Şimdi Ara

NNT BOR POWER NANO MU? MOTORSİLK Mİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
9.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bahsi geçen iki üründe motora ve şanzumana katılan bor bazlı sürtünmeyi azaltıcı ve yakıt ekonomisi sağlayan katkılar. acaba hangisi daha iyi ve paranın karşılığını daha iyi verir.



  • nnt bor power diyorum ben.
  • arama yaparsanız bu konuda bir çok topik bulabilirsin .bu konuda uzman makina mühendisi arkadaşların görüşleri var bilgi alabilirsin .bence türk malı olan nnt bor power
  • Bugün nnt bor powerın üretici firmasının sahibi konuşuyordu.Bence %100 yerli malı nnt bor power almalısın.Bir akrabam çok memnundu.
  • Bence NNT BOR POWER.Bir akrabam almış ve çok memnun kaldığını söylemişti.
  • NNT BOR POWER

    kullananlar memnun
  • arkadaşlar bu bor power denilen ürün tamamen aldatmaya yönelik reklamların oluşturduğu psikolojik bir etkiden öte birşey değil. aldım denedim. inanın çekişte artma olmasını beklerken çekişte azalma oldu. yakıt ve seste azalma yok. lütfen paranızın kıymetini bilin. buna vereceğiniz 50-60 lira ile benzin alıp gezin. ben anlamıyorum ben denedim faydasını gördüm yazanları. biz ne yaptık. denedik hiç bir fark yok. tamamen tüketim ekonomisi merkezli bir tuzak olarak görüyorum. ben kandırıldım siz kandırılmayın.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bu işin ustası DOUBLE-UP buda sitesi:http://www.double-up.net/ adamlar yıllardır piyasada binlerce bayileri var türkiyede girmediği oto sanayi yok nnt diyoki nasa kullanıyo bırakın bu işleri kardeşim alın size nasanın sitesihttp://www.nasa.gov/ arat site içinde borpower falan hiç bişi çıkmıyo neden türkiyede forumlara basmışlar yazıyı başka bi icraatları yok zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berk_ist -- 7 Temmuz 2010; 10:10:10 >
  • Arkadaşlar bir ürünün iyi ya da kötü, faydalı yada zararlı olduğunu anlamak için illaki önce deneyip sonra karar vermek büyük risktir.

    Bir ürünü kullanmaya karar vermeden önce motoru tanıyacaksın, motora zarar verebilcek maddeleri ve partekül boyutlarını bileceksin ve bu bilgiler ışığında kullanmayı düşündüğün ürünün içeriğini araştıracak ve varsa belgelerini inceleyerek önce bilimsel ve matematiksel olarak motora zarar verip vermeyeceğine karar vereceksin. Bu konuda uzun zamandır yaptığım araştırma ve deneyimlerimi aktarmak isterim.

    Öncelikle katkı maddelerinin içerisinde neler olduğuna bakalım;
    1- Standart motor yağlarından farkı olmayan, standart katkılar içeren ve Teflon katkılı yağlar.
    2- Standart motor yağlarından farkı olmayan, standart katkılar içeren ve ÇİNKO DİALKİL DİTİFOSFAT içeren yağlar.
    3- Normal motor yağında bulunan katkıların hepsinden harmanlayarak, katkı ilave edilmiş konsantreler.
    4- Solvent ve deterjanlardan yapılmış motor katkıları.

    TEFLON
    Mevcutta piyasada satılan motor katkılarının büyük bir çoğunluğu, 50 numaralı baz yağa veya sentetik yağa ilave edilip yüzdürülen sıvılaşmış teflon katkılardır. PTFE, DUPONT şirketinin markalaştırdığı teflondur.

    Bu tarz ürünlerden bazıları PTFE’den farklı birtakım katkılar içerirken, genel olarak hemen hemen hepsi ürünlerinde PTFE’yi ön plana çıkarmakta ve buna güvenmektedirler. Ancak PTFE dışındaki hiçbir katkının ismini vermemekteler.

    Halk arasında yoğun bir kabul görmesine karşılık, PTFE maddesi, yağlama uzmanlarından da yoğun eleştiriler almaktadır. En yakın örneği ise teflon malzemesinin mucidi, patent sahibi ve marka haklarına sahip olan Dupont şirketinin açtığı davalardır. Yaklaşık 10 yıl kadar önce Dupont’un Floropolimer bölümü ürün geliştirme uzmanı T.F. BAZZANO adındaki yetkili “Teflon; içten yanmalı motorlarda kullanılan yağlara katkı olarak kullanılamaz ve hiçbir faydası yoktur” diye bir açıklama yapmıştır. Bununla beraber Dupont’ şirketi de bir açıklama yaparak, herhangi bir motor katkı üreticisinin, ürünlerinin üstünde Dupont’a ait teflon markasını kullanırsa ona dava açacağını ve bu tarz amaçlar için kullanacak olanlara teflon satmama kararı aldığını deklare etti.

