Şimdi Ara

NOCO Genius G3500 6V/12V 120A Kullanan Var mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
3
Favori
11.730
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar noco g3500’e ait detaylı 14 sayfadan oluşan türkçe kullanım klavuzu olmayanlar aşağıdaki linke tıklayarak online erişebilirler

    https://www.freze.com.tr/kilavuz/G3500.pdf

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ToTeM kullanıcısına yanıt
    Kısa bir bilgi geçeyim bu aletler de amaç aküyü şarj etmek değil , Optimate ve Noco gibi cihazlar aküyü kandırıp ( motor çalışırcasına ) bakım yapıyor amaç şarj değil yani uzun süre çalışmama durumunda bakım yapmak

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Genellikle yatan araçlarda akü plakaları beklemeye bağlı ( düşük şarj ) özelliğini yitiriyor bu cihazlar ( Noco ) aküyü bir nevi kandırıp sanki motor sürekli çalışıyor algısını sağlayıp aküyü koruyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tatli45 -- 7 Ocak 2019; 7:31:41 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • :)Evet dediğiniz gibi düşünüyorum ben de artık, belki de yeni bir akü kullanılmadığı zamanların çoğunu bu cihaza bağlı geçirirse ömrü büyük ölçüde artacaktır ama belli bir zamanı deviren akülere yapacak fazla birşeyi yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tatli45

    Kısa bir bilgi geçeyim bu aletler de amaç aküyü şarj etmek değil , Optimate ve Noco gibi cihazlar aküyü kandırıp ( motor çalışırcasına ) bakım yapıyor amaç şarj değil yani uzun süre çalışmama durumunda bakım yapmak
    Amacın aküyü SADECE şarj etmek olmadığının farkında olarak zaten bu aleti aldım. Lakin şarj ediyor mu? Ediyor : ) ...
  • ToTeM kullanıcısına yanıt
    Hertürlü ediyor onda hemfikiriz ama Ölüyü diriltmiyor işte :-)))

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tekrar Merhabalar,

    Üretici firmaya mail atmıştım, cevabı gelmiş. Kısaca diyor ki: cihaz bakım moduna girdiğinde yeşil ışık yanıp sönmeye başlar ve diğer tüm seviye ledleri söner. Cihaz şarj işlemini bitirdiğinde de, yeşil ışık sabit yanar ve diğer tüm ledler söner. Ama bu sabit yeşil ışık bazen çok kısa bir süre yanar ve hemen ardından bakım moduna geçer, o yüzden farkedemeyebilirsiniz. Bakım modunun ne kadar süreceğiyse tamamen aküyle alakalıdır; kimi akünün bakımı 1 saat sürer kimiyse sürekli olarak bakım modunda kalabilir.

    Yani şarj aleti mi yoksa bakım aleti mi aldığınıza akü karar veriyor:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Merbe -- 7 Ocak 2019; 20:11:11 >
  • Merbe M kullanıcısına yanıt
    O zaman şunu söyleyebilirmiyiz ; sürekli haftalarca aküye bağlı olduğu halde yeşil ışık sabit yanmıyorsa fasılalı sürekli aküye şarj akımı veriyorsa akü ölmüş diyebilirmyiz ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tatli45

    O zaman şunu söyleyebilirmiyiz ; sürekli haftalarca aküye bağlı olduğu halde yeşil ışık sabit yanmıyorsa fasılalı sürekli aküye şarj akımı veriyorsa akü ölmüş diyebilirmyiz ?
    Bitik (ölü) aküye bağladığımda birkaç dakika içinde akü dolu uyarısı veriyordu. Sabit yeşil ışık...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • websosyal kullanıcısına yanıt
    Enteresan

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • tatli45 T kullanıcısına yanıt
    websosyal kullanıcısına yanıt
    Ne yalan söyleyeyim benim kafam da çok karıştı. Herhalde dediğiniz gibi artık çok umudun kalmadığı akülere sürekli bakım yapıyor (ya da yapmaya çalışıyor), ama o zaman da websosyal'in bahsettiğini neden yapıyor? Ya ''bakım modu'' dedikleri aslında sürekli bir şarj döngüsü; cihaz belli bir zamanda dolduramadığı akülerde bu moda geçerek bir deneme atışı daha yapıyor. Çünkü üreticinin bahsettiği gibi eğer bakım moduna aküyü tam doldurduktan sonra geçiyorsa, dolu aküde bu kadar uzun bakım neyin nesi? Ya da bazı cihazlarda sorun mu var diyeceğim ama bu kadar basit cihazda da sorun olsa diğer hiçbir özelliği çalışmazdı heralde.

    Cihazı dün gece iyi durumda olduğunu bildiğim bir aküye bağladım (12V 18Ah AGM), saniyeler içinde sabit yeşil ışık yandı. Belki de bu cihaz çok geç kalmadan kullanılacak bir ürün.
  • Bu üründen ben de aldım.

    105 amper aküyü şarjedecem.

    Akü şuan marşı az çevirecek kadar boş ve akünün de ömrü doldu sayılır.

    Şimdi ben bu aküyü normal şarj mı edeyim yoksa Repair modunda mı edeyim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alisilin07 -- 10 Ocak 2019; 15:17:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Normal olarak ilk tak %100’e kadar fullesin yeşil ışık sabit yandığında aleti prizden çıkart sonra repair moduna al öylece bırak 1 gün kalsın sonra gelişmeleri tekrar buraya yazarsan ömrü dolmuş aküde ne gibi farklılıklar olduğunu bizde bilmiş oluruz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Az önce araçtan söktüm aküyü

    Balkonda şarjda şuan.

