Kesinlikle, normal bir ülkede bu tür aileler birbirilerini sevmezler çünkü hep rekabet halindedirler. Bizde ise birbirine kız alıp veriyorlar ki piyasanın altını üstüne getirelim, rekabeti yok edelim kafasındalar. Bizde düzgün bir rekabet ortamı bile yok maalesef. |
Nissan ve Honda birleşiyor: Dünyanın en büyük 3’üncü otomobil üreticisi geliyor (2. sayfa)
-
-
Kapatılan fabrikaları sattı, kasaya sıcak para girdi, maliyetler aşağı çekildi bu onları 1 - 2 sene vezir yapar sonrası rezil :) Trump ve Elon reisler tam bir göreve gelsin karbon salan hurda üreticilerini tarihe gömecekler
Siz günü kurtarmanın haberlerini paylaşmışsınız, rekabette kurallar farklılaşıyor, artık otomobil 4 teker 1 motor değil
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 23 Aralık 2024; 16:16:13 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İşçilik maliyeti yüksek, parça maliyeti yüksek (Diğer büyük firmalar 10X parça için fiyat alıyor sen X parça için fiyat aldığından maliyete olumsuz yansıyor.), yazılım/ m.h. sıkıntıları, TOGG 2-4 yılda yeni model çıkarabilirken Çinlilerin her hafta 1 otomobil tanıtması( bu çok önemli aynı telefondaki gibi işlemci/pil/ yazılım vs. teknolojik bir yenilik anında herhangi bir modele yansıyor), devletlerin verdiği sübvansiyonlar ... say say bitmez. Bu sektörde para kazanabilmen için kritik bir parçada veya yazılımda öncü olman lazım oda bizde yok. Şu ortaklık/fabrika satın alma işi maksimum 1-2 yıl daha sürer, sonra Çinli firmaların böyle bir ihtiyacı kalmaz.
-
Size iyi günler
-
yoksa gidiyorlardı mezarlığa doğru...
bu üç markada hatta yanına batılı ve toyota ve mazda yı da koyarsak son on yılın resmıni okuyamamış,emotora geçişi reddetmiş bocalamış ama sonunda teslim olmuş olmak anlamına gelmektedir.
bir kaç yıla daimler ,vw, gibi büyük grupların silinişini izleyin.
-
Carlos ghosna kumpas kurarsanız böyle olursunuz japon ırkçıları
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Renault yalnız kaldıysa ona da stellantise katılmak düşer.Zaten halit bolkan renault'un stellantise katılarak fıat ve psa ile birleşecegini söyledi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Oooohhhh yaşadık!
GT-R NSX geliyor. Feyyayi düşünsün artık!
-
Arkadaşlar 2025 Auto Katalog dün geldi, bugün biraz karıştırdım.
Yeminle... hala... 911 Turbo S, E450 All Terrain, A6 Avant Allroad quattro, Kia Stinger dışında ilgimi çeken araba yok. Ha Bentley Continental R... ama o da eski zaten.
NSX gitti, GT-R gitti, Alpine şüpheli, Genesis Shooting Brake göremedim...
Hyundai N, GR Yaris hala var...
Cazibeli yeni bir şey yok. Her şey SUV. Haa, Lambo, Huracan'ı ve büyüklerini bitirmiş, çok vahşi iki yeni model sunmuş.
Biraz daha bakayım, belki bişi çıkar. Du bakiim Huracan gidince, Audi R8 n'olmuş...
-
Son çırpınışlar malesef.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu firmaların birleşme amacı Katıhal Batarya üretiminde ortaklık. Batarya yatırımı çok pahalı ve riskli bir yatırım. Pili ucuza üretemeyenin gelecekte yaşama şansı yok.
-
Trump "reis"in ilk yapacağı şey carbon act ve düşük/sıfır partiküllü otomobil sübvansiyonlarını bitirmek. kalifornia'da bile bunun hazırlığı yapılacağını açıkladılar daha yeni. Adam ve avanesi kökten elektrikli otomobile karşı, sizin yazdığınız şeye bakın.
Elon muskın firmaları ve yerel üretim yapan girişimler tek istisnalar olarak kalacak o pazarda.
Honda, Toyota gibi markalar da elektriğe karşı değil, sadece zaman gerektiğini söylüyorlar, toptan herşeyi iptal edip, tüm içten yanmalı gelişim ve satışını durdurup "sadece" elektrikli otomobile abanmanın uygun olmadığını söylüyorlar ticari olarak. Vw ve Mercedes gibi para yutan karadelik platformlara milyarlarca dolar saçıp resmen batağa düşme ihtimali var ya hani onlar gibi? hah işte o batağa düşmek istemiyorlar. Yoksa Toyota özellikle pil teknolojisine en büyük yatırımı yapan firmalardan biri, Honda'da aynı şekilde büyük oyuncu olmak istiyor.
Pazarda akıllıca pozisyon almaya çalışmak ile bir şeyi yapmak isteyip de becerememek veya yapmak istememek arasındaki farkı bilmek lazım bir önce.
-
Bütün japon markaları birleşecek yazıyorum. Toyota çatısı altında olması daha muhtemel ama belli başlı çatı şirketi haline de gelebilirler. Piyasa daraldı hayatta kalmak için başka seçenek yok. Honda Nissana can yeleği atmış Nissan batma noktasına çok yakındı.
-
TOGG'un durumu farklı,
Sadece Türkiye'deki satışlar ile bile ayakta durabilir çünkü rakiplerine göre çok farklı vergi avantajı var, kar payı daha yüksek. Yurt dışında satamasa bile ayakta kalır vergi farkı böyleyken.
-
Trump ın pozisyonu önemli değil 4 yıl iktidarda kalacak biri bunu şekillendiremez iktidar süresi yetmez. Pil işine ABD şirketleri milyarlarca dolar yatırım yapıyor buna şu anki Petrol şirketleri de dahil. Zaten bir süre bu iş hem elektrik hem fosil yakıt olarak gider gitmek zorunda. Bu geçiş süresini Pil arz hızı ve depolama kapasitelerindeki teknoloji belirler.
-
Trump'ın pozisyonu çok önemli de, evet kafasına göre sonuçta nereye gittiği belli olan endüstriyi kesip atamaz orası doğru. daha yapılacak çok yatırım var, bir çok girişim olacak çoğu binek otomobil elektrikli olacak gelecekte bundan zaten kaçış yok. benim itirazım yok Trump-elon ele ele verip karbon salan araçları bitirecekler, Ice araçları bitirecekler iddiasına, yok böyle bir şey.
Onların alacağı tek aksiyon, ana üreticilerin -legacy firmaların yani- hybrid tipi araçlarını destekleyecek planlar geliştirmek olur, yeni startuplar ve Tesla da elektrikten devam edecek zaten.
-
Bu adamlar önümüzdeki sene birleşme için görüşecek de, birleştikten sonra teknolojileri de birleştirecekler deeee, çinlilere BYD'ye Tesla'ya TOGG'a yetişecekler...
Çok zor günler onları bekliyor, bi tarafta batmaktan kurtulmak var, OK.. ama geç kalıyorlar, çok çarpıcı geri dönüş şart, aksi takdirde vahşileşecek EV piyasasında 2 sene sonra işleri çok zor olur..
-
Bu GT- R ve Type-R serisinin sonu mu oluyor?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
GT-R ya 2023 ya da 2024'te son buldu ne yazık ki, NSX ile birlikte. Nasıl bir akılsa! Ha 10 sene daha devam etseydi alabilecek miydim? Hayır.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X