Şimdi Ara

ξ¿ξ---Ogame Başlangıç Bilgileri--- ξ¿ξ (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
321
Cevap
1
Favori
55.025
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • helal olsun kardeş o kadar uğraşmıısın eline sağlık bilmeyenlere iyi oldu
  • Ogameye Başlamayı Düşünüodum Çook SAol
  • harbiden ogame hocası olucam bunları oturup okuyanın hakkıdır ogame hocası olmak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: HerşeyPaylaşımİçin!

    Ogameye Başlamayı Düşünüodum Çook SAol


    şimdi tesekkur edersin tabi bir baslada oyuna ben seni o zaman görürüm
  • harika bişi yapmışsın saol yeni başladım çok işime yaradı.her bilgi işime yarıo.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: utk_12

    harika bişi yapmışsın saol yeni başladım çok işime yaradı.her bilgi işime yarıo.



    insallah sonun digerleri gibi olmaz




  • emege saygı ama bunu oturupta saatlerce kımse okumaz bnce
  • arkadaşlar ben flyffa yeni başladim hani oyuna ilk başlanan kasaba warya ordan kendime bi kiliç aldim ama giysi saticisi bulamadimm acaba nerde söylerseniz sewinirimmmmmm
  • quote:

    Orjinalden alıntı: xaxas

    arkadaşlar ben flyffa yeni başladim hani oyuna ilk başlanan kasaba warya ordan kendime bi kiliç aldim ama giysi saticisi bulamadimm acaba nerde söylerseniz sewinirimmmmmm



    yanlıi yerdesin sanırım.

    bizim robotlar çıplak geziyo
  • quote:

    Orjinalden alıntı: xaxas

    arkadaşlar ben flyffa yeni başladim hani oyuna ilk başlanan kasaba warya ordan kendime bi kiliç aldim ama giysi saticisi bulamadimm acaba nerde söylerseniz sewinirimmmmmm

    5-10 metre düz git sonra sola dön karşına çıkar
  • tek cozum bına kademelerini yukseltmek

    11. ewrendekiler UYGURLAR ittifagina beklıyorum hepinizi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Beefyking

    tek cozum bına kademelerini yukseltmek

    11. ewrendekiler UYGURLAR ittifagina beklıyorum hepinizi



    yanlış yerdesin;)
  • bunu okumak için 3 saat bilgisayarın başında oturmak lasım
  • cok salakca birsey kesinlekle desteklemiyorum pokemonda o gma neden geziyor ustune birde ust konu yapmıslar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sddecar

    cok salakca birsey kesinlekle desteklemiyorum pokemonda o gma neden geziyor ustune birde ust konu yapmıslar

    Önce doğru düzgün yazmayı öğrenelim
  • birazda ben taktiklerim aktarıyım

    evrene herkezle aynı başlıyorsanız maden kademelerini 7,6,2 civarlarinda tutup
    herkezden once kn ve ha basarak yağmaya başlamak bu taktik sizi ilk 100e kolaylıkla taşır
    ancak ilerki aşamalarda etrafınızdakilerin noob olması sizi zorlıya bilir bu nedenle
    filo basımını abartmamak lazım. koloni gemisine orantılı maden basmak ve kolonileştirmek ikinci önemli aşama, 30 sistem ara ile 6 somunuzu sistemlerin5. ile 10.sıralar arasındaki gezegenleri sömürgeleştirin
    alanların yuksek çıkma ihtimali olur.elinizde2 söm hakkı kaldı bu iki sömüde geliştirmeyi düşündüğünüz ve sömlerinizin ortasında olan gezegeninizin bulunduğu sisteme atın
    sömlerinizde 15 sistem sağ ve 15 sistem sola tarama yaparak av arayın 3 gezegeninizin buluduğu merkez sistemde ise teknik vs. için kri ve deut ağırlıklı kademe basin ilerki aşamalarda geliri düşen sömlerinizi
    patlatıp başka galasilere geçiş yapin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi t.t -- 26 Aralık 2006; 20:00:21 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: t.t

