Şimdi Ara

[NVIDIA G-Sync] Ana Konu (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
688
Cevap
21
Favori
33.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • G-Sync su iki durum icin mukemmel bir cozum:

    1. Oyunlarda FPS monitorunun refresh rate'inin altina dustugunde (sabit 60 fps veya sabit 120/144fps veya bunlarin tam sayilara bolunen degerlerini almadigimizda)
    2. Monitorun refresh rate'i izledigimiz bir video dosyasinin fps'sine tam bolunmediginde (60hz monitorler icin 30fps, 120hz monitorler icin 30fps veya 24fps harici degerler, 144hz monitorler icin 24fps harici degerler - bu arada neden "144" tercih edildi onun da sebebi bu)

    Ancak iki tane kucuk problem var:

    1. FPS zaten sabit 60 veya 120/144 alabildigimizde G-Sync'in cozdugu problem cok daha kucuktu ve pek rahatsiz olan yoktu. Demo'nun neden 60 fps ile baslatilip fps azaltilarak gosterildigini anladiniz..
    2. Bu bir GPU teknolojisi ama ozel donanimli Monitor almamiz gerekiyor. Ve su anda sadece 1 adet monitor modelinin ismi geciyor. Ustelik sadece Nvidia ile calisacak. Ayrica sadece DisplayPort ile baglayabilcez. Insanlar ekranlarini GPU'larina kiyasla cok daha yavas yeniliyor. Simdiden hedef kitlesi minimuma dustu. Bunun dogrusu tum monitorlerde bu ozelligin olmasi ve tum kartlarda calisabilmesi olurdu. Bunun gibi tek firmaya bagli teknolojiler cogu zaman once bomba gibi piyasaya dusup sonra sessizce yok oluyor. Yani tutmasi cok zor.




  • rezes kullanıcısına yanıt
    Niye tuvalet resmi koydun

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrys3535

    Benim anladigim kadariyla artik oyun oynarken monitorde hz secmemize gerek kalmicak. 144 hz monitor varsa ve ekran karti 95 fps verebiliyorsa monitordeki cip monitoru 95 hz de calisiyormus gibi yapicak(?) surekli anlik olarak monitorun hz fps ye gore degisicek galiba. Fps nin 60 tan 45 gibi degerlere duserkenki o goruntunun agirlasmasini hissetmicez galiba(?) dogru anlamis miyim acaba?

    Bi de g-sync simdilik sadece display porttan desteklenicekmis yaziya gore.

    Düşük FPS'ler için emin değilim, 45 fps için 45 hz ye mi alacak, yoksa üstündeki buffer yardımı ile kart yeni frame gelene kadar bi önceki frame mi gösterilecek bilmiyorum. Eğer 60hz'de 45 FPS'ye göre sanki 45 hz 45 fps gibi olacaksa daha az tırtıklanma varmış gibi geleblir senkron olacağı için.

    @cagataykoroglu Sende aynı şeyi AMD için demiyor musun peki :// AO imiş GI imiş hep aynı şeylerle geliyorlar faln diye ?

    Sanirim karistirdin? Simdiye kadar tesselation disinda amd nin bir teknolojisine laf ettigimin olmamistir. Bide kendi urunu gibi bullet fizik motorundan bahsetmesi var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kimsenin 3 yıl garantisini heybe edeceğini sanmıyorum ama gelsin bi görelim en azından neymiş ne değilmiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Dominic_Toretto_

    VG248QE 144hz

    Bu arada yeni 27" 144hz Asus monitör gelmiş.

    http://www.vatanbilgisayar.com/Monit%C3%B6r/asus-vg278hr-27-vg278hr-genis-ekran-3d-led-monitor/productdetails.aspx?I_ID=69033

    Bu monitörde display port olmadığından bu monitöre bile takılamıyor.
  • @cagataykoroglu AMD tanımıtındaki şeylerde en son yazdığını hatrlıyorum ona benzer bişi, "bildik şeyler bunlar yeni bişey yok, geç" gibisinden. En son o aklımda kalmış.

    @killnOd 60hz 'de 40 fps'ye düşünce, tam tearing/stutter karşığı olmasa da akıcılıkdaki azalma kaybolmayı ,özellikle fps oyunlarda hızlı hareketle nedeniyle kesin uzun süreli algılanabilen değil ardı ardına küçük minik olanları ifade etmek için tırtıklanma kelimesini kullanıyorum. low-sens oynuyorsun kafanı yavaş çevirsen bile oyuna motoruna göre değişir elbette ama ekrandaki nesnelerin değişiminde böyle yağ gibi akıcı olmaktan uzak hızlı tekrarlayan ufak ufak minik takılma benzeri şeyler olur ya onu demek istiyorum , akıcılık algısındaki kaybolmadan dolayı (texture/nesneler ekranda gözün/beynin algılayabileceği kadar fazla mesafe kat ettikleri için, 2 konum arasındaki mesafe senin algına takılır akıcılık hissi azalır ya bu yüzden).


