Şimdi Ara

ofisgo.net Bilgilendirme Yazısıdır !

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.386
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, cuma akşamı "Qualcomm 3.0 Şarj Aleti - 9,56₺" başlıklı bir konu açılmış ve bu başlığa istinaden web sayfamızdan siparişler yapıldığı için bilgilendirme yapma gereği görülmüştür. İlgili başlık bu forumda açıldığı için bizde burada açıyoruz, taşınması gerekiyorsa yöneticiler lütfen kusurumuza bakmasınlar.

    Öncelikle firmamız Ankara'da resmi faaliyetlerini sürdüren bir firmadır. Gelişen teknoloji ile adaptasyon sürecinde e-ticarete yönelerek ofisgo markası yaratılmıştır.

    Bayilik anlaşmamız olan firmalardan veri çekerken yaşanan ve ürün sayısının çok oluşu nedeniyle saptanamayan bir fiyat sorunu ile karşılaşılmıştır. Teknik olarak soruna müdahale edilmeye çalışılsa da henüz bir çözüm üretilememiştir. Bu nedenle sayfamız bakım moduna alınmış ve çalışmalar neticelendirilene kadar bakım modunda kalacaktır.

    Sipariş veren tüm müşterilerin ücret iadeleri gerçekleştirilmiştir ve kişiye özel %15 indirim kuponları müşterilere iletilmiştir. Web sayfamızda iyzico pos altyapısı kullanılmakta ve ödemeler iyzico güvencesi ile korunmaktadır. Yani ödemeler firmamız hesaplarına ulaşmadan iadeleri gerçekleştirilmiştir. Firmamızın bu tür bir problemden kar elde etme şansı ve amacı bulunamaz.

    Mesafeli satış sözleşmemizin 4.7 maddesi ile bu tür durumlarda ne yapılacağı açıkça belirtilmiştir.
    "4.7- SATICI siparişleri, satın alma için gereken miktarlarda sınırlamalar, ürün bilgisi veya fiyat bilgisindeki eksiklikler veya hatalar veya diğer mücbir sebeplerden dolayı reddetme veya iptal etme hakkını saklı tutar. Eğer ALICI siparişi, kredi kartı ödemesi (veya diğer ödeme şekliyle) gerçekleştikten sonra iptal edildiyse, ödenen tutar kadar ALICI kredi kartına (veya diğer ödeme hesabına) SATICI tarafından ödeme iadesi yapılacaktır."

    Yaşanan problem nedeniyle öncelikle sipariş veren üyeler olmak üzere, tüm forumdan özür dileriz.

    Saygılarımızla;
    ofisgo.net Web Yöneticisi
    Azmi GÜNEŞ







  • haydaaaa

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yine de teşekkürler...En azından buraya konu açıp,zamanını harcayıp bilgilendirme yapmışlar...
  • Bilgilendirme mailinizi aldik,tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tebrik ediyorum sizi, kendilerine büyük firma diyen dolandırıcılar 7 iş günü oyalayıp öyle iade yapıyor. siz hem konu açtınız, hem 3. iş gününde tüm işlemleri tamamladınız.

    kırmızı logolu ve turuncu logolu teknoloji şirketleri umarım bu davranışınızdan feyz alır.
  • açıkçası o akşam ilanı gördüm ama siteniz hiç güven vermediği için almadım :D
    belli ki güvenilir bir şirketiniz, sitenizin tasarımını biraz daha geliştirmeniz lazım, dolandırıcı siteleri gibi görünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu açmanız güzel bir davranış ama insanları aptal yerine koymanız bir o kadar da çirkin.

    quote:

    Mesafeli satış sözleşmemizin 4.7 maddesi ile bu tür durumlarda ne yapılacağı açıkça belirtilmiştir.
    "4.7- SATICI siparişleri, satın alma için gereken miktarlarda sınırlamalar, ürün bilgisi veya fiyat bilgisindeki eksiklikler veya hatalar veya diğer mücbir sebeplerden dolayı reddetme veya iptal etme hakkını saklı tutar. Eğer ALICI siparişi, kredi kartı ödemesi (veya diğer ödeme şekliyle) gerçekleştikten sonra iptal edildiyse, ödenen tutar kadar ALICI kredi kartına (veya diğer ödeme hesabına) SATICI tarafından ödeme iadesi yapılacaktır."