    birazda ben taktiklerim aktarıyım

    evrene herkezle aynı başlıyorsanız maden kademelerini 7,6,2 civarlarinda tutup
    herkezden once kn ve ha basarak yağmaya başlamak bu taktik sizi ilk 100e kolaylıkla taşır
    ancak ilerki aşamalarda etrafınızdakilerin noob olması sizi zorlıya bilir bu nedenle
    filo basımını abartmamak lazım. koloni gemisine orantılı maden basmak ve kolonileştirmek ikinci önemli aşama, 30 sistem ara ile 6 somunuzu sistemlerin5. ile 10.sıralar arasındaki gezegenleri sömürgeleştirin
    alanların yuksek çıkma ihtimali yüksek olur.elinizde2 söm hakkı kaldı bu iki sömüde geliştirmeyi düşündüğünüz ve sömlerinizin ortasında olan gezegeninizin bulunduğu sisteme atın
    sömlerinizde 15 sistem sağ ve 15 sistem sola tarama yaparak av arayın 3 gezegeninizin buluduğu merkez sistemde ise teknik vs. için kri ve deut ağırlıklı kademe basin ilerki aşamalarda geliri düşen sömlerinizi
    patlatıp başka galasilere geçiş yapin





    verdigin bilgiler için tşk;)




