Şimdi Ara

Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.608
Cevap
13
Favori
215.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: karaaagac

    35 bine kadar verebilirim tabi kredi falan filanla. Çok üstün özellikli olrsa 40 a kadar çıkabilirim. Yılda taş çatlasın 10000 km yaparım. İnşallah yaza şimdiki arabamın borcu bitecek temmuz gibi düşünüyorum tabi çok uygun denk gelirse bir ay içndede alabilirim. eğer arabayı beğenirsem tabi görünüş olarak beğeniyorum ama kalite, sorunsuzluk yakıt gibi durumlardan memnun kalırsam en az bir o araca 15 sene binerim. Çünkü bütün ihtiyacımı karşılayacağını düşünüyorum başka bir aracı ne yapayım ondan sonra. Yakıt olarak beğenirsem dediğimde tabi şu an ki aracımdan fazla yakacaktır ama çok ta uçuk olmamasını bekliyorum. Örneğin şu an ki aracım taş çatlasın 250 ykr yakıyor. Hadi oda taş çatlasın 350 yakarsa kabul:)) ( Yoksa tüpü yer) .

    İlgine teşekürler Ebu Zer Gıfari.



    Ben de size Discovery 1 serisini öneririm şahsen.Sonuçta RAV4'ten her alanda daha iyi bir araç olduğu aşikar.250TD veye 300TD modellerini takibe alabilirsiniz.G




  • Sizin unimog'un 381.000 nm'lik torku devasa. Bir uçak bile itebilir değilmi?
  • Peki otomatik daha az tork iletiyorsa nasıl daha başarılı sayılıyor?
    Ayrıca bu eşik değeri arazi vitesi olmayan crv gibi suvlarda nasıl hesaplanıyor?
    (bayağı da soru sordum
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    quote:

    Dostum iyi akşamlar demeyi unutmuşum öncelikle iyi akşamlar

    Eşik değer ne demek oluyor, şimdi manuel de bu oran daha yüksek olmasına rağmen eşik değer otomatik'ten daha mı kötü? Ayrıca otomatik 3400 tekerleklere max. 3400 torkmu iletebiliyor, o zaman manuel daha fazla güç iletmiş olmaz mı?
    Ayrıca bu bahsettiğimiz tork değerlerini tek tekerleğe aktarabiliyorlar mı?


    Bende aynen ,bilmukabele hocam,iyi akşamlar.
    Eşik değerden kastım,off-road performansının iyi kabul edilebilmesi için dişli oranları açısından genel bir kanı vardır.Bu manuel şanzımanda 40 ve üstü,otomatikte ise 30 ve üstüdür.Manuelde off-road için pek başarılı sayılmazken otomatik için eşik değeri geçiyor.O yüzden Jimny A/T manuel modele göre arazide daha başarılı diyebiliriz.Tork meselesine gelince,en kısa tabirle,manuelde çekişte olan tekerlek başına 4200Nm,otomatikte ise 3400Nm tork iletiliyor denebilir.

    )




  • Gelen Kutusu
    quote:

    Orjinalden alıntı: karaaagac

  • quote:

    Peki otomatik daha az tork iletiyorsa nasıl daha başarılı sayılıyor?
    Ayrıca bu eşik değeri arazi vitesi olmayan crv gibi suvlarda nasıl hesaplanıyor?


    Şöyle açıklayayım,manuelin verdiği tork beklenenin altında iken,otomatik beklenenin üstünde.O yüzden daha başarılı sayılıyor.
    Crawl ratio=diferansiyel oranıxvites oranıxşanzıman oranı
    Eğer CR-V teknik özelliklerinde şanzıman oranını vermişse crawl ratio'su çıkartılabilir.
  • Önerin için teşekkürler (Rgjnr) ama o araçlar çok pahalı en düşüğü 45 bin ytl. motoruda çok büyük vergisi çok olur düşündüğüm aracın motoru en fazla 1800 veya 2000 olacak Ve kasa olarak birazda güncel olmasını istiyorum sonuçta şehir içinde normal bir araba gibide kullancağım.

