Şimdi Ara

Nissan ve Honda birleşiyor: Dünyanın en büyük 3’üncü otomobil üreticisi geliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
2
Favori
2.335
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
23 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nissan ve Honda birleşiyor: Dünyanın en büyük 3’üncü otomobil üreticisi geliyor
    Japon otomotiv devleri Honda ve Nissan, güçlerini birleştirme planlarını duyurdu. Bu birleşme, iki şirketin Mitsubishi Motors ile de iş birliği yaparak dünyanın en büyük üçüncü otomotiv üreticisini oluşturmasını hedefliyor. Elektrikli araçlara geçiş ve sektörün dönüşüm süreci Japon firmaların bu adımının en temel motivasyonları arasında yer alıyor.



    Honda ve Nissan birleşiyor



    Honda ve Nissan, operasyonlarını ortak bir holding şirketi altında birleştirmek için bir mutabakat zaptı imzaladı. Honda Başkanı Toshihiro Mibe, yeni yönetimin başlangıçta Honda liderliğinde şekilleneceğini ve her markanın özgün prensiplerini koruyacağını belirtti. Resmi birleşme anlaşmasının Haziran 2025’e kadar tamamlanması ve birleşmenin 2026 yılı Ağustos ayına kadar tamamlanıp holdingin kurulması planlanıyor. Birleşme sonucunda herhangi bir marka kaybı olmayacak.



    Birleşme süreci için finansal bir değer verilmezken Mibe, resmi görüşmelerin yeni başladığını ifade etti ve “Üzerinde çalışılması ve tartışılması gereken noktalar var. Açıkçası bunun hayata geçirilmeme ihtimali sıfır değil.” dedi.



    Ayrıca Bkz.Eski Volkswagen CEO'su Çinli otomobile hayran kaldı: "Bu imkansız"



    Japon üreticiler elektrikli araç devriminde büyük rakiplerinin gerisinde kalmış durumda. Bu birleşme ise maliyetleri düşürme ve kaybedilen zamanı telafi etmeye hizmet ediyor. Birleşme, her üç otomobil üreticisinin piyasa değerine göre 50 milyar dolardan fazla değere sahip bir devle sonuçlanabilir.



    Sektörün yeni devleri: Toyota ve Volkswagen’e rakip



    Nissan ve Honda birleşiyor: Dünyanın en büyük 3’üncü otomobil üreticisi geliyor
    Birleşme gerçekleşirse, Honda, Nissan ve Mitsubishi’nin toplam üretimi yaklaşık 8 milyon araca ulaşacak. Bu rakam, Toyota’nın 2023’teki 11.5 milyon araçlık üretiminin gerisinde kalsa da, birleşme Volkswagen gibi global devlere karşı önemli bir rekabet avantajı sağlayabilir.



    2023 yılında Honda 4 milyon, Nissan ise 3,4 milyon araç üretmişti. Mitsubishi Motors ise 1 milyonun biraz üzerinde üretim yapmıştı.



    Honda ve Nissan’ın birleşme planları, yalnızca üretim hacmini artırmayı değil, aynı zamanda elektrikli araçlar ve otonom sürüş teknolojileri gibi alanlarda iş birliğini derinleştirmeyi de içeriyor. Üç şirket, elektrikli araç bataryaları ve yazılım geliştirme çalışmalarını paylaşarak maliyetleri düşürmeyi ve yenilikçi çözümler sunmayı hedefliyor.



    Birleşme haberinin ardından Nissan’ın hisseleri yüzde 20’den fazla değer kazandı, Honda hisseleri ise yüzde 3.8 artış gösterdi. Uzmanlar, birleşmenin her iki şirketin de küresel rekabet gücünü artıracağını ve Japon otomotiv endüstrisinin dönüşümüne öncülük edeceğini öngörüyor.




    Kaynak:https://apnews.com/article/japan-nissan-honda-evs-foxconn-782913451d6487ed177a3517a9ba5be5?taid=67691c40d6105b00015b38b1







  • TOGG un geleceği içinde ortak şart. 100 yıllık firmaların batmamak için satmak/birleşmek zorunda olduğu bir ortamda rekabet edebilmesi imkansız. Cinliler için araba üretmenin telefon üretmekten farkı kalmadı, her hafta yeni bir model duyuruyorlar. Telefonda yerli firmalar globalde ne kadar başarılı olabildiyse TOGG un başarı şansı tek başına o kadar.
  • Çin korkusu rakip markaları birleşmeye zorluyor.