    Bu metinde apaçık tüketiciyi aptal yerine koyuyor, kanunları hiçe sayıyorsunuz. Tüketicinin korunması hakkında ki kanuna aykırı bir şekilde mesafeli satış sözleşmesi düzenleyip buna istinaden iptalde haklıyız gibi bir savunma hukuk kuralları içerisinde mümkün değil. Sitenizden alışveriş yapmadım, ama bundan sonra yapacaklara uyarı niteliğinde olsun.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Sipariş vermiştim. Yüzde 15 kod bana ulaşmadı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tworule -- 24 Aralık 2019; 12:55:34 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alış yapmadım yine de bilgilendirmeniz güzel bir şey. Ben şahsen büyük firmalara acımıyorum zira çok dalaverelerini yuttum ses çıkartmadım ama sonunda gördüm ki hep benim zararıma olmuş. Ha küçük firmadır bir yanlışlık vardır firmayı zarara sokacak birşey olmaması için elimden geleni yapoarım.
    Fakat ortaya koyduğunuz maddeyi tam olarak anlayamadım.

    Benim bildiğim maddeye göre müşteriye danışmadan rızasını almadan tek taraflı iptal edilemiyor.
    Sözleşmenin ifası

    MADDE 9 − (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, satıcı veya sağlayıcı, tüketici tarafından kendisine siparişin iletildiği günden itibaren en geç otuz gün içinde sipariş konusunu ifa eder. Bu süre tüketiciye daha önceden yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmek koşuluyla en fazla on gün uzatılabilir.

    (2) Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaştığı hâllerde tüketicinin bu durumdan haberdar edilmesi ve ödemiş olduğu toplam bedelin ve onu borç altına sokan her türlü belgenin en geç on gün içinde kendisine iade edilmesi gerekir. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.

    (3) Satıcı veya sağlayıcı, aşağıdaki şartları sağlaması hâlinde tüketiciye eşit kalite ve fiyatta başka bir mal veya hizmet tedarik edebilir.

    a) Sözleşmede kararlaştırılmış olması.

    b) Haklı bir nedenle sözleşme konusu mal veya hizmetin tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması.

    c) Tüketicileri açık ve anlaşılabilir bir şekilde bilgilendirerek onaylarını alması.


    Sözleşmenin ifası ve teslimat

    MADDE 16 – (1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin siparişinin kendisine ulaştığı tarihten itibaren taahhüt ettiği süre içinde edimini yerine getirmek zorundadır. Mal satışlarında bu süre her halükarda otuz günü geçemez.

    (2) Satıcı veya sağlayıcının birinci fıkrada yer alan yükümlülüğünü yerine getirmemesi durumunda, tüketici sözleşmeyi feshedebilir.

    (3) Sözleşmenin feshi durumunda, satıcı veya sağlayıcı, varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde tüketiciye 4/12/1984 tarihli ve 3095 sayılı Kanuni Faiz ve Temerrüt Faizine İlişkin Kanunun 1 inci maddesine göre belirlenen kanuni faiziyle birlikte geri ödemek ve varsa tüketiciyi borç altına sokan tüm kıymetli evrak ve benzeri belgeleri iade etmek zorundadır.

    (4) Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.




  • TiRaNTx kullanıcısına yanıt
    n11, gittigidiyor vb pazaryerlerinde de müşteri siparişleri iptal edilebilmektedir. Bu iki taraf (satıcı & tüketici) içinde geçerlidir. Müşterinin siparişi iptal ve ücret iadesi talebi mümkünken satıcının siparişi iptal ve iade hakkının olmaması durumu olağan karşılanmamalıdır.

    Tüketici Hakları Kanunu tüketicinin zarar görmemesini sağlamak için kanunlaşmıştır. Mevcut kanunda satıcının iptal şartlarına dair bir bölüm bulunmamaktadır. Tüketicinin iptal ve iade şartları düzenlenmiştir.

    Firmamız üzerine düşen sorumluluğu kanunen yerine getirmiş ve ücret iade işlemleri hiçbir kesinti yapılmadan gerçekleştirilmiştir. Ticarette hayata dahildir, hatalar olabilir, zarar karşılandığı sürece müşterinin kaybı oluşmaz.
  • tworule kullanıcısına yanıt
    Özelden yazdığınız mesaja yanıt verilerek iletildi kodunuz tworule.

    Tekrar yaşanan sorun nedeniyle özürlerimizi kabul ediniz lütfen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: espial

    Konu açmanız güzel bir davranış ama insanları aptal yerine koymanız bir o kadar da çirkin.

    quote:

    Mesafeli satış sözleşmemizin 4.7 maddesi ile bu tür durumlarda ne yapılacağı açıkça belirtilmiştir.
    "4.7- SATICI siparişleri, satın alma için gereken miktarlarda sınırlamalar, ürün bilgisi veya fiyat bilgisindeki eksiklikler veya hatalar veya diğer mücbir sebeplerden dolayı reddetme veya iptal etme hakkını saklı tutar. Eğer ALICI siparişi, kredi kartı ödemesi (veya diğer ödeme şekliyle) gerçekleştikten sonra iptal edildiyse, ödenen tutar kadar ALICI kredi kartına (veya diğer ödeme hesabına) SATICI tarafından ödeme iadesi yapılacaktır."