    Ebu Zer Gıfari arkadaşım sana önerinden dolayı çok teşekkür ederim çok düşüncelisin unutulmuş bazı değerlerimizi hatırlattın bana. Ama ben şunu demek istedim temmuzdan önce ve 35 bini geçerse kredi olayına girerim demk istedim. Neyse ögütlerini inan göz önünde bulunduruyorum olmassa 1,2 yıl daha bekler günaha girmemiş oluruz değil mi? sonra öbür dünyada .Tekrar teşekkür ederim sana işlerinde başarılar dilerim.




  • Teşekkür ederim, sitesinde malesef vermemiş, bilahare görüşmek üzere herkese iyi geceler
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    quote:

    Peki otomatik daha az tork iletiyorsa nasıl daha başarılı sayılıyor?
    Ayrıca bu eşik değeri arazi vitesi olmayan crv gibi suvlarda nasıl hesaplanıyor?


    Şöyle açıklayayım,manuelin verdiği tork beklenenin altında iken,otomatik beklenenin üstünde.O yüzden daha başarılı sayılıyor.
    Crawl ratio=diferansiyel oranıxvites oranıxşanzıman oranı
    Eğer CR-V teknik özelliklerinde şanzıman oranını vermişse crawl ratio'su çıkartılabilir.



    @karaaagac esas ben teşekkür ederim anlayışından dolayı, hepinize kucak dolusu hürmetler




  • quote:

    Orjinalden alıntı: karaaagac

    Önerin için teşekkürler (Rgjnr) ama o araçlar çok pahalı en düşüğü 45 bin ytl. motoruda çok büyük vergisi çok olur düşündüğüm aracın motoru en fazla 1800 veya 2000 olacak Ve kasa olarak birazda güncel olmasını istiyorum sonuçta şehir içinde normal bir araba gibide kullancağım.


    Hocam anladığım kadarıyla siz asimetrik AWD bir araç düşünüyorsunuz.O zaman ben köşeme çekileyim,yine satamadık 4WD .
  • Buyrun uçak konusuna cevap;

     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım
     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 5 Şubat 2007; 23:47:52 >




  • Baba artikülasyon testinde;

     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 5 Şubat 2007; 23:45:51 >
  • Bakalım ilk müşterimiz kim olacak

    CR-V Otomatik Şanzuman

    1 2.786
    2 1.614
    3 1.082
    4 0.773
    5 0.566
    Final Drive Ratio 4.50

    Tork: 219 nm

    Şimdi bunun Crawl Ratio'su kaçtır.

    Not: Yukarıdaki CRV verileri Amerika'da satılan modelindir.

    Ayrıca arazi performasını belirlemede başka hangi faktörler ön planda dır.



    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Hocam anladığım kadarıyla siz asimetrik AWD bir araç düşünüyorsunuz.O zaman ben köşeme çekileyim,yine satamadık 4WD .




  • Selamlar,

    CR-V'nin crawl ratio hesabı diğer yaptığımız hesaplara göre daha basit,çünkü içinde 4LO konumuna ait şanzıman oranı yok.
    Burada en düşük sürünme oranını hesaplayabilmek için 1. vites oranı ile diferansiyel oranını kullanacağız;
    2.786x4.50=12.53
    Tabii burada 30 kabul ettiğimiz otomatik şanzıman için eşik değeri göz önünde bulunduramayız.
    Bunun yerine 1. viteste tekerlek başına düşen torku hesaplayabiliriz;
    219x12.53=2744Nm
    Tabii bu değer çekişte olan tekerlekler için geçerli olduğundan normal şartlarda sadece ön tekerlekler için söylenebilir bir değerdir.Ancak beyin devreye girer de %40'ı arka diferansiyele paylaştırırsa;
    2744x4/10=1907Nm arka tekerleklerde,2744x6/10=1646Nm de ön tekerleklerde olacaktır.

    Arazi performansı konusuna gelirsek,bir diğer faktör de araziye göre lastik seçimi ve basınç ayarıdır.
    Örneğin;kumluk alanda hava basıncı düşük ve diş sayısı az lastikler performanslı olurken,çamur-batak-kar tipi arazi şartlarında ise basıncı yüksek ve diş sayısı fazla lastikler performans göstermektedir.Bunun nedeni ise;kumda lastiğin palet gibi yayılıp yüzeyde kalması,çamur batak vs. de ise çamurun içine gömülüp tutunabilecek sağlamlıkta bir zemin bulmasıdır.Buradan çıkarılacak sonuç,kumda ilerleyebilmek için yapılması gereken kum yüzeyin üstünde kalmak,çamurda ise lastiklerin tutunabileceği sertlikte bir zemin bulmaktır.




  • O zaman burdan anladığımız bir aracın torku ne kadar yüksek olursa olsun arazi vitesi bulunmuyorsa zor koşulların üstesinden gelebilecek bir güce sahip olamayacağı, doğrumudur

    110nm tork'lu jimny arka tekerleğe 3700nm güç iletirken
    219nm tork'lu (amerika da satılan) crv 1646 nm güç iletebiliyor

    Peki mesela jimny'de bu gücü tek tekere tamamen iletebilir mi?

    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Selamlar,

    CR-V'nin crawl ratio hesabı diğer yaptığımız hesaplara göre daha basit,çünkü içinde 4LO konumuna ait şanzıman oranı yok.
    Burada en düşük sürünme oranını hesaplayabilmek için 1. vites oranı ile diferansiyel oranını kullanacağız;
    2.786x4.50=12.53
    Tabii burada 30 kabul ettiğimiz otomatik şanzıman için eşik değeri göz önünde bulunduramayız.
    Bunun yerine 1. viteste tekerlek başına düşen torku hesaplayabiliriz;
    219x12.53=2744Nm
    Tabii bu değer çekişte olan tekerlekler için geçerli olduğundan normal şartlarda sadece ön tekerlekler için söylenebilir bir değerdir.Ancak beyin devreye girer de %40'ı arka diferansiyele paylaştırırsa;
    2744x4/10=1907Nm arka tekerleklerde,2744x6/10=1646Nm de ön tekerleklerde olacaktır.

    Arazi performansı konusuna gelirsek,bir diğer faktör de araziye göre lastik seçimi ve basınç ayarıdır.
    Örneğin;kumluk alanda hava basıncı düşük ve diş sayısı az lastikler performanslı olurken,çamur-batak-kar tipi arazi şartlarında ise basıncı yüksek ve diş sayısı fazla lastikler performans göstermektedir.Bunun nedeni ise;kumda lastiğin palet gibi yayılıp yüzeyde kalması,çamur batak vs. de ise çamurun içine gömülüp tutunabilecek sağlamlıkta bir zemin bulmasıdır.Buradan çıkarılacak sonuç,kumda ilerleyebilmek için yapılması gereken kum yüzeyin üstünde kalmak,çamurda ise lastiklerin tutunabileceği sertlikte bir zemin bulmaktır.





  • quote:

    O zaman burdan anladığımız bir aracın torku ne kadar yüksek olursa olsun arazi vitesi bulunmuyorsa zor koşulların üstesinden gelebilecek bir güce sahip olamayacağı, doğrumudur

    110nm tork'lu jimny arka tekerleğe 3700nm güç iletirken
    219nm tork'lu (amerika da satılan) crv 1646 nm güç iletebiliyor

    Peki mesela jimny'de bu gücü tek tekere tamamen iletebilir mi?


    Aynen öyle,sonuçta arazi vitesi demek,4WD demektir.4WD>AWD
    Tekerlek konusunda ise,zaten crawl ratio ile motor torkunun çarpılmasıyla çıkan sonuç,çekişte olan tüm tekerlekler için aynıdır.Yani Jimny 4LO pozisyonunda iken her tekerleğinden 3700Nm tork ölçülebilir.




  • Teşekkürler
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr



    Arazi için önemli 4 faktöre deyinelim

    Zeminden Yükseklik : Aracın yere en yakın noktasının yerden uzaklığıdır. Bir aracın engel aşma kabiliyetinde önemli yer tutsa da ilerde göreceğimiz bir çok özellik bu kabiliyette etken olacaktır.

