1.6 tekna executive cam tavan sahibiyim. 04 nisan 2009'da aldim. Aldığıma pişman oldum.
1) Araç 80 km/s hız ve üstünde ön camdan rüzgar alıyordu. Servise 1. gidişimde (08 Nisan 2009) 20 km'lik bir test sürüşü yaptık kapı ayarından dendi. Kapıya ayar yapıldı ses gitti dediler. Servisten çıkmamla dönmem bir oldu. 2. kez servise geldim. Ses kapıdan değil ön camdan geliyor dedim. 20 km'lik bir başka test sürüşü yapıldı. ön cam fitilini ses gelen yerden kıvrık olduğunu gösterdim ve fitilin altının tamamen boş olduğunu göndükten sonra ön cam fitilinin değişmesine karar verdiler. Ön cam fitil siparişini verdiler.
2) 3. kez servise gittiğimde (13 Nisan 2009) ön cam tamamen söküldü, fitil komple değişti. Cam yapıştırıcısının kuruması için 1 gün beklendi. Test sürüşü camın kuruması beklenmesi nedeniyle yapılamadı. Estesi gün araca bindiğimde 80 km/s hız ve üstünde yine rüzgar sesi azalmış olmasına karşın kesilmedi.
3) 4. kez servise gittiğimde (15 Nisan 2009) sürücü kapısı A sütünundan 80 km/s hız ve üstünde ıslık sesi şeklinde sanki ön cam 0,5 cm açık kalmış gibi ses gelmeye devam ettiğini belirttim. Servisten iki ayrı usta ile 20 km'lik test sürüşü yapıldı. (şimdiye kadar 80 km'lik sesin tespiti için test sürüşü yapıldı) Sesin, sürücü kapısında A sütünunda bulunan üçgen parçanın içinden çıkmaya çalışan hava tarafından meydana geldiği tespit edildi. Sürücü kapısı iç kısım söküldü ve üçgen parçanın içi hava giriş ve çıkışına karşı izole edildi. (Tekrar 2 usta ile 20 km'lik bir test sürüşü yapıldı) (şimdiye kadar arıza tespiti için 100 km'lik test sürüşü yapıldı) Ses 80km/s hız yerine 100 km/s'de gelmeye başladı. Test dönüşü kapı tekrar söküldü tekrar izole edildi ve aynı gün 2 usta ile 3. kez 20km'lik test sürüşüne çıkıldı. ( arıza tespiti için 120 km'lik test sürüşü yapıldı). Ses kesildi. Ancak sol arka emniyet kemerinin makarasından ön tarafta oturanları bile rahatsız edecek kadar tıkırtı sesi yaptığını tespit ettim.
4) 0 km bir araç için gereğinden fazla servise gittiğim için ve iş yerinden mesai saatleri içinde ayrılamadığım için. Emniyet kemerinden gelen sesle 1 hafta idare ettim. Derken yağmurlu bir nisan akşamı arka lastiklerden sıçrayan suyun yaratmış olduğu ses ile tanıştım. Bu ses öyle bir şey ki, arka pencereyi sonuna kadar açsanız o kadar ses gelmez. Bununla da kalmayıp fren pedalından gıcırdama sesi gelmeye başladı.
5) 5. kez (08 mayıs 2009) servise gittiğimde. (tekrar test sürüşü yapıldı) Sol arka emniyet kemerinin komple değişimine karar verildi. Yağmurlu havalardaki rahatsız edici ses için servisteki formen'in cevabı şu oldu: Qashqai'leri arka tekerleklerin bulunduğu çamurluk içinde davlumbaz yokmuş bu nedenle tekerleklerden şıçrayan su direkt saca çarptığı için bu ses olurmuş. Fren pedalının arkasında bulunan yay çıkarılıp yağlandı. Elektrikli kapanan yan aynalar da ses nedeniyle yağlandı. Yağlama sırasında halı paspaslara yağ damlatıldı ve leke kaldı.
