Şimdi Ara

Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.608
Cevap
13
Favori
215.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    Benim araçta 3 tane diferansiyel var. Ortada diferansiyel olmasının sebebi nedir? Yani ön ve arka diferansiyeli bir diferansiyelle bağlamanın amacı nedir?

    Bu hesaba göre normalde aracın arka 2 tekerini geri çevirdiğimde, öndeki 2 tekerim önemi dönecektir? Birde bende

    4Lo ve Ne diye 2 seçenek var. Benim araç 2001 Grand Cherokee, bazı kaynaklarda sadece Orta diferansiyelin kilitlendiğini söylüyor. Yani diferansiyel değil tek aks gibi çalışıyor değilmi?

    Birde Quadra-Drive varki hiç bir şey anlamadım. Quadra-Drive'nin çalışma prensibini bilmiyorum tam olarak. ( Biraz biliyorum ) bazıları iyi diyor, bazıları fikir beyan etmiyor.

    Audi'nin Quattro sistemiyle karşılaştırılabilecek bir sistemmidir, yoksa farklımıdır? Birde benim arabada "Vari lok diferansiyel" olduğunu iddia ediyor wikipedia. Bu ne demektir?

    SAYGILAR.


    Mantığımla hareket edecek olursam,orta diferansiyel olmasının sebebi Quadra-Drive'dan kaynaklanıyor diyebilirim.Quadra-Drive'da sistem normal şartlar altında sürekli 4x4 olarak çalışır.Fakat orta diferansiyel olduğundan dolayı %40 ön %60 arka aks(veyahut tam tersi) olarak dağıtıldığını zannediyorum.Orta diferansiyelin görevi 4LO pozisyonunda ön ve arka aksa giden şaftları birbirine kenetleyerek motordan alınan hareketin iki aksa da eşit oranda aktarılmasını sağlamaktır.
    Malesef markaların çekiş sistemleri hakkında pek malumatım yok,ama Quattro'dan iyi olduğunu söyleyebilirim.Quadra-Drive full-time 4WD sistemi iken Quattro simetrik AWD'dir.Sonuçta arazi performansı açısından full-time 4WD'nin AWD'den çok daha iyi olduğu aşikar.

    Vari-lok diferansiyel tabirini yeni duyuyorum.Etrafımızda WJ GC kullanan da yok malesef.Ama yine bilebileceğini düşündüğüm tanıdıklarıma sorar,yanıt alırsam direkt sana aktarırım.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 3 Şubat 2007; 23:32:54 >




  • Yanlız benim bildiğim, aracım sürekli 4x4, 120 km hızdan sonra arkadan itiş. Bu ne kadar doğru? Birde ön ve arka diferansiyel kilidine sahipmiyim?

    "Quadra-Drive employed the New Venture Gear NV247 transfer case. This two-speed chain-driven transfer case uses a gerotor, a clutch pack coupled to a hydraulic pump, to transfer torque between the front and rear axles. The transfer case contains three modes, 4-All Time, Neutral, and 4-Lo. In 4-All Time, 100% of torque is sent to the rear axle in normal conditions. If the rear axle starts spinning at a higher rate than the front axle, hydraulic pressure builds up in the gerotor and causes the clutch pack to progressively transfer torque to the front axle until both axles return to the same speed. Neutral mode is intended for towing the vehicle. In 4-Lo, the front and rear axles are locked together and torque is split evenly between them through a 2.72 reduction gear ratio.

    In Quadra-Drive, the NV247 transfer case is mated to front and rear axles containing Jeep's Vari-Lok differentials. Vari-Lok differentials also use a gerotor to transfer torque."

    Quadra drive, sanırım 2 hızlı zincir aktarmalı transfer kutusu bir gerotor kullanıyormuş. Bu bir balatanın hidrolik pompaya bağlanarak olmasıyla oluyormuş. Torku arka ve ön tekerlere dağıtmak için.

    GEROTOR

    A Gerotor is a positive displacement pumping unit. The name gerotor is derived from "Generated Rotor". A Gerotor unit consists of an inner and outer rotor. The inner rotor has N teeth, and the outer rotor has N+1 teeth. One rotor is located off-center and both rotors rotate. During part of the assembly's rotation cycle, the area between the inner and outer rotor increases, creating a vacuum. This vacuum creates suction, and hence, this part of the cycle is where the intake is located. Then, the area between the rotors decreases, causing compression. During this compression period, fluids can be pumped, or compressed (if they are gasseous fluids).


    Gerotor çok garip bir icad. Sanırım bu gerotor sayesinde Quadra-Drive gibi bir sistem oluştu. Yazılanlara göre hacimden yararlanan bir pompa ünitesiymiş. Bu dönerken arada oluşan boşluklarda bir vakum oluyormuş. Daha sonrasını anlamadım, suction'un anlamını bilen varmı? Çok garip icad gerçekten, bildiğim kadarıyla bir Türk bulup Chyrslere satmış bunu???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TSMC -- 3 Şubat 2007; 23:48:30 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    Yanlız benim bildiğim, aracım sürekli 4x4, 120 km hızdan sonra arkadan itiş. Bu ne kadar doğru? Birde ön ve arka diferansiyel kilidine sahipmiyim?



    Doğdurur,mesajımın sonunda full-time 4WD olduğunu söylerken yukarıda part-time imiş gibi anlatmışım.Yanlışlıktan dolayı özür dilerim,düzelttim.Ayrıca 120 km meselesi doğru olabilir.Bu Quadra-Drive'ın spesifikasyonudur.
    Dif. kilidini ise GC ZJ'de fabrika çıkışında arka diferansiyel kilidi yok diye biliyorum.Önde ise var mı yok mu onunla ilgili bir malumatım yok.Özür dilerim.

    Saygılar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr


    quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    Yanlız benim bildiğim, aracım sürekli 4x4, 120 km hızdan sonra arkadan itiş. Bu ne kadar doğru? Birde ön ve arka diferansiyel kilidine sahipmiyim?



    Doğdurur,mesajımın sonunda full-time 4WD olduğunu söylerken yukarıda part-time imiş gibi anlatmışım.Yanlışlıktan dolayı özür dilerim,düzelttim.Ayrıca 120 km meselesi doğru olabilir.Bu Quadra-Drive'ın spesifikasyonudur.
    Dif. kilidini ise GC ZJ'de fabrika çıkışında arka diferansiyel kilidi yok diye biliyorum.Önde ise var mı yok mu onunla ilgili bir malumatım yok.Özür dilerim.

    Saygılar.

    Dostum benimki ZJ değil, WJ. Bu arada vari lok diferansiyel gerotor kullanıyor diyor wikipedia. Gerçekten çok komplike bir durum ve bence senin gibi bir off-road ustası bu durumu çözebilir.

    Zaten bu aracı anlamakta ben çok güçlük çektim Öyle garipliklerle doluki! Örneğin şanzıman 5 hızlı ama 2 tane 2. vitesi var.

    Adam gibi spesifikasyon yok, broşürünü bulamadım, her kaynak kafadan bir şey söylüyor 0-100 için. Bir dergi 8.3 derken, bazı kaynaklar 7.4, bazıları 7.2 diyor. Anlamıyorum ben bu işi?

    Senin tavsiye edebileceğin şöyle iyi siteler varmı? Amerikan siteleride olur, geçmişte bu aracın incelemesini yapan?




  • Doğru ya,WJ.Benim kafamda hep bir ZJ GC Sport ve bir de TJ dolanıyor da o yüzden aklım hep ZJ'e gidiyor.Kusura bakma .
    İşte burada yeterince yardımcı olamamamın nedeni tecrübe etmememdir.Örneğin bizde bir adet Galloper var.Sorsan A'dan Z'ye neyi varsa anlatırım.Keza Unimog'un ve ACMAT'ın da.Aşağı yukarı basit onarımlarını dahi yapıyorum.Ama işte daha önce tecrübe etmediğimden dolayı pratik bilgim yok.Yapabileceğimin en iyisi o bahsettiğim Amerikancı Atilla'ya gidip danışmak olacaktır.İlk fırsatta gidip malumat almaya çalışacağımdan emin olabilirsin.
  • Dostum şu olayı lütfen o ustalardan birine sor, yoksa kafayı yiyeceğim ben evde.
    --------------------
    Yanlız benim bildiğim, aracım sürekli 4x4, 120 km hızdan sonra arkadan itiş. Bu ne kadar doğru? Birde ön ve arka diferansiyel kilidine sahipmiyim?

    "Quadra-Drive employed the New Venture Gear NV247 transfer case. This two-speed chain-driven transfer case uses a gerotor, a clutch pack coupled to a hydraulic pump, to transfer torque between the front and rear axles. The transfer case contains three modes, 4-All Time, Neutral, and 4-Lo. In 4-All Time, 100% of torque is sent to the rear axle in normal conditions. If the rear axle starts spinning at a higher rate than the front axle, hydraulic pressure builds up in the gerotor and causes the clutch pack to progressively transfer torque to the front axle until both axles return to the same speed. Neutral mode is intended for towing the vehicle. In 4-Lo, the front and rear axles are locked together and torque is split evenly between them through a 2.72 reduction gear ratio.

    In Quadra-Drive, the NV247 transfer case is mated to front and rear axles containing Jeep's Vari-Lok differentials. Vari-Lok differentials also use a gerotor to transfer torque."

    Quadra drive, sanırım 2 hızlı zincir aktarmalı transfer kutusu bir gerotor kullanıyormuş. Bu bir balatanın hidrolik pompaya bağlanarak olmasıyla oluyormuş. Torku arka ve ön tekerlere dağıtmak için.

    GEROTOR

    A Gerotor is a positive displacement pumping unit. The name gerotor is derived from "Generated Rotor". A Gerotor unit consists of an inner and outer rotor. The inner rotor has N teeth, and the outer rotor has N+1 teeth. One rotor is located off-center and both rotors rotate. During part of the assembly's rotation cycle, the area between the inner and outer rotor increases, creating a vacuum. This vacuum creates suction, and hence, this part of the cycle is where the intake is located. Then, the area between the rotors decreases, causing compression. During this compression period, fluids can be pumped, or compressed (if they are gasseous fluids).


