Şimdi Ara

Nio ET7, yarı katı hal batarya ile 1044 km menzile ulaştı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dünya genelinde hızla yayılan elektrikli araçlarla ilgili beklenen en büyük gelişmelerden biri de katı hal piller. Özellikle yüksek menzil konusunda önemli bir sıçrama yaşatacağı düşünülen katı hal pillerle ilgili gelişmeler olsa da henüz bu teknolojinin ticarileştirilmesi konusunda somut bir adım atılamadı.



    Elektrikli araç denince artık en çok konuştuğumuz ülkelerden biri olan Çin'de katı hal piller konusunda da çalışmalar yapılıyor. Batarya değiştirme teknolojisiyle tanıdığımız Nio, elektrikli sedan modeli ET7'ye entegre ettiği 150 kWsa'lik yarı katı hal batarya ile tek seferde 1044 kilometre yol kat etti.



    Nio CEO'su Willam Li tarafından bizzat gerçekleştirilen 14 saatlik yolculuk canlı olarak yayınlandı. Üstelik yolculuk sonrasında bataryada yüzde 3 şarj kalmıştı. Bunun da 30-40 km civarına denk geldiğini düşünürsek yarı katı hal bataryaya sahip Nio ET7'nin tek şarjla 1100 km civarında mesafe kat edebildiği söylenebilir.



    Nio ET7, yarı katı hal batarya ile 1044 km menzile ulaştı
    Elbette burada yolculuk sırasındaki ortalama hız gibi bilgiler çok önemli. Verilen bilgiye göre, yolculuğun yüzde 92'si şirketin otonom sürüş sistemi olan NOP+ aktif şekilde ve maksimum 90 km/s hızda gerçekleştirildi. Enerji tüketiminin 13.2 kWsa/100 km olarak açıklandığı testteki ortalama hız 84 km/s olarak kayıtlara geçti. Testle ilgili diğer bilgiler ise şöyle:




    • Sıcaklık: -2 ila 12 derece aralığında

    • Ortalama kabin sıcaklığı: 20 derece

    • Ağırlık: 190 kg (iki yetişkin ve canlı yayın malzemeleri)

    • Rakım: Başlangıçta 18 metre, bitişte 23 metre. Maksimum rakım 316 metre.



    Boyut, yoğunluk ve ağırlık avantajı



    Nio ET7, yarı katı hal batarya ile 1044 km menzile ulaştı
    Nio'nun kullandığı 150 kWsa'lik katı hal batarya Pekin merkezli batarya üreticisi WeLion New Energy Technology tarafından geliştirildi. Bu bataryanın duyurusu ilk kez 2020 yılında yapılmıştı. Söz konusu batarya paketindeki her bir hücre 360 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip. Nio, soğutma verimliliğinin de sıradan bataryalara göre altı kat daha güçlü olduğunu iddia ediyor.



    Ayrıca Bkz.BYD, Avrupa'da satın alınabilecek en iyi otomobil seçildi



    Nio halihazırda otomobillerinde 75 kWsa ve 100 kWsa'lik NMC (nikel-manganez-kobalt) batarya kullanıyor. 150 kWsa'lik katı hal bataryanın kapasitesi bunlara göre çok fazla olsa da boyutları aynı. Bu da onu Nio'nun batarya değişim istasyonlarında kullanılabilir hale getiriyor. Üstelik ağırlığı da 575 kg yani Nio'nun 100 kWsa'lik bataryasından sadece 20 kg daha ağır.



    Peki ortada bu kadar avantaj varken katı hal piller neden hala yaygın olarak kullanılamıyor? Bunun en büyük sebeplerinden bir tanesi maliyet. Nio Başkanı Qin Lihong, kullanılan 150 kWsa'lik bataryanın markanın ürün gamındaki ET5 modeliyle aynı fiyata sahip olduğunu belirtti. ET5'in başlangıç fiyatı 42.100 dolar. Buradan katı hal pillerin ne kadar pahalı olduğunu daha net anlayabiliyoruz.



    Nio'nun açıklamasına göre, yeni bataryanın seri üretimi 2024'ün nisan ayında başlayabilir. 




