|
Nissan, yeni nesil e-Power sisteminde yüzde 50 termal verimliliğe ulaştı
-
-
%40 verimlilik mi en iyi dizel motor (arabalardaki) %30-35 verimliliğe sahip gemi ve tır motorları %40-%50 verimliliğe sahip. Batarya fiyatları düşünce böyle boş işlerle maliyet arttırmayacaklar en azından...
-
Güzel gelişme lakin içten yanmalı motorların sonunun geldiğini düşünenlerdenim. Nissan buna yatırım yapmaktan ziyade hidrojen yakıtlı araçlara yatırım yapsa daha faydalı olabilir diye düşünüyorum
-
quote:
Orijinalden alıntı: Elektrikliarabasever
%40 verimlilik mi en iyi dizel motor (arabalardaki) %30-35 verimliliğe sahip gemi ve tır motorları %40-%50 verimliliğe sahip. Batarya fiyatları düşünce böyle boş işlerle maliyet arttırmayacaklar en azından...Şu anda bildiğim kadarıyla ulaşılabilir seçenekte en iyi verim yeni Corolla'da ki %45 diyor. Fakat bu araba ekonomik demek değil, çünkü 1.5 corolla şehiriçinde -30 km/h altı ortalamada yani dur kalklı- en iyi ihtimalle 8.5 lt/100 km yakar.
-
Güzel hoş ancak hem elektrik motoru hem batarya hem de normal bir araba olacak. -
İçten yanmali motorlarda yakilan yakitin 1/3 ü hareket enerjisine donusurken 2/3 ünun cok buyuk bir kismi ısı olarak disari atiliyor. Baska bir degisle kullandigimiz araclar tam verimle calissaydi ayni yakitla 3 kat daha fazla km yapilabilirdi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatsa52 -- 2 Mart 2021; 19:40:22 > -
bu elektrik destekli motorlar tamamen avrupa emisyon standartlarını karşılamak için yoksa bi faydası yok boşa ağırlık almam asla normali varsa normalini alırım arabadan çıkan minnacık gazmı kirletiyor dünyayı koca koca dev firmalar mı arabadan çıkan gaza kadar o kadr yer var ki bi zevkimiz vardı ratata onuda elimizden alcaklar yakında
-
Bu açıklamaya göre Tofaş motoru da bu tarife göre en verimli devirde jeneratör olarak çalışıyor olsa verimliliği artar bence skyactive hala üstün bir motor.
Bunun dışında jeneratör olarak neden jet kullanılmıyor sabit devirde daha verimlisi yokki.
-
mevcut krank biyel kolu tasarimi ile cok zor verimli bir motor yapmak.patlama ust olu nokta yakininda krank 7 derecede iken oluyor.90 da patlama yapan bi tasarim cok az yakardi ve tork simdikinin 10 katina yakin olurdu. enerjinin cok cok buyuk kismi krank yataklarina gidiyor mevcut tasarimda.
elektrik motorlari bu kayip olmadigi direk donme hareketi olusturduklari ve yanma kaynakli isi olmadigi.icin verimliler. egzoz cikisi 700 santigrad derece. radyatorden 100 km de havaya basilan enerji 50 kw civarinda ve bu 5 lt benzin demek...
birgun radyatore ihtiyac duymayan bir benzinli motor yaparlarsa muht 100 km de 2 lt benzin yakacak.cunki std bir otomobil 100 km gitmek icin 10kw ihtiyac duyuyor ve bu aslinda 1lt benzinde mevcut.gerisi kayip
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 3 Mart 2021; 20:17:52 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
kayip 1/3 ten de fazlaquote:
Orijinalden alıntı: fatsa52
İçten yanmali motorlarda yakilan yakitin 1/3 ü hareket enerjisine donusurken 2/3 ünun cok buyuk bir kismi ısı olarak disari atiliyor. Baska bir degisle kullandigimiz araclar tam verimle calissaydi ayni yakitla 3 kat daha fazla km yapilabilirdi.
teker yuzeyine (aks koluna)ulasan enerji pistonda olusan isi+mekanik enerjinin %7 si oldugunu okumustum bir aralar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 3 Mart 2021; 20:20:9 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Artık cok gec. Enerji uretmek için ışığın kullanılması adına deli geliştirmeler yapılıyor. Işığın enerjiye çevrilebilmesi geleceğin yatırımı çünkü doğada en çok ve masrafsız olan şey ışık. Gece bile ortamda belli bir miktarda ışık var. Bunun için bitkilerin ışığı kullanması yöntemi gibi şeyler üzerine çılgın arge ler yapılıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
tam elektrik işinde çuvalladılar içten yanmalıdan yürüyolar şimdi yazık.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Neden çuvallamışlar? Leaf 2019’a kadar totalde en çok satan elektrikli araçtı dünya çapında. Bu mu çuvallama?quote:
Orijinalden alıntı: haberelectro
tam elektrik işinde çuvalladılar içten yanmalıdan yürüyolar şimdi yazık.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CapriceClassic -- 3 Mart 2021; 21:17:39 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
leaf yıllardır var ama geriden gelenler ona nal toplatıyor şimdi sorun bu. Nissan yerinde saydı
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haberelectro -- 3 Mart 2021; 21:42:45 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Jetin gürültüsünü çekebilecekmisin?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: -ForeverY-Jetin gürültüsünü çekebilecekmisin?
o seste kesilir bir şekilde. hocam etmeyin 20 senedir sessiz arabalara biniyoruz sanki
-
Jetin arkasında sıcak hava olmasa iyide , Antalya sıcağında şiş kebap oluruz :)
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X