    Yaklaşma Açısı : Aracın ön tekerleklerinin yere bastığı nokta ile aracın en ön noktasını birleştiren doğrunun yerle olan açısıdır.

    Uzaklaşma Açısı : Aracın arka tekerleklerinin aracın en arka noktasını birleştiren doğrunun yere olan açısıdır. Yaklaşma ve uzaklaşma açıları aracın Off-Road kabiliyetini etkileyen faktörlerden ikisidir. Bu açıların artırılması aracın arazi performansını artırır.

    Karın Açısı : Aracın tepe üzerinden veya setten geçme yeteneğini gösteren açıdır.
    Ön ve arka tekerleklerin yere temas ettikleri nokatalardan aracın alt ortasına giden doğruların oluşturduğu açıya denir.
    Bu açıda aracın yüksekliği ve tekerlekler arası ölçüsü önemli rol oynar.
    Kısaca araç ne kadar kısa ve yüksekse karın açısı o kadar iyidir.
    />


    Bir kaç model'in yaklaşma ve uzaklaşma açılarını verelim


    Suzuki Jimny
    Yaklaşma açısı: 42
    Uzaklaşma Açısı: 46
    Karın Açısı: 32

    Hyundai Santa fe
    Yaklaşma Açısı : 25°
    Ayrılma Açısı : 22.8°
    Karın Açısı:17.9°

    Suzuki Grand Vitara (5 kapı)
    Yaklaşma açısı : 29
    Uzaklaşma açısı : 27
    Engel aşma açısı : 19


    Vw Toureg
    Yaklşama Açısı :33.20
    Uzaklaşma Açısı 33.60
    Karın Açısı:27.20

    Lada Niva

    Yaklaşma Açısı :40
    Uzaklaşma Açısı: 32
    Karın Açısı: 29

    Landrover Discovery 3

    Yaklaşma Açısı:37.2
    Uzaklaşma Açısı: 29.6
    Karın Açısı: 27.9

    Hummer H1
    Yaklaşma Açısı : 72
    Uzaklaşma Açısı:37.5
    Karın Açısı: 29

    Hummer H2
    Yaklaşma Açısı: 42.8°
    Uzaklaşma Açısı:40°
    Karın Açısı:27.5°

    Hummer H3
    Yaklaşma Açısı: 39.4°
    Uzaklaşma Açısı:36.5°
    Karın Açısı: 25.0°

    Jeep Grand Cherokee
    Yaklaşma Açısı 34.1°
    Uzaklaşma Açısı :27°
    Karın Açısı :20°


    Başka Modellerin de biliyorsanız burada toplayalım




  • 2006 rav4 kullanıcısı olarak 2000 motor 150 hp ve bir depo 50 lt benzin ile 450-500 km ş.içi gidiyor.sürekli 4 çeker (arkadaşlar zaten daha iyi anlattılar konuyu).max 190-200 km hız yapabiliyor.toyotanın sorunnsuzluğuda artılrdan biri.gayette konforlu bana yetiyor.bir çok binek araçtan daha az yol sesi alıyor.rav4le ilgili sormak istediğin soru varsa yanıtlayabilirim.saygılar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: karaaagac

    35 bine kadar verebilirim tabi kredi falan filanla. Çok üstün özellikli olrsa 40 a kadar çıkabilirim. Yılda taş çatlasın 10000 km yaparım. İnşallah yaza şimdiki arabamın borcu bitecek temmuz gibi düşünüyorum tabi çok uygun denk gelirse bir ay içndede alabilirim. eğer arabayı beğenirsem tabi görünüş olarak beğeniyorum ama kalite, sorunsuzluk yakıt gibi durumlardan memnun kalırsam en az bir o araca 15 sene binerim. Çünkü bütün ihtiyacımı karşılayacağını düşünüyorum başka bir aracı ne yapayım ondan sonra. Yakıt olarak beğenirsem dediğimde tabi şu an ki aracımdan fazla yakacaktır ama çok ta uçuk olmamasını bekliyorum. Örneğin şu an ki aracım taş çatlasın 250 ykr yakıyor. Hadi oda taş çatlasın 350 yakarsa kabul:)) ( Yoksa tüpü yer) .

