Şimdi Ara

PARTİKÜL Filtresinde ( DPF) katkı kullanmanin faydası var mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
50
Cevap
1
Favori
25.330
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel araçlar şehir içinde nerdeyse 20 günde bir dpf ışığı yakiyor ve işi gücü bırakıp uzun yola çıkıp 20-30 km devirli kullanmak zorunda kalıyoruz.
    Acaba bu sorun için üretildiği iddia edilen dpf katkı larindan kullanan ve memnun kalan var mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bu filtre bizi de filtreden geçirdi. Temizleme başladı mı bitmez, başlamazsa bekletir. Haftasonu gezmelerde başlamaz, mesaiye giderken başlar, işe geç kalır işyerini arar filtre temizleme lamba söndürme izni alırsın. Devir göstergesi kontrol etmeden arabayı kapatamazsın. Forumlarda gezdirir, egzoz koklatır, katkı aratır, aman tıkanmasın diye yol uzatır. Tuningcileri bulursun suçluluk duygusuyla iptal edicem diye gidersin, tüh zehirliycem herkesi diyerek giderken çocukların gelir aklına dükkan önünden dönersin. Hadi temizletelim dersin usta usta gezersin, fiyat sorarsın çok gelir, az söyleyen olur ona da güvenemezsin! Çok olgunlaştırdı beni bu filtre çok... Ben o eski benzinli ben değilim. Artık depefem var benim. Çevreciyim. 70-80 model kamyonlar kara tren gibi gezerken, belediye otobüsleri dumanla haberleşirken kirlenmeyen havayı benim 1248 CC lik canavarım mahveder. Kaderimiz böyleymiş, napalım 40 yaşında aldım dpf yi elime, 2 sene tez oldu bu da bana yeter oldu. Artık benzine dönecem bana vakit doldu, hayat kısa size iyi rejenerasyonlar.
    Euro 5 ve euro6 tüm araçlar kendi kendilerine rolanti devrini biraz yükselterek temizleme işlemi yaparlar.

    VW Polo 1.2 TDI kullanıyorum. Çoğu kez bu olaya şahit oldum.

    Her 10.000 km bir bakıma gittiğimde partikül oranı genelde %25-30 seviyelerinde çıkıyor ve bu oran anladığım kadarıyla dpf uyarısı lambasını yakmıyor. Usta da bu kadar partikül için temizleme ilacı atmaya gerek olmadığını söylüyor.

    Aracı kullandığım 50.000 km den bu zamana kadar bir kez temizleme ilacı atıldı ve bir sorun ya da zararını görmedim.

    Aracınızla durduğunuzda motor sıcak olmasına rağmen rolanti yüksekse hemen kapatmayın. Max. tork devrine kadar (çok fazla değil) durduğunuz yerde ara ara gaz verip, aracın temizleme yapmasına izin veriniz ve rolantinin normale döndüğünü gözlemleyiniz.

    Bizim insanımızın çoğu genellikle turbo dizel dpf li aracını yüksek devir kullanıp durduktan sonra hööönk diye kapattığı için bu anlattıklarım ne kadar dikkate alınır bilmiyorum ama, dikkate alan faydasını görür.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Partikül Filtresinde (DPF) Katkı Kullanmanın Faydaları

    Dizel araç sahipleri olarak, partikül filtrelerinin (DPF) temiz tutulmasının aracınızın performansı ve ömrü için çok önemli olduğunu bilirsiniz. DPF katkıları, bu önemli görevi kolaylaştırmak ve DPF'nizin verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak için tasarlanmıştır.

    DPF Katkıları Nasıl Çalışır?

    DPF katkıları, yakıta eklenerek egzoz sistemine geçer. Burada, partiküllerle etkileşime girerek bunların yanmasını kolaylaştırırlar. Bu, DPF'nin tıkanmasını önlemeye ve aracınızın performansını en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olur.

    DPF Katkıları İşe Yarıyor mu?

    DPF katkıları, DPF'nin temizlenmesine yardımcı olabilecek etkili bir araç olabilir. Ancak, tüm katkıların eşit yaratılmadığını unutmamak önemlidir. Würth Dizel Partikül Temizleyici gibi saygın markalardan yüksek kaliteli katkıları tercih etmenizi öneririz.

    Kullanıcı Yorumları Ne Diyor?

    Çevrimiçi kullanıcı yorumları, DPF katkılarına ilişkin değerli bilgiler sağlayabilir. Birçok kullanıcı, katkıların DPF'lerini temizlemede etkili olduğunu bildirmiştir. Bununla birlikte, katkının türü ve aracın kilometresi gibi faktörlerin sonuçları değiştirebileceğini unutmayın.

    En İyi Partikül Temizleyiciyi Seçmek

    En iyi partikül temizleyiciyi seçerken aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurun:

    • Marka Repütasyonu: Saygın bir markadan katkı tercih edin.
    • Formül: Katkının partikülleri etkili bir şekilde parçalayabilen güçlü bir formülü olmalıdır.
    • Kompatibilite: Katkının aracınızın modeli ve yılıyla uyumlu olduğundan emin olun.

    Sonuç

    DPF katkıları, partikül filtresini temiz tutmaya yardımcı olarak dizel aracınızın performansını ve ömrünü uzatabilecek etkili bir araç olabilir. Ancak, yüksek kaliteli katkıları tercih etmek ve katkının aracınızla uyumlu olduğundan emin olmak çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Focus 3 dizel var ışık falan yakmıyor, arasıra kendi kendine rejenerasyon yapıyor,

    Çoğu zaman farketmiyorum bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5 yıldır İstanbul'da dizel araç kullanıyorum. 75bin km'de idi şuan 174000 km. Aracım 2009 model. 1.6 HDI motor. Sadece 1 kez Dpf uyarısı aldım. O da tekin olmayan bir yerden mazot almak zorunda kalmıştım.



