Şimdi Ara

NOCO Genius G3500 6V/12V 120A Kullanan Var mı? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
3
Favori
11.730
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merbe M kullanıcısına yanıt
    Tekrar merhaba,

    Geçen süre içinde konuyla ilgili bazı bilgiler edindim, faydası olur umarım.
    Öncelikle kullanmakta olduğum cihaz haricinde, aynı model hiç kullanılmamış ikinci bir cihazla da deneme şansı buldum.
    İki cihaz da aynı şekilde davrandı; sürekli şarj döngüsüne giriyordu.
    Hatta AGM haricinde normal araç aküsünde denedim ve onda da aynı sonucu aldım.
    Yurt dışı destek ilk başta cihazda problem olabileceğini söyleyip değişime yönlendirmişti.
    Destek ekibine, ikinci cihazın da aynı şekilde davrandığını ve mühendislik ekibine sorup soramayacaklarını ilettiğimde aşağıdaki cevabı aldım.

    Özetle; sabit %100 ışığına ulaşıldığında akünün sağlamlığına ilişkin ikinci bir analiz yapıldığı, kurtarılabilecek ilave bir hasar tespiti durumunda tekrar şarj işleminin kurtarma fazına girdiği ve bu döngünün uzun süreli %100 sabit ışığa ulaşana kadar devam edebileceği yönünde.

    Hala soru işaretleri var tabi;
    *cihazın ilk sabit %100 gösterimini çok çabuk yapması
    *eski-yeni, küçük-büyük, boş-dolu, agm-sulu akü farketmeden sürekli aynı semptomu göstermesi

    Yurt dışından aldığım cevap;
    --
    I spoke with the engineers and they informed me that this light behavior is part of the Maintenance Plus phase of the charging cycle. When the 100% solid LED is reached the charger performs a secondary analysis of the batteries health, and if it determines that there is additional damage that might be recovered within the battery it automatically returns to the Recovery phase of the charging profile and continues to recondition the battery. The battery can be removed for use after the first solid 100% LED is reached but if left on the charger the charger will continue to repair and condition it until it is fully restored, at which point it will sit for a vast majority of the time on the charger in maintenance mode showing the solid 100% LED. This can happen no matter what mode you have the charger on.
    --




  • Merhabalar,

    Öncelikle paylaştığınız için teşekkür ederim. Ben de çok benzer şeyler yaşayınca, cihazın da arızalı olmadığından emin olunca açıkçası ilk başta gereğinden fazla ümitlendiğimi anladım. Eğer elinizde sağlam ya da belli bir seviyenin altına hiç inmemiş bir akü varsa, aracınızı uzun süre kullanmayacağınızda bu cihazı aküye bağlı bırakmak akünün ömrü açısından bir fayda sağlayabilir. Bunun dışında artık ömrünün son çeyreğine giren akülere çok fazla birşey yapabileceğini düşünmüyorum. Önce herşeyi düzeltiyor gibi gözüküyor ama araç 2-3 gün çalışmasın yine akü zayıf uyarısı alıyorum. Zaten aracı her gün kullanıyorsanız, sadece kısa mesafe yapmıyorsanız; kalorifer/klima, müzik seti, cam rezistansı vb. gibi tüketicileri aracınızın motorunu durdurmadan belli bir süre önce kapatıyorsanız, kaliteli bir akü en azından 7-8 sene (ki çevremde bunu 10 seneye taşıyanlar var) sorunsuz hizmet edecektir.

    Bir de kendi adıma yeni nesil araçlardaki start/stop sistemlerinin akünün canına okuduğunu düşünüyorum. Her ne kadar bu araçlara uygun aküler kullanıldığı söylense de (ki bazı araçlarda ikinci bir akü de var) şehir trafiğinde sürekli çalışıp duran motor aküyü fazlasıyla zorluyor. Bugüne kadar araç kullanma alışkanlıklarım hiç değişmemesine rağmen, bu furya başladığından beri hep akü sorunu yaşadım. Artık sistemi kapatıyorum çünkü kayda değer bir faydasını da görmedim. Bilmiyorum sizlerin fikirleri nelerdir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Merbe -- 13 Şubat 2019; 1:11:22 >