    Hava sıcaklığı 7-8 derece olduğu için, 12 V Agm/Cold yazan moda aldım, Şuan % 50 yanıp sönüyor, bakıp görecez sonucu.

    Bundan sonra sırada motosikletim var, aklıma takılan bişey var, 6 volt modunda da 3,5 amperle şarjediyomuş, ama benim motosikletin aküsü zaten 7 amper,

    7 ampere 3,5 amperlik şarj çok değil mi ya da başka bi özelliği mi var ki?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Valla dostum bende yeni aldım aleti yeni yeni çözmeye çalışıyoruz deneme yanılma yöntemleriyle ama amper olayını sanırım alet otomatik kendisi ayarlıyor, muhtemelen birazdan yeşil ışık kısa sürede sabit yanmaya başlar senin , akü tamamen ölü olsaydı hata lambası uyarırdı, yeşil sabite bağladımı fişi sök prizden yeniden tak prizi, ilk artı uç sonra eksi kutup başı nı tak mod değiştir repair ‘e al bakalım ne kadar sürecek onarımı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yukarda arkadaşında belirttiği şekilde 'normal' şarja tabii tutmanızı, tam dolu duruma geldikten sonra, bir süre aküyü dinlendirip ardından bakım modunda şarj etmenizi tavsiye ederim.



    Şarj Adımları...(kullanım klavuzunda yer alan bilgiler, merak edenler için)

    1. ve 2. Adım: İnceleme ve Hata Tanıma

    Şarj etmeden önce akünün güvenilir olup olmadığını

    belirlemek için, akü voltajını, şarj ve akü durumunu dahil

    olmak üzere başlangıç koşullarını kontrol eder.

    3.Adım: Kurtarma

    Derin şekilde boşaltılmış veya sülfatlanmış aküler için az

    miktarda akım atarak Kurtarma desülfatlaşma işlemini

    başlatır (gerekirse).

    4.Adım: Başlatma

    Şarj işlemini hafif (yumuşak) bir şarjla başlatır.

    5.Adım: Toplu Şarj

    Akünün durumuna göre Toplu şarj işlemini başlatır ve

    akünün kapasitesinin % 80’ini geri getirir.

    6.Adım: Soğurma

    Güvenli ve etkili bir şarj sağlamak için küçük miktarlarda

    akım sunarak şarj seviyesini %90’a çıkarır. Bu akünün

    gazlanmasını sınırlar ve akü ömrünü uzatmak için gereklidir.

    7.Adım: Optimizasyon

    Şarj işlemini tamamlar ve aküyü maksimum kapasiteye

    getirir. Bu adımda şarj cihazı, kapasiteyi tamamen geri

    alabilmek için çok katmanlı şarj profillerini kullanır ve

    artırılmış çalışma süresi ve performans için akü özgül

    ağırlığını optimize eder. Şarj aleti, akü daha fazla akım

    gerektiğini bildirirse Bakımına geçer.

    8.Adım: Bakım

    Bakım şarjını ne zaman başlatılacağını belirlemek için aküyü sürekli olarak izler. Akü voltajı hedef eşiğinin altına düşerse şarj cihazı, voltajın optimal duruma ulaşıncaya kadar Bakım devresini yeniden başlatır ve daha sonra şarj döngüsünü durdurur. Optimizasyon ve Bakım arasındaki döngü, aküyü tam şarjlı tutmak için süresiz tekrarlanır. Akü, aşırı şarj riski olmadan sürekli olarak şarj cihazına bağlı olarak bırakılabilir...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Az önce araçtan söktüm aküyü

    Balkonda şarjda şuan.

    Hava sıcaklığı 7-8 derece olduğu için, 12 V Agm/Cold yazan moda aldım, Şuan % 50 yanıp sönüyor, bakıp görecez sonucu.

    Bundan sonra sırada motosikletim var, aklıma takılan bişey var, 6 volt modunda da 3,5 amperle şarjediyomuş, ama benim motosikletin aküsü zaten 7 amper,

    7 ampere 3,5 amperlik şarj çok değil mi ya da başka bi özelliği mi var ki?
    6v akü şarj etmedim ancak direkt 3.5 amper göndereceğini sanmıyorum. Belirtilen amperi gönderirse şarj çok çok kısa sürede tamamlanacaktır. Bu noktada denemekten başka yol yok... Bildiğim kadarıyla cihaz akü durumuna göre zayıf akım gönderebiliyor...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Dün şarja takmıştınız ne gibi gelişmeler yaşadınız acaba ?
    Repair modunu çalıştırdınız mı?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tatli45

    Dün şarja takmıştınız ne gibi gelişmeler yaşadınız acaba ?
    Repair modunu çalıştırdınız mı?
    1 saat içinde % 100 ışığı yanıp sönmeye başladı.

    20 saat oldu takalı hâlâ yeşil yanıp sönüyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Demekki ölü hücreler aküde var şarj aleti tam anlamıyla dolduramıyor, bence 1 gün daha bekleyin sabit yanması için, yanmazsa çıkartıp repair moduna alıp bir müddet de tamir etmesi için bekleyin derim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.