  • Adını da; Hossan koyun madem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel haber hepsi için teker teker servis aramaya gerek kalmaz ve ulaşabilirlik artar teknolojileri de hepsi için ayrı ayrı geliştirilmeyeceğinden fiyat düşer diye düşünüyorum özellikle Honda 2015 modelleri hala 0 araba fiyatlarında idi.

  • TOGG un geleceği içinde ortak şart. 100 yıllık firmaların batmamak için satmak/birleşmek zorunda olduğu bir ortamda rekabet edebilmesi imkansız. Cinliler için araba üretmenin telefon üretmekten farkı kalmadı, her hafta yeni bir model duyuruyorlar. Telefonda yerli firmalar globalde ne kadar başarılı olabildiyse TOGG un başarı şansı tek başına o kadar.

  • joven kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle, ne derlerse desinler temel sebep bu. 👏🏻

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 3qzotix 3 kullanıcısına yanıt
    Bence gerek yok, CATL’den şasili otomobil alsınlar bataryayı değiştirilebilir yapsınlar.

    Otobanlara batarya değişim istasyonu kursunlar, isteyen şarj etsin isteyen şarj edilmiş ile değiştirsin.

    Bu şekilde 4-5 model çıkarsın her birinden 50 bin satsa senede 250 bin yıllık üretim ile bayağı ihya olur.
    Sonrada bunu Avrupa’ya yaysın.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Icten yanmali motor sevdasi mafetti adamlari, hayir sen zaten leaf diye bir ev yaptin zamaninda, basarili da oldu aslinda niye onu surdurmek varken epower diye ucube sistemleri millete dayarsin. hic mi dusunmedin cin'li firmalar ev pazarinda bangir bangir geliyor, musterinin sadakati markaya degil once kendi cuzdanina olur diye ? japonlar hibrit'le gereginden fazla zaman kaybettiler. evet iyi teknoloji idi gecis icin, ama cok oyalandilar. Yil olmus 2025, pazarda bir tane dogustan ev olan rekabetci modeli yok japonlarin. O sirada kore gurubu almis yurumus......

  • Üzgünüm ama reel olmak gerekirse maalesef fiyasko ile sonuçlanacak, Honda zaten batmak üzere olan bir firma, bir çok fabrikalarını kapattı, göçükleri, boya sorunları malum bu yüzden sadık bir kitlesi yok .. Nissan ve Mitsubishi de üretebiliyorsa Renault alt yapısı , motoru ve desteğiyle o kadar araç üretebiliyordu yani 8 milyon hikaye.

    Umarım haksız çıkarım çünkü zamanında Skyline GT-R , 350Z , Lancer Evo gibi rüyalarımı süsleyen otomobilleri üreten markalarının batmasını istemem, hem rekabet tüketiciye yarar ama görünen köy de klavuz istemez, Toyota ile birleşse umudum olurdu.

  • Nissan ve Honda birleşiyor: Dünyanın en büyük 3’üncü otomobil üreticisi geliyor

    Hayvani Nonda geliyor

  • çünkü batacaklarının farkındalar :)

  • khanstern kullanıcısına yanıt

    Honda mı batmak üzere :) Bu verinize ilişkin somut bir argümanınız var mı ?

  • İflas etmek üzere olan Nissan'ı kurtarmışlar.

  • Japonlar bir şekilde kuyruklarını kırıp kendi içlerinde anlaşma yoluna gitmişler anlaşılan, olması gereken bu fakat süreç henüz tamamlanmamış sayılamaz çünkü yetkili şu sözleri sarfetmiş ;

    "Birleşme süreci için finansal bir değer verilmezken Mibe, resmi görüşmelerin yeni başladığını ifade etti ve “Üzerinde çalışılması ve tartışılması gereken noktalar var. Açıkçası bunun hayata geçirilmeme ihtimali sıfır değil.”