    Bunun dışında Dupont, motor katkısı olarak kullanılan teflon malzemesinin hiçbir faydası hakkında kanaat sahibi olmadıklarını belirtmektedir. Bütün bu dava süreçlerinden sonra, katkı olarak PTFE kullanan birçok katkı üreticisi teflonu başka ülkelerden alma yoluna gittiler. Ve bu firmalar teflon ismini saklayarak sanki içinde başka bir şey varmış gibi değişik isimler uydurdular. Ancak bu; ürün içinde teflon olduğu gerçeğini hiçbir zaman değiştirmedi.

    ÇİNKO
    Motor yağı katkı piyasasında son zamanlarda çıkan mucizevi ürün ÇİNKO DİALKİL DİTİ FOSFAT diye bir maddedir. Bu maddeyi kullanan katkıcılar PTFE’den çok daha üstün olduklarını iddia etmekteler ve teflonlu üreticiler de tam tersini iddia etmekteler.

    Çinko, günümüzde piyasada satılan standart her yağın içindeki katkılar bütününde mevcut olan bir malzemedir. Kullanım oranları yağların viskozite ve kullanım şartlarına göre 0.10% ile 0.20% arasında değişmektedir.
    Organik çinko bileşenleri yüksek basınç, aşınma önleyici katı olarak yüksek performanslı yağlarda ve yarış motor yağlarında kullanılmaktadır. Yani yağdaki çinko bir emniyet sübobu gibidir. Ne zaman motora çok yüklenildi, ne zaman yağlama tam sağlanamıyor, işte o zaman çinko devreye giriyor. Zor koşullarda çinko bileşenleri metalle reaksiyona girerek, piston halkaları ve silindirler arasındaki aşınmaları önlemektedir.
    Ancak hatırlanması gereken önemli bir husus vardır. Daha fazla çinkonun size daha fazla koruma sağlamayacağı araştırmalarla sabittir. Eğer ki motordaki metal metale sürtünme çok yüksek seviyede ise o zaman faydalı olabilir. Bu durumda normal şartlarda kullandığınız kendi aracınıza ekstradan çinko eklemek bir zarardır. Çünkü fazladan katılan çinko birtakım kalıntı ve çöküntüler oluşturur.

    PLASTİK HAMMADDELİ (PVC-POLİVİNİLKLORÜR) YAĞ KATKILARI
    Ülkemizde, çok düşük fiyatlarla tüketiciyi tamamen kandırmak amacıyla üretilen bu koyulaştırılmış balçık kıvamlı ürünler, bildiğimiz plastik hammaddelerinin eritilerek baz yağa karıştırılması ile üretilmekte ve “Teknolojinin katkı hali” diye bilinçsiz insanlarımıza sunularak milli ekonomiye büyük zararlar vermektedirler. Amerika ve Avrupa’ya haklı olarak giremeyen bu ürünler hiçbir teknolojik söylem ve argümana haiz olmamakla beraber, sadece 3.cü dünya ülkelerinde satılmaktadır.

    DETERJANLAR ve SOLVENTLER
    Piyasadaki eski katkı maddeleri genelde yeni çıkanlar gibi çok ekstrem iddialarda bulunmuyor. Genelde daha sessiz çalışma, daha az yağ tüketimi ve daha temiz bir motor iddia ediyor.

    Bu ürünler genelde is ve kurum çözücü deterjanlar ve solventler ile hazırlanır. Örneğin bazı markalar sürtünme azaltıcı ürünü %83 kerosen içerir. Diğer markalar Naftalin, Xylene, Aseton ve isopropanol içerirler.

    Genelde bu tarz maddeler madeni bir yağ içerisinde zaten bulunmaktadır. Bu ürünlerin genel ilkesi teflon ve çinko içeren ürünlerin iddialarının tam tersini yapmaktadır. Bu ürünler kaplama yapmak yerine bu tarz oluşmuş kaplamaları, film tabakalarını temizlemek, çözmek içindir.

    Eğer motorunuz eski ve yorgun bir motor ise, bütün bu ürünlerin bir faydası olacaktır. Ancak buradaki önemli nokta şudur. Motorunuzda çözülmesi gereken is-kurum tabakası miktarı nedir? Bunu nasıl belirlersiniz? Çünkü bu katkılar motorunuzu temizlerken aynı anda parçalar üzerinde olması gereken yağlayıcı bağ tabakasını da çözebilirler. Bu da metal metale sürtünmelere yol açarak zararlara yol açar.




  • (DEVAM)
    MOTOR YAPISI VE KATKILARIN ZARARLARIMotor içerisinde en hassas parça yağ filtresidir. Yağ filtresinin gözeneklerinin süzme kapasitesi aracın yapısına göre 4 ila 10 mikron arasındadır. (1 mikron 1.000 nanometredir.) Motorda, yağ filminin tutunabilmesi için silindir yüzeylerine, araç ilk üretildiğinde ve rektefiye edildiğinde belli açılarda özellikle çizilen mikron boyutlarında çok miktarda çizilmiş çizgiler vardır. Özellikle yeni teknolojik araçların çoğunda yağ basıncıyla çalışan hidrolik subap iticileri ve subap zamanlamalarını değiştirerek hacimsel verimi arttıran CVVT, VTEC gibi sistemler vardır. Bir de araçlarda kullanılan ve çok hassas yağ boşluklarına sahip Turbocharger sistemleri vardır.

