Şimdi Ara

Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.608
Cevap
13
Favori
215.657
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    Ya peki, bu AWD araçlarda ortada diferansiyel yok değilmi?

    Ön ve arka akslardaki diferansiyelden gelen akslar tek bir yerde toplanıp, bir dişli yardımıyla şanzımana ordan motora ileriliyor.

    Benimkisinde ise aksların toplandığı yerde ön ve arka aks bir diferansiyele bağlı.

    Peki bir daha soruyorum, aracı lifte aldırıp, arka 2 tekeri arkaya çevirsem, ön 2 teker önemi dönecektir?



    Hayır,öyle bir durum teknik olarak mümkün değildir.Anladığım kadarıyla lifte kaldırırsan aracın arka lastikleri dönecektir.
    Senin aracında ortada diferansiyel değil de transfer case var.Yukarıdaki mesajımdaki son şema senin GC'yi de kapsıyor.
  • Tamamda arazi vitesine aldığında ortadaki diferansiyeli kitler diyor? Bu arada bendeki Transfer Case N247 imiş.
  • Kilitlenebilir orta diferansiyelli : Orta ve arka diferansiyel için hareketsiz durumda veya hareket esnasında kumanda edilebilen bir diferansiyel kilidi monte edilmiştir. Böylelikle sürücü her iki diferansiyeli ayrı ayrı veya ortaklaşa kilitleyebilir.
    Orta diferansiyelin manası da virajlardaki devir farkını dengelemek imiş.Bir nevi kilitli diferansiyel yani.Buna bağlı olarak aynı diferansiyel üzerinde bir de diferansiyel kilidi var ve o da ön ve arka diferansiyeli tek şaft üzerinde kilitlemeye yarıyor.Olay bundan ibaret.
  • Hafif off-road şartların da otomatik vites mi, yoksa manuel mi daha avantajlıdır?
  • Otomatik vitesin arazi şartları ne olursa olsun sadece bir avantajı vardır,o da rahatlık.Geri kalan her konuda(serilik,sağlamlık,güç vs.)dezavantajlıdır.
    Özetle,off-road yapacaksanız kesinlikle otomatik vites almayın.Bu kadar emin konuşuyorum çünkü biz yaşayarak öğrendik otomatik vites-arazi ikilisinin ne durumlara gelebileceğini.
  • Arada bir çeşni de lazım

    http://www.youtube.com/watch?v=S116_1gThtc

    Özellikle 3. dakika'dan sonra çok güzel görüntüler geliyor


    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Biraz araya çeşni katalım.Hummer'a uzanan baba eli .
     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım





  • Biraz detaylandırabilirmisiniz, hangi modellerde ne tür sorunlar yaşadınız?
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Otomatik vitesin arazi şartları ne olursa olsun sadece bir avantajı vardır,o da rahatlık.Geri kalan her konuda(serilik,sağlamlık,güç vs.)dezavantajlıdır.
    Özetle,off-road yapacaksanız kesinlikle otomatik vites almayın.Bu kadar emin konuşuyorum çünkü biz yaşayarak öğrendik otomatik vites-arazi ikilisinin ne durumlara gelebileceğini.
  •  Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım

    Baba toplamış geliyor .

    Hocam bizde bir adet Hyundai Galloper var.3000 v6 otomatik.Önce arazi şanzımanı arka arkaya su koyvermeye başladı.Sonra tabii doğal olarak ana şanzımana zarar vermeye başladı en sonunda araç bir gün otoyolda kilitlenmiş,Allah'tan sapağa yaklaşıyorlarmış o yüzden hız düşükmüş ve yolda pek araç yokmuş.Bir çok kez servise ziyarette bulundu fakat en son vukuatında şanzımanın indirilmesi gerekti.Nedenlerini ise sonradan öğrendik.Meğer birinci sahibesi olan hanımefendi,arazi vitesine bir adet toka takmış() ve tabiri caizse süs olarak kullanmış.Hiç ellememiş anlayacağınız.E haliyle araç bizim elimize geçince de birden bire her fırsatta kendini karın çamurun içinde bulunca neye uğradığını şaşırdı.Ana problem yağsızlıkmış.O yüzden otomatik şanzımanların yağını da kontrol etmesini herkese hatırlatmak istiyorum.




