ilk önce matematiğin sadece formüllerden ibaret olmadığı, öğrencilerin korktukları şeylerin aslında kendileri gibi insanlar tarafından bulunduğu sunulmalı. 2. aşama ise öğrencilere matematiğin hayatla ilişkisi anlatılmalı. Yani doğanın işleyişinin bile matamatikle ilişkisi olduğu hatırlatılmalı.
Tüm bunları yapmak tabi ki hiç kolay olmayacak ve belirli bir zaman alacaktır. Öğrenci kendi istemediği sürece hiç bir zaman bu korkuyu yenemeyecektir.
Örn: Bir sporcu çocukluğundan beri matematikten nefret ediyor olabilir. Çünkü sporla hayatını kurtaracağını düşünebilir.
Bu mantık kırılamadıktan sonra iş çok zor. Düşüncelerim bunlar...
quote:
Orijinalden alıntı: cobra 2
ilk önce matematiğin sadece formüllerden ibaret olmadığı, öğrencilerin korktukları şeylerin aslında kendileri gibi insanlar tarafından bulunduğu sunulmalı. 2. aşama ise öğrencilere matematiğin hayatla ilişkisi anlatılmalı. Yani doğanın işleyişinin bile matamatikle ilişkisi olduğu hatırlatılmalı.
Tüm bunları yapmak tabi ki hiç kolay olmayacak ve belirli bir zaman alacaktır. Öğrenci kendi istemediği sürece hiç bir zaman bu korkuyu yenemeyecektir.
Örn: Bir sporcu çocukluğundan beri matematikten nefret ediyor olabilir. Çünkü sporla hayatını kurtaracağını düşünebilir.
Bu mantık kırılamadıktan sonra iş çok zor. Düşüncelerim bunlar...
Bence herşey kendinde bitiyor. Adamların amacı sorularla öğrencileri korkutmak ve başarıyorlarda. Sorulardan korkulmamalı, üstüne gidilmelidir. Bizi direk sonuca götürecek soru sormalarını bekleyemeyiz. istedikleri gibi dolandırsınlar yinede sonuca gidilebileceği unutulmamalı.
tamamen ön yargı nasıl yaklaşırsan öyle gidiyor benimde matematikte degil ama ingilizcede böyle bi sorunum var bi türlü calışasım gelmiyor başaramayacagımı düşünüyorum hep iki yıl hızırlık okudum bide lise ve üniversitede hala doğru düzgün bilmiyorum
matematikteki tavsiyem eger seviyenize göre kitap alın bazı kitaplar cok agır onlardan uzak durun soruları dogru çözdükçe özgüveniniz artar ve istekli olun
Ben de bu sene sınav maratonunda hep mat1 çözdüm. Tarih Cografya gibi dersler de bana sıkıcı geliyo. Oku oku nereye kadar.
Geometriye karsı böyle bir önyargım var. Sene basından beri hiç çözmedim sınava 2 ay kaldı. Bilmiyorum napıcam.
Matematik zevklidir ama heryerde her kosulda çözülebilir. Müzik dinleyerek çözülebilir. Otobüste yolda yolakta. Soruya bakın,ugrasın,yeri gelir saatlerce ugrasırsınız soruya.
Diyelim ki yapamadıgınız bi soruyu hemen bırakmayın. Kitapları için öyle bir kural varmıymıs ya da benzeri bir soru varmıymıs diye. 1-2 saat bile sürse ugrasın soruya. Yapamazsanız da moral bozmayın o soru üzerinde saatlerce ugrasaabiliyorsanız zaten siz o konuyu anlamıssınız. Eger kalem bile oynatamıyorsanız( Bkz. geometri benim için) o konudan zerre birşey anlamamıssınız.
nedense bu ders birçok öğrecinin kabusu oluyor. aslında bunu yenmek için önyargılar, korkular bir tarafa bırakılıp yılmadan sorunun üzerine gidilmelidir. bir süre sonra yavaş da olsa bir ilerleme mutlaka olur...
Benimde Sözel derslerim iyidir.. Fakat malesef ki Matematikle aram kötü ama ben ilk önce kolay görünen sorularla başlayıp moral kazanarak sonra zor sorulara geçiyorum soru bankalarında filan birazcık işe yarıyor :D
İşte benim uzmanlık alanım... Öğrencilerden en çok duyduğum cümlelerden biri : Hocam ders ne cabuk bitti. Diğeri ise : Hocam sizden önce matematiği sevmiyordum... Aslında çok bişi yapmıyorum. 1. Alanıma hakimim 2. Derslerimi eğlenceli anlatıyorum 3. Sadece matematik değil, din,ahlak,insanlıkla ilgili konulardan da bahsediyorum,kndimde uyguluyorum tabi 4.Adaletli davranmaya özen gösteriyorum, çalışkan öğrenciye ble yeri geldiğinde ceza verebiliyorum 5. Tatlı-sert davranıyorum
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme