Şimdi Ara

Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
1.608
Cevap
13
Favori
215.657
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari

    Saygılar bizden, napalım bizde redüktör'lerle idare ederiz
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    ÜZGÜNÜM DOSTUM....
    AMA REDÜKTÖR KONUSUNDA PAYLAŞACAĞIMIZ ÇOK ŞEY OLACAKTIR.
    SAYGILAR.






    bazen okumak yazmaktan daha güzel.
    bu aralar okuyorum.
    hele bu konuda yazılanları daha dikkatli .....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 4 Şubat 2007; 23:41:30 >




  • Karınca şanzımanında 1. viteste 1.5km dolaylarında bir sürat yapıyor.2 kere hayatımızı kurtardı bu.Birincisi geçen sene ağır kış yaptığı dönem köpeklerimiz hastalanmıştı da hayvancağızları alel acele mecidiyeköy'e veterinerlerine götürmek zorunda kalmıştık.Profilo alışveriş merkezinin karşısındaki pet shop.Çıkışta tekrar yukarı mecidiyeköy üzerinden büyükdere caddesi'ne çıkmaktansa aşağı kağıthane'ye inip oradan kemerburgaz'a doğru devam etmenin daha mantıklı olacağını düşündük.Tam Profilo'nun altında kalan rampa buz tutmuş meğer.Kalakaldık orada,ne yaparsak yapalım koca araba hareket eder etmez diğer park halindeki arabalara doğru kayıyor.Paramparça yapacak hepsini,en son çare karınca şanzıman aklımıza geldi de onu devreye soktuk.1-1.5 km ile usul usul gaz fren olmadan kendi kendine indi araba.Alman mühendislerine orada bir kez daha teşekkürlerimizi sunduk.




  • quote:

    Normal yol koşulları için söylüyorum. Birde benim arabada Quadra-Coil adı verilen özel bir süspansiyon sistemi varmış bunun hakkında bilgin varmı?


    Muhtemelen Coilover'dan geliyordur.Coilover alçaltılabilip yükseltilebilen süspansiyon.Aynı LR'ın Terrain Response sistemi gibi bünyesinde elektronik süspansiyonlar barındırıyordur araç.Yol şartlarına göre süspansiyonları yükseltip alçaltıyordur.Tabii barcelona arkadaşımız daha detaylı bilgi verir bu konuda muhakkak.

     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 4 Şubat 2007; 23:49:27 >




  • Ben aracımda böyle bir özellik olup olduğunu bilmiyordum, taki bir gün kumsalda kenara çektiğimde anladım. Araç yükselmişti, sanki. Yada banamı öyle geldi Lütfen bana bilgi

    Bu arada car&driver'e girdim 0-100'ü 7.5 saniye diyor çıldırıcam.

    quote:

    "2005 modelinde asfalt surusunu daha konforlu hale getirmek icin on suspansiyonlarini degistirilmis, electronic stability program (bkz: esp) ve 4-wheel brake traction control ile donatilmis arac. eski modelinde on ve arka suspansiyonlar arazi sartlarinda kullanisli olan live-axle tipi suspansiyonla donatilmisken, aracin asfalt gidisi kamyonet hissi vermekteydi. bu yuzden jeep muhendisleri aracin on suspansiyonunu independent, yani bagimsiz suspansiyon tipiyle degistirdiler. ayrica variable-ratio rack-and-pinion steering ve bir suru elektronik traction sistemlerinin destegi ile aracin asfalt surusu ve konforu buyuk olcude artmistir. "

    Böyle bir bilgide buldum.

    "jeep grand cherokeede bulunan ve icinde quadra-trac ii 2-speed transfer case, on ve arka akslarda vari-lok diferansiyel bulunduran full-time 4 tekerden cekis sistemi. sistem normal yolda motor gucunun buyuk bir kismini arka tekerlere yollar. traction'de kayip oldugunu hissettigi an, sistem on aksa gucu gonderir. vari-lok diferansiyeller sayesinde ise sistem gerektiginde her farkli tekere guc gonderebilir. guclu ve saglam bir sistemdir. kolay kolay bozulmaz."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TSMC -- 5 Şubat 2007; 0:14:38 >