  • güzel bilgiler saol
  • ELİNE SAĞLIK,GÜZEL PAYLAŞIM
  • BAŞLANGIÇ

    Oyuna girdiğinizde ''Genel Durum'' ekranında olacaksınız.
    Orada gezegeninizin ismini, oyun sunucusunun saatini, o sırada filonuz yoldaysa hedefe uzaklığıyla saldırıya uğruyorsanız düşmanın size ulaşacağı saati gösteren bölümü, gezegeninizin temsili resmini, çapını, sıcaklığını koordinat bazında pozisyonunu, sizin o ana kadar toplamış olduğunuz puanları ve tüm oyuncu sayısıyla sizin sıralamadaki yerinizi görebilirsiniz.
    Gezegenin çapı üzerinde geliştirebileceğiniz teknolojiler ve inşa edebileceğiniz binaların kademeleri için önemlidir.
    Ne kadar ''geniş'' bir gezegen olursa o kadar çok gelişebilirsiniz.
    Sıcaklık değeri Deuterium üretiminize etki eder. Deuterium, soğukta daha çok ve rahat üretilebilen bir hammaddedir. Bu yüzden kuracağınız kolonilerin güneşe uzak olanlarında Deuterium'a ağırlık verirseniz daha kazançlı çıkarsınız.
    Pozisyon kısmındaki değerlerin ilki galaksinizi (toplam 9 galaksi bulunur), ortadaki güneş sisteminizi (499 tanedirler) ve sonuncusu da güneşe olan yakınlığınızı gösterir. Her güneş sisteminde 15 gezegen vardır ve en yakınının sıra numarası 1, en uzağının 15 olur.
    Genelde 1-3 arasındaki gezegenler koloni kurmaya pek elverişli değildrler. Alanları küçüktür ve ileri düzeydeki oyuncularca Gravitasyon Araştırması için kullanılırlar. Ayrıca kurulacak Solar Uydular da daha çok enerji sağlarlar.
    12-15 arasındaki gezegenlerin de alanları küçüktür. Soğuk oldukları için Deuterium üretimi için çok elverişlilerdir.
    Koloni kurmaya en uygun gezegenler 4-11 arasındakilerdir.
    Yukarıda anagezegeninizle kolonileriniz arasında geçiş yapabileceğiniz bir açılır kapanır menü, o anki hammadde stoğunuz ve enerji durumunuz vardır.
    Soldakı menü öğeleri ve onlarla ilgili bilgiler de şöyle:
    Genel Durum
    Geniş açıklaması yukarıda var.
    BİNA
    Hammadde stoğunuza ve bilimsel araştırma seviyenize uygun olan binaları bu bölümde inşa edebilirsiniz. Başlarda her binayı göremezsiniz, zamanla bilimsel araştırmalar yaptıkça daha çok bina çeşidi çıkar.
    HAMMADDE
    Bu bölüm sizin saatlik hammadde üretiminizi gösteren, ayrıca enerjiyi en verimli halde kullanabilmeniz için bir ayar tablosuna sahiptir. Bu tablodaki değerlerin yüzdelerini azaltıp çoğaltarak üretilen enerjiyi en kayıpsız şekilde kullanabilirsiniz. Tablonun üstünde göreceğiniz üretim faktörü değeri, 1'e olabildiğince yakın olmalıdır. En verimli üretim, üretim faktörü 1 iken ve sağ üsttekı enerji göstergenizin pay kısmındaki değer 0'a olabildiğince yakınken mümkündür.
    ARASTİRMA
    Bilimsel Araştırma Merkezi'nde yapabileceğiniz araştırma türlerini ve yaptıklarınızın seviyesini görebilirsiniz.
    TERSANE
    O anki hammadde stoğunuza ve bilimsel araştırma seviyenize uygun gemiler, casus sondası, solar uydular ve diğer yardımcı gereçleri yapabilirsiniz.
    FİLO
    Sahip olduğunuz gemileri gösterir. Casus sondası göndermeyi, saldırıları ve nakliyeyi buradan yaparsınız.
    TEKNİK
    Tüm objelerin kurulum için bilimsel araştırma ve bina bazında gerektirdikleri koşulları bu bölümde görebilirsiniz. Yerine getirilen koşullar yeşil, henüz getirilmemiş olanlar kırmızı renktirler.
    GALAKSİ
    Sizin pozisyonunuz merkez alınarak, bulunduğunuz gakalsi ve güneş sistemindeki diğer gezegenlerin işgal edilip edilmediklerini, kimlerin yönetiminde olduklarını görürsünüz. Yukarıdaki oklarla güneş sistemini ya da galaksiyi değiştirebilirsiniz. Listede gördüklerinizin köşeli parantez içindeki ilki oyuncunun bağlı bulunduğu ittifakı, ortadaki oyuncunun gezegeninin ismini, parantez içindeki sonuncu da oyuncunun ismini gösterir. İsmi açık yeşil olan oyuncular çaylaklardır, onlara saldıramazsınız. Gezegen sırasının yanındaki T harfi harabe alanını, M harfi de bir ayı işaret eder. Aksiyon kısmından oyuncuya casus sondası ve mesaj yollayabilir, onu arkadaş listenize alabilirsiniz (yeşil
    buton).* işareti o sırada gezegende bir inşa işlemi olduğunu ya da gezegen filosunun bir görev için yolda olduğunu gösterir. 14 dakika sonra * işareti zerini dakika sayacına bırakır. Sayaç 59 olduktan sonra da oyuncu ''off'' gözükür. Galaksi menüsünü kullanırkenki her tıklama size 10 Deuterium'a mal olur.
    SAVUNMA
    Gezegeninize savunma amaçlı roket sistemleri, toplar ve kalkanlar kurabilir, sahip olduğunuz savunma sistemlerini görebilirsiniz.
    İTTİFAKLAR
    Bir ittifaka başvurabilirsiniz. İttifaktaysanız, ittifak sayfanızla görüşe açıksa üye listesini görebilir, müttefiklerinize sirküler mesaj yollayabilirsiniz.
    FORUM
    Sizi Ogame.com.tr'nin forum sayfalarına yönlendirir.
    İSTATİSTİKLER
    Oyuncu ve ittifak istatistiklerini takip edebilirsiniz.
    ARAMA
    Oyuncu, gezegen ve ittifak arayabilirsiniz.
    YARDIM

    Sizi Ogame'in Almanca resmî sitesine yönlendirir.

    HABERLER

    Filo komutanlarınızdan gelen sonda ve savaş raporlarını, diğer oyunculardan gelen mesajları ve müttefiklerinizden gelen sirküler mesajları görürsünüz.

    NOTLAR

    Oyunla ilgili kendinize notlar alabilir, bir nevî ''to do list'' oluşturabilirsiniz.

    Arkadaş Listesi

    AYARLAR

    Şifre ve e-mail adresi değişiklerini yapabilir, tatil moduna geçebilir, kaydınızı silebilirsiniz.

