Şimdi Ara

ÖLÜ PİKSEL DURUMUNDA NE YAPILMALI YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar yeni almış olduğum Hp victus model bilgisayarda ölü piksel testi sonucu 1 adet ölü piksel tespit ettim ve gözüme takılıyor ürünü hepsiburada üzerinden gpnteknolojiden aldım satıcıya 1 adet ölü piksel tespit ettiğimi takıntılı biri olarak rahatsız olduğumuz belirttim oda şu cevap verdi :Ürününde teknik bir sorun var ise DOA kapsamında analiz için öncelikle yetkili servise yönlendirmesi sağlanacaktır. Yapılan inceleme sonucuna göre aksiyon alınmaktadır dedi. Bir yandan servise göndermeye korkuyorum değişim yapmazlar ise bilgisayar daha kötü durumda elime gelmesinden korkuyorum ne yapmalıyım yardımcı olursanız sevinirim.

    ÖLÜ PİKSEL DURUMUNDA NE YAPILMALI YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM







  • Yeni aldıysanız 30 gün içinde koşulsuz iade edebilirsiniz servis filan değil. İalde ediyorum. Ölü piksel çıktı dersiniz olay biter. Kabul etmezlerse tüketici hakem heyetine başvurun iade edilecektir
  • Öncelikle çok geçmiş olsun.


    DOA = ÜLKEMİZDE OLMAYAN BİR TERİM. Bunu kullanan görürsen çok fena tufaya geldiğinden şüphelen, hele ki yeni aldığın ürünse. Yasalarımızda DOA falan diye yazmaz. Burası Türkiye Cumhuriyeti. Yasalarımıza göre Ayıplı Malı fark ettiğin an ortalığı ayağa kaldırabilirsin. DOA gibi laflarla üreticiler/satıcılar tüketicileri keklemeye çalışıyor. Belki de yeni entegre (!) olmaya çalışan bir firmadır. Bize Samsung firması, Buzdolabı için DOA'dan bahsetmişti. Bir İhtarname yolladık, uzaydan bile göründü, bilmem kaç yıllık ürün iade oldu. Gelmeyin oltaya.


    Gelelim Ölü piksele...


    1 TANE BİLE ÖLÜ PİKSEL = AYIPLI MALDIR. Yurtdışında renklerine, bölgelerine, şiddetlerine ve sayılarına göre piksel sorunları sınıflandırma yapılırken, güzide ülkemizde 1 danecik iğne ucu bile ölü piksel olsa, ayıplı mal kapsamında fırtına koparabilme imkanına sahipsin. Tarihini unuttum bir mahkeme bu yönde karar çıkarmıştı, artık bilirkişi-mahkeme nasıl kıyak geçtiyse ülkemiz bütün dünyaya kafa tutuyor evelallah.


    AMA PROSEDÜR BÖYLE, AL TSE KAYNAK = YALAN Çakal üreticiler/satıcılar yürürlükten kalkan TSE bulup onu gösteriyorlar, hayır kanmayınız.


    Son bir şey daha: Uzaktan satışla her türlü imkan olurken, mağazadan da alsaydın hakkın vardı çünkü ölü piksel = ayıplı mal. Ölü pikselli malı bilerek inadına satmak, al bunu kardeşim işte diye zorlamak = ayıplı hizmet.


    Son bir şey daha 2: Kusura bakmayın hiperaktif gibi yazıyorum da, satıcılara sesleniyorum: Arkadaş ölü pikselli sistemleri zorla satmayın işte, kusurlu ürün kapsamında satın, fiyatı güzel olsun, alan razı satan razı olsun, nedir yani attığınız taklalar.