  • Ben senin yerinde olsam 0-100'ü bu kadar umursamazdım.Bizim araçlar 100'ü görmüyor bile ama çok mutluyuz böyle .Sonuçta amaç off-road değil mi?
    Ama illa da öğrenmek istiyorum dersen sokarsın aracı bir Dyno testine.Bütün teknik veriler dökülür.
  • Yok benim için 0-100'de çok önemli. Kapışacağım elemanlar var. Yani ona göre gardımı alayımda madara olmayayım değilmi

    http://www.youtube.com/watch?v=3P-bbKbzEAs

    Bak burda, 2000 model 5 vitesli olanı. Mutlaka izle, eleman bir K&N hava filtresi, birde Flowmaster 40 Susturucu almış, 0-100 7 saniye felan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TSMC -- 5 Şubat 2007; 0:24:30 >




  • Ya serkan abi bana da yapsana bi tane hummer bea, dogum gunu hediyesi
  • Valla biz asfaltta 4x4 kullanmaya teşebbüs edenerin araçlarını ellerinden alıp böyle bir şey verme planları yapıyoruz.

     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım


    Kapışma bitince azcık bozuk yola girin de görün hanyayı konyayı.
    Yaklaşma açısı=1
    Uzaklaşma açısı=1.5
  • Bir sorum olacak, araçlardaki vites oranlarını biraz detaylandırabilirmisiniz. Mesela yukarıda TMSC arkaşımız 1. vites+karınca şanzıman = 347.84 , bu dişli oranı için Torku 347 kat artıyor demiş.

    Şimdi Jimny'yi baz alırsak

    Vites oranları
    Manuel --- Otomatik
    1. vites 4,425 - 2,875
    2. vites 2,304 - 1,568
    3. vites 1,674 - 1,000
    4. vites 1,190 - 0,696
    5. vites 1,000 -
    Geri vites 5,151 - 2,300
    Son dişli oranı 4,300 - 4,090
    Transfer vites oranı
    Yüksek 1,000 - 1,320
    Düşük 2,002 - 2,643

    Aracın Gücü Ve Torku da
    Maksimum güç hp/rpm 84/6,000
    Maksimum tork Nm/rpm 110/4,100

    Şimdi bu verileri baz alırsak şanzuman oranları özellikle transfer vites oranı Yüksek ve Düşük diye tabir edilen veriler ne manaya geliyor, Otomatik ve Manuel Vites'teki bu farklılıklar neden kaynaklanıyor, bu konuda bizleri aydınlatabilirmisiniz?




  • Yukarıda ki sorunun cevabını bilen yok mu?
  • Selamlar,

    Öncelikle torkun kaç kat attığını hesaplarken kullanılan oran "crawl ratio" olarak adlandırılan orandır.Bu oranı bulabilmek için gerekenler;
    1-Vites dişli oranı
    2-Şanzıman oranı
    3-Diferansiyel oranı
    Şimdi bunu Jimny'in kriterlerini baz alarak örneklendirelim;
    Düşük devirde(büyük dişli-ağır devir) 2.002 oranı önce 1. vites dişli oranı ile,sonra da son dişli oranı ile çarpıyoruz;
    2.002x4.425x4.300=38.09:1=Crawl Ratio
    Jimny'in düz viteste sürünme oranı 38.09 olduğuna göre ilk farkedilen Jimny'in off-road için düz viteste yeterli orana sahip olmadığıdır(40:1).
    Burada son dişli diferansiyel oranına,transfer vites oranı ise şanzıman oranına tekabül etmektedir.
    Bunun dışındaki sorulara yanıt verecek olursak,yüksek devir ve alçak devir dişli boyutundan endeksle yapılmış tanımlardır.Yüksek devirde ufak dişli,alçak devirde büyük dişli kullanılır.Oranlar da buna göre değişkenlik gösterir.

    Saygılar.