    ÇIKIŞ
    Kurumsal
    Sizi Ogame'in kurumsal bilgilerine yönlendirir
    ************************************************** *******
    AYRINTILAR
    Binalar
    Metal madeni
    Gemi ve bina inşaatında kullanılan hammaddelerin en önemli kaynağı. Metal en ucuz hammadde olduğu için, aynı zamanda en çok kullanılanıdır da. Metal üretimi için fazla enerji harcamak gerekmez. Madenler büyüdükçe yüzeyden derine inerler. Daha derin ve büyük madenler sayesinde daha fazla metal çıkarılabilir ve böylece üretim de artar. Yalnız daha büyük madenlere daha fazla enerji ayırmak gerekir.
    Kristal Madeni
    Elektronik inşaat malzemesi ve alaşım için gereken hammaddelerin en önemli kaynağıdır. Kristal çıkarılırken gereken enerji, metal çıkarılırkenkinin neredeyse iki katıdır ve bu yüzden Kristal metalden daha değerlidir. Tüm gemi ve binaların Kristal ihtiyacı vardır. Ne yazık ki, gemi yapımı icin çok gerekli olan bu değerli madenler Metal'de oldugu gibi ancak daha derinlere inildikçe büyük miktarlarda çıkartılabilir. Daha saf ve büyük miktarda Kristal'e ulaşabilmek için maden ocaklarının kademelerinin yükseltilmesi gerekir.
    Deuterium Sentezleyicisi
    Deuterium, bir çeşit ağır sudur. Bu sebeple madenlerde olduğu gibi daha derinlerde daha fazla miktarda bulunmaktadir. Daha derinlere ulaşabilmek için sentezcinin geliştirilmesi ve kademesinin arttırılması şarttır. Deuterium neredeyse tüm gemilerde, tüm araştırmalarda, Galaksi'nin incelenmesinde, ayrıca Radar İstasyonu Taraması'nın çalışmasında çok önemli bir rol oynar.
    Solarenerji Santrali
    Madenlerin ve sentezcinin enerji ihtiyaçlarını karşılayabilmek için çok büyük Solarenerji Santralleri yapmak gerekir. Fabrikalar büyüdükçe , ışık enerjisini elektrik enerjisine çeviren fotovoltaj hücreyle kaplı yüzey alanı da büyür. Solarenerji Santralleri gezegenin enerji ihtiyacini karşılamak için gerekli olan en önemli binalardır.
    Füzyonenerji Santrali
    Füzyonenerji Santrallerinde soğuk füzyon yöntemiyle, çok yüksek basınç ve ısı altında 2 hidrojen atomu helyum atomuna füzyonlanır. Bu işlem sırasında oluşan bir helyum atomu için 41,32*10^-13 Joul'luk enerji ışınım olarak açığa çıkar (1 gram hidrojenden 172 MWh enerji açığa çıkar). Füzyon Reaktörü ne kadar büyük olursa, o derece komplike füzyonlar elde edilebilir ve o büyüdükçe üretilebilen enerji de artar.
    Robot Fabrikası Robot Fabrikaları gezegenin altyapısı ve organizasyonu için gereken vasıfsız iş gücünü üretirler. Kademesi arttıkça diğer binaların yapım süreci de hızlanır.
    Nanit Fabrikası
    Nanit Fabrikası robot tekniğinin taçlandırılmasıdır. Nanitler iyi bir iletişim ağıyla inanılmaz ve alışılmadık işler yapabilen nanometre büyüklüğündeki robotlardır. Neredeyse tüm branşlardaki üretimi arttırırlar. Her seviye gemi, bina ve savunma yapıları için gereken süreyi yarıya indirirler.
    Metal Deposu
    Çıkarılmış metaller için dev depolardır. Depo büyük olursa içinde tutulabilecek Metal de o kadar fazla olur. Eğer depo dolarsa daha fazla Metal çıkarılamaz ve madenin çalışması durur.
    Kristal Deposu
    Daha işlenmemiş Kristal, bu devasa depolarin içinde tutulabilir. Depo büyük olursa içinde tutulabilecek Kristal de o kadar fazla olur. Eğer depo dolarsa daha fazla Kristal çıkarılamaz ve madenin çalışması durur.
    Deuterium Tankeri