    @demircibu Şebeke frekansı ile alakalı değil . Adamlar, standart olan GPU--kart-monitör arasınraki sabit iletişim sistemini değiştiren bi devre kuruyorlar. Driver genlock benzeri komut verene kadar ekran kartı ile monitör arasında eskisine benzer bi iletişim gerçekleşmiyor. O Süre boyunca bu ilave donanım üstündeki bi tür buffer ile monitörde gösteriliyor. Intel'in Haswell ultramobilde kullandığı self-panel-refresh benzeri mantık var. Bu sayede monitörün drive / sürme mekanizmasına çok çok fazla müdahele edilmemiş oluyor (iletişim kartı/sistemi değişiyor sadece). Düşük fps alındığında, ekrandaki görüntü sabit aralıklı zaman birimlerine uydurulmaya çalışılmıyor.

    60 hz'de için 16.6ms 'lik paketler içine GPU'nun çizdiği frameler yetiştirilmek zorunda (60fps olup senkron sağlansın diye). FPS düşünce 40fps olnca mesela, GPU frame'i 25ms'de çiziyor ama bu 16.6 ms'lik ekran kartı >> monitör arasındaki paketlere yetişemiyor. 16.6ms lik paketler ile 25ms 'lik frameleri göstermeye kalkınca, O zman işte yine senkron kayması olduğu için ufak ufak tırtıklanma / akıcılık algısında kayıp olabiliyor (oyuna motora sahne yapısına değişir elbet).

    Demosunu yaptıkları şeylerde, 60fps altında ekran kartından monitöre sabit zamanlı bildirim / refresh olayı olmadığından, 16.6ms lik paketlerle 25ms lik frameleri göstermeye çalışmak gibi bi durum olmuyor. Monitöre 25ms'lik aralıklarla tam frame zamanı kadar aralılar ile güncelleme gönderiliyor. Bu da o senkron farkından olan tırtıklanmaları yine oyuna motora sahne detayına göre azaltmayı amaçlıyor. Demolardan izlediğim 60hz 40fps 'ye göre akıcılığı düzelttiği. Gerçek hayatta oyunda ne kadar fark yaratır denemek lazım. Direk yağ gibi yaptı denmese bile 40 fps sanki 50-55 fps gibi bi algı yaratabilir. Önemli olan burda zaten algıdaki farklılığı düzeltmek. Akıcılık algısı da ekrandaki pixellerin değişim aralığı ile alakalı göz beyin farkları çok hızlı algılar. Pixel değişimleri arasındaki farklar ne kadar az olursa akıcılık algısında bozulma o kadar az olr. stutter/minik takılma tırtıklanmanın rahatsız etmesi de onunla alakalı zaten (yada 100 fps beyaz frame'in arasına 1 tane siyah frame sokulması durumnda onu algılamamız gibi). Herkese bi yere kadar faydası dokunur bunun.

    Virtu'nun değişik hali gibi. Orda eğer refresh zmanı içinde frame hazır edilemeyecek ise boş frame konuyor, böylece fps değiştiriliyor. 40 fps'ye rağmen 60fps varmış gibi kontrolcü tepkisi oluyor. Burda iletişim altyapısı değiştiği için boş frame koymak yerine monitörde frame'in gösterilme zmanı uzatılıp kısaltılıyor. 16.6ms' sonra "yeni frame çiz" demek yeirne "16.6ms'ye 8,5ms delay ekle diyor monitöre". O yüzden monitörün esas drive mekanizmasını tam olarak değiştirmiş olmuyor gibi. Ama test edildiğinde yine gösterilen şey yine monitör 40hz tarama yapıyormuş gibi olacak.

    Ama kafadan 50$ ilave masrafı olacak heralde. Daha ucuz 60hz monitörlerde kolay olabilir gibi gelmiyor bana. 3d/120hz monitörlerde daha öncelikli yer bulur zaten bu yüzden kar marjının daha yüksek olduğu yerlerde.

    850 TL monitörün 950tl olması alacak olana çok fazla koymaz gibi geliyor bana, 450TL ye alacak olanın 550-600TL'ye çıkması "ekran kartına yatırırp farkı dedirtebilir" dedirtebilir. Bide ucuz monitörlere kolay yayılır mı şüpheliyim.

    Edit: ucuz monitör derkende şimdiki zmandan bahsetmiyorum elbet, DP dışı için uydurulrsa yada benzeri bi iyilik yapılırsa. Yoksa en ucuz DP monitör açısından bakılsa bile hedef kitlesi kısıtlı kalıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rubisco -- 19 Ekim 2013; 14:34:25 >




