Şimdi Ara

Nvidia: Tam otonom araçlar için zaman ve daha güçlü teknoloji gerekiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
379
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy şu anda #38
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Nvidia: Tam otonom araçlar için zaman ve daha güçlü teknoloji gerekiyor
    Nvidia, otonom araçların ve modern otomotiv sistemlerinin temelini oluşturan ileri teknoloji çözümler ve yazılımlar (Örn: Nvidia Drive Platformu) geliştiren ve bu konuda önemli ilerlemeler kaydeden firmalardan bir tanesi. Nvidia'nın geliştirdiği teknolojiler Mercedes-Benz, Jaguar Land Rover ve Volvo gibi önde gelen otomotiv üreticileri tarafından kullanılıyor.



    Öte yandan, şirketin otomotiv biriminin başındaki isim Ali Kani, hala tam otonom araçlara yakın olmadığımızı düşünüyor. Autocar'a konuşan Kani'ye göre tam otonom sürüşe 2020'li yıllarda ulaşmak pek mümkün görünmüyor. Gerçek otonom araçlara yakın olmadığımızı savunan yönetici, "Bu 2030'lu yılların konusu. Henüz yakın değiliz. Bu gerçekten çok zor bir iş" şeklinde konuştu.



    Kani, birkaç aracın belirli kontrollü durumlarda sınırlı otonom yetenekler sunmasına rağmen, araçların tamamen kendi kendine ilerleyebilmesi için işlem gücü ve teknolojide önemli bir ilerleme gerektiğini belirtti.  “Şu anda geliştirdiğimiz yazılım, geçen yıl geliştirdiğimiz yazılımdan tamamen farklı” diyen Kani, sözlerine şöyle devam etti:



    “Şimdi video ile çalışan ChatGPT gibi büyük dil modelleri üzerinde çalışıyoruz ve üç yıl önce otomotiv sektöründe bunu yapan kimse yoktu. Bu tür modeller çok daha fazla işlem gücü, çok daha fazla bellek bant genişliği gerektiriyor. Daha fazla sensöre, örneğin lidar ve radar gibi, ihtiyaç duyuyorsunuz ve güvenliğini sağlamak için yedek algoritmalar gerekiyor. Bunların hepsi paralel olarak çalışmalı, bu da daha fazla işlem gücü anlamına geliyor.”



    Nvidia: Tam otonom araçlar için zaman ve daha güçlü teknoloji gerekiyor
    Kani, mevcut nesil sürücü destek sistemlerinin, belirli durumlarda önceden tanımlanmış eylemleri gerçekleştiren planlama yazılımları aracılığıyla çalıştığını, ancak tamamen otonom araçların daha doğal bir şekilde hareket etmeleri gerektiğini söyledi ve şunları ekledi:



    Ayrıca Bkz.Acura RSX geri dönüyor! Ancak eskisinden çok farklı biçimde



    “Araç planlanan kuralları izlediğinde kesik kesik hareketler ve gereksiz frenlemeler yaşarsınız. Bunun sonucunda da ‘Bu arabadan hoşlanmıyorum, kendimi güvende hissetmiyorum.’ dersiniz. Ancak, bir sonraki nesil araçlar davranışları öğrenecek, böylece doğal bir anlayış ortaya çıkacak. İşte o zaman ‘Vay, bu araba ne kadar sakin ve düzgün bir şekilde sürüyor.’ diyeceksiniz.”



    Kani ayrıca, otonom sürüş teknolojisinin geliştirilmesinde temkinli davranılması gerektiğinin altını çizdi.

    “Bu konuda sektörün yavaş hareket etmesi gerekiyor. Eğer bir firma bir hata yaparsa, tüm sektör birkaç yıl geriye gider. Bu nedenle en sorumlu şekilde hareket etmeliyiz ve hiçbir kestirme yol kullanmamalıyız. Gerçekten güvenli olduğunu kanıtladığınızda bunu yapabilirsiniz.” dedi.




    Kaynak:https://www.autocar.co.uk/car-news/technology/nvidia-fully-autonomous-cars-not-close-production-reality







  • Bu radarların santimetre hassasiyete sahip olması lazım rezil istanbul trafiği için. At arabasına göre tasarlanan istanbul yollarında ve hatalı park eden dar at arabası yollarında da gitmesi çok zor otonom arabanın. Kornaya basıp milleti çağırması yada o hatalı park edenin telefonuna bir şekilde uyarı göndermesi lazım. Sağa sola dönecek oluyorsun tam virajın ağzında araba var, çıkacağın yolun kenarını belediye kazmış çalışma yapıyor çıkacağın yol daha da daralmış zaten birde trafik akıyor ayrıca gittiğin yol tek şeritli yol ancak sağına arabalar park etmiş üstüne birde soldan başkası çıktığın yola girmeye çalışıyor, tam bir keşmekeş istanbul. Otonom bilgisayar sapıtır yahu.