  • 38,09*Aracın maksimum torku (110 )=4189 Nm.
  • Bu demek oluyor ki yaklaşık 4200 torkmu iletiyor, bu rakam normal araçlarda nasıl?
    quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    38,09*Aracın maksimum torku (110 )=4189 Nm.
  • Otomatik vites 31.07 çıkıyor o zaman arazi için yeterli değil mi, off road yapanlar bu değerlerlemi oynuyor?
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Selamlar,

    Öncelikle torkun kaç kat attığını hesaplarken kullanılan oran "crawl ratio" olarak adlandırılan orandır.Bu oranı bulabilmek için gerekenler;
    1-Vites dişli oranı
    2-Şanzıman oranı
    3-Diferansiyel oranı
    Şimdi bunu Jimny'in kriterlerini baz alarak örneklendirelim;
    Düşük devirde(büyük dişli-ağır devir) 2.002 oranı önce 1. vites dişli oranı ile,sonra da son dişli oranı ile çarpıyoruz;
    2.002x4.425x4.300=38.09:1=Crawl Ratio
    Jimny'in düz viteste sürünme oranı 38.09 olduğuna göre ilk farkedilen Jimny'in off-road için düz viteste yeterli orana sahip olmadığıdır(40:1).
    Burada son dişli diferansiyel oranına,transfer vites oranı ise şanzıman oranına tekabül etmektedir.
    Bunun dışındaki sorulara yanıt verecek olursak,yüksek devir ve alçak devir dişli boyutundan endeksle yapılmış tanımlardır.Yüksek devirde ufak dişli,alçak devirde büyük dişli kullanılır.Oranlar da buna göre değişkenlik gösterir.

    Saygılar.




  • quote:

    Bu demek oluyor ki yaklaşık 4200 torkmu iletiyor, bu rakam normal araçlarda nasıl?

    Evet,en ağır devirde en yüksek dişli oranlarında diferansiyellerdeki tork yaklaşık 4200Nm.Araçtan araca değişen bir faktör bu.TSMC'nin WJ Grand Cherokee'de 19.000 dolaylarında iken bizim Unimog'da 381.000 .ACMAT'ın dişli oranlarını alabileceğimiz teknik dökümanlar şu an için mevcut olmadığından onu hesaplayamıyoruz.Resmi web sitesinin yayına geçmesini bekliyoruz.

    quote:

    Otomatik vites 31.07 çıkıyor o zaman arazi için yeterli değil mi, off road yapanlar bu değerlerlemi oynuyor?

    Off-road'da otomatik vites için eşik değer 30:1 olduğundan yeterli evet.Off-road yapanlar bu değerle hele hele otomatik şanzımanda neredeyse sıfıra yakın bir ihtimalle oynama yapabilirler.Dişli oranını değiştirmek için yapılabilecek tek yöntem vardır,dişli çapını değiştirmek,yani dişliyi değiştirmek.




  • Dostum iyi akşamlar demeyi unutmuşum öncelikle iyi akşamlar

    Eşik değer ne demek oluyor, şimdi manuel de bu oran daha yüksek olmasına rağmen eşik değer otomatik'ten daha mı kötü? Ayrıca otomatik 3400 tekerleklere max. 3400 torkmu iletebiliyor, o zaman manuel daha fazla güç iletmiş olmaz mı?
    Ayrıca bu bahsettiğimiz tork değerlerini tek tekerleğe aktarabiliyorlar mı?
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    quote:

    Bu demek oluyor ki yaklaşık 4200 torkmu iletiyor, bu rakam normal araçlarda nasıl?

    Evet,en ağır devirde en yüksek dişli oranlarında diferansiyellerdeki tork yaklaşık 4200Nm.Araçtan araca değişen bir faktör bu.TSMC'nin WJ Grand Cherokee'de 19.000 dolaylarında iken bizim Unimog'da 381.000 .ACMAT'ın dişli oranlarını alabileceğimiz teknik dökümanlar şu an için mevcut olmadığından onu hesaplayamıyoruz.Resmi web sitesinin yayına geçmesini bekliyoruz.

    quote:

    Otomatik vites 31.07 çıkıyor o zaman arazi için yeterli değil mi, off road yapanlar bu değerlerlemi oynuyor?

    Off-road'da otomatik vites için eşik değer 30:1 olduğundan yeterli evet.Off-road yapanlar bu değerle hele hele otomatik şanzımanda neredeyse sıfıra yakın bir ihtimalle oynama yapabilirler.Dişli oranını değiştirmek için yapılabilecek tek yöntem vardır,dişli çapını değiştirmek,yani dişliyi değiştirmek.


    Düzenleme: Soru eklendi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ebu Zer Gıfari -- 5 Şubat 2007; 22:36:03 >




  • Arkadaşalr bir sorum olacak bu soruyu en iyi sizin yanıtlayacağınızı düşünüyorum.

