Şimdi Ara

Dpf temizleme olurmu bu sekilde

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
7.441
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar araba mı dizel partikül filtresini temizlemek istiyorum arkadaşla konuşurken böyle bir yöntem aklımıza geldi araç boş viteste iken 3000 devir veya üstü olarak sadece gaz yaparsak motor sıcak iken sabit şekilde dizel partikül filtre miz temizlenir mi yani Merak ediyoruz araba Euro 5 motor Fiat Punto bu şekil temizlenirse yapmayı düşünüyoruz Bu işleme sizlerin fikri nedir bu konu hakkında merak ediyorum



  • 15 dk 5000 devirde kullanın diyorlar da merak ediyorum nasıl olacak o iş diye. Birinci vitese atıp bağırta bağırta mı kullanıyorlar yani?

    Yerinde dursa sadece bağırsa da gitmese yine olur mu acaba sizin dediğiniz gibi?

    15 dk 5000 devirde motor patlamaz mı?
  • Sürerken yapmaniz tavsiye edilir. Onden alınan ruzgar sayesinde motorun soguyarak, aşırı ısınma kaynakli olusabilecek zararlarin önüne gecilir. Dururken de yapilmasi konusunda cesitli görüşler ve videolar mevcut, fakat benim mantigima yatmadi bu yöntem. Dpf temizleme devreye girdiği zaman 3. Vites 2500rpm üzeri kullaniyorum araci. Fazla uzun surmeden de bitiyor yaklasik 5-7 dk icinde. Araç astra 1.6 cdti.
  • Araci gümletmeye niyeti var:)) öyle olmaz arkadaş kafandaki fantaziyi birak normal uzun yola cik 2-3 vistede 4000 devir üstü kullan bişeycik kalmaz:)
  • Fakat şöyle bir şey var jenerasyon yapılınca obd cihazı ile serviste araç durur şekilde yapılıyor arkadaşlar biz de buradan fikir edindik arabanın gitmeden yapabileceğine bu işleme fakat Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi motor ısınma gibi bir durum oluşabilir mantıklı geldi çünkü dyno testi yaparken arabanın önüne soğutucu fan vantilatör gibi bir şey konuluyor bunu da gördüm geçen gün izlediğim videolarda
  • 4. vites 2500 devir civarı tavsiye ediliyor. o da yaklaşık 90km hıza tekabül ediyor.
  • Araba boştayken devrin 5000 olması ile giderken olması arasında fark olsa gerek.

    Daha zor ısınacaktır boştaki araç. Ama DPF’ye etkisini bilemiyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • DPF'nin temizlenmesi için motorun ciddi ısınması gerekir. Bu yüzden bu işlem yük altında yapılmalıdır.
    Boştayken devri 4000'de tutmak için çok az bir gaz yeterli olacaktır. Hatta turbo basıncı bile yükselmeyecektir. Açığa çıkan ısı kaydadeğer olmayacağı gibi, boşta çalışmanın motora da hayli zararı vardır. Yapılan hareketin bir karşılığı olması gerekir. Örneğin bir futbolcu topa "Allah ne verdiyse" vurduğunda topun hızını 100 km/sa hızın üzerine çıkarabildiği halde herhangi bir rahatsızlık duymaz. Ancak aynı şutu çekerken topu ıskaladığında bağlarını bile kopartabilir. Tam olarak böyle değil ama böyle daha rahat anlarsınız. Hatta bir ipucu daha vereyim, rölantide motoru yavaşça çalıştırmak, yüksek hızda çalıştırmaktan daha zordur. Çünkü yüksek devirde motorun ataletinden de faydalanırsınız. Bu yüzden egzoz emisyon testlerinde izin verilen rölanti emisyonu yüksek devir emisyonundan yüksektir.

    O yüzden motorun yük altında olması gerekir.




  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    dizel asla 5000 devire getirilmez.
    motoru ele alırsınız, dinlemeyin o cahilleri.

    10 15 dk tercihen 3. veya 4. viteste 3500 devirde kullanın yeterli.
  • Neden durduğun yerde gaza basıp yakıt harcayacaksınki. Çık otobana bağırttır hem gezmiş olursun
  • Geri vitese takip 50dk durmaksızın sur.
  • Yolda sürerek yapılan rejenerasyonda uyarı gitse de doluluk oranının ne kadara indiği bilinmez. Belki kritik sınırın hemen altına inip sürüş tamamlandığından kısa süre sonra problem tekrarlanabilir. Serviste araç özel rejenerasyon moduna geçirildiğinde işlem öncesi doluluk oranına göre ecu özel komutlarla işlemi gerçekleştirir, rölantide gaz vermeye göre farklı işlemler yapılip doluluk seviyesi mümkün olduğunca aşağı çekilerek işlem sonlandırıldığından daha iyi ve uzun süreli sonuç alınabilir.
  • araç dpf temizliğine geçtiği zaman durduğu yerde rolantidede olur gaz vererek ama ne sağlıklısı araç giderken
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-12B15DEEB

    dizel asla 5000 devire getirilmez.
    motoru ele alırsınız, dinlemeyin o cahilleri.

    10 15 dk tercihen 3. veya 4. viteste 3500 devirde kullanın yeterli.
    1.3 MultiJET kesiciye 6000 devirde giriyor. 4500 devir üstünde sürüşü acayip keyifli
  • Dpf'nin dolmamasını sağlamak bana göre daha mantıklı. Haftada 1-2 çevre yolunda vs sert kullanılınca böyle bir derdiniz fazla olmaz.

    En azından 2 yıldır ben hiç karşılaşmadım rejenerasyonla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    1.3 MultiJET kesiciye 6000 devirde giriyor. 4500 devir üstünde sürüşü acayip keyifli

    Alıntıları Göster
    6000 değildir o 6000 olsa duramazsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    6000 değildir o 6000 olsa duramazsın

    Alıntıları Göster
    5500'e kadar benim arabada çıkıyorum ben

    500L Dualogic test sürüşünde satış temsilcisi Dualogic'in diğer şanzımanların aksine manuel modta vites yükseltmeyeceğini anlattı, sonrada test ettirdi

    6000 devirde dipgaz gidince kesiciye giriyormuş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..Raptor.. -- 16 Temmuz 2019; 0:20:52 >




  • Boşta fln yapmak tehlikeli devir çevirirken araç yeterli hava almazsa sıkıntı olabilir.

    Hiç biraz agrasif süreyim dediğiniz olmuyor mu ya çık devir çevir hız yap gece sür aç müziği hava alırsın fln ben benzinli kullanıyorum dizel kullansam dpf nin dolmayacağına eminim arada serseri modum geliyor
  • dizel + 6000 rpm + doblo
    benden uzak olun yeter
  • Fluence 1.5 dci edc aracımda dpf ışığı var mı hiç 2500 deviri geçmedim daha. Max. 150 hıza çıkarım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.