Şimdi Ara

Ön Kaput Tamamen Boyalı Çıktı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
79
Cevap
0
Favori
3.122
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serco05

    Bizim eski patron 2004 yılında sıfır mercedes c180 almış, 2008 yılında satarken elemanın biri yanında ustasıyla beraber geldi, usta arabanın etrafında dolaştı ve araba komple boyalı dedi,patron güldü tabi sıfır aldım ben en ufak bir boya yok dedi, daha sonra aracı boya kontrolüne götürdüler ve araç gerçekten komple boyalı çıktı, en son mengenlerle uğraşıyolar dı ne yaptılar bilmiyorum.

    Tabi olay hos degil ama sunu da ogrenmis olduk, komple boylali arabayi kullanmanin hicbir sıkıntısı yokmuş, tamamen ön yargilar, anlamiyorum zaten ulan bu trafikte bu yollarda ufak tefek boyalarin olmasi gayet dogal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıfırlarda bile boyalı çıkıyorsa ikinci elde yandık.
  • Hakkınızı arayınpeşinibırakmayın
  • eğer fabrika böyle bir araç üretip diğerleriyle aynı fiyata satıyorsa oda büyük bir skandal bence,fakat ben fordun böyle birşey yapacağına inanmıyorum.mutlaka nakil sırasında olmuştur bu olay
  • Fabrikadan boyasız yada yarım boyalı çıkmıyor zaten araba.


























    Oluyor bazen böyle sıkıntılar. satan bayinin ayıbı. araç bayiye getirilken falan oluşan bir sıkıntıdır büyük ihtimal..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hyundai Motor Company -- 29 Kasım 2013; 23:18:08 >
  • Bunu daha önce bu forumdan yaşayan arkadaşlar vardı. 1 sene kadar sonra sıfır passat aldık doğuş otomativden. Otoparkta aracın ışık altında yansımalarını en ince ayrıntısına kadar her açıdan kontrol ederken napıyosunuz beyfendi demişti. Belki boyalı çıkıcak nerden bilebilirim yaşayanlar var demiştim biz doğuş otomotiviz böyle bişey imkansız dedi. Babam değilsin inanamam dedim devam etmiştim kontrolüme.
  • Harbi yazık.
    Takipteyim.
  • 2006 yılında aldığım aracımın 2012 de caputunda boya olduğunu öğrendim.aradan 6 sene geçtiği için pek birşey yapmadım.peugeot genel merkezinden aracın bayiye sorunsuz geldiğini öğrendim.üçkağıtçılığı yapan bayi çıktı.(Allah ın sopası yok bayi başkasına devredildi).bağırdım çağırdım olay bitti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozerpeker61

    quote:

    Orijinalden alıntı: addisababa

    Evet sıfır almıştım.

    Şu an ne yapmayı düşünüyorsunuz peki ? Aldığınız bayii ile irtibata geçecek misiniz?

    aha geldi bizim motoru bitik :)

    Bıraz yavaş ol üstad yerler yaş. Hayırlı akşamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0 arabada bile bunlar oluyorsa 2.elde boyasız araba bulmak çok çok zor
  • Herkes bilmez ama bu her markada yaygın bir durumdur. Gemiden inerken, dağıtımı yapılırken veya bayideyken araçlar kaza geçirebilir, sırf kaportası göçtü diye araç fabrikaya iade edilemeyeceğine göre hasarlı kısım bir güzel sıfırlanır.

    En kötüsü de dolu yağmış sıfır aracın tavanı boyalı çıkmasıdır. satarken gel de anlat derdini.

    Sıfır araç alırken hangi aracı alacağınızı bilerek kapora vericeksiniz, havale çıkaracaksınız. Parayı bastırmadan önce de aracı bayide iyice inceleyeceksiniz, mümkünse boya kalınlık ölçerle gideceksiniz kalınlık farkı var mı bakacaksınız.

    Her zaman eşşeği sağlam kazığa bağlamak gerekiyor, maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nicknick -- 30 Kasım 2013; 3:41:27 >
  • Akalın41 A kullanıcısına yanıt
    Hocam sizin bu olayinizi haberler yayinlamismiydi?
    Cunku gecen sene haberlerde izlemistim ayni böyle bi olayi dediginiz gibi araba Astraydi ve yanlis hatirlamiyorsam rengi kirmiziydi. Yeni aracaniz hayirli olsun bu arada
    Konu sahibi arkadasa da gecmis olsun takipteyim ben de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saçmalık yahu. Kaza olmadıktan sonra ha 300 mikron ha 500 mikron. Ne biçim bir piyasa oldu böyle. Sizi eleştirmiyorum, boyanın bu kadar hayati olmasını eleştiriyorum. Sonuçta fabrikadan o şekilde çıkıyorsa herhangi bir probleme yol açmayacaktır..
  • Hyundai Motor Company kullanıcısına yanıt
    fabrikada bazı parçalar tekrar boyanabilir yada lokal yapılabilabilir ki fabrikada tekrar komple bile boyansa araç ben gözüm kapalı alırım.

    kendim bir otomotiv fabrikasında boyahanede hem staj yaptım hemde çalıştım.

    bir aracın fabrikadan çıkmadan tekrar belli parçasının boyanması hiç bir şekilde sıkıntı çıkarmaz.