    HDI ve muhtemelen TDCİ motorlu araçlarda rejenerasyon yaparken haber bile vermez. Serviste bilgisayara bagladigimda 300km civarı temizlik yapıldı görünüyor.



    Temizlik yapılsın diye devirli kullanmam.

    Mazota veya yağa katkı yapmam.

    Mümkün olan her fırsatta hız sabitleyici açarım duruma göre 80, 110, 130 bu şekilde şehir içi ve şehir dışı kullanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 octavia TDI maalesef son 2500 km de 3 kez dpf ışık yaktı

    Ve bu sinir bozucu olmaya başladı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • crdi de yakan var mı :)
  • Tdi ile crdi ayni değil mi ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbengu

    Tdi ile crdi ayni değil mi ki

    Niye aynı olsun? TDCİ Fordun, CRDI Hyundainin motoru.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Renault DCi'lerde bu rejenerasyon olayı varmı.

    Dpf var onu biliyorum.Yaklaşık 72.000 km oldu. Mazotada pek önem vermem. Nereden denk gelirse alırım.

    Araçta bu konu ile ilgili ne bir uyarı nede farklılık hissetmedim.

    Dci motorda Karşılaşan varmı acaba ?
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Bazen aynı sisteme markalar farklı isimler koyabiliyor, mesela honda nin cvt şanzımanı ülke Toyota'nın multidrive s aynı şanzıman dir.



    O yüzden crdi ile tdi ayni motor sistemli diye hatırlıyorum, ama yanlış da olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20 günde bir ışık mı yanıyor ? Bence sen aracı bi servise götür

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Servisin ne diyeceği belli, onu bunu şunu degiseyim bayil 5-10 bin tl :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krkmz1666

    crdi de yakan var mı :)

    crdi da dpf yok
  • işe yarıyor tabiki ama dpf katkıları değil yani benzin deposuna katılan lar değil, oksijen sensörünün sökülüp içine köpük basılanlar işe yarıyor 25 ile 100 tl arasında da değişiyor bunlar.
  • ali9949 A kullanıcısına yanıt
    Olmadığını nereden çıkardınız Euro 6 motor var ve dpf var diye biliyorum ben

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Euro 5 ve euro6 tüm araçlar kendi kendilerine rolanti devrini biraz yükselterek temizleme işlemi yaparlar.

    VW Polo 1.2 TDI kullanıyorum. Çoğu kez bu olaya şahit oldum.

    Her 10.000 km bir bakıma gittiğimde partikül oranı genelde %25-30 seviyelerinde çıkıyor ve bu oran anladığım kadarıyla dpf uyarısı lambasını yakmıyor. Usta da bu kadar partikül için temizleme ilacı atmaya gerek olmadığını söylüyor.

    Aracı kullandığım 50.000 km den bu zamana kadar bir kez temizleme ilacı atıldı ve bir sorun ya da zararını görmedim.

    Aracınızla durduğunuzda motor sıcak olmasına rağmen rolanti yüksekse hemen kapatmayın. Max. tork devrine kadar (çok fazla değil) durduğunuz yerde ara ara gaz verip, aracın temizleme yapmasına izin veriniz ve rolantinin normale döndüğünü gözlemleyiniz.

    Bizim insanımızın çoğu genellikle turbo dizel dpf li aracını yüksek devir kullanıp durduktan sonra hööönk diye kapattığı için bu anlattıklarım ne kadar dikkate alınır bilmiyorum ama, dikkate alan faydasını görür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atade28 -- 31 Ocak 2018; 9:22:2 >




  • bende dci kullanısıyım 70.000 km de araç hiç sorun yaşamadım arada pis bir koku geliyor ozaman anlıyorum kendi yaptığını ama ışık falan yakmıyor bide rolanti yükselmiyor fan açmıyor
  • DPF nin ne kadar dolduguna bagli,agzina kadar son seviyeye kadar dolduysa katki o isi cozemez , dpf nin sokulup profosyonel temizlik yapilmasi lazim ozel kimyasallarla.Araci bilgisayara baglatip dolululuk oranini ogrenebilirsin.

    Bende de 2.0 hdi unite var , surekli sehir ici sikisik trafikte agzina kadar doldurduk maalesef,cevreye zarari olmasa direkt sokup atasim var fakat vicdanim el vermiyor.DPF ve EGR dizellerin bas belasi.
  • 2013 ford connect var bizde de.

    2 kere ikaz lambası yandı bu yüzden.

    Şuan dizel arabadan acayip derecede

    soğudum. Sanayide 300 400 arası temizleme masrafı olur diyorlar. Servise sordum 600 700 diyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krkmz1666

    Olmadığını nereden çıkardınız Euro 6 motor var ve dpf var diye biliyorum ben

    hyundai crdi var bende dpf yok teknolojıde son nokta. Zaten dpfli ve dpfsız araclara ayrı yag konulur unutmayın
  • Arkadaşlar, yasa gereği emisyon değeri euro 5 ten sonraki tüm dizellerde ( 2012 ve üstü) DPF vardır, sürüş karakteriniz veya yol güzergahınız gereği ışığı yanmamış olmasi olmadığı anlamina gelmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.