  • gta 5 gelirmi acaba buna
  • Opricnik kullanıcısına yanıt
    GTA nın bununla ilgisi nedir ?
  • lag&ping monitorler ekranla kartla alakası yok tamamen bağlantı.Ama shutter tearing kartla,ekranla vs. alakalı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caneycaney -- 19 Ekim 2013; 16:35:50 >
  • tamam teknoloji güzel bir şey ama şöyle düşünmekte de yarar var adam neden 60 altı fps lerde test etti?
    60 üstünü de görseydik ya da belki de görünmeyecek gibi bir fark vardı ondan test etmedi
    işin bir başka boyutu da eğer böyleyse bu ürünü neden 144hz 248qe gibi bir monitörle reklamını yaptın derler adama
    o monitörü alacak adam zaten 100fps civarı görebileceği bir sistem yapmaya çalışır
  • Yeni teknolojinin tam olarak ne yaptığını anlayabilmek için öncelikle eski ya da mevcut teknolojinin ne yapabildiğine bir bakmak lazım. VSync oyun içi görüntü kırpılmalarını önlemek için geliştirilmiş ve bunu genellikle oyun performansını 60 ya da 30fps'ye limitleyerek başarıyor. NVidia'nın yeni teknolojisi ise bu işlemi tam tersi şekilde yapıyor; monitörün tazeleme hızını GPU'nun sağladığı fps'ye eşitliyor. Ancak burada iki sorun var, birincisi VSync ile 60 ya da 30hz'de ekran kırılması sorunu oldukça yüksek bir başarımla çözülebiliyor dolayısıyla VSync ile 30fps'de oynayabileceğim bir oyunu neden kalkıp da en az 100 küsür $ daha fazla vererek 20 ya da 25fps'de oynayayım ki? NVidia burada bence çok büyük bir fırsatı kaçırmış ve her zaman olduğu gibi sektöre yön verecek evrensel bir teknoloji yerine sadece kendi ürünlerinde hizmet verecek sınırlı ve kapalı bir teknoloji sunmayı tercih etmiş, üstelik geriye dönük uyumluluk da yok yani binlerce $ harcayıp NVidia ekran kartı ve uyumlu monitör alan kişiler bu teknolojiden yararlanamayacak. Şu bir gerçek ki VSync aslında CRT monitörler için geliştirilmiş eski bir teknoloji ve artık yerine daha yeni ve iyi bir teknolojiye ihtiyaç duyulduğu kesin. Ama VSync'in varisinin de her monitör ve ekran kartında bulunabilecek ve VSync gibi ekstradan ücrete yolaçmayacak bir teknoloji olması şart. G-Sync şu haliyle PhsyX'ten farklı bir konumda değil bence.




  • Bunun yerine GTX 780 i ucuzlatsa da bizde 144 hz monitörümüzde fps düşüşleri yaşamadan yüksek fps ile oyun oynasak daha iyi olmaz mı
  • NVIDIA G-Sync işte budur.. ilk sayfaya eklersin.

  • rezes kullanıcısına yanıt
    aslinda biribirlerini tamamlayan seylerdir, ama yine de lag'in %90lik kismi donanim'dan kaynaklaniyor, bu teknoloji bunu hissedilir derecede indirse super olur

    bu arada monitorunuzun input lag degeri iyimis (7ms) bende de su an XL2410T var, o da 0-5ms arasi bir seymis
  • dJ_bLoW kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler
  • Philips'in 36 pw 9767 model pixel plus 2 özellikli televizyonunda ps1 ve ps2 oyunlarını oynadığım zamanlar aklıma geldi.İnanın bu tüplü tv'de konsol oyunları adeta çağ atlayıp neredeyse hd diyebileceğimiz bir kaliteye ulaşıp,ayrıcada oyunlar en az 120 fps gibi hızlanıyor oyun yağ gibi akıyordu.Konsolu alıp arkadaşın evinde oynamaya gittiğimizde oynamak istemez tekrar bize gelir oyunu bizde oynardık.Oyun gerçekten bariz bir şekilde yağ gibi akardı.Tabi bu fps hızlanma hissi pixel plus özelliğini kapatınca yok oluyor,oyunlar insana çok kötü geliyordu.Nvidia'nın bu teknolojiside buna benzer bir şey olsa gerek.Bunun benzeri bir video oynatıcı program olan Splash pro'da var ve videolarınızı izlerken Motion 2 özelliğini açarsanız ne demek istediğimi daha iyi anlayabilirsiniz.Splash pro programına bakınca,bana hayla Nvidia sanki bu işi yazılım ilede halledebilirdi gibi geliyor.Hatta Splash pro ile ilk tanıştığımda neden aynısını oyunlar için yapmıyorlar deyip eski Philips tv'mi yadetmiştim.İşin diğer bir yönü olan online kısmını gerçekten bende çok merak ediyorum.Herkese iyi forumlar.




  • LINK te bir çok soru/cevap var

    Tahmini kendin yap kiti fiyatının 175$ (350TL) olacağı söylenmiş ki epey cep yakacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 21 Ekim 2013; 19:01:26 >
  • Monitör için 50$ fark diyordu, kit için 175$ biraz şey diil mi :////
  • bakalım yurtdışında 250dolara satılan vg248qe yi 1000tl ye aldığımızı düşünürsek bu aparat ile acaba ekran kartlarında uyguladığımız 3 ile çarp taktiği işe yarayacak mı yoksa ekranlardaki gibi 4 ile mi çarpalım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defaulticus -- 21 Ekim 2013; 19:37:12 >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.