    Neden diye sorucaksınız şimdi açıklayayım.

    ilk olarak araç karoser olarak boyahaneye giriş yapar.

    sonra ön yıkama olarak basınçlı su ile temizleniz metal tozu ve yağları için ön yıkama yapılır.

    ondan sonra firmasına göre en az 9 farklı kimyasal barındıran havuzlara daldırılarak karoser tamamen temizlenir ve kataforec kaplaması için hazır durumuna getirilir.

    daha sonra araç kataforez kaplaması denilen elektrostatik kaplama havuzuna daldırılır burada havuz anot araç ise katot görevini üstlenir ve kaplama gerçekleşir.

    30 40 mikronluk bir kataforez kaplaması araca 10 ile 15 yıllık bir PASLANMAZLIK GARANTİSİ VERİR. (Dikkat :serviste boyanan araç karaosere kadar soyulduğu için bu kataforez kaplaması da yok olur bu yüzden sonradan boyanan parçalarda erken boya atması ve paslanma gözlemlenebilir )

    daha sonra araça kataforez fırınına gönderilir ve burada ne kadar elektrostatik kaplama olursa olsun iyice tutunsun diye karosere fırınlama yapılır.


    daha sonra araç astarlamadan önce operatörler tarafından ellle kontrol için ışık tüneline sokulur ve burada hatalı kapalanan daha tozun üstüne kataforez kaplanan parçala zımpalanarak düzgün bir zemin elde edilir. (dikkat : burada kullanılan zımpara a4 kağıdından farksız olduğu için kataforez kaplamasına zarar vermemektedir.)


    kontrolden sonra araç astarlanmaya başlanır ve tekrar fırına gönderilir.

    astarlanıp fırından çıkartıldıktan sonra araç tekrar ışık tüneline gönderilir ve kontrol edilir. pürüzlü yüzey var ise tekrar ince zımpara ile zımparalanır ve boya bölümüne gönderilir.

    boya bölümünde ise

    araç pastel tonlarda bir renkle boyanıcak ise ilk önce boya ardından vernik atılır.

    eğer araç pastel tonlarda değil ise mesela düz beyaz boyalar kendiliğinden vernikli olduğundan dolayı tekrar vernik atılma işlemi yapılmaz.


    ve en son olarak tekrar fırına gönderilir.

    Daha sonra araç %200 kontrol için ışık tüneline gönderilir ve burada araç tekrar iyice kontrol edilir çünkü bu kontrolden sonra araç montaj hattına gönderilmektedir.

    son kontrolde eğer gene de parçada pürüzlülük , çizik yada portakal kabuğu görünümü var ise ilk olarak parça pasta ile düzeltilmeye çalışılır.

    bütün işlemler yapıldığı halde düzelme olmaz ise parça tekrardan boya işlemine yada parça değişimine tabi tutulur.


    kısacası fabrikada yapılan bir boyanın kalitesini sonradan boyanmış olsa bile tutturamazsınız.

    o yüzden fabrikasyon boyalı araçlara çok takılmamak gerekir.

    @Hyundai Motor Company




  • Bence bayiler araç, fabrikada olsa bile, tekrar boyanmış ise bunu alıcıya önceden bildirmeli. Alıcıda ne aldığını bilmeli.
    Ayrıca bu olay @Ozn.Onl arkadaşımızın anlattığı gibi yapılıyorsa, boya kalınlığı aracın diğer parçalarından farklı olmaması ve bu makineler yada usta marifetiyle anlaşılmaması gerekir diye düşünüyorum. Eğer kalınlık farkı varsa, ben düşünürüm ki bu fabrika işi değil. Birçok haberden de biliyorum ki; şirketler aracın taşınması esnasında yaptıkları hasarları kamufle edip, hiçbir şey yokmuş gibi alıcıya satıyorlar. Bunu yapan şirketlere de çok büyük cezalar getirilmeli diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Saçmalık yahu. Kaza olmadıktan sonra ha 300 mikron ha 500 mikron. Ne biçim bir piyasa oldu böyle. Sizi eleştirmiyorum, boyanın bu kadar hayati olmasını eleştiriyorum. Sonuçta fabrikadan o şekilde çıkıyorsa herhangi bir probleme yol açmayacaktır..

    Aynen. Bizