Şimdi Ara

Nissan NOTE (242. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5.219
Cevap
55
Favori
812.652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 240241242243244
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: klavye123456

    Merhaba,

    4- Kapı kollarının çekildiği zaman geri kapanmaması, veya gevşemesi sorunu ve çözümü

    Geçen kış evi taşımıştım, taşındığımız yer oldukça rüzgar alan ve kışı sert geçen bir yer. (-20 C'yi görmüşlüğüm var) Soğuklardan dolayı olduğunu düşünüyorum. Genel olarak kapı kolu çekilince tam kapanmıyordu. Hatta sol ön kapı kolu sert çekildiği zaman tekrar yerine oturmuyordu ve kapı kapanmıyordu. Dilini dışarıdan ittirmek gerekiyordu.

    Çözüm Özetle:
    Kapının panzilotlarının sökülerek kapı mekanizmalarının çıkartılması lazım. Sonrasında ilk olarak kapı kolu mekanizmasındaki yayın olduğu metalin balata spreyiyle temizlenmesi, sonrasında ise makine yağıyla yağlayıp yay- mekanizmanın tekrardan çalışmasını sağlamak lazım.


    Kamera Arkası:

    Öncelikle kapı kollarını çekili durumda tutup, arasını balata spreyi ile temizlemeye çalıştım. Oldukça kirli görünüyordu. Ancak %5 bile fayda etmedi. Sonra kapı kolunu sökmeye karar verdim. Kapıya dikey olarak baktığınız zaman kapının ortasında - kapı kolu hizasında bir tane plastik kapak var. O plastik kapağı çıkardım, plastik kapağın altındaki vidayı tornavida ile çıkardım. Sonrasında kapı kolunu kapıdan sökebildim. Kapı açmaya cesaret etmek için youtubedan nissan bir aracın kapı pandizot söküm işlemini izledim. Kapının iç tarafındaki tutma kolunun içinde yine plastik bir tapa var. O tapayı kaldırıp altındaki vidayı çıkardım. Sanırım bir de iç taraftaki kapı açma kolunun altında bir vida var. Sonrasında pandizotu çıkardım. Pandizot hatırladığım kadarıyla 6-7 tane plastik klipsle tutuluyor. Panzilotu azcık sert şekilde çekince çıkıyor. Keşke 2 kişi olsaydık, çok daha rahat olurdu, tek başıma yaptım. Neyse, pandizotu çıkardım. (Panzilotu çıkardıktan sonra kapının üzerine şeffaf bir poşet sakız gibi bir yapışkanla geçirilmiş. Mekanizmaya erişmek için poşeti üstten biraz çıkarmanız gerek. Sakın poşeti yırtmayın, son derece dikkatli şekilde ve tekrar kapatabileceğiniz şekilde üstten birazcık çıkarın. Mekanizmaya artık erişebilirsiniz. Kapı telini mekanizmadan çıkartıp metal parçayı dışarı çıkartın.) Balata spreyiyle iyice temizleyin önce, sonra makine yağıyla (1 milyoncularda satılanlardan eğer yoksa evinizde 30 TL'lik çin malı traş makinelerinden çıkan küçük beyaz plastik şişede olan yağ da olur) yağlayın. Yağladıktan bir süre sonra mekanizma yayının çalışmaya başladığını göreceksiniz.

    Sonra dikkatlice önce mekanizmayı yerine takın, sonra şeffaf poşeti eski yerine parmağınızla bastırarak yapıştırın. Sonra panzilotu takın (Dikkat: 2 kişi yaparsanız daha kolay olur. Panzilot klipslerini kırmamaya özen gösterin). Dış kapı kolunu yerleştirin, vidalayın...

    Umarım eksik anlatmamışımdır. Aşağıda fikir versin diye bir iki video var, izleyebilirsiniz:

    https://www.youtube.com/watch?v=6F7lcrNq_E0
    https://www.youtube.com/watch?v=AvUCEjVkF_0

    EDİT:
    Şurada da micra'nın hoparlörlerini değiştirmişler. Resimler fikir verir.
    http://www.noteownersclub.co.uk/forum/how-to-replace-the-front-speakers_topic224.html

    Selamlar,


    eyvallah cok sağolasın yazdıklarını kaydettım airbag olayı ozellıkle cok ıısıme yaradı




  • halen aktif olarak kullanan varmi forumda aeaci 30-35 arasi butcem var daha once astra kullandim ama butceme uygun arac bulamadim note dikkatimi cekti ve 2.el fiyatlari makul gibi alinir mi bakimlari pahali mi fikir verirmisiniz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teeKin

    halen aktif olarak kullanan varmi forumda aeaci 30-35 arasi butcem var daha once astra kullandim ama butceme uygun arac bulamadim note dikkatimi cekti ve 2.el fiyatlari makul gibi alinir mi bakimlari pahali mi fikir verirmisiniz

    Şuan için alınabilir bir araç. Hala kullanıyorum 2010 1.5 DCI 87.000 KM bakımlarını yaptırdım kullanmaya devam ediyorum.

    Bakımları 400 TL civarında tabiki 100.000 bakımını yaptırmadım. Özel servislerde 200-250 TL düşüyor bakımları.

    Umarım güzel bir araç denk gelir ve Nissan Note ailesine katılırsınız.
  • @ TECIRLI
    yorumlariniz icin tesekkur ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba . 25 30 bin tl arası bütçeliyim .karşı otopark da hergün nissan note modelini görüyorum ve çok beğendim .
    Sizlere sorum var .
    1. Aracını satan var mı ?
    2. Manuel vites alsam otomatik yaptırmak için ne kadar öderim. (Eşim için )
    İstanbuldayım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enas57

    Merhaba . 25 30 bin tl arası bütçeliyim .karşı otopark da hergün nissan note modelini görüyorum ve çok beğendim .
    Sizlere sorum var .
    1. Aracını satan var mı ?
    2. Manuel vites alsam otomatik yaptırmak için ne kadar öderim. (Eşim için )
    İstanbuldayım

    Direk Otomatik Al manuel alıp yaptırmak olmaz olamaz olsada astarı yuzunu gecer onun ıcın dırek otomaik al bence diger sorularına birsey diyemem
  • @enas57:Hocam öncelikle o bütçelere manuel vitesli 2008-2009 model tekna modeller bulabilirsiniz. Sonradan otomatik vites yaptırmak yerine 1.4 benzinli otomatik vitesli note modeller var onları bir araştırın sizin için faydalı olur.

    Ben de aracımı satmayı planlıyorum, model yükseltmeyi düşünüyorum.
    2010 Model Nissan Note 1.5 Tekna Beyaz renkli 80.000 KM de Adanada ancak manuel vites olduğu için size gelmez bu araç hocam.İyi akşamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TECİRLİ -- 1 Aralık 2015; 21:33:09 >
  • Merhaba,

    Salı günü 2007 model 1.4 benzinli Note Tekna aldım. 176,000 km de.
    Sizlerle karşılıklı paylaşımlarda bulunabilmeyi diliyorum.
    İyi günler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: klavye123456

    quote:

    Orijinalden alıntı: zyndeahne

    Merhabalar. 2011 1.5 dci Tekna 82000 km deki aracımın Debriyaj seti+Debriyaj bilyası(rulmanı) orjinal parçalar ile değişimini yaptırdım. Sormuştum ama forumdan cevap gelmemişti. Birilerinin işine yarar belki, benim gibi bir çok türk ve yabancı siteden araştırmak zorunda kalmasın diye yazayım dedim.
    2011 1.5 DCİ 90 Hp Euro 5 araçlar için orijinal Debriyaj seti LUK. Ancak bulunması çok sıkıntılı. Aşağıda oem kodlarını verdiğim Renault ürünleri bizim araçlar için uygun.
    7701478779-7701476180-Valeo 828012 DEBRİYAJ SETİ
    306200650R DEBRİYAJ BİLYASI(RULMANI)

    Debriyaj seti komple değişim için harcadığım tutarı da yazayım.
    180 TL Debriyaj seti
    100 TL Debriyaj Rulmanı
    35 TL 3 lt Castrol 80W Şanzıman Yağı
    160 TL işçilik
    TOPLAM: 475 TL. Araç vites geçişleri rahatladı ve Debriyaj inanılmaz yumuşadı. Nissan Yetkili servisi aynı işlem için 1500 TL istedi, o kadar pazarlık yapmama rağmen en son 1350 TL dediler. Fiyat neredeyse 3 katı.

    Ayrıca K9K 1.5 dci motor Nissan Note Hava filtresi- 8200399214(Mais) 10TL .......... Serviste de aynısı takılıyor.
    Yağ filtresi 8200274858-8200278927(Mais) 10TL.
    Garantisi de bittikten sonra artık serviste işlem yaptırma gereği duymuyorum.

    Umarım yararlı olur. HERKESE HAYIRLI SÜRÜŞLER

    Süper bilgi. Yakın zamanda debriyaj setini değiştirmeyi düşünüyordum, iyi oldu. Teşekkürler.

    Bu arada nissan note aracıyla ilgili problemleri ve çözümleri olan arkadaşlar varsa lütfen yazsınlar, eminim herkese çok faydalı olacaktır.

    Aşağıdaki bizzat kendim yaşadığım ve çözdüğüm konular var, zaman olursa ve bilmek isteyen olursa anlatabilirim:
    1- Vites topuzu boyasının çıkması - soyulması ve çözümü,
    2- Direksiyon boyasının çıkması - soyulması ve çözümü,
    3- Airbag ışığının yanıp sönmesi, direksiyon zembereğinin bozulması sorunu ve çözümü
    4- Kapı kollarının çekildiği zaman geri kapanmaması, veya gevşemesi sorunu ve çözümü
    5- Motor içinin yıkanması
    6- Koltuklardaki çıkmayan lekeler (çamaşır suyu dökülmüş gibi beyaz lekeler), sigara yanığı sorunları ve çözümü
    7- Torpidonun yerinden aşağı doğru kaymış olması sorunu ve çözümü
    8- Araç uzun-kısa farlarının, sinyallerin, stop ve geri ışıklarının tamirciye gitmeden değişimi
    9- Hava filtresinin, polen(klima gazı) filtresi tamirciye gitmeden değişimi
    10- Kışlık ve yazlık motor yağı önerisi
    11- Kışlık ve yazlık lastik önerisi
    12- Bagaj açılınca, bagaj kapağıyla birlikte yukarı doğru kalkması gereken (ip) ara bölmenin klipsinin olmaması veya kopmuş olması


    @klavye 123456 Hocam paylaşımların çok kıymetli. Çok teşekkürler. Tüm maddeleri yazsan hepsini okurum :)
    Eline sağlık.




  • Merhabalar

    2011 model DCi tekna model Note ile aranıza katılıyorum. Çözemediğim durumlar var danışmak isterim.

    * İç dikiz aynasının ön tarafında oval bir aparat var ne işe yarar ?
    * Koltuk ısıtması nereden çalışıyor ?
    * Bazı kasisli yollarda konsoldan gelen tıkırtı seslerine nasıl önlem alabilirim ?
    * Koltuklarını deri olarak kaplatmak istiyorum. Önerebileceğiniz bir yer var mı?

    Cevaplarınız için teşekkürler.
  • empacan E kullanıcısına yanıt
    Koltuk ısıtma bu eski note da yok biliyorum. Yeni modellerde olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • revani001 R kullanıcısına yanıt
    merhaba. kaça aldınız arabayı ve araba nasıl. özellikle dolu olduğu zamanlarda yokuşda çekiş problemi oluyormu. bende sahibinden.com da 1 tane görmüştüm 172.000 kmde 25500 tl ye ama satıldı sanırım. bende note arıyorum olmazsa almera alacağım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: revani001

    Merhaba,

    Salı günü 2007 model 1.4 benzinli Note Tekna aldım. 176,000 km de.
    Sizlerle karşılıklı paylaşımlarda bulunabilmeyi diliyorum.
    İyi günler...

    merhaba. kaça aldınız arabayı ve araba nasıl. özellikle dolu olduğu zamanlarda yokuşda çekiş problemi oluyormu. bende sahibinden.com da 1 tane görmüştüm 172.000 kmde 25500 tl ye ama satıldı sanırım. bende note arıyorum olmazsa almera alacağım
  • ysroguz Y kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Sanırım bahsettiğiniz arabayı aldım. Ben de o günlerde 1,5 aydır araba arar durumdaydım. sahibinden, arabam, pazarlar, galeriler, eş dost akraba arabaları... Bayağı bir araba bakmıştım. Satıcısıyla hemen irtibata geçip görmeye gittim. Ben baktıktan sonra başka biriyle anlaşmış ama o kişinin kredi işi olmamış. Sonrasında sahibi sağolsun ikinci sıradaki benimle iletişime geçti. 24,750 ye anlaştık. Birkaç ufak tefek masrafı var arabanın; onlar için önümüzdeki ayı bekliyorum. Dolayısıyla tam kapasite kullandığımı söyleyemeyeceğim.
    Yine de gücüne gelince; dyno testinden 83hp olarak geçti. Klasik bir tabir olacak ama gazına basınca her araba gibi bu da gidiyor. Dolu olduğu zaman muhtemelen çok üstün bir çekiş vermeyecek ki benim de çok üstün bir beklentim yok. Bununla birlikte iyi bildiğim bir diğer araba Honda City 1.4 e göre daha atak bir motor olduğunu söyleyebilirim. Teknik verilerden psikolojik olarak etkilenmiş bir çıkarım değil; bilakis Note 1.4 daha çabuk yanıt veren bir motora sahip.
    Seninle şöyle birkaç şey paylaşabilirim:
    Süspansiyonları çoğu B sınıfı Hatchback araca göre yumuşak. Arkada oturan bir kişi oldu, o da rahat bir süspansiyonu olduğunu söyledi.
    İç ses motor sesi çekişin verdiği memnuniyetle bir kükreme gibi gelse de uzun yolda 5. vites 4000 rpm üstü rahatsız edici olabiliyor. Sadece benim Note mu yapıyor bilmiyorum. Uzun yolda uğultuya dönüşmesinden korkmuyor değilim.
    Bir de sahibinden.com'da radyo/teyp alanında bu araba için herkes telefon/bluetooth işaretliyor ama bluetooth 2008 lerde başlıyor; bilginiz olsun. Ben sonradan öğrendim.
    Çekiş sizin için önemliyse Almera sizi pişman etmez gibi geliyor bana.
    Umarım siz de gönlünüze göre bir araba alıp kazasız belasız kullanırsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: revani001