6) 10 mayıs 2009 itibariyle ön cam-sürücü cam arasından 80 km/s hız ve üstünde yine rüzgar sesi gelmeye başladı. Bunun dışında direksiyon simidi-gösterge panelinden tepsinin içinde titreşen bir vida sesine benzer bir vızıldama sesi ortaya çıktı. 1 ay içerinde 5 kez servise gidip arıza tespiti 200 km'ye yakın için test sürüşü yaptıktan sonra tekrar en başa dönmüş oldum. Servisten ve Nissan Genel Müdürlük'ten araç memnuniyeti hakkında bilgi almak için aradıklarında başımdan geçen olayları anlattım ve konu ile yakından ilgileneceklerini ve çözüme kavuşturacaklarını belirttiler. Ama ben araçtan soğudum. Önceki arabamı sattığıma bin pişmanım.
Qashqai almadan önce, aracın İngiltere'de yapıldığını bilmenizde fayda vardır diyorum. İşçilik konusunda çok başarılı olmadıklarını belirtmek gerekir. Aracı almadan önce test sürüşüne çıkın. Biz test sürüşü talep ettiğimizde ellerinde test sürüşü için araç olmadığı söylediler. Biz de nerde peki test araçları diye sorduğumuzda, araçlar dizi çekiminde diye yanıt aldık.
Uzatmadan, Arka amortisörlerden gelen ses bazen rahatsız edici ama normalde nasıl olması gerektiğini bilmediğim için üstünde durmadım. Yurtdışı forumlarında arka amortisörlerden gelen seslerden oldukça fazla kişi şikayetçi.
Ses sistemi, mp3 soketinden dolayı kayıplara neden oluyor. (kamyonetlerde bile mp3 çaların standart olduğu bir dönemde AUX girişi hakkaten şaka gibi) Qashqai'nin mayıs 2009 çıkışlı ntec modelinde dahili bir mp3 çalar var ama navigasyonlu olduğu için Türkiye'ye gelir mi bilmiyorum.
geçmiş olsun MVDR...benzer kişiliğe sahibiz,aynen benim de arabamda sıfır ses olmalı,çevremdekiler abartıyorsun diyor ama benim aklım almıyor ev parası verip aldığımız arabalardaki zırıltı-tıkırtı-gıcırtı-rüzgar su sesi gibi şeyleri...can sıkıcı hakkaten...umarım hallolur...çok da takmayın,arabanız gerçekten çok başarılı bana göre...
Sayın MVDR öncelikle aracınız hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın, gerçekten hoş olmayan bir durumla karşılaşmışsınız, ben 18 Mart 2009 da dci tekna almıştım şuana kadar kullanımımda herhangi rahatsız edici bir ses olmad ki bende aracı hep dinlerim radyo açmadan, sadece dikiz aynaları geniş olduğundan yüksek süratte (100-120) ses yapmakta onun dışından ben dizel olmasına rağmen sessizliğinden oldukça memnunum ,eşimin aracı 2007 yaris 1,3 bile bana QQ dan sonra gürültülü gelmekte.
Elektirkli dikiz aynasından gelen ses nasıl bir şey merak ettim hemde neresini-nasıl yağladılar acaba? Fren pedalının arkasının yağlanması neden oldu merak ettik? Bilgi verebilirseniz sevinirim.
Geçmiş olsun, inşallah en kısa zamanda şikayetleriniz çözülür. Yağmurlu havalardaki arka tekerleklerden gelen ses ve arka amortisör sesi şimdiye kadar oldukça duyduğumuz şikayetlerdendi. mp3 çalar olmaması ise zaten benimde hiç anlam veremediğim bir durum. Nissan bu klasik şikayetlere bir çözüm bulmalı. Ancak sizin durumunuzda biraz şanslıkta olmuş sanırım. Ben bu aracın 1.5 tekna versiyonunu km lerce test ettim. Dizel olmasına rağmen oldukça sessiz gelmişti bana. Test değerlendirmemi buraya da yazmıştım. Sizin QQ almadan önce kullandığınız araba hangi marka ve modeldi.
Bu kadar problem olmasının tekna executive cam tavan olması ile de bir alakası olabilir mi acaba.. Aslında tam tersi olmalı ama Türkiye de cam tavanların yol şartlarından dolayı akla gelmedik sorunlara yol açabildiğini okumuştum.
arka amörtisörler garanti kapsamında yeni modelle değiştirildi, genel olarak bir fark hissetmek çok mümkün değil, çukurlardan geçerken oluşan darbe sesi artık yok
nissan serviste aracıma yapılan rot-balans sonucunda aracım eskisinden daha çok sağa çekiyor, direksiyonu tam düz tutunca sağa gidiş devam ediyor
nissan japonya türkiyedeki servis durumundan haberdar mı merak ediyorum, nissan genel merkezinin mail adresini bilenlerden rica ediyorum
Herkese slmlar.. Nissan Qashqai alıyorum ve bu arabaya uygun navigasyon sistemide almak istiyorum.Entegre ve uyumlu modelleri incelediğimde sadece 2 model bulabildim.Bunlarda; Navitech'in NAV_CX_2100 modeli ve Bulbul'un Nissan Qashqai modelleri oldu.Fiyatları neredeyse aynı ancak harita,yazılım, kalite gibi konularda navigasyon konusunda pek bir bilgim olmadığından kararsız kaldım.Bu konuda bilgileri olanlar beni aydınlatabilirlerse çok sevineceğim. :) Her iki modelinde avantajları ve dezavantajları nelerdir?.. Şimdiden teşekkürler..
slm xetec dtm 630 tavsiye ederim navaraya takmîslar direksiyon kumandasi ile calisiyor navigasyon igo yuklu resim cekersem gonderirim
valla resmini çekebilirsen çok sevinirim en mrk ettiğim şey zaten uyumlu ve entegre olabilmesi.. bu arada navitech te söylediğine göre igo8 kullanıyormuş..
Merhaba, Onceki aracım sunroof'lu peugeot 207 gt'iydi, aile genisleyince buyuk bir arac alma ihtiyaci dogdu.
Qashqai'in sunroof'undan bir sikayetim yok. TR'de sunroof kullanimi tavsiye edilmiyor cunku gunesli bir ulkedeyiz. Ve hafif araclarda yollarin bozuk olmasi sebebiyle gerceklesen burulmalarda ya sunroofta catlama ya da mekanik arizalar cikabiliyormus.
Ruzgar sesi su an surucu kapısi fitilinden geliyor, emniyet kemeri siparisi geldiginde, kapi fitili siparisini de verdirecegim. Sag kapinin fitiliyle karsilastirildiginda daha yumusak bir malzeme gibi kaliyor. 90-100 km/s suratlerde fitil iceriye katlaniyor ve iceriye ruzgar aliyor.
Qashqai'nin elektrikli aynalari katlandiginda kapı gicirtisi sesi geliyordu. Yaglama direkt aynalarin mafsallarina yag boca edilmesi seklinde olmus. :) Elektrikli aynalarin kontak anahtari kapatildiginda kendilinden kapanmamasi da kotu bir ozellik. Bunu fark eden bir ispanyol ozel bir devre icat etmis. 40 euro'ya satiyor. Kendiniz kolayca monte edebiliyorsunuz. Ve Qashqai'in aynalari kontak acilip kapandiginda kapanip aciliyor. Ve ayna kapama dugmesi de devre disi kalmiyor.
Fren pedalina sadece yavaslamak icin bastigimda, fren pedali gicirdiyordu. Pedalin arkasinda bulunan yay yaglanarak ses giderildi.
Gosterge panelinden gelen tikirti sesi devam ediyor.
Havalandirmayi sonuna kadar actiginizda tikirti sesleri geliyor.
Havalandirmayi tamamen kapatsaniz dahi iceriye hava uflemeye devam ediyor.
Arka amortisorlerden gelen ses arkada oturan oldugunda gelmiyor. Arac bos iken geliyor. aracta 5 kisi varken gelmiyor.