  • O zaman burdan çıkan sonuç bayan'dan otomatik vitesli arazi aracı alınmayacağıdır
    Otomatik vites konusu zannedersem modelden modele değişiyordur, yabancı forumlar da jimny için hafif off-road'da genellikle otomatik vites tavsiye ediyorlardı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

  • Hafif arazi şartı derken kar,patika,ıslak zeminden bahsediyorsanız evet otomatik vites rahattır daha konforludur.Ama yukarıda yazdığım gibi arazide + sayılabilecek bir özelliği yoktur malesef.
  • RqJnr bir çok şeyi iyi biliyor güzel aydınlatıcı açıklamalarda bulunmuş ama markaların 4x4 sistemlerine tam olarak hakim değil Quadro Drive şu ana kadar yapılmış en dayanıklı ve en işlevsel 4x4 sistemi. bir çok markanın sistemi örneğin Quattro sistemi asfaltta çok işe yaraken arazide hiç bir işe yaramaz bu X5, Cayenne, ve Toureg sistemleri içinde geçerlidir. Quadro Drive hem arazide hem asfalta çok işlevseldir. arazi şartlarında çok fazla deneme şansım oldu çok zorlanmasına ve benim kabilieyetsizliğime rağmen hep engelleri aşmayı başardı ve hiç sorun çıkaremadı. aynı zamanda karda yada yapmurda ben virajlara bile bile sert girip kontrolü kaybettiğimde hep aracı çizgisine sokmayı başardı. yani iki zeminde de çok işlevsel tabi asfalt zemine asla X5 ve cayenne kadar hakim ve güçlü değil ve fikrimce olamazda zaten onlar aşmış teknolojye sahipler. çalışma prensibide agresif her türlü kullanımda kontrolü kaybedene kadar tamamen arkadan çekiş normal kullanımda ise değişken bir tork grafiğine sahip ama genelde her sistemde olduğu gibi 40 öne 60 arkayadır. 0-100km hızlanma konusunda ise cherokee'nin bir limited birde overland modeli vardır limited 8.8 overland ise 7 saniyede 100km hıza çıkar o rakamlardaki karmaşıklık o yüzden olabilir. anlatıklarım Quadro drive 1 için geçerli yeni nesil hakkında bir fikrim yok.




  • Dostum RqJnr arkadaşımız her konuyu çok iyi biliyorum diye bir iddası olmadı ki, bu konu altında bildiklerimizi paylaşalım diye bu konu açıldı, yoksa kimsenin her şeyi çok iyi bildiğini idda ettiği yok, ayrıca cayenne'nin arazi performansı x5 ile kıyaslanamaz ve tahmin edilenden oldukça başarılıdır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: barcelona

    bir çok şeyi iyi biliyor güzel aydınlatıcı açıklamalarda bulunmuş ama markaların 4x4 sistemlerine tam olarak hakim değil Quadro Drive şu ana kadar yapılmış en dayanıklı ve en işlevsel 4x4 sistemi. bir çok markanın sistemi örneğin Quattro sistemi asfaltta çok işe yaraken arazide hiç bir işe yaramaz bu X5, Cayenne, ve Toureg sistemleri içinde geçerlidir. Quadro Drive hem arazide hem asfalta çok işlevseldir. arazi şartlarında çok fazla deneme şansım oldu çok zorlanmasına ve benim kabilieyetsizliğime rağmen hep engelleri aşmayı başardı ve hiç sorun çıkaremadı. aynı zamanda karda yada yapmurda ben virajlara bile bile sert girip kontrolü kaybettiğimde hep aracı çizgisine sokmayı başardı. yani iki zeminde de çok işlevsel tabi asfalt zemine asla X5 ve cayenne kadar hakim ve güçlü değil ve fikrimce olamazda zaten onlar aşmış teknolojye sahipler. çalışma prensibide agresif her türlü kullanımda kontrolü kaybedene kadar tamamen arkadan çekiş normal kullanımda ise değişken bir tork grafiğine sahip ama genelde her sistemde olduğu gibi 40 öne 60 arkayadır. 0-100km hızlanma konusunda ise cherokee'nin bir limited birde overland modeli vardır limited 8.8 overland ise 7 saniyede 100km hıza çıkar o rakamlardaki karmaşıklık o yüzden olabilir. anlatıklarım Quadro drive 1 için geçerli yeni nesil hakkında bir fikrim yok.