  • fatihburak95 kullanıcısına yanıt

    İade hakkım olduğunu biliyorum fakat malum yılbaşı sonrası bilgisayar fiyatları yükseldi ve benim aldığım model 8 bin tl zamlanmış iade etsem aynısını tekrar alamıyorum değişim de yapmıyorlar sanırım ne yapacağımı şaşırdım

  • fatihburak95 kullanıcısına yanıt

    Bu ara teşekkür ederim yorumunuz için

  • E_Y_B_H_P_T E kullanıcısına yanıt

    Öncelikle vakit ayırıp uzunca yazıp yardımcı olduğunuz için çok çok teşekkür ederim. Öncelikle bilgisayar müh. öğrencisiyim şartaları fazlasıyla zorlayarak yılbaşından bir kaç gün önce 24.400 e aldım bu ürünü ve yılbaşından sonra fiyatını 32.700 e yükselttiler şimdi iade hakkımı kullanıp iade etsem geri alamıyorum aynı ürünü e haliyle diğer bilgisayarların da fiyatları yükseldi e değişim seçeneği de sunmuyor hepsiburada ne yapacağımı şaşırmış durumdayım bilgisayar aldığıma sevinedim sizce ne yapmalıyım satıcıya içimden geldiği gibi durumu anlatsam yardımcı olur mu acaba

  • quote:

    Orijinalden alıntı: GrowLite

    Öncelikle vakit ayırıp uzunca yazıp yardımcı olduğunuz için çok çok teşekkür ederim. Öncelikle bilgisayar müh. öğrencisiyim şartaları fazlasıyla zorlayarak yılbaşından bir kaç gün önce 24.400 e aldım bu ürünü ve yılbaşından sonra fiyatını 32.700 e yükselttiler şimdi iade hakkımı kullanıp iade etsem geri alamıyorum aynı ürünü e haliyle diğer bilgisayarların da fiyatları yükseldi e değişim seçeneği de sunmuyor hepsiburada ne yapacağımı şaşırmış durumdayım bilgisayar aldığıma sevinedim sizce ne yapmalıyım satıcıya içimden geldiği gibi durumu anlatsam yardımcı olur mu acaba

    Sen o günün şartlarında vaktini imkanını ayırarak ürünü almışsın. Ürün ayıplı çıkmış. Ayıplı ürün satıldığı için ayıplı hizmet kapsamına girer.


    Senin seçimlik hakların var:


    Alıntı

    metni:
    6502 sayılı yasanın 11. maddesinde, malın ayıplı olması durumda tüketicinin seçimlik hakları düzenlenmiştir. Bu seçimlik haklarda tüketici;
    • bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, • malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya • ayıp oranında bedel indirimi ya da • ücretsiz onarım isteme
    haklarına sahiptir.


    Bu 4 seçimden istediğini seçme hakkına sahipsin. Kimse sana illa şunu seçeceksin diyemez. Misal ürün yoksa bile muadil veya üst bir ürün göndermek zorundalar.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Merhaba öncelikle çok sağolun çok yardımcı oluyorsunuz böyle bir hakkımız olduğunu sizden öğrendim yukarıda atmış olduğunuz alıntıyı ölü piksel sorununu anlatırken alt kısmına ekledim satıcıya,Hp servisinine ve Penta yetkili servisine gönderdim Hp servisi 4-5 adet ölü piksel olmadığı için 1 adet ölü piksel e bir şey yapamayacaklarını söyledi satıcıyla iletişime geçin dediler satıcıda penta ne derse o diyor resmen onların çıkartacağı rapora göre hareket ederiz diyor pentanın yazdığı yazının resmini aşağıya koyuyorum 1 hafta içerisinde göndermemi istediler gönderip de daha kötü durumda teslim almaktan korkuyorum yine de göndermelimiyim sizce ve hepsiburada ile hiç iletişime geçmedim onlarla da mı iletişime geçmeliyim acaba satıcı gpnteknoloji idi

    ÖLÜ PİKSEL DURUMUNDA NE YAPILMALI YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GrowLite

    Merhaba öncelikle çok sağolun çok yardımcı oluyorsunuz böyle bir hakkımız olduğunu sizden öğrendim yukarıda atmış olduğunuz alıntıyı ölü piksel sorununu anlatırken alt kısmına ekledim satıcıya,Hp servisinine ve Penta yetkili servisine gönderdim Hp servisi 4-5 adet ölü piksel olmadığı için 1 adet ölü piksel e bir şey yapamayacaklarını söyledi satıcıyla iletişime geçin dediler satıcıda penta ne derse o diyor resmen onların çıkartacağı rapora göre hareket ederiz diyor pentanın yazdığı yazının resmini aşağıya koyuyorum 1 hafta içerisinde göndermemi istediler gönderip de daha kötü durumda teslim almaktan korkuyorum yine de göndermelimiyim sizce ve hepsiburada ile hiç iletişime geçmedim onlarla da mı iletişime geçmeliyim acaba satıcı gpnteknoloji idi

    ÖLÜ PİKSEL DURUMUNDA NE YAPILMALI YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM

    Merhaba rica ederim.