    Kullanmayı düşündüğümüz katkı maddesinin içeriğinde dolgu maddesi gibi görev yapan ve bir önceki yazımda yer alan maddelerden bulunması halinde başta yağ filtresine ve yağ kanallarına sıvanarak yağ geçişine engel olup motorun hareketli parçalarına yağ gitmesini engelleyerek motorun kilitlemesine sebep olur. Ayrıca içeriğindeki katkı maddelerinin partekül boyutları büyük olan katkılar da filtrelerin mikron boyutundaki gözeneklerine takılarak filtrenin tıkanmasına sebep olacaktır.

    Buna bir örnek verecek olursak; motorsilk piyasada en güvenilen katıklardan biridir. Ancak küçük bir araştırma yaptım. Kendi resmi sitesinde patent yazısını göremeyince önce Google da paten numarasını araştırdım. http://www.iktisatticaret.net/ sitesinde ana sayfasında paten bilgileri vardı. Amerikada alınmış patentin orjinaline ulaşmak için yine Google a U.S. Pat. No. 5,431,830 yazdım karşıma çıkan sayfalardan http://www.boliven.com/patent/US6025306/description sayfasına ulaştım. Burda ürünün içeriği hakkında gördüklerim beni çok şaşırttı. Çünkü kendi resmi web sayfasındaki sıkça sorulan sorularda http://www.motorsilkturkey.com/index.php?sayfa=sss#first 11.maddede TEFLON hakkında açıkça yağlamada tavsiye edilmediğini ve onaylanmadığını yazmalarına rağmen paten yazısındaki ürün içeriğinde birçok katkının yanında açıkça TEFLON olduğu yazmaktadır. Bunun dışında bor parteküllerinin boyutunun 0,2 – 40 mikron (bu da 200 ila 40.000 nanometre yapar) arasında olduğu yazmaktadır. Ama kutusunun arka sayfasında bu boyut 200 ila 400 nanometre yazmaktaydı.

    Bir ürünün Nanoteknolojik bir ürün olabilmesi için 100 nanometrenin altındaki boyutlarda üretim yapmış olması ve bunu uluslar arası kuruluşlardan aldığı belgeler ile kanıtlaması gerekir. Borpower’ı araştırdığımda ise içeriğinde motora zararlı hiçbir kimyasal madde olmadığı ve içeriğindeki bor kristallerinin 4,5 nanometre boyutunda olduğu Röntgenlabor Dr. Emrich den alınan belgede http://www.nnt.com.tr/Sertifikalar.html yazmaktadır. Bu nedenle ben kendi aracımda Borpower’ı kullanıyorum ve soranlara da tavsiye ediyorum.




  • Borpowerı tercih etmem çok doğru bir karar oldu o zaman. Ustama teşekkür etmeliyim ve bu bilgilerin bir kopyasınıda ona vermem gerek.
  • Bu konu kapanıp kapanıp açılıyor

    Yine yazayım, şanzıman diferansiyel gibi katkılar varsa kullanabilirsiniz.

    Fakat motor ve yakıt katkısı kullanılmasını tavsiye etmiyorum.

    İyi forumlar.
  • Bende beş yıldır araçlarımda borpower kullanıyorum tecrubelerimi form dostlarıyla paylaşıyorum.
    aracınıza sağlayacağı diğer faydaları geçin iki bakımı bire düşürmekle bir bakım maliyetinin cebinize kalması sizin menfaatinize kayıtlı araç sayısı 16.000.000 bu rakamın yarısı birer bakım atlamış olsa 4 litreden hesaplasanız 32.000.000 litre yağ ithal edilmez buda ülke menfaatine diyorum fakat kimi çekimser kalsada kimileri aşırı tepki göstermekte sözün özü doğru söyleyeni dokuz köyden kovuyorlar.
  • Hepsiburada.com'dan Motorsilk yağ katkısı aldım. İlk 500 km'de motor sesi azaldı ve tam ölçmedim ama yakıtta düşüş var. Tam ölçüp yüzde kaç olduğunu yazarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barracud@

    Hepsiburada.com'dan Motorsilk yağ katkısı aldım. İlk 500 km'de motor sesi azaldı ve tam ölçmedim ama yakıtta düşüş var. Tam ölçüp yüzde kaç olduğunu yazarım.




    Bekliyoruz.Araç nedir?
  • Araç 99 polo classic 8v 100 beygir aft motor , 108000 km de .
  • ben ikisinide kullandım hiç bir fayda görmedim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.