  • iyide X5 hiç bir zaman arazide iddialı olmadı ki aksine eğer hiç reklamlarını izlediysen hep aracın performansını ön planda tuttu yani hep asfalta bir suv la sportif sürüşler yapabilirsiniz mesajını vermeye çalıştılar, amaçları hep buydu.. Cayenne hafif şartlarda iyi de o beygir makinesi motoru ve sportif alanda başarılı olması için tasarlanan 4x4 sisteminin beyni arazide engelleri aşmaya çalışırken sapıtıyor. yine de cayenne kulanıcıların %90'nın araziye çıkmayacağını çıksa bile zorlu koşullarda kullanmayacaklarını düşünürsen evet sistem yeter de artar bile... ayrıca ben RqJnr arkadaşımıza bir şey demedim. bir konuya çok hakim olmadığını söyledim ve dahada aydınlatıcı olmak istedim
  • Hiç bir SUV arazide iddalı olamaz ki, önemli olan hafif şartların üstlerinden gelebilmeleri bunuda bazı modeller bazılarına göre çok daha iyi yapabiliyor, ayrıca arazide performans isteyen'lerin bakacakları araçlar belli.

    Konuya biraz daha renk katalım, Top Gear'dan 2 güzel cayenne video'su

    http://www.youtube.com/watch?v=-_2a5zTI2LI

    http://www.youtube.com/watch?v=EkObxniYlus


    Ayrıca burası arşiv niteliğinde olsun, beğendiğiniz ilgi çekici video,fotoğraf ve diğer bilgileri de lütfen paylaşalım


    quote:

    Orjinalden alıntı: barcelona

    iyide X5 hiç bir zaman arazide iddialı olmadı ki aksine eğer hiç reklamlarını izlediysen hep aracın performansını ön planda tuttu yani hep asfalta bir suv la sportif sürüşler yapabilirsiniz mesajını vermeye çalıştılar, amaçları hep buydu.. Cayenne hafif şartlarda iyi de o beygir makinesi motoru ve sportif alanda başarılı olması için tasarlanan 4x4 sisteminin beyni arazide engelleri aşmaya çalışırken sapıtıyor. yine de cayenne kulanıcıların %90'nın araziye çıkmayacağını çıksa bile zorlu koşullarda kullanmayacaklarını düşünürsen evet sistem yeter de artar bile... ayrıca ben RqJnr arkadaşımıza bir şey demedim. bir konuya çok hakim olmadığını söyledim ve dahada aydınlatıcı olmak istedim




  • cherokee ve range rover dan başka hiçbiri iddialı değil zaten hepsinin yürüyen aksamlarına sahip oldukları arazi donanımlarına ve arazi şartları için üretikleri 4x4 sistemlerinin özelliklerine bak hangi SUV'un hangi klasmanda daha iddialı olduğu hemen belli oluyor. cayenne videosu, arazi de değil ama izleyin çok eğlenceli bir videohttp://www.youtube.com/watch?v=9Ipc52tmEzU
  • Selamlar,

