Şimdi Ara

oksijen sensörüne wd40

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
1
Favori
9.550
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • geçen arabayı ustaya götürdüm , her nasılsa daha evvelden oksijen sensörünü birisi çıkartmış ve sensör açıkda toz kir ve çamur kaplanmış. ustada wd40 sıkıp sensörü yerine takdı. bu wd40 yağlı birşey değilmiydi zarar vermezmi sensöre yada işlevini yerine getirmesini engellemezmi? ne dersiniz ne yapmalıyım yağ sökücü sıkıp fırçayla temizlesem olurmu?

    bu arada arabanın rolantisi devamlı 9 da duruyor. elektrikli aletleri çalıştırınca oynama yapıyor. yani rezistansı açınca rolanti dibe kadar iniyor sonra yerini alıyor. farlarda ve sinyallerdede aynı durum var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selmand -- 5 Aralık 2012; 10:26:24 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    geçen arabayı ustaya götürdüm , her nasılsa daha evvelden oksijen sensörünü birisi çıkartmış ve sensör açıkda toz kir ve çamur kaplanmış. ustada wd40 sıkıp sensörü yerine takdı. bu wd40 yağlı birşey değilmiydi zarar vermezmi sensöre yada işlevini yerine getirmesini engellemezmi? ne dersiniz ne yapmalıyım yağ sökücü sıkıp fırçayla temizlesem olurmu?

    WD-40 üzerine tozu çekecektir, bir süre sonra gene üzeri tozla kaplanacaktır. Saygılar.
  • WD 40 sıktığına emin misiniz?
    Ustalar o sensörü balata spreyi ile temizlerler ki zaten balata spreyi ile temizlemek gerekir. WD-40 bir nevi yağdır ve bir süre sonra tekrar üzerine daha fazla toz toplayacaktır.
  • Wd 40 bir hafta sonra tozları süpürge gibi çeker daha beter olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    WD 40 sıktığına emin misiniz?
    Ustalar o sensörü balata spreyi ile temizlerler ki zaten balata spreyi ile temizlemek gerekir. WD-40 bir nevi yağdır ve bir süre sonra tekrar üzerine daha fazla toz toplayacaktır.

    wd -40 ile temizledi evet kesinlikle eminim.

    ne yapmamı önerirsiniz balata spreyi sıktırsam düzelirmi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    WD 40 sıktığına emin misiniz?
    Ustalar o sensörü balata spreyi ile temizlerler ki zaten balata spreyi ile temizlemek gerekir. WD-40 bir nevi yağdır ve bir süre sonra tekrar üzerine daha fazla toz toplayacaktır.

    wd -40 ile temizledi evet kesinlikle eminim.

    ne yapmamı önerirsiniz balata spreyi sıktırsam düzelirmi.

    Balata spreyi, cleaner, yağ itici sprey bunların hepsi olur. Sayglıar.
  • Endişeye gerek yok. WD 40 o ısıda duramaz, yanar gider.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Endişeye gerek yok. WD 40 o ısıda duramaz, yanar gider.



    harbimi boşa endişe ediyorum o zaman kaç gündür, çok sevindim bunu duyduğuma.
  • arkadaş şu wd40 ne mübarek şeymiş yakında yemeklere falanda sıkacaklar
  • zaten çıkarırken temizleyip wd 40 sıktıysa birşey olmaz. benim her zaman yaptığım birşeydir
  • öncelikle, bu sensör öncesinde nasıl boştaydı da, sonra yerine takıldı? açıkta duran sensör yanlış lambda değeri bildirir ve bu da aracın işletim sisteminde yanlış hesaplara yol açıp farklı çalışma sıkıntıları doğurur?


    ikincisi, WD40 sıkılmasının bir mahzuru yok. toz filan toplayamaz, çünkü oksijen sensörü, eksozun ya da katalitik konvertörün içine saplı durur. oraya zaten toz girmez. kaldı ki, tozlu bile olsa, zaten yüksek oranda bir sıcaktan bahsediyoruz, o sıcakta WD40 filan kalmaz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    öncelikle, bu sensör öncesinde nasıl boştaydı da, sonra yerine takıldı? açıkta duran sensör yanlış lambda değeri bildirir ve bu da aracın işletim sisteminde yanlış hesaplara yol açıp farklı çalışma sıkıntıları doğurur?