    Şimdi arkadaşalr ben bir toyoto rav4 almayı düşünüyorum çok beğeniyorum bu araçı. sebebim ise patika yollarda ilerleyebilmek. yarım metre karda kalmadan ilerleyebilmek. ava gittiğimde aracın altı değmeyecek bazı yükseltilerden rahat geçecek, Yani kollanım amacım of-road yapmak değil piknikte köyde,avda,patikada kullanmak istiyorum tabiki her zaman değil ayda yılda bir kullanacağımdiğer zamanlar şehirde rutin bir araç gibi kullanacağım. Acaba rav4 işimizi görür mü? Bir de arkadaşlar bu rav4 lerin düz vitesi çok az ben de düz vites istiyorum acaba suv larda otomatik vites dahamı iyi oluyor da otomatik vitesleri fazla? Ayrıca şimdi 2001 focus kullanıyorum şuan 2001-2002 veya 2003 bir rav4 ün benim aracımdan ne kadar fazla masraflı olur vergi, sigorta, kasgo gibi birde bu modellerde temiz bir rav4 ü kaça almalıyım? En önemliside rav4 araçlar kilometrede kaç lira yakıyor fabrika verilerini sormuyorum kullanıcılarından duyan bilen cevaplarsa sevinirim. Ayrıca rav4 lerin modellere göre özelliği değişiyor mu? Örneğin 2001 modelinde şu yok ama 2003 ünde şunlar var diye bir durum var mı? Veya kardeşim ne yapacan sen rav4 ü al şu arabayı keyfine bak ondan daha ucuz ve daha iyidir diyebileceğiniz rav4 muadili bir araç var mı?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim..




  • Bu araç için ne kadar bütçe ayırmayı düşünüyorsunuz?
    Yılda ortalama ne kadar km yapıyorsunuz_
    quote:

    Orjinalden alıntı: karaaagac




    düzenleme: soru eklendi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ebu Zer Gıfari -- 5 Şubat 2007; 22:44:04 >
  • 35 bine kadar verebilirim tabi kredi falan filanla. Çok üstün özellikli olrsa 40 a kadar çıkabilirim. Yılda taş çatlasın 10000 km yaparım. İnşallah yaza şimdiki arabamın borcu bitecek temmuz gibi düşünüyorum tabi çok uygun denk gelirse bir ay içndede alabilirim. eğer arabayı beğenirsem tabi görünüş olarak beğeniyorum ama kalite, sorunsuzluk yakıt gibi durumlardan memnun kalırsam en az bir o araca 15 sene binerim. Çünkü bütün ihtiyacımı karşılayacağını düşünüyorum başka bir aracı ne yapayım ondan sonra. Yakıt olarak beğenirsem dediğimde tabi şu an ki aracımdan fazla yakacaktır ama çok ta uçuk olmamasını bekliyorum. Örneğin şu an ki aracım taş çatlasın 250 ykr yakıyor. Hadi oda taş çatlasın 350 yakarsa kabul:)) ( Yoksa tüpü yer) .

    İlgine teşekürler Ebu Zer Gıfari.
  • quote:

    Dostum iyi akşamlar demeyi unutmuşum öncelikle iyi akşamlar

    Eşik değer ne demek oluyor, şimdi manuel de bu oran daha yüksek olmasına rağmen eşik değer otomatik'ten daha mı kötü? Ayrıca otomatik 3400 tekerleklere max. 3400 torkmu iletebiliyor, o zaman manuel daha fazla güç iletmiş olmaz mı?
    Ayrıca bu bahsettiğimiz tork değerlerini tek tekerleğe aktarabiliyorlar mı?


    Bende aynen ,bilmukabele hocam,iyi akşamlar.
    Eşik değerden kastım,off-road performansının iyi kabul edilebilmesi için dişli oranları açısından genel bir kanı vardır.Bu manuel şanzımanda 40 ve üstü,otomatikte ise 30 ve üstüdür.Manuelde off-road için pek başarılı sayılmazken otomatik için eşik değeri geçiyor.O yüzden Jimny A/T manuel modele göre arazide daha başarılı diyebiliriz.Tork meselesine gelince,en kısa tabirle,manuelde çekişte olan tekerlek başına 4200Nm,otomatikte ise 3400Nm tork iletiliyor denebilir.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.