Aracın muzik sistemi idare eder, mini jackla aux girisine yapilan baglantida seste kayiplar meydana geliyor. Aracin garantisini etkilemez ise yurtdisindan bir Kenwood DNX-8220BT alip takacagim.
Arkadaşlar merhaba foruma yeni kayıt oldum size Qashqai maceramı anlatayım. İki tanıdığım var ikisindede 1.6 Qashqai var biri 17.000 km diğeri 9.000 km de ben her iki aracada bindim şehir içi ve şehir dışı kullandım, araç güçlü yol tutuşu iyi konforu mükkemel denebilir. kaşkayı 8 ay inceldikten sonra servislerinin yetersiz olduğunu bilmeme rağmen almaya karar verdim. Tabi almaya niyetlendiğim kaşkay 1.5 dci modeli aşağı yukarı aynı araç benzinlisinden daha fazla torka sahip bir araç. nissan bayine kapora vererek 1.5 dci tekna exctuve cam tavan full modelini beklemeye başladım, tabi forumlarda yazan her mesajı dikkatle okudum aracın - ve + larını göz önüne alarak aracı alıralmaz yapılması gerekenlerin listesini bile çıkardım :) ancak dün nissan genel merkez den öğrendiğim üzere acayip moralim bozuldu ESP ve TCS yi Full modellerinden dahi kaldırmışlar. yani 1.5 dizel suv araç satıyorlar esp ve tcs yi kaldırıyorlar fiyat ise düşmüyor bunun nedenini anlamak mümkün değil.
üstelik aracın görünüm olarak güzel performan olarak güzel olması gibiğ avantajlarının yanında birde hiç dikkatimizi çekmeyen dezavantajlarıda var. İç mekan plastik kalitesi kötü , 15 20 bin km den sonra arabanın ses gelmedik tıkırdı duyulmayan yeri kalmıyor. camlar açıkken lastiklerin sesi çok duyuluyor. aynalar inanılmaz uğultu yapıyor. en kötüsüde 58.900 TL verip alacağımız araç kia ceratoya ve bir çok alt sınıf arabaya geçiliyor utanç verici, diğer markaların suvlarını incelediğimizde: rav4,q5, reno koles,ford kuga bu araçların 2.0 2.2 ve 150 hp civarında motor seçenekleri satıldığını göreceksiniz. bu motor seçenekleri sürüşüde keyiflendiriyor. tabi kaşkayın 2.0 dizel seçeneğide var ancak ben hiçbirinizin 70 80 bin tl yi gözden çıkardıktan sonra kaşkay alacağını sanmıyorum. itiraf etmeliyim bende acaip atladım kaşkaya peşinat bile gitti :( ama sağlık olsun az yakıyor diye 50 60 bin tl iyi olmayan bir araca verilmez.
arkadaşlar amacım kesinlikle kaşkayı kötülemek falan değildir. aksine her gece rüyalarıma giren bir araçtı kendisi ancak sap ile samanı bu devirde ayırmak lazım ilginize teşekkürler.
Sayın parvizi, aramıza hoşgeldiniz, dilerim kısa sürede aracınıza kavuşarak güzel ve keyifli sürüşler dilerim.
Düşüncdelerinize kısmen ebnde katılmaktayım. Bu nedenle bend 1,5 dci tekna almıştım. İlk çıktığı günden bugüne kadar benimde oldukça beğendiğim bir araç QQ, hatta 2007 de ilk çıktığı zaman bir arkadaşım mart ayında kapora vererek Türkiye ye gelen ilk parti QQ a sahip olmak istemişti ve Mart aynda ödemeyi yapıp Ağustos ayında aracını almıştı. Tabi o zamanlar dizel gelmemişti, dizel'in gelmesi ve OTV indirim olması bizlerede kısmet etti ve haylini kurduğumuz araca kavuştuk, exec. modelinde fiyat artıyor tabi ama rav4, koleos, fuga ve tiguan ile dediğniz gibi 2.0 QQ karşılaştırılabilir, onda tercih tabii. Ama QQ şuanda estetik olarak oldukça başarıılı ve dikkat çekici, Euro N cap puanı ve bu sınıfta en düşük tüketim..
iyi dilekleriniz için teşekkür ederim şu nissan pazarını türkiyede biraz arttırsa süper olucak ve servis hizmetlerini ben megane3 coupe yi almaya karar verdim tek sıkıntım sunroof olmaması umarım kaliteli bir usta bulabilirim antalya da :)
Qashqai Tekna modellerinde Cruise Control standart hale getirmiş. Daha önce 1.5 dci tekna mp3 soketli 50.490 iken Crusie control ile 50.740 TL fiyata satılmaya başlamış.
quote:
Orjinalden alıntı: tarcinbey
Qashqai Tekna modellerinde Cruise Control standart hale getirmiş. Daha önce 1.5 dci tekna mp3 soketli 50.490 iken Crusie control ile 50.740 TL fiyata satılmaya başlamış.
Evet, doğru ama ben artı olarak mp3 çalarında standart hale gelmesini bekliyorum.. Yoksa almamm..
mp3 soketsiz model fiuatı da yokki zaten..
quote:
Orjinalden alıntı: tarcinbey
mp3 soketsiz model fiuatı da yokki zaten..
mp3 soketten bahsetmiyorum. Soketle mp3 dinlemek için ayrıca yanınızda mp3 player taşımanız gerekiyor. Dinlemek için aux kablosunun bir ucunu aux girişine diğer ucunu mp3 player a takacaksınız sonra player ınızı açacaksınız teyp te bu mp3 player ın sesini hoparlörlerinden verecek. Bunuda her dinlemek istediğinizde tekrarlamak zorundasınız ya da devamlı araba da takılı kalacak bir mp3 player ınız olacak. Ölme eşeğim ölme misali. Hiç yoktan tabii ki iyi, en azından mp3 dinlemek imkansız değil..
Benim kastettiğim radyo-cd-mp3 çalar. Yani mp3 formatında kayıt yapılmış bir cd yi takınca çalacak. Bence yakında o da olacak, olmalı.. Bakın renault megane III de aynı motor var ve böyle bir sorunu da yok..
Sayın Ege o konuda haklısınız, aux kablo ile mp3 çalar ile bağlantı yapılacak vs vs ses gücünde de düşme oluyor tabii ki ama çocuklar arka koltuktan mp3 çalar ile istedikleri müziği ayarlıyorlar, eşimin aracında MP3 çalarlı, CD üzerinden ama bugüne kadaar da mp3 CD arabada kullanmadım, FM trsansmitter ile kullandım. Tabi olsa bir zararı yok faydası olur..
Nissan’ın ÖTV rekortmeni Qashqai oldu,
MART-Nisan döneminde 1463 adet araç satan Nissan, ÖTV indiriminden faydalanmak isteyen müşterilerine araç alımı konusunda kolaylıklar sağlıyor. Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, "Örnek olarak Qashqai icin Nisan ayı fiyatı ile Mayıs Haziran teslimi kampanyasını, Micra için Mayıs fiyatımızı Nisan’ın 3’üncü haftasında açıklamamızı göstereibliriz. Şu anda Mayıs sonu ve Haziran’da gelecek araçların (ÖTV indirim dönemine ulaşabilecek araçlar) yarıdan fazlasını satmış bulunmaktayız" diye konuştu.
ÖTV indirimiyle birlikte en çok talep gören modellerinin ’Asi Şehirli’ sloganıyla yoğun talep gören Qashqai olduğunu söyleyen Sancaktaroğlu şunları söyledi: "Yüksek satış grafiğine sahip olan Qashqai’nin satışlarında ÖTV indirimi ile birlikte belirgin bir artış yaşandı. Ayrıca, ÖTV öncesi ve sonrası dönemi içerisine alan Ocak-Nisan ayı ODD verilerine baktığımızda Qashqai’nin son 4 ayın SUV segmentinde satış liderliğine oturduğunu görüyoruz. Sadece Mart-Nisan aylarına baktığımızda ise 506 adetlik Qashqai satışı gerçekleşti ve yüzde 9.8’lik bir pazar payına ulaştı.