  • Asıl sıkıntı şehirler buna hazır olmaması.İstanbul trafiğinde dünyanın en donanımlı en güçlü sensörlere sahip aracı bile iş yaramaz hale döner.

  • joven kullanıcısına yanıt

    Bu radarların santimetre hassasiyete sahip olması lazım rezil istanbul trafiği için. At arabasına göre tasarlanan istanbul yollarında ve hatalı park eden dar at arabası yollarında da gitmesi çok zor otonom arabanın. Kornaya basıp milleti çağırması yada o hatalı park edenin telefonuna bir şekilde uyarı göndermesi lazım. Sağa sola dönecek oluyorsun tam virajın ağzında araba var, çıkacağın yolun kenarını belediye kazmış çalışma yapıyor çıkacağın yol daha da daralmış zaten birde trafik akıyor ayrıca gittiğin yol tek şeritli yol ancak sağına arabalar park etmiş üstüne birde soldan başkası çıktığın yola girmeye çalışıyor, tam bir keşmekeş istanbul. Otonom bilgisayar sapıtır yahu.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mystiery_

    Bu radarların santimetre hassasiyete sahip olması lazım rezil istanbul trafiği için. At arabasına göre tasarlanan istanbul yollarında ve hatalı park eden dar at arabası yollarında da gitmesi çok zor otonom arabanın. Kornaya basıp milleti çağırması yada o hatalı park edenin telefonuna bir şekilde uyarı göndermesi lazım. Sağa sola dönecek oluyorsun tam virajın ağzında araba var, çıkacağın yolun kenarını belediye kazmış çalışma yapıyor çıkacağın yol daha da daralmış zaten birde trafik akıyor ayrıca gittiğin yol tek şeritli yol ancak sağına arabalar park etmiş üstüne birde soldan başkası çıktığın yola girmeye çalışıyor, tam bir keşmekeş istanbul. Otonom bilgisayar sapıtır yahu.

    hiç bişi olmaz bir tane otonom kavga edecek droidle beraber sattılar mı olay tamam.


    zira sen kornaya basarsan öndeki adam el frenini çekip arabadan inecek, telefonuna mesaj atarsan ne diyon lan diye dayılanacak.


    otonom droidle satılması şart bizim ülkede.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 16 Ocak 2025; 17:42:59 >




  • Yani bunun icin niye tırmalıyorlar anlamış değilim.Otomobili sadece bir yerden bir yere götürme aracı olarak kullananları anlarım da bir araç tutkunu için kendin kontrol etmediğin,kendin kullanmadığın bir otomobilin ne önemi var ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    O açıdan konuyu ele alırsak, uyarı bildirim konusu iptal. Arabalar aralarında anlaşsın.


    - Hatalı park eden arabaya bizim araba sinyal göndersin bizim otonom geçecek kadar yol versin sonra geri yerine dönsün.

    yada

    - en yakın otoparka çeksin araba kendini.

    yada

    - emniyete haber versin bizim araba sesli fotolu otomatik hatalı park raporu oluşturup iletsin. Emniyette bir sinyal göndersin ve hatalı park eden araba kendi kendini yediemine götürsün  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    şimdi her otonom aynı olmayacak tabi, daha bi otonom araçlar olacak. çakarlı otonom araçlar mesela.


    yani bizim ülkede bu otonom olayı yaş.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Çok güzel bir konuşma yapmış.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ileride güzel olabilir dediği gibi daha zaman var,mesela bir ölümlü kaza oldu otonomdayken suçlu kim olacak burası karmaşık kanunlaşması gerek.otonomdayken insan atladı v.s otonom olduğu için yayayı suçllayabilirler.mesela ,otonom araç kazadan kaçarken başka insana zarar verirse sorumlusu kim olacak. v.s ayrıca otonom araçlar hız kurallarına oomatik uymalı hız konusunda,30 luk yolda 30 la gitmeli 120 yolda 120 gitmeli v.s ayrıca bu devirde araçlar çok büyük bekar insanlar için küçülmeli.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.