Şimdi Ara

ön cam neden içerden buz tutar ???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
39.182
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar,
    eskişehirdeyim,geceleri sıcaklık hızla düştüğü zaman 307 aracım ön camı içerden buz tutuyor.bazen çok soğuk olmaz ise hava sadece buğulanıyor,diğer arabalara bakıyorum bazılarında oluyor bazılarında yok.
    halıfleks döşeme var,acaba plastik-kaucuk paspas koysam bunu önleyebilirmiyim,yada ön camları gece boyunca 1cm açık bıraksam?*
    ne dersiniz?
    teşekkür ederim...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanın İç Camı Neden Buzlanır?

    Kış aylarında araç camlarının içten buzlanması yaygın bir sorundur. Bu buzlanma, aşağıdaki nedenlerden kaynaklanabilir:

    • Nem: Araç içindeki hava nemi artığında cam yüzeylerinde yoğunlaşır ve donar. Buharlaşan nemin yoğuşmasının nedenleri arasında araç içindeki kişilerin nefesi, ıslak giysiler veya açık yiyecek ve içecekler bulunur.

    • Yetersiz Havalandırma: Araç içindeki hava yeterince havalandırılmadığında nem birikir ve cam yüzeylerinde buzlanmaya neden olur. Buharlaşan nemin araçtan dışarı atılması için camları aralamak veya klima sistemini çalıştırmak önemlidir.

    • Soğuk Hava: Dış hava sıcaklığı düşük olduğunda araç içindeki sıcak hava cam yüzeylerinde soğur ve yoğunlaşarak buzlanmaya yol açar. Bu nedenle, soğuk havalarda aracınızı çalıştırmadan önce camları ısıtmak veya bunların buzunu çözmek için araç ısıtma sistemini açmak önerilir.

    • Kirli Camlar: Kirli camlar, nemin cam yüzeylerinde daha kolay yoğunlaşmasına neden olarak buzlanmayı hızlandırır. Camları düzenli olarak temizlemek, buzlanmayı önlemeye yardımcı olur.

    Arabanın İç Camının Buzunu Çözmek İçin İpuçları:

    • Klima Kullanın: Araç içindeki nemi gidermek için klima sistemini çalıştırın.

    • Camları Aralayın: Havayı havalandırmak için camları hafifçe aralayın.

    • Kabin Filtrelerini Değiştirin: Kirli kabin filtreleri, araç içindeki havanın yeterince sirküle edilmesini önleyebilir. Bu nedenle, kabin filtrelerini düzenli olarak değiştirmek önemlidir.

    • Camları Temizleyin: Cam yüzeylerindeki kiri ve yağı gidermek için cam temizleyici kullanın. Bu, nemin cam üzerinde yoğunlaşmasını önlemeye yardımcı olur.

    • Silika Jel Paketi Kullanın: Silika jel paketleri nemi emer. Araç içinde birkaç silika jel paketi bulundurmak, nemi gidermeye ve buzlanmayı önlemeye yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Araç içi sıcaklığı ile alakalı olabilir.
  • Bu durum, arabanın içinde kalan su buharının gece çok soğuyan cam üzerinde donması sonucu oluşur. Arabanın camlarını biraz aralık bırakırsanız böyle bir sorunla karşılaşmazsınız.
  • evet katılıyorum.

    Tespit

    Araç içindeki nem oranıdışarıdan daha fazla olunca bu durum gerçekleşir.Bahsetmiş olduğunuz halılar nem tuturlar bu nedenle kışın hem koku yapar hem de güneşte kurutulması gerekir. Kışın güneş çoğu zaman olmaz bu nednele ilk önlem nem tutan şeyleri araçtan çıkarmaktır.Ancak koltuklar en büyük nem tutan şey olduğuna göre i,bunların da çıkarılması imkansız olduğuna göre sonuç olarak camı biraz açıkbırakmak geçici çözüm olacaktır.

    Tavsiye

    Nem oranı yüksek olduğunu hissettiğiniz günlerde aracı klimasını da çalıştırarak en sıcak konumda çalıştırmak içerideki nemi kısa sürede alacaktır.Bu nedenle sabahları araç çalıştırılıp birkaç dakika ısındıktan sonra veya yola çıktığınzda diyelim, eğer klima düğmesine basarsanız içerideki nemin hızla azaldığını görürsünüz.

    Uyarı

    Klima açıkken yakıt sarfıyatı artar artık buna katlanmanız gerekecektir.
    Aracın iç sirkilasyonunu sağlayan düğmenin basılı olmadığını kontrol ediniz.Bu düğme basıkken içerideki nem oranı artacaktır.İçerideki nemi artıran en büyük unsur ağzınızdan çıkan su buharıdır.



    quote:

    Orjinalden alıntı: drulash

    Bu durum, arabanın içinde kalan su buharının gece çok soğuyan cam üzerinde donması sonucu oluşur. Arabanın camlarını biraz aralık bırakırsanız böyle bir sorunla karşılaşmazsınız.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet katılıyorum.