    Evet,misafirim vardı o yüzden pek ilgilenemedim.Şimdi eğer dürüstçe konuşmak gerekirse,ben kendi firkimi söyleyip tamamiyle bunu savunmaya yönelebilirdim.O da şöyle olurdu,atıyorum Unimog dışında hiç biri arazi taşıtı değildir.Hiç bir şekilde de lafını yapmam da diyebilirdim.Ama bunu yapmak istemedim,bilgim dahilince 4x4 ile ilgili her konuda bir şeyler paylaşmak istedim.Yine dürüstçe konuşmak gerekirse arazi dışındaki 4x4'e pek hakim olmayabilirim evet.Ve buna bağlı olarak da arazi şartları altında yine unimog veya x aracından başarılı bir araç yoktur diyebilir ve çok da rahat bir şekilde bunu savunabilirdim.Amaç bu değil,herkesin aynı oranda bilgi sahibi olmasıdır.Dengelenme konusunda benim bir konuda fazlam diğer konuda eksiğim vardır,bunu başka bir arkadaşla dengeleyebiliriz.İstenilen de bu zaten.
    Markaların 4x4 konusunda da açık konuşmak gerekirse,yine subjektifim ve Unimog'u tek geçiyorum diyebilirdim.Aksini iddia edeni de sadece bir araziye götürüp oradan geçmesini isteyebilirdim.Ama böyle davranarak bir yere varamam,varılamaz.Bu kadar şey söylemememin nedeni barcelona arkadaşımızın fikirlerini biraz daha yapıcılık altında paylaşmasının daha güzel olacağını düşünmemdir.Eksiğimin belirtilmesinin beni mutlu edeceği kadar,bunun üslubu da beni kırmıştır.Keşke markaların 4x4 sistemleri konusuna daha hakim bir arkadaş gelse de ben kendi alanıma çekilsem.Aslen mekanik 4x4 kullanıcısıyım ve bilgimin %80'i mekanik 4x4 üzerine.Ama elimden geldiğince yardımcı olmak istiyorum çünkü asıl amaç 4x4 bilincinin ilerlemesi.

    Araçlar konusunda da fikir beyan etmek isterim.Malesef üzücü bir şekilde arazi taşıtları arasından son iki kaybımız Discovery ve Mercedes-Benz G Klasse'dir.Discovery 2 nesildir kullandığı şasesini artık Discovery 3 modelinde kullanmamıştır.Yine de arazide başarılı olsa dahi eski Discovery 1 ve 2 serileri kadar olamayacaktır şahsımca.Aynı şekilde G Klasse'nin GL serisine entegre edilmesi ve bir efsanenin ortadan kaldırılması ise ticari kaygıların hangi noktaya geldiğini gözler önüne sürmektedir.Aynı şekilde üç gün önce oluktan çıkmak için direksiyon kayışını koparan ve sonuçta çıkan bir Range Rover,şimdilerde neredeyse tamamiyle elektronik bir araç haline gelmiştir.Bu da "Range Rover bir arazi taşıtıdır" demek için iki kere düşünmeme neden oluyor.Keza X5 ve Cayenne.Bizim şu dandik Kore malı,Pajero'dan arda kalanlarla üretilip piyasaya verilen Hyundai Galloper bile her halükarda o ikisinden daha başarıldır arazi şartlarında.
    Ve şunu da hatırlatmak isterim,gerçek bir off-road tutkunu için araçların asfalttaki hiç bir spesifikasyonu önem verilecek bir nokta değildir.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 4 Şubat 2007; 17:21:54 >




  • Evet,şehiratları vapuru seferde .

     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım
     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım




  • Defender'in rahatı yerinde,oh.
     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım
  • Defender'i taşıyan unimog galiba
    Bir unimog toplamak ortalama ne kadar bütçe ister?
  • İyi bir Unimog için tahminen söylüyorum alt rakam 20 bin ytldir.Bizim Unimog toplama maceramız başladığında o civardaydı fiyatlar.Şimdi nedir ne olmuştur öğrenmek lazım.Bu sektörün kalbi de Ankara İvedik Köyü OSTİM sanayii'dir.Ayrıca sahibinden.com'da bir kaç adet araç mevcut.Dilersen bakabilirsin.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.