    Bu metinde apaçık tüketiciyi aptal yerine koyuyor, kanunları hiçe sayıyorsunuz. Tüketicinin korunması hakkında ki kanuna aykırı bir şekilde mesafeli satış sözleşmesi düzenleyip buna istinaden iptalde haklıyız gibi bir savunma hukuk kuralları içerisinde mümkün değil. Sitenizden alışveriş yapmadım, ama bundan sonra yapacaklara uyarı niteliğinde olsun.
    Müşterilerimizin haklarına saygı duymakla birlikte hiçbir ticari işletme zarar etmek üzre kurulmamıştır ve bizde zarar edecek bir işlemi onaylamamız mümkün değildir.

    Mesafeli Satış Sözleşmeleri satıcı ve alıcı arasında kurulan bağdır. Bu bağın kurulması her firma için ayrıdır. Bu nedenle bu sözleşmeler standart değildir. Her firma kendine özgü sözleşmeler ile satış koşullarını belirtmiş olur. Alıcı bu koşulları kabul ederek satın alım yapar. Mesafeli Satış Sözleşmemiz Tüketici Hakları Kanununun bu tür sözleşmelerle ilgili zorunlu tuttuğu kurallara uygundur.




  • azmiii A kullanıcısına yanıt
    Sizinle anlaşmak mümkün değil, sizin sözleşmeleriniz kanunlara yönetmeliklere aykırı OLAMAZ. Kanun size ben yaptım oldu mantığı ile tüketici aleyhine sözleşmeye ek getirmeye müsaade ETMEZ. Sizinle aynı mantıkta sözleşmeye ek getiren ve buna istinaden siparişimi iptal eden bir firmanın THH kararı değil Tüketici mahkemesinin tüketici lehine vermiş olduğu kararı duruyor elimde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: espial

    Sizinle anlaşmak mümkün değil, sizin sözleşmeleriniz kanunlara yönetmeliklere aykırı OLAMAZ. Kanun size ben yaptım oldu mantığı ile tüketici aleyhine sözleşmeye ek getirmeye müsaade ETMEZ. Sizinle aynı mantıkta sözleşmeye ek getiren ve buna istinaden siparişimi iptal eden bir firmanın THH kararı değil Tüketici mahkemesinin tüketici lehine vermiş olduğu kararı duruyor elimde.
    Sitemizden sipariş vermediğinize göre bu konuda ayrıca görüş bildirmemizin gerekli olmadığını düşünüyoruz. Sipariş vererek müşterimiz olanlardan bu konuda şikayeti olanlar varsa sözleşmemizde firma bilgilerimiz ve resmi yazışma adreslerimiz mevcuttur. Forumu bu tür bir konuda kirlettiğimiz için forum yönetimine özürlerimizi iletiriz.

    Saygılarımızla;




  • azmiii A kullanıcısına yanıt
    Sipariş vermemiş olmakla yanlışa doğru diyemem. Sipariş verip THH gidecek arkadaşlara yardımcı olmak için attım mesajları. İsteyen forum arkadaşı olur ise Tüketici hakem heyeti ve Tüketici mahkemesinin lehime verdiği kararları göndermekten memnuniyet duyarım ki bir yanlışlıkta ki ısrar düzeltilmiş olsun.
  • çok entersan bir hal aldı ülke valla. "bilgilendirme" olarak bende yazayım arkadaşlar farkında olsun.

    hiçbir şirket, firma kanunun üzerine değildir arkadaşlar. yukarıda eklenmiş olan kendi yazdıkları madde resmen suç teşkil edebilecek bir olay. kanunlar ve ilgili maddeleri belli ve açıktır. firmalar kanunlarda açıkca belirtilen sorumluluklarından kurtulmak için kendilerince sınırlayıcı şartlar getiremezler. resmi gazetenin ilgili maddeler bulunabilir ve THH üzerinden şikayet oluşturulabilirsiniz. bu sizin vicdanınıza kalmış bir olay.

    resmi firma ağzı ile yazılmış olmasına rağmen ben kullanıcı adı @azmiii (üç iii önemli) olan bir firmayı ciddiye alamazdım muhtemelen. olurda yazdıkları kendilerince sınırlayıcı maddelere inanan olur diye yazma gereği hissettim

    not: sipariş vs vermedim, ancak vermiş olsam bu arakdaşların o maddeleri değiştirmesi için mahkemeye kadar giderdim.