    Tespit

    Araç içindeki nem oranıdışarıdan daha fazla olunca bu durum gerçekleşir.Bahsetmiş olduğunuz halılar nem tuturlar bu nedenle kışın hem koku yapar hem de güneşte kurutulması gerekir. Kışın güneş çoğu zaman olmaz bu nednele ilk önlem nem tutan şeyleri araçtan çıkarmaktır.Ancak koltuklar en büyük nem tutan şey olduğuna göre i,bunların da çıkarılması imkansız olduğuna göre sonuç olarak camı biraz açıkbırakmak geçici çözüm olacaktır.

    Tavsiye

    Nem oranı yüksek olduğunu hissettiğiniz günlerde aracı klimasını da çalıştırarak en sıcak konumda çalıştırmak içerideki nemi kısa sürede alacaktır.Bu nedenle sabahları araç çalıştırılıp birkaç dakika ısındıktan sonra veya yola çıktığınzda diyelim, eğer klima düğmesine basarsanız içerideki nemin hızla azaldığını görürsünüz.

    Uyarı

    Klima açıkken yakıt sarfıyatı artar artık buna katlanmanız gerekecektir.
    Aracın iç sirkilasyonunu sağlayan düğmenin basılı olmadığını kontrol ediniz.Bu düğme basıkken içerideki nem oranı artacaktır.İçerideki nemi artıran en büyük unsur ağzınızdan çıkan su buharıdır.



    quote:

    Orjinalden alıntı: drulash

    Bu durum, arabanın içinde kalan su buharının gece çok soğuyan cam üzerinde donması sonucu oluşur. Arabanın camlarını biraz aralık bırakırsanız böyle bir sorunla karşılaşmazsınız.




    ya ben havalandırma modunda kullanıyorum hep,bi A/C moduna alıp deneyeyim paspas almadan önce..




  • Bu sorun bütün arabalarda var.Çok kafana takma hep aynı şeyleri yaşıyoruz şu aralar.
  • Arada sırada klimanın açılmasına ek olara, yolda giderken eğer aracın arka koltuklarında kimse oturmuyorsa, arka camlar 1'er santim açılırsa, bunun da içerdeki nemi oranını seyreltmeye çok yararı olacağı kanısındayım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CAPTAIN

    Arada sırada klimanın açılmasına ek olara, yolda giderken eğer aracın arka koltuklarında kimse oturmuyorsa, arka camlar 1'er santim açılırsa, bunun da içerdeki nemi oranını seyreltmeye çok yararı olacağı kanısındayım...


    Arka camlar elektrikli olsa da açsak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orjinalden alıntı: CAPTAIN

    Arada sırada klimanın açılmasına ek olara, yolda giderken eğer aracın arka koltuklarında kimse oturmuyorsa, arka camlar 1'er santim açılırsa, bunun da içerdeki nemi oranını seyreltmeye çok yararı olacağı kanısındayım...


    Arka camlar elektrikli olsa da açsak


    +1




  • Buz öyle öncam,arkacam, yancam ayrımı yapmıyor valla tutunca hepsi tutuyor.
  • geçen sene buğu önleyici almıştım bir defa uygulayınca 5-6 gün camlar buz tutmadan idare ediyordu.Geçenseneden kalan buğu önleyiciyi bu senede kullandım ancak sonuç kötü püskürttüğüm buğu önleyici buz tutmuştu sanırım içeriği bozulmuş olmalı.
  • Benim aracta boyLe bir sorunLa karsiLasmadim. PaspasLarinizi nayLon paspas aLin. Zaten arabanin soguk havaLarda 3-5 dakika motor isinmasini bekLerken baska bir deyimLe buz tutan on camLari, kLimayi eger varsa on cama dogru hava verirseniz daha iyi oLur.


    EK oLarak: Eger Kar'Li bir hava var ise araca binerken ayakLarinizi basmadan yan sekiLde oturup iki ayaginizi bir birine vurarak ayakkabinizi biriken kar'Lardan arindirin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 16 Ocak 2009; 18:04:26 >
  • aracınızın camlarından birini hafif aralık bırakın sorun çözülür
    nefesinizin buharı dahi yeterli olur ön camın buz tutması için.aracınızı park etmeden ewwel buhu warsa camınızı içten iyice silin..yok ise camı hafif aralık bırakın
    salıcakla.
  • bende istanbulda olduğum için camın iç kısmında su damlaları vardı acaba camın bir kenarından içeriye su almış olabilir diye düşündüm ama konsolda öyle bir ibare yoktu.
    Bakalım bir daha olacak mı?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.