    Satıcı: Gpnteknoloji

    Aracı: Hepsiburada

    Distribütör: Penta


    Hepsiburada şöyle demiş: https://www.hepsiburada.com/cozummerkezi/sikca-sorulan-sorular-detay/196

    Alıntı

    metni:

    Satıcısı Hepsiburada olmayan ürünler için; ürünün orijinal kutusu, faturası, garanti belgesi ve tüm aparatlarıyla birlikte markanın yetkili servisine direkt olarak başvurmanız gerekir.Satıcısı Hepsiburada olan ürünler için; kendiniz veya garanti süresi devam ediyorsa Hepsiburada üzerinden servis / arıza başvurusu yaparak yetkili servise gönderebilirsiniz.


    Yani topu Yetkili Servise atmış. Bu bilgisayarın Yetkili Servisi kim? Bilmiyorum. HP Türkiye ise oraya yolla, servis bir rapor yazacak. Bunu ihtarname ile Satıcıya bildirip ürünün değişimini iste olumsuz yazarsa THH'ye ver. Benim bildiğim bu.


    Şimdi sen 3 yere yazmışsın. Anladığım kadarıyla bu işi Penta üstlenmiş. Ona gre anlatıyorum şimdi:


    Öncelikle Penta çok büyük bir firma. İnanmak zorundasın bir yerde. (Yine de endişelerin varsa video ile kayıt alabilirsin. Seri numarası da görünecek şekilde, ölü piksel ayıbından dolayı ürünü Penta'ya yolladığını, başka bir kusurunun olmadığından bahset. O video kaydı sende dursun ne olur ne olmaz.) Dediklerine göre 7 gün geçmeden, satıcı (Gpnteknoloji) üzerinden distribütöre (Penta'ya) teslim etmelisin. Tabi nasıl nereye göndereceksin bir daha Gpnteknoloji/Penta'ya ulaşıp öğren. Penta duruma göre servis raporuyla talebini (iade/değişim yoksa muadil) karşılayacakmış.


    Olur ya herhangi bir olumsuzluk yaşarsan vakit kaybetmeden İadeli Taahhütlü Mektup ile PTT üzerinden İhtarname yolla, belgeleri sakla, yine firmadan olumsuz cevap alırsan Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurursun. THH'ye başvurduğunda her şey eksiksiz olsun, ne kadar bilgi-belge paylaşırsan o kadar yardımcı olurlar.


    Benim en büyük çekincem haftalarca dönüş yapmamaları veya ürüne zarar vermeleri. Bu nedenle doğrudan Tüketici Hakem Heyetine gidilebilir mi? Yani onu bilemedim. Aranızda bir uyuşmazlık olmalı ki sonrasında THH çözebilsin, çünkü THH bunun için kuruldu, ilk merci değil. Yine de bu soruyu ilçendeki (veya başka ilçelerdeki) THH'yi telefonla arayarak öğren. Soru şu olabilir: "Ayıplı malın tespiti için firma ürünü geri göndermemi istiyor, ben firmaya güvenmiyorum, bunun yerine doğrudan THH'ye başvurmam mümkün mü? Ayıp 1 ölü piksel ve bu konuda yüzlerce benzer karar var."





  • Sanırım aynı başlığı az önce Technopat'ta da okudum. Benim de yurtdışından aldığım HP Victus laptopta sağ alt bölüme yakın noktada 1 adet siyah ölü piksel çıktı. Tesaüfen farkettim. İade şansım yok, çok da sorun değil ama bu işler cidden şans işi.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.