    Yeni elde edilen Deuterium'un depolanabileceği dev tankerlerdir. Bu depolar genellikle uzay limanlarının yakınında olurlar. Ne kadar büyük olurlarsa o kadar çok miktarda Deuterium depolanabilir. Tankerlerin dolması durumunda daha fazla Deuterium üretilemez.
    Bilimsel Araştırma Labarotuvarı
    Yeni teknolojileri keşfedebilmek için bilimsel araştırma istasyonu gereklidir. Bu istasyonlardaki ilerlemelerin kademesi yeni teknolojilerin geliştirilme hızını direk olarak etkiler. Gelişme kademesi ne kadar yükselirse yeni teknolojileri keşfetme hızı da o kadar artar. Bir gezegendeki bilimsel araştırmaları mümkün olduğunca hızlı bitirebilmek için tüm bilim adamlarının bu gezegende kurulan yeni araştırma istasyonuna gönderilmeleri gerekir. Bu yüzden diğer gezegenlerde bilim adamı kalmaz. Eğer yeni bir teknoloji keşfedilirse bilim adamları bu yeni teknoloji ile birlikte kendi vatanları olan geldikleri gezegene geri dönerler. Böylece bu teknoloji bütün gezegenlerde kullanılabilir.
    Roket Silosu
    Roket Siloları'nda roketler konuşlandırılır. Yapımı biten her kademe için tamamen isteğe bağlı ama azami 5 roket konuşlandırılabilir.
    Bilimsel Araştırma Merkezi Bölümleri
    Casusluk Tekniği
    Casusluk Tekniği ilk aşamada daha yeni ve daha etkili sensor bulunmasındaki araştırmalarda kullanılır. Teknik geliştikçe bu tekniği kullananlar çevrelerinde olup bitenler hakkında daha fazla bilgiye sahip olurlar. Casusluk yapabilmek için kendi kademenizle rakibinki arasındaki fark çok önemlidir. Casusluk Teknigi geliştirildikçe hem casusluk sonrası gelen raporların içeriği daha zengin olur hem de casusluk yaparken yakalanma riski azalır. Eğer bir rakibin üstüne gönderilen Casus Sondası sayısı artarsa, gelen raporlar da daha detaylı olur. Ama aynı zamanda yakalanma riski de artar.
    Bu teknolojinin çok erken keşfedilmesinde yarar vardır. En uygun zaman Küçük Nakliye Gemileri'nin bulunmasından sonradır.
    Daha ayrıntılı bilgiyi Casusluk bölümümüzde bulabilirsiniz.
    Bilgisayar Tekniği
    Teknik, mevcut bilgisayar kapasitesinin genişlemesi ile alakalıdır. Her zaman eskisine göre daha etkili ve verimli bir bilgisayar ağı oluşması için araştırma yapılır. Bilgisayarın verimi ve işlemlerin yapılış hızı da bu gelişime orantılı olarak artar. Bilgisayar kapasitesinin genişlemesi ile emir verilen filo sayısı arttırılabilir. Yükseltilen her 1 kademe ile yönetilebilen filo sayısı da 1 artar. Aynı anda yönetilebilen filo sayısı artarsa, yapılabilecek akınıi seferlerinin de sayısı artar ve bunun sonucu olarak ele geçirilen hammadde artar. Bu tekniği tüccarlar da kendi ticaret filolarının sayısını arttırmak için kullanırlar. Bu yüzden bu tekniğin tüm oyun boyunca düzenli olarak geliştirilmesinde yarar vardır.
    Silah Tekniği
    Her şeyden önce eldeki silah gücünün gelişmesini amaçlar. Bu noktada en çok, eldeki sistemlere daha fazla enerji sağlanmasına ve bu enerjinin amacına uygun kanalize edilmesine önem verilir. Böylece silah sistemleri öncekine göre daha etkili ve daha fazla zarar verici olurlar. Yükseltilen her kademe birimlerin başlangıçtaki silah gücünü % 10 arttırır. Silah Tekniği'ni geliştirmek, kendi birimlerinizin vuruş gücünü her zaman etkili ve de hazır kılmak için çok önemlidir. Bu yüzden bu tekniğin tüm oyun boyunca aksatılmadan geliştirilmesi gerekir.
    Koruyucu Kalkan Tekniği