    Gerotor çok garip bir icad. Sanırım bu gerotor sayesinde Quadra-Drive gibi bir sistem oluştu. Yazılanlara göre hacimden yararlanan bir pompa ünitesiymiş. Bu dönerken arada oluşan boşluklarda bir vakum oluyormuş. Daha sonrasını anlamadım, suction'un anlamını bilen varmı? Çok garip icad gerçekten, bildiğim kadarıyla bir Türk bulup Chyrslere satmış bunu???

    Bu arada Bmw X5 Awd bir araçmıdır?




  • BMW X5 simetrik AWD bir araçtır evet.%60 ön %40 arka akstan çekiş sistemine sahiptir.

    Ayrıca hocam senin sistemle ilgili bir kaç bilgi edindim.99' ve daha küçük GCler otomatik asimetrik awd sistemine sahip.Acaba 120 km'ye kadar 4x4 gittiğinden emin misin?Lifte aldırıp test etmen senin için çok yararlı olur.Çünkü asimetrik awd normal şartlarda tek akstan hareket ile çalışır.
  • 99 ve öncesi içinmi söylüyorsun?

    99'da çıktı WJ kasa zaten. Öncesinde 93-98 arasında üretilen ZJ vardı. Bu arada 120 km hıza kadar 4x4 gittiğinden emin değilim. Wikipedia doğru olabilir, belki gerçekten normalde arkadan itişdir.

    Fakat arazi yetenekleri yüksek sanırım, en azından youtube'deki videolar bunu söylüyor.
  • Hayır 99 küçük modeller yani 99 ve sonrası.ZJ de benim dediğim düz burunlu olan kasa evet.Dostum bence senin araç asfaltta 2H modunda gidiyor.Sen imkanın varsa bir lifte aldır.O zaman aklındaki soru işaretleri kaybolur.
  • Peki kötüyemi yoksa iyiyemi delalet eder bu? Bu arada 99 daha küçük değil. Aksine WJ daha büyüktür ölçü olarak.

    4400mm uzunluk ve 1700 mm yükseklik var ZJ'de. WJ ise 4600mm'nin üstünde, yüksekliği 1760 mm.
  • Anlaşamadık bir türlü,aslında aynı şeyi söyüyoruz.99 ve küçük derken 99 00 01 02 demek istiyorum,yaşı küçük şeklinde. .Arazi performansı açısından malesef kötüye delalettir,çünkü AWD olduğunu anlamış oluruz ve 4WD her zaman arazide AWD'den daha iyidir.
  • AWD ise o zaman neden Arazi vitesi var onu anlamadım?
  • Hakikaten garip bir durum.AWD=Low Range'e sahip olmayan 4x4 diye adlandırılır kaba tabirle.Fakat senin araçta da low range var.Anlaşılması güç bir durum...
  • Selamlar,

    Arkadaşlar sizlerle bilindik araçların aktarma organı şemalarını paylaşmak istiyorum.

    Not:Mavi yuvarlak diferansiyel,ortadaki parçalar ise sırasıyla(soldan sağa) motor(bordo),şanzıman(lacivert) ve transfer case(arazi şanzımanı)(taba rengi)

    Mercedes-Benz G Klasse-Land Rover-Toyota


    Hummer


    Jeep CJ,Jeep Cherokee ve diğer muadili araçlar


    Grand Cherokee,Jeep TJ,Mercedes-Benz ML ve çoğu yeni 4x4.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 4 Şubat 2007; 11:55:44 >




  • Selam,

    TSMC hocam senin araca en uygun tanımı buldum.
    Quadra-Drive=Yüksek devirde(otoyolda,hafif arazide vs.)asimetrik AWD
    Düşük devirde(ağır arazi,4LO konumunda)part-time 4WD.
  • Sağolda bu varilok ne demek onu anlamadım? Varilable Lock ise yaşadım 3 tane dif. kilidim var.
  • Bi tane de ben soraymı bari..

    Offroad yarışlarına katılmak için ne gerekiyor?Diyelim ki bende Lada Niva (yok ama var diyelim) ve offroad yarışlarına katılmak istiyorum.Ne yapmak gerekiyor?
  • Selam,

    Eğer resmi kulüp yarışlarına katılmak istiyorsan,İstanbul Off-Road Kulübü(İSOFF)'ne üye olman gerekiyor.

    @TSMC
    Various Lock da olabilir.Elektronik sonuçta.
  • Ya peki, bu AWD araçlarda ortada diferansiyel yok değilmi?

    Ön ve arka akslardaki diferansiyelden gelen akslar tek bir yerde toplanıp, bir dişli yardımıyla şanzımana ordan motora ileriliyor.

    Benimkisinde ise aksların toplandığı yerde ön ve arka aks bir diferansiyele bağlı.

    Peki bir daha soruyorum, aracı lifte aldırıp, arka 2 tekeri arkaya çevirsem, ön 2 teker önemi dönecektir?
  • Biraz araya çeşni katalım.Hummer'a uzanan baba eli .
     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.