    Merhaba,

    Sanırım bahsettiğiniz arabayı aldım. Ben de o günlerde 1,5 aydır araba arar durumdaydım. sahibinden, arabam, pazarlar, galeriler, eş dost akraba arabaları... Bayağı bir araba bakmıştım. Satıcısıyla hemen irtibata geçip görmeye gittim. Ben baktıktan sonra başka biriyle anlaşmış ama o kişinin kredi işi olmamış. Sonrasında sahibi sağolsun ikinci sıradaki benimle iletişime geçti. 24,750 ye anlaştık. Birkaç ufak tefek masrafı var arabanın; onlar için önümüzdeki ayı bekliyorum. Dolayısıyla tam kapasite kullandığımı söyleyemeyeceğim.
    Yine de gücüne gelince; dyno testinden 83hp olarak geçti. Klasik bir tabir olacak ama gazına basınca her araba gibi bu da gidiyor. Dolu olduğu zaman muhtemelen çok üstün bir çekiş vermeyecek ki benim de çok üstün bir beklentim yok. Bununla birlikte iyi bildiğim bir diğer araba Honda City 1.4 e göre daha atak bir motor olduğunu söyleyebilirim. Teknik verilerden psikolojik olarak etkilenmiş bir çıkarım değil; bilakis Note 1.4 daha çabuk yanıt veren bir motora sahip.
    Seninle şöyle birkaç şey paylaşabilirim:
    Süspansiyonları çoğu B sınıfı Hatchback araca göre yumuşak. Arkada oturan bir kişi oldu, o da rahat bir süspansiyonu olduğunu söyledi.
    İç ses motor sesi çekişin verdiği memnuniyetle bir kükreme gibi gelse de uzun yolda 5. vites 4000 rpm üstü rahatsız edici olabiliyor. Sadece benim Note mu yapıyor bilmiyorum. Uzun yolda uğultuya dönüşmesinden korkmuyor değilim.
    Bir de sahibinden.com'da radyo/teyp alanında bu araba için herkes telefon/bluetooth işaretliyor ama bluetooth 2008 lerde başlıyor; bilginiz olsun. Ben sonradan öğrendim.
    Çekiş sizin için önemliyse Almera sizi pişman etmez gibi geliyor bana.
    Umarım siz de gönlünüze göre bir araba alıp kazasız belasız kullanırsınız.

    teşekkürler hocam. bende iş güç derken sahibini aramaya fırsatım olmadı. size kısmetmiş. güle güle kullanın. bu araba konusunda tek kafama takılan bir şey var. sanki içi darmış gibi geliyor bana. teknik verilere göre almera ile aynı genişliğe sahip ama dışarıdan bakınca sanki almera 1 karış daha geniş gibi gözüküyor. göz yanılmasımıdır yoksa dizayn dan dolayımı öyle gözüküyor anlamadım. arkaya 80 kg civarında 3 kişi rahat oturabilirmi mesela. note ile ilgili tek sıkıntım bu. 5 kişiyi rahat alması lazım




  • Merhaba arkadaşlar yakında aranıza katılacağım. Kullanımla ilgili ipucu ve önerilerinizi bekliyorum.araç 1.6 tekna lpgli.2006 model 100binde.neresine nasıl bakmalıyım bakım periyotları balata vs.gibi "kardeşim şurasına dikkat et şunu şöyle yap yada yapma" şeklinde önerilerinizi beklerim. İyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ysroguz Y kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler. Araba evet enlemesine çok geniş değil. Yurtdışı inceleme yazılarından birinde okuduğum B+ bu aracın sınıflandırılmasında doğru bir tespit bence. 80 kg ağırlıkta 3 kişi de arkada rahat oturabilirler diyemem. Evet, oturabilirler, kişiye göre kısa mesafe bir yol da gidebilirler ama uzun yol malesef rahat olmaz.
    Ancaaaaaak... Araba geniş değil uzun ve arka koltukların Toyota Yaris ve Mitsubishi Colt'taki gibi kızaklı olması diz mesafesini baya uzatabiliyor. Yani koltukları tam geriye dayayarak D sınıfı bir arabanın diz mesafesini elde edebiliyorsunuz. Kızağı en öne aldığınızda da öyle Fiat Punto, Ford Fiesta gibi rahatsız bir koltuğa dönüşmüyor. Yani kızak aralığını mantıksızca uzatmamışlar. Yani bu 80 kg ağırlığında 3 kişi 1,80 (hatta ben 1,75 e zorlarım) üstü boya sahipse rahatlıkla uzun yola çıkabilirler :) Şunu vurgulamak isterim: Uzun boy ortalamasına sahip aileler için bu araba çok ideal. "Vurgu".
    Almera da öyle rahatsız araba değil. Parasını kesinlikle hakediyor.
    Açıkçası ben ikisi arasında karar vermeye çalışırken şunu düşündüm: Nissan 2006 da son Almera'yı üretmiş ve Note'a başlamış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: revani001

    Teşekkürler. Araba evet enlemesine çok geniş değil. Yurtdışı inceleme yazılarından birinde okuduğum B+ bu aracın sınıflandırılmasında doğru bir tespit bence. 80 kg ağırlıkta 3 kişi de arkada rahat oturabilirler diyemem. Evet, oturabilirler, kişiye göre kısa mesafe bir yol da gidebilirler ama uzun yol malesef rahat olmaz.
    Ancaaaaaak... Araba geniş değil uzun ve arka koltukların Toyota Yaris ve Mitsubishi Colt'taki gibi kızaklı olması diz mesafesini baya uzatabiliyor. Yani koltukları tam geriye dayayarak D sınıfı bir arabanın diz mesafesini elde edebiliyorsunuz. Kızağı en öne aldığınızda da öyle Fiat Punto, Ford Fiesta gibi rahatsız bir koltuğa dönüşmüyor. Yani kızak aralığını mantıksızca uzatmamışlar. Yani bu 80 kg ağırlığında 3 kişi 1,80 (hatta ben 1,75 e zorlarım) üstü boya sahipse rahatlıkla uzun yola çıkabilirler :) Şunu vurgulamak isterim: Uzun boy ortalamasına sahip aileler için bu araba çok ideal. "Vurgu".
    Almera da öyle rahatsız araba değil. Parasını kesinlikle hakediyor.
    Açıkçası ben ikisi arasında karar vermeye çalışırken şunu düşündüm: Nissan 2006 da son Almera'yı üretmiş ve Note'a başlamış.

    note 1.4 ün yakıt tüketimi nasıl acaba. ben şahsen tüp taktırmayı düşünmüyorum. lpg işi her türlü sakat bana göre




  • Bu araba gerçekten rahat bir sürüş arayanlar için tatmin edici seviyede.ses sistemi etrafta dolaşan tofaşlar kadar olmasa da! normal birine yeterli.tipi de bir arkadaşın benzettiği gibi önden bakınca yaramazlık yapacak çocuk gibi gözleri açık bakıyor:) motor 7 bin çevirebiliyor kısa süreli performans adına zevkli oluyor. Sağı solu göz cep kuytu dolu.ayrıca lpg ile benzin arasında herhangi bir fark hissettirmiyor. Bakalım kullandıkça öğreneceğiz detaylarını.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ysroguz Y kullanıcısına yanıt
    Hocam valla yakıt sarfiyatını en iyi test ettiğim (klasik) depoyu fulleyip yol alıp sonra tekrar fulleyip aldığım yakıtı aldığım yola bölmek şeklindeki testi henüz yapamadım. Ama yol bilgisayarının demesine göre son 100 km ortalamam en fazla 7.7 ye çıktı. Bu da 6,5 km yolu tek yön 20 dk da gittiğim yolu 5 sefer gidp geldikten sonra oldu. Ben de taktırmayı düşünmüyorum. Zaten motoru yorgun. Kıyamam :)
  • 
Sayfa: önceki 240241242243244
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.