadece kredi imkanları uygun 0 km araçlar bence pahalı bu oranda 2. el piyasasıda pahalı aslında 2. elde galericiler resmen mafyalaşmış durumdalar 2. elde fiyatların yüksek olmasının sebebinde biriside galerici faktörü ben 6 aydan beri internette hergün piyasaya bakıyorum aynı araçların farklı isimlerle tekrardan ve tekrardan defalarca tekrarlandığına şahit oluyorum resimler aynı bazen değiştirip şüphe çekmemeye çalışanlar var işini hakkı ile yapan galerici arkadaşlar varsa onlara lafım yok ama diğerlerinin tek yaptığı iş üçkağıtçılık, spekülasyon yaratmak fiyatları şişirmek, adamlar sabah 4 te araba pazarlarına kamp kuruyorlar pazardan araba alıyorlar ki bunu yapan bir arkadaşın akrabası bile var yani sakin satıcı pazara geliyor millet aracı alamadan galerici kapıyor sonra galericinin adamları masum satıcı kılığında pazarda vatandaşı yoluyor buna dur demek gerekli ne kriz ne başka bir faktör bu 2. el piyasasını dengeler, bu tür adeletsizliğin önüne geçilmeli vatandaş bilinçlendirmeli




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.