    ikincisi, WD40 sıkılmasının bir mahzuru yok. toz filan toplayamaz, çünkü oksijen sensörü, eksozun ya da katalitik konvertörün içine saplı durur. oraya zaten toz girmez. kaldı ki, tozlu bile olsa, zaten yüksek oranda bir sıcaktan bahsediyoruz, o sıcakta WD40 filan kalmaz...

    hava filtresinin kutusunun içinde duran sensörden bahsediyorum,ben yanlışmı biliyorum oksijen sensörü değilmi?

    işte onu kutunun dışına atmışlardı.
  • Siz hava akış debimetresinden bahsediyorsunuz, arkadaşlar egzoz manifoldu üzerindeki lambda sensörü olarak cevap vermişler.

    Motora giren hava sıcaklığını ve miktarını ölçen sensör. O sensör temizlenmiyor, temizlense de randımanlı bir sonuç alınmıyor, hatalı ölçmeye devam ediyor.

    Zaten çok hassas bir yapısı var. Değiştirmeniz en isabetli seçim olacaktır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    öncelikle, bu sensör öncesinde nasıl boştaydı da, sonra yerine takıldı? açıkta duran sensör yanlış lambda değeri bildirir ve bu da aracın işletim sisteminde yanlış hesaplara yol açıp farklı çalışma sıkıntıları doğurur?


    ikincisi, WD40 sıkılmasının bir mahzuru yok. toz filan toplayamaz, çünkü oksijen sensörü, eksozun ya da katalitik konvertörün içine saplı durur. oraya zaten toz girmez. kaldı ki, tozlu bile olsa, zaten yüksek oranda bir sıcaktan bahsediyoruz, o sıcakta WD40 filan kalmaz...

    hava filtresinin kutusunun içinde duran sensörden bahsediyorum,ben yanlışmı biliyorum oksijen sensörü değilmi?

    işte onu kutunun dışına atmışlardı.

    hocam naptın yahu? oksijen sensörü diyorsun, biz de oksijen (lambda) sensörü diye döktürüyoruz burda...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: greentooth

    Siz hava akış debimetresinden bahsediyorsunuz, arkadaşlar egzoz manifoldu üzerindeki lambda sensörü olarak cevap vermişler.

    Motora giren hava sıcaklığını ve miktarını ölçen sensör. O sensör temizlenmiyor, temizlense de randımanlı bir sonuç alınmıyor, hatalı ölçmeye devam ediyor.

    Zaten çok hassas bir yapısı var. Değiştirmeniz en isabetli seçim olacaktır...

    değil ,

    dediğinizin resmine bakdım.

    benim dediğim hava filtresine giren ucu aynı oksijen sensörüne benzeyen bir parça.

     oksijen sensörüne wd40



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selmand -- 5 Aralık 2012; 23:35:48 >




  • Zaten hava akış debimetresi/kütle ölçer/akış metre -hepsi aynı şey- de bir sensördür.

    Resimde gösterdiğiniz motora giren havayı kütle ve/veya sıcaklık olarak ölçen sensördür.
  • oksijen (maf, lampda) sensörüne wd40 sıkan usta, usta değildir...
  • Maf sensörüne sıkılması gereken temizleyici bu olmalı,ne kadar randıman alınır bilmem çok hassastır maf sensörü,değiştirmek daha mantıklı.
    http://www.autozone.com/autozone/accessories/CRC-Mass-air-flow-sensor-cleaner/_/N-255s?itemIdentifier=36011
  • quote:

    Orijinalden alıntı: greentooth

    Zaten hava akış debimetresi/kütle ölçer/akış metre -hepsi aynı şey- de bir sensördür.

    Resimde gösterdiğiniz motora giren havayı kütle ve/veya sıcaklık olarak ölçen sensördür.



    ne yapayım ne tavsiye edersiniz?

    bu parçayı internettede bulamadım.

    fiyatı ne acaba.

    birde maf sensörü deyince bu çıkıyor:
     oksijen sensörüne wd40


    bunun üsttekiyle alakası yok. bu ayrı bişey.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selmand -- 6 Aralık 2012; 10:25:12 >




  • Çıkarmalarının bir nedeni olabilir. Mesela benim eski LPG'li Escort'umda oksijen sensörü beyni bozuyordu araba benzinde rolanti düşüklüğü yaşıyordu hatta stop ediyordu.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.