    Mevcut yapılarını korumayı sürdüremeyecekleri için nasıl küçülüp maliyetleri dengeleyeceklerini kârlılıkları tutturabilecekleri gibi esas noktaları henüz konumamışlar, bunlar bildiğimiz türden limon'lamı sirkeylemi yapılır tartışmasına girmezse iyidir... :)))

    Saçma sapan işleri bırakıp iyi oldukları şeylerle devam ederek bir nevi küçülmelerinin zorunlu olduğunu kavrayabilecekler mi merak ediyorum. :)





  • eyönetmen E kullanıcısına yanıt

    Malum organından uyduruyor. Buradaki ve İngiltere'deki fabrikasını kapatınca Honda'yı batıyor sanmış herhalde ve zannını gerçek sanıyor zahir.

  • eyönetmen E kullanıcısına yanıt

    https://forum.donanimhaber.com/2021-de-bitecek-honda-tr-avrupa-nin-biraktigi-enkaz-ve-satis-adetlerini-yiyecek-olanlar--148662655


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu Nissan'ı bir Türk yatırımcı alamaz mıydı merak ediyorum. Volvo treni de kaçtı gitti böyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • khanstern kullanıcısına yanıt

    Hakikaten kaynak olarak bunu mu gösteriyorsunuz ? Dünyanın bir numaralı motor üreticisinden bahsediyorsunuz. Ekim 2024 tarihi itibariyle bu seneki dünyada en fazla araç satan 3. marka 3,07 milyon adetlik satış yapmış 10 ayda, yıl sonu itibariyle büyük ihtimalle BYD tarafından geçilip 4.sırada olacak.


    Ayrıca Dünya motorsiklet pazarının yüzde 30 u Honda tarafından kontrol ediliyor 2024 yılı 9 aylık performansı 14,9 milyon adet. En yakın rakibi 4,5 milyon satış adedi yakaladığı göz önüne alındığında bu sektörde hangi konumda olduğu ortada.


    Honda peki sadece otomobil ve motorsiklet mi üretiyor tabiki hayır. Ürün grupları kısaca


    Jet Uçağı

    Jet Motoru

    Deniz motorları

    jeneratörler

    Su pompaları

    Çim biçme makinaları

    Mobil Güç paketleri

    Hidrojen işletmesi


    Ayrıca Honda Motor'un 2023 mali yılı net karı, geçen mali yıla kıyasla yüzde 70 artışla 1,11 trilyon yen (7,1 milyar dolar) oldu.



    Nissan ve Honda birleşiyor: Dünyanın en büyük 3’üncü otomobil üreticisi geliyor
    Nissan ve Honda birleşiyor: Dünyanın en büyük 3’üncü otomobil üreticisi geliyorfocus2move
    Focus2move| World Cars Brand - The top selling 25 in 2024
    https://www.focus2move.com/world-cars-brand-ranking/


    Nissan ve Honda birleşiyor: Dünyanın en büyük 3’üncü otomobil üreticisi geliyor
    Nissan ve Honda birleşiyor: Dünyanın en büyük 3’üncü otomobil üreticisi geliyormotorcycles data
    Best Selling Motorcycles Brand - 2024 Ranking | MotorCyclesData
    https://www.motorcyclesdata.com/2024/11/03/best-selling-motorcycles/


    Nissan ve Honda birleşiyor: Dünyanın en büyük 3’üncü otomobil üreticisi geliyor
    Nissan ve Honda birleşiyor: Dünyanın en büyük 3’üncü otomobil üreticisi geliyordünya gazetesi
    Honda'nın 2023 mali yılı net karı yüzde 70 yükseldi
    https://www.dunya.com/ekonomi/hondanin-2023-mali-yili-net-kari-yuzde-70-yukseldi-haberi-726497




  • zero fear kullanıcısına yanıt
    Türkiye'de bu riskleri alabilecek burjuvazi yok çünkü. Çok az ailede toplanmış durumda para.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulduren -- 23 Aralık 2024; 16:03:10 >
  • bulduren kullanıcısına yanıt

    Doğru söylüyorsun finans, gıda, distribütörlük gibi garanti sektörlere gir paranı al


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.