  • Merhaba tecrübeli arkadaşlar. G3500 cihazını aldım. Benim araç Octavia A7 start-stop lu üzerindeki akü agm 70lik varta akü. Kontak açılışında 11,8V görüyor araç çalışınca 14,3V civarında sabitliyor. Ben bu aküyu bu cihazla hangi ayarda sarjlamaliyim? Araç kapalıyken 12,3V gosteriyor.
  • 12 V, Cold/Agm modunda şarjetmelisin.
  • bu cihazı bende octavia a7 5e cihazım için aldım akü varta silver dynamic 70 ah 12 v AGM akü. 12 v cold / Agm modunda çalıştırdım. şarjım araçta yüzde 50 ds görünüyordu sürekli kısa mesafe kullanımı azalttı sanırım akü 2018 ocakta aldım. şarjı uygun şekilde bağladım önce 5 dk lık sürede 25 50 75 100 sabitlendi sonra tekrardan başa döndü bu sefer 2 saatlik sürede 25 50 75 100 oldu ve tekrardan başa 25 e döndü ama 12 saattir 25 te sürekli yanıp sönüyor. bende bu şekilde söktüm. araçtan kontrol ettim şarj yüzde 60 görünüyordu ama çalışmayan start stop çalışmaya başladı. bugün tekrar aynı şekilde çalıştırdım yine 2 kez 25 50 75 100 tamamlandı 1 saatte yine yüzde 25 e geçti 10 saattir bu şekilde yanıp sönüyor. şuan hangi modda yada cihaz mı arızalı yoksa akü mü sıkıntılı çözemedim. bilgisi olan yardım edebilir mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dryusufbal -- 23 Nisan 2019; 19:42:46 >




  • Hocam cihaz da ya da aküde sorun yok.
    Cihazın çalışma prensibi biraz ilginç.
  • Merhabalar, G3500 Modelini yaklaşık bir yıldır kullanıyorum, kullanma sebebim ise araçlarımın yatmaktan akü zayıflatması ve garajımın müsait olmasından dolayı dış kaynaklı internet videolarından keşfettiğim bu ürün ile kendim pratik olarak şarj etmek isteyişim. Kullandığım her iki araç da bir yaşını biraz geçti ve dolayısıyla akülerde aynı yaşta, ürünü geçen sene ilk aldığımda uzun bir süre 24 saatten fazla 48 saatten az yeşil ışık sabitlenmediyinden önce akünün arızalı olabileceğini sonrada cihazın arızalı olabileceğini düşünürken, diğer aracımın aküsünü de bağlayınca bu arada aküler farklı marka hemen hemen aynı amper biri 70ah diğeri 72ah, aynı durumun olduğunu görerek biraz sabretmeyi denedim, sonuç da ise 72 saat gibi bir süre sonunda yeşil ışık her iki aküm de de sabitlendi ve cihaz voltajı keserek bekleme moduna geçti. Süreç ise şu şekilde ilerliyor; cihazı normal mod beyaz ışık da başlattığınızda akülerin durumuna göre %25-50-75-100 lambalarına 5-10 dakika sonra yeşil ışık eşlik ediyor, uzunca bir süreden sonra 25-100 arası ışıklar sönüp yerini sadece büyük fasılalı yanıp sönen yeşil ışığa bırakıyor ve bundan sonraki işlem sadece sabır. ilk takıldığında voltmetre 13.15v gösterirken 72 saate yaklaşırken voltmetre 14.25v gösteriyor ve aküye kulak dayayınca gazoz gibi inceden fokurdamalar duyuluyor daha sonra 14.40v civarlarında yeşil ışık sabitlenmiş oluyor. Fakat eğer cihaz 3,5 amper değerinde şarj ediyorsa ki kitap öyle diyor, 72 ah / 3,5 ah = 20 saat de şarj tamamlanması gerekirken neden 72 saat sürdüğü? Bu soruya ise merkezin verdiği cevap her zaman 3,5 amper ile şarj etmeyebileceği akü durumuna göre 1 ampere bile düşebileceği veya cihazın arızalı olabileceği. Verdikleri fikir ise Repair modunda şarj denemesi (kitap eski aküler için dese de?), ve sonuca göre kendilerine geri bildirim yapılması. 12.05.2019 18:00 normal modda şarja bağladım en son 4 ay önce full şarj etmiştim durumu tekrar yazarım. Not: Şarja bağlamadan önce her iki kutup başını da sökün.




  • Ben hiç o kadar sabredemedim, gerçi benim kapalı garaj yok evin bahçesinde yapıyorum işlemi.

    Mesela şuan 150 amper traktör aküsü şarjda. 48 saat oldu yeşil yanıp sönmekte hala.
    Kutup başlarını sökmedim. Akü kapaklarımı sökmedim.