    İlgine teşekürler Ebu Zer Gıfari.




  • quote:

    2006 rav4 kullanıcısı olarak 2000 motor 150 hp ve bir depo 50 lt benzin ile 450-500 km ş.içi gidiyor.sürekli 4 çeker (arkadaşlar zaten daha iyi anlattılar konuyu).max 190-200 km hız yapabiliyor.toyotanın sorunnsuzluğuda artılrdan biri.gayette konforlu bana yetiyor.bir çok binek araçtan daha az yol sesi alıyor.rav4le ilgili sormak istediğin soru varsa yanıtlayabilirim.saygılar.


    Selamlar,

    Hocam affınıza sığınarak bir konuda ekleme yapmak istiyorum,2006 ve öncesi Toyota RAV4ler simetrik AWD iken,2006'da çekiş sistemi asimetrik AWD olarak değiştirilmiştir.

    Saygılar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari


    Selam,spesifikasyonlar için teşekkür ederiz dostum.Bende tam bugün uzaklaşma yaklaşma açılarından bahsedecekken öğlende birden başlayan iş trafiği yarıda kesmeme neden oldu.Neyse ki sen bilmeden de olsa imdadıma yetişmişsin .

    Evet madem öyle ben de Unimog'un spesifikasyonlarını ekleyeyim;

    Yaklaşma açısı:45°
    Uzaklaşma açısı:45°
  • Arazi için önemli 4 faktöre deyinelim

    Zeminden Yükseklik : Aracın yere en yakın noktasının yerden uzaklığıdır. Bir aracın engel aşma kabiliyetinde önemli yer tutsa da ilerde göreceğimiz bir çok özellik bu kabiliyette etken olacaktır.

    Yaklaşma Açısı : Aracın ön tekerleklerinin yere bastığı nokta ile aracın en ön noktasını birleştiren doğrunun yerle olan açısıdır.

    Uzaklaşma Açısı : Aracın arka tekerleklerinin aracın en arka noktasını birleştiren doğrunun yere olan açısıdır. Yaklaşma ve uzaklaşma açıları aracın Off-Road kabiliyetini etkileyen faktörlerden ikisidir. Bu açıların artırılması aracın arazi performansını artırır.

    Karın Açısı : Aracın tepe üzerinden veya setten geçme yeteneğini gösteren açıdır.
    Ön ve arka tekerleklerin yere temas ettikleri nokatalardan aracın alt ortasına giden doğruların oluşturduğu açıya denir.
    Bu açıda aracın yüksekliği ve tekerlekler arası ölçüsü önemli rol oynar.
    Kısaca araç ne kadar kısa ve yüksekse karın açısı o kadar iyidir.


    Listeyi Biraz Daha Güncelledim



    Suzuki Jimny
    Yaklaşma açısı: 42
    Uzaklaşma Açısı: 46
    Karın Açısı: 32

    Hyundai Santa fe
    Yaklaşma Açısı : 25°
    Ayrılma Açısı : 22.8°
    Karın Açısı:17.9°

    Suzuki Grand Vitara (5 kapı)
    Yaklaşma açısı : 29
    Uzaklaşma açısı : 27
    Engel aşma açısı : 19


    Vw Toureg
    Yaklşama Açısı :33.20
    Uzaklaşma Açısı 33.60
    Karın Açısı:27.20

    Lada Niva
    Yaklaşma Açısı :40
    Uzaklaşma Açısı: 32
    Karın Açısı: 29

    Landrover Discovery 3
    Yaklaşma Açısı:37.2
    Uzaklaşma Açısı: 29.6
    Karın Açısı: 27.9

    Hummer H1
    Yaklaşma Açısı : 72
    Uzaklaşma Açısı:37.5
    Karın Açısı: 29

    Hummer H2
    Yaklaşma Açısı: 42.8°
    Uzaklaşma Açısı:40°
    Karın Açısı:27.5°