    Kaynak:https://carnewschina.com/2023/12/17/nio-et7-with-150-kwh-semi-solid-state-battery-achieves-a-1044-km-range/







  • Etkileyici. Bataryanın ne kadar sürede sarj etiğini merak ettim. 1000km ve üzeri bir menzil elektirkli araçlardan korkan bir kitleyi aracına aşık edebilir.

  • günümüz bataryaların en gelişmemiş hali bile şuanki fiyatının kaç katı idi 2030 da muhtemelen suanki pillerin maliyetinden bile ucuz olabilir.

  • Tek şarj ile 1000km psikolojik sınırı aşıldıysa, olay tamamdır. Geriye sadece 5dk'lık şarj hızı psikolojik sınırı kaldı.

  • %3 şarj kalmış. Yalnız bunu yazarken elektrikli arabaların şarjı %0 kalsa bile 40 km ye kadar gidebildiklerini de hesaba katın. Belki 1100 ü bile geçerdi. Zira o haber de DonanımHaber'de yayınlanmıştı. BMW nin elektrikli arabası 40 km gitmişti. Hatta birkaç araba modelinin karşılaştırması da vardı.

  • Ee süper bu. Şarjıda 10 dakika içinde full oluyorsa tamamdır, günümüze yeter. Artık gelişsin şu batarya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 150kwh duz standart lityum da 1000km yi aşıyor ki ne bu şimdi?

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • OverClocK1ng kullanıcısına yanıt
    Madem %0 yakıtla gidebiliyor, sonsuza kadar gitsin işte?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • bilade B kullanıcısına yanıt

    100 kWh ile 150kWh aynı boyutta ,yani lityumun aynı kapasitedeki pili bu pilden %50 daha büyük oluyor + ağırlık avantajıda varmış katı hal pilinin

  • faniseyler kullanıcısına yanıt

    korku değil de gereksinim meselesi, beklenti meselesi. ben 500 km altında 3 kişi 50kg yük taşıyamayan elektrikli arabayı tercih etmem ki burada 50km de fazladan olacak ki sıfırlanana kadar 500km yazmadım. bu mesefa çok iyi olur diyordum. ama 1150 km 3 kişi 50kg yük ile en az 850km mesafe demek olur. buda ciddi anlamda aile arabası ve uzun yol yapanlar için artık diesel araçlarla vedalaşma anlamına geliyor.


    çin aldı yürüyor.


    almanya yerinde sayıyor.


    nüfus çöküntüde. 12 milyon ne idüğü belirsizleri getirdiler, eğitimlerini, sağlık sistemlerini, sosyal hayatlarını çöp etmeye başladılar. ben geldiğime pişman oldum. ama gördüğüm çin, büyük bir dev olarak gelecek 300 yılı alacak. almanya ise gerileyen eğitim ile mi yeni nesilden yararlanacak? araplar mı zenciler mi pakiler mi hindular mı bunlara geleceği getirecek? bu kadar insanı ülkeye almak bence çok başka şeyler de hedeflemekte.


    almanya devri bitiyor. 10 seneye made in germany biter, 20 seneye nüfusları biter.





  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    Nickine göre cevap yazmışsın. Arabaları üreten firmalar yazılımı ona göre ayarlıyorlar. %0 kaldığında bile biraz gidebilsinler diye pay bırakıyorlar.

    Tüm arabalarda var. Ama zaten yakında dediğin olacak. Günde 70 km yol giderek bataryası 7 ay giden araba zaten var. Donanımhaber'de de haberi çıkmıştı. Şimdi elektrikli arabalara onu yapmaya başlayacaklar. Önceden yapmadılar ki insanları elektrikli arabaya alıştıralım. Şimdi alışanlar alıştı. Arabaya güneş paneli koyunca menziller artacak. Bu sefer elektrikli araba kullananlar 2. ele koyacaklar ve yeni modele geçecekler...

  • alfa-x kullanıcısına yanıt

    Sadece 20kg daha ağırmis 100'luk bataryadan. Orijinal haber boyle diyor. Öğrenmiş olduk teşekkürler.


    Yine de 2490kg araç. Cok agir. Lastik patlasa kriko bulamazsin, cok zorlar araci bu ağırlık..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilade -- 20 Aralık 2023; 23:57:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.