15 Haziran’a kadar 600’ü Qashqai olmak üzere 800 adet araç getireceklerini de sözlerine ekleyen Sancaktaroğlu, tüketicilerin ÖTV döneminden yararlanabilmesi için 15 Mayıs itibariyle Yeni Note’ un satışına da başladıklarını kaydetti.
Kaynak :http://www.hurriyet.com.tr/otoyasam/11733441.asp?gid=55&srid=3129&oid=1&l=1
Bu kadar Qashqai satılmış ama foruma katılan az anlaşılan...
Arkadaşlar ben de bu aracı yaklaşık bir yıldır takip ediyordum. En sonunda da almaya karar verdim ve geçtiğimiz salı günü Trabzon Beyazlı Otomotivden 46.000 YTL'ye (1.6 Tekna Benzinli Siyah) aldım. Aracı almadan tek endişem test sürüşü yapamamamdı. Birde forumdaki şu kronik amortisör ve kabin içi gürültü şikayetleri. Aracı almadan önce foruma katılan arkadaşlara mail attım. Ayrıca Beyazlı otomotivden araç almış birkaç QQ kullanıcısı ile telefonda görüştüm. Bana maille dönen ve telefonla konuştuğum arkadaşların çoğu bu şikayetlerin yersiz olduğunu söyledi ve kesinlikle bu aracı almamı önerdi. Ben de bu önerilerden güç alarak aracı satın aldım. Aracı satın aldıktan sonra görev yaptığım Ardahan iline getirdim. Aracı alır almaz yaklaşık 400 km yol yaptım. Araç kesinlikle mükemmel. Şöyle ki:
- Önceki aracım VW Bora idi. Yakıt tüketimi Boradan daha az. (Şuan şehir dışı tüketim 6.1) -Yol tutuşta en az Bora kadar iyi. Yüksek sürüş pozisyonu yolda size güven veriyo. -Ardahan'a kadar sahil yolundan sonra virajlı rampa ve dağ yolları geçiyorsunuz. Yolda yağmur ve inanamayacaksınız kar yağdı. Birde öyle bi sis vardı ki 2m. önünüzü göremiyorsunuz. Sisli yolu gece geçtim. Sadece sisleri açarak gittim. Normal kısaları bile yaksanız yansıma yapıyo ve hiçbir şey göremiyorsunuz. Sisler çok başarılı. Aydılatma gerçekten çok yeterli. -Aracın çekişini de çok beğendim. Motor rodajı henüz geçmemesine rağmen çok kuvveli ve seri. Vites aralıkları kısa. Sahil yolundan sonra sürekli tırmandım. Tırmanırken bir çok sollama yaptım. Araç gerçekten güven veriyo. Motor açıldıktan sonra neler olabileceğini siz düşünün. -Ayrıca buralarda yollar gerçekten çok kötü. Ama şu arka amortisör sesini ben duyamadım. Acaba Nissan Türkiyeden gelen şikayetleri dikkate alarak yeni gelen araçların süspansiyonunda bir değişiklik mi yaptı? -17 inç janlar gerçekten aracı çok daha şık gösteriyo -Hız Sabitleyici de bir o kadar güzel. -Otomatik farlar sahil yolu tünellerinde hemen farkını ortaya koydu. -Yağmur sensörü de çok iyi -Bluetooth yolda dikkatinizi dağıtmadan telefonla konuşmanızı sağlıyor. -Ses sisteminide beğendim. Ben yüksek sesle müzik dinlemeyi pek sevmem. Genelde de radyo dinlerim. Radyosu çok kuvvetli. Geldiğim dağ yollarında neredeyse 150 km hiç frekans atlamadan TRT FM sürekli çekti. Ancak radyo anteni çok uzun. Garaja girip çıkarken çıkarmak zorunda kalıyorum. Kısa bir anten siparişi verdim. CD çaları da güzel. Benim için fazlasıyla yeterli. Çok üst kalitedeki ses sistemleriyle tabiki karşılaştırılmaz ama 6 hoparlör lü bu sistem bana göre başarılı. - Araç içi ve bagaj çok geniş. İçine binen uzun