    Kalkanların daha verimli ve dayanıklı olabilmeleri için onlara daha fazla enerji sağlanmasını sağlayacak olan teknolojinin geliştirilmesini amaçlar. Yükseltilen her teknik kademe birimlerin başlangıçtaki koruyucu kalkan gücünü % 10 arttırır.
    Uzay Gemilerinin Zırhlandırılması
    Özel alaşımlar sayesinde uzay gemilerinin zırhları daha da güçlendirilebilir. Bir kere dirence ve de darbeye çok dayanıklı bir alaşım keşfedilirse, o zaman tüm gemiler özel bir ışımaya tabi tutulup eski zırhları bu yeni alaşımdan elde edilen zırhla değiştirilir. Böylece seviye başına zırhın direnci % 10 arttırılabilir.
    Enerji Tekniği
    Enerji iletme sistemlerinin ve enerji depolama sistemlerinin gelişmesi ile yakından ilgilidir. Yeni teknolojilerin keşfi ve geliştirilmesi için çok önemli bir tekniktir.
    Hiperuzay Tekniği
    4. ve 5. boyutun birleştirilmesi sonucu artık eskisine göre daha ucuz, güçlü ve verimli bir hareket tertibatı oluşturmak mümkündür.
    Yanmali Motor Takımı
    Eski yöntem arkadan itme sistemine göre çalışırlar. Yüksek ısıya tabi tutulan materyal geri püskürtülerek gemi ters yönde harekete geçirilir. Bu motorların etki alanları çok geniş değildir ama üretimleri çok ucuzdur. Bunun dışında çok küçük oldukları ve az yer kapladıkları için küçük gemilerde tercih edilirler. Her türlü uzay yolculuğunun temeli oldukları için mümkün olduğu kadar erken geliştirilmelidirler. Her gelişim kademesi başına şu gemilerin hızını %10 arttırır: Küçük ve Büyük Nakliye Gemileri, Hafif Avcılar, Casus Sondaları ve .Geridönüşümcüler
    İmpuls (İçtepi) Motor Takımı Geri itme prensibine dayanır. Radyoaktif ışıma büyük oranda, enerji kazanımı için uygulanan atom füzyonu sırasında artan maddelerden sağlanır. Bu motor takımlarının geliştirilmesi şu gemilerin hızını başlangıçtaki seviyesine göre %20 arttırır: Bombardıman Gemisi, Kruvazör, Ağır Avcı ve Koloni Gemisi.
    Hiperuzay İticisi
    Uzay zamanının bükülmesi sonucu geminin yakın çevresindeki alan sıkıştırilabilir ve bu da uzun mesafelerin daha hızlı katedilebilmelerine olanak sağlar. Hiperuzay İticisi ne kadar gelişmiş olursa, uzay sıkıştırılması da o derece başarılı olur. Her yükseltilen kademe için şu gemilerin hızı %30 artar: Komuta Gemisi, Muhrip ve Ölüm Yıldızı.
    Lazer Tekniği
    Lazer yoğun ve güçlü bir enerji ışını sağlar. Bu aletler, optik bilgisayarlardan Ağır Lazer Topları'na kadar pek çok işe yarayabilirler. Mesela Ağır Lazer Toplarıyla en güçlü gemi zırhları bile geçilebilir. Lazer teknolojisi daha başka silah tekniklerinin geliştirilmesinde de çok önemli bir rol oynar.
    İyon Tekniği
    Hızlandırılmış iyonlardan oluşan, gerçekten ölümcül yönlendirilmiş ışın türüdür. Bu ışınlar çarptıkları maddelerde çok ağır hasara yol açarlar.
    Plazma Tekniği
    Geliştirilmiş İyon Tekniği'dir aslında, ama iyonları hızlandırmaz. Onun yerine yüksek enerji yüklü plazmalar oluşturur. Çarptığı maddelerde yok edici bir etki yapar.
    Gravitasyon Araştırması
    Gravitasyon, yükü ve yığını olmayan yerçekimi kuvvetini belirleyen bir partikeldir. Yoğun graviton partikelleri yüklü saldırılar sayesinde suni bir yerçekimi alanı oluşturularak gemiler, hatta aylar yok edilebilirler. Yeterli miktarda gravitasyon elde edebilmek için çok yüksek miktarda enerjiye ihtiyaç vardır.




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.