  • poligow kullanıcısına yanıt
    sözleşmeyi kabul etmeden bunu yargıya taşırsanız doğru, diğer türlü uygulanış söylendiği gibi değil. hemen bir örnek vereyim,

    X firmasından bir telefon alın X firmasının ek garantisiyle, 2 yıllık üretici garantisi doldu, cihazı ek garantiden yolladın servise, 10 iş günü geçti yok. 11. iş günü aradın dedin yasal olarak ikame cihaz alma hakkım var (satış sonrası hizmetler yönetmeliği), çat diye önüne koyarlar sözleşme gereğini sözleşmenin sonlarına doğru alt maddelerde "ürünün ek garanti süresi boyunca cihaz onarım süresince yedek ürün verilmemektedir." ibaresini yapıştırmışlardır ve elin kolun bağlıdır. bu uyuşmazlığı bile bile anlaşmaya imza atıyorsun çünkü. bunun dışında şimdi gördün hukuksuzluğu, ticaret bakanlığına yazarsan firma hakkında idari işlem yapılır.
  • Kanun buna imkan veriyor çünkü, zorunlu olmayan ek garantiyi bilerek isteyerek rıza ile imzalıyorsun. Burada ise zorunlu bir şekilde sözleşme imzalanmak zorunda ve sözleşmeye kanun ve yönetmeliklere aykırı madde koyup artık sen bunu kabul ettin atı alan Üsküdari geçti hükmü geçerli olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SomeoneWhoCares

    sözleşmeyi kabul etmeden bunu yargıya taşırsanız doğru, diğer türlü uygulanış söylendiği gibi değil. hemen bir örnek vereyim,

    X firmasından bir telefon alın X firmasının ek garantisiyle, 2 yıllık üretici garantisi doldu, cihazı ek garantiden yolladın servise, 10 iş günü geçti yok. 11. iş günü aradın dedin yasal olarak ikame cihaz alma hakkım var (satış sonrası hizmetler yönetmeliği), çat diye önüne koyarlar sözleşme gereğini sözleşmenin sonlarına doğru alt maddelerde "ürünün ek garanti süresi boyunca cihaz onarım süresince yedek ürün verilmemektedir." ibaresini yapıştırmışlardır ve elin kolun bağlıdır. bu uyuşmazlığı bile bile anlaşmaya imza atıyorsun çünkü. bunun dışında şimdi gördün hukuksuzluğu, ticaret bakanlığına yazarsan firma hakkında idari işlem yapılır.
    @FrknEgeOztrk,

    hocam 2-3 kere benim mahkemelerle işim oldu. avukatımda iyidi. işin doğrusunu size söylüyorum işte; hiçbir firma, yasal zorunluluklarından kendilerince sınırlayıcı maddeler koyarak ve bunu size imzalatarak kurtulamaz. sizin verdiğiniz örnekte biraz muallak olabilir sonuçta özel bir hizmet satın alıyorsunuz ek garanti yaparak. ama 2 yıl garantili yapıp, garanti süresince bizim firma yapmıyor bak aha burdada yazıyo sen satın almadan dedik sana sende imzaladın falan diye komik bir şey yapamaz. trde resmi bir şekilde telefon satıyorsan gerekli şartları kanunen sağlayacaksınız.

    en son mesela bir otobüs firmasıyla sıkıntı yaşadım ben. adamlar biletin arkasına valiz kaybolursa en fazla 3 bilet parası kadar öderiz okadar yazmışlar. senin kafaya göre ben bunu kabul ettim imzaladım aldım. 3 bilet parası napalım diyip dönüp gitmek mi lazım? avukat arkadaş ilgili maddeleri birkaç emsal kararlarla destekledi. 1.5-2 sene sürdü sanırım dava sonuç olarak kaybettikleri valizin içindekilerin tüm bedelini + bir miktar manevi tazminatı yasal faiziyle, icra yoluyla aldım.

    çat diye bak imzalamışsın diye önüne koymakla olmuyor yani genç arkadaşım. araştıralım öğrenelim, bilmiyorsak soralım yoksa kanunları haklarını bilen bir müşteriye denk gelirseniz bam bam bam




  • espial kullanıcısına yanıt
    aynı mantığa göre buradan da alışveriş yapmak zorunda değilsin. hüküm şikayet edilip, işlem başlatıldığında daha önce satın alan taraflar için tek taraflı bağlamazlık geçerli olur. deneyip görebilirsiniz

    düzeltme: kanun satıcılara da (daha çok) imkan sunuyor güzelim ülkemde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SomeoneWhoCares -- 24 Aralık 2019; 19:6:28 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.