    Hummer H3
    Yaklaşma Açısı: 39.4°
    Uzaklaşma Açısı:36.5°
    Karın Açısı: 25.0°

    Jeep Grand Cherokee
    Yaklaşma Açısı 34.1°
    Uzaklaşma Açısı :27°
    Karın Açısı :20°

    Mitsubishi L200
    Yaklaşma Açısı:32.7
    Uzaklaşma Açısı:33.4

    Toyota RAV 4
    Yaklaşma Açısı :29.3
    Uzaklaşma Açısı:25.4

    Nissan X-trail:
    Yaklaşma Açısı:28
    Uzaklaşma Açısı:25

    Bmw X5
    Yaklaşma Açısı: 26
    Uzaklaşma Açısı: 24

    Bmw X3:
    Yaklaşma Açısı: 26
    Uzaklaşma Açısı: 23.6

    Audi Q7
    Yaklaşma Açısı:31
    Uzaklaşma Açısı: 23

    Porsche Cayenne
    Yaklaşma Açısı:32.4
    Uzaklaşma Açısı:28.3

    Landrover Freelander (yeni)
    Yaklaşma Açısı :31
    Uzaklaşma Açısı:23
    Karın Açısı: 23

    Honda CRV: (yeni)
    Yaklaşma Açısı: 28
    Uzaklaşma Açısı: 22
    Karın Açısı:18

    Mitsunishi Pajero:(yeni)
    Yaklaşma Açısı:36.6
    Uzaklaşma Açısı:25
    Karın Açısı: 22.5

    Nissan Pathfinder:
    Yaklaşma Açısı:33
    Uzaklaşma Açısı:26
    Karın Açısı: 24

    Kia Sorento:
    Yaklaşma Açısı:28.4
    Uzaklaşma Açısı:25.8
    Karın Açısı:21.9

    Grand Cherokee:
    Yaklaşma Açısı:34.1
    Uzaklaşma Açısı:27.1
    Karın Açısı:20.6

    Jeep Compass:
    Yaklaşma Açısı:21
    Uzaklaşma Açısı:32
    Karın Açısı:20

    Hyundai Tuscon:
    Yaklaşma Açısı: 28.2
    Uzaklaşma Açısı:31.9

    Kia Sportage:
    Yaklaşma Açısı: 28.8
    Uzaklaşma Açısı:28.9

    Range Rover Sport HSE:

    Yaklaşma Açısı:34
    Uzaklaşma Açısı:29
    Karın Açısı:25

    Ford Ranger (amerikan)

    Yaklaşma Açısı:27.7
    Uzaklaşma Açısı:27.6
    Karın Açısı:23.8


    Subaru Forester:
    Yaklaşma Açısı:22.3
    Uzaklaşma Açısı:20.7




    Düzenleme: Liste Güncellen'di arka sayfadaki bilgiler'de eklendi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ebu Zer Gıfari -- 7 Şubat 2007; 17:02:53 >




  • Buradaki aşağı yukarı her aracın(AWDler tabii ki,4WDler'e laf yok)hafızamda gülünç bir görüntüsü kalmışır.Misal Touareg,geçen sitenin içindeki bir yokuşta dakikalarca debelenmişti.Aynı şekilde bir X5,Kemerburgaz'da yola çamur yayılmıştı da orayı geçememişti.Ondan sonra da 4x4 aracım var diyorlarda gülünce de kızıyorlar.

    Malesef ki koca listede gerçekten işe yarar 2 araç var,Niva ve Hummer H1.Tabii bu benim kanaatim ama araçlar ortada,yetenekler ortada.Firmaların ticari kaygıları yüzünden her geçen yıl yeni bir arazi taşıtını daha kaybediyoruz(son örnek Discovery).Yeni Hummer H3'den umutluyum,görünüm itibariyle asfattan çok araziye ağırlık verilmiş bir araç gibi duruyor.Fırsat olur da arazide de görebilirsek H2 fiyaskosu dışında Hummer için yine başarılı bir marka diyebilirim.




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.