boylu ve kilolu arkadaşlarım çok memnun kaldılar. -Kadranlar ve yol bilgisayarı çok spor. -İç aydınlatma çok güzel. Ancak sürücü kapısı dışındaki kapılarda cam açma kapama aydınlatması yok. gece bulmakta zoruk çekebilirsiniz. Japon arabalarında bunun hep böyle olduğunu söylüyorlar. (Mesala Mitsubushi Lancer) -VW Boramda motor üstü plastik bir kapakla kapalıydı. Ancak QQ da motor üstü ve kaput altında motor koruma kapağı yok, herşey ortada gibi. görüntü olarak benim hoşuma gitmedi. Ama bununda kendine göre avantajları ve dezavantajları olduğunu söyediler. - Sürücü koltuğu bölümünden ön konsol altına baktığınızda herşey ortada ( dişli, kablo,... ), acaba bunun kapağı varda benimkine takmayı mı unutmuşlar dedim. diğer QQ lara baktım onlardar aynı. Oraya o bölümü kapatacak bir kapak yapsalarmış daha iyi olurmuş. Tabi bunun bir sakıncası varmı onu da bilmiyorum. -Aracı almadan kauçuk paspas, yumuşak bagaj havuzu ve kapı koruma siparişi vermiştim. Aracı almaya gittigimde kapı koruma çıtalarını takmışlardı. Aracı gerçekten çok güzel gösteriyo. çıtasız araçlar bana çok çıplak geliyo nedense. en önemliside kapıyı açıp kapatırken garaj direklerinden kapıyı koruması. Bagaj havuzuda çok güzel. ancak sürücü bölümündeki kauçuk paspas boylamasına kısa gibi.
Saydığım + - özelliklerin çoğu binek otomobillerde zaten var ama bu aracı almama sebep olan en önemli üç özellik -1.6 115 hp yakıt tüketimi az motor güçlü -Vergisi binek otomobil sınıfında -SUV görünümlü. Altı yüksek herkes bu ne biçim araba diye şöyle bi bakıyo.
-Ben daha önce 97 corolla ve 2000 VW Bora Comftln sahibiydim. Tabiki farklı sınıfta değişik motor güçlerinde araçlar da kullandım. Ancak Genel Değerlendirmem tabiki sahip bulunduğum bu iki araca göredir. Üst sınıf araç kullanıp bu aracı beğenmeyenlerin görüşlerine de saygı duyarım. Ama ben normal bir binek otomobilin full versiyonunu alacağıma bu aracı aldığım için gerçekten çok memnunum.
-İkinci eli zayıf diyorlar ama şuan hangi aracın ikinci eli para ederki. Ayrıca şuan en çok satılan aracın QQ olduğunu söylüyorlar. ODD verileri de bu yönde. Ayrıca gelen bütün araçlar satılmış. Dün İstanbul Bostancıoğlunu aradık ellerindeki bütün araçların satıldığını söylediler. Bende Kaporo verip almıştım zaten. Ben bu aracı binmek için satın aldım. İnşallah kaza ve ciddi bir arıza vermezse çok uzun yıllar binmeyi düşünüyorum.
- Servisinden de kimse memnun değil gibi ama araç gerçekten iyiyse periyodik bakımlar dışında servise uğramayız umarım.
-Şu aralar kullanma klavuzunu okumaktayım. Bana araç tanıtılırken anlatılmayan bir çok özelliğini gördüm. Buda insanın daha çok hoşuna gidiyor. Keşfedecek bir ço şey var. (Mesela Dost Aydıtlatma sistemi)
Şimdilik söyleyeceklerim bu kadar. Kullanıma bağlı olarak ortaya çıkan + ve - leri yazacağım.
Bana özel mailimden dönen ve araç hakkındaki görüşlerini benimla paylaşan arkadaşlara da çok teşekkür ederim.
Hepinize iyi sürüşler.....
arabanız hayırlı olsun şu an note kullanıcısıyım ancak ben de QQ fanatiğiyim,