    Repair modunda kutup başlarını sökerim de normal şarjda sökmüyorum.
    Siz neden sökün dediniz? Bi tecrübeniz mi var?
  • Merhabalar,
    Olası kaza ve sorunları en aza indirmek için sökülmesini önerdim.
    Son Durum: 13.05.2019 07:00 Araç üzerinde şarj işlemi devam ediyor, işlem esnasında voltmetre ölçüm değeri 13.63v 'dir. Bu ilerlemeye göre tam şarja kalan süre 12 saat ve toplam şarj süresi 24 saat olacak gibi, matematiksel olarak böyle fakat süreci cihazın akü durumuna ortam sıcaklığına vs.. nasıl değiştireceğini hep birlikte göreceğiz, değerler paylaşılabilir olduğunda sizlere de bilgi vereceğim, en azında tecrübe olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sengun -- 13 Mayıs 2019; 10:20:55 >
  • Merhabalar,
    Şu akla geliyor, fakat baştan söyleyeyim yanlış anlaşılmasın hızlı şarjın gerekli olduğu akü sorunları başka, yavaş veya normal şarjın gerekli olduğu akü sorunları başkadır. bu cihaz normal modda 3.5 amper, düşük modda 1 amper şarj özellikleri sunarken , nasıl oluyor da reklamlarında x2 kat hızlı şarj eder ibaresi yer almaktadır?
  • Merhabalar,
    Yeşil ışık yanıp sönmeye devam. 2'inci 12 saat doldu.
    Son Durum: 13.05.2019 19:00 Araç üzerinde şarj işlemi devam ediyor, işlem esnasında voltmetre ölçüm değeri 13.92V 'dur. Aküye kulak verince inceden fokurdamalar duyulabiliyor. Şarja devam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sengun -- 13 Mayıs 2019; 19:16:57 >
  • Merhabalar,
    Son Durum: 14.05.2019 07:00 Araç üzerinde şarj işlemi sona erdi, yeşil ışık sabit yanıyor, cihazdan voltaj çıkışı kesilmiş ve bekleme moduna geçmiş.işlem sonrası durağan akü voltajı voltmetre ölçüm değeri 13.14V 'dur. 3'üncü 12 saat doldu. Şarj süresi toplam 36 saat fakat 3'üncü 12 saat içerisindeki şarj durumunu ara kontrol yapma imkanı olmadığı için net kaç saatte şarjı bitirdiğini bilmemiz mümkün olmayacak, bunun için dediğim gibi saat başı kontrol yapmak gerekirdi. İlgililerin bilgisine.
  • 15.05.2019 08.00 Şarjdan 24 saat sonra Akü durgun voltajı(Şarjdan sonra kutup başı bağlantıları yapılmadan) 13.02v. Yani sonuç akü tam şarjı almış ve tutuyor. Tabi akü kutup başı bağlantıları yapıldıktan sonra araç hiç kullanılmasa bile sabit giderler (beyin, saat + devrede ise alarm)oluşacağından bu değer her geçen gün düşecektir.
  • G7200 modelini otomobil için düşünüyorum G3500 modeli ile aradaki fiyata değer fark var mı? Teşekkürler
  • Fiyata değecek bir fark olmadığını düşünüyorum.
  • Merhabalar,
    %50 şarj veya 12.40v. ve altında bir değer ile şarja başlayıp da 20 saat veya daha altında bir sürede full şarj yapan varsa deneyimini yazabilir mi?
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Merhabalar, 150 amper full şarja ne kadar zamanda ulaştı paylaşırsanız iyi olacak.
  • dryusufbal D kullanıcısına yanıt
    Merhabalar,
    Sorununuz düzeldi mi acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sengun

    Merhabalar, 150 amper full şarja ne kadar zamanda ulaştı paylaşırsanız iyi olacak.
    3 gün bekledim yeşil ışık sabitlenmedi.
    Traktörle işim çıktı da söktüm aleti.

    Akünün şarjını ölçecek bi alet almam lazım, var mı öneriniz?
    Buarada 80 amper bi aküyü bağladım şarja.

    İlk 1 saatte yeşil yanıp sönmeye başladı, şuan 25 saat oldu daha devam şarj.
    Bu aküyü 12.0 V olarak gösteriyodu yol bilgisayarı.
  • Durgun voltajı bilmek lazım. yüzey voltajı yanıltacaktır. Giriş seviyesi herhangi bir dijital voltmetre işinizi görür, çok detaya gerek yok. Aynı şarj cihazını kullanıyoruz ve şarj süreleri normal. asıl mesele kullanma kağıdında %50 şarj seviyesinde olan bir akü için 20 saat tam şarj süresi vermiş olması ki şimdiye kadar şarj başlattığım akülerin durgun voltajı 12.40 dan aşağı değildi ve 25-50 göstergesi bir kaç dakikayı bulmadan 75 lere kolayca ulaşmıştı ve devamı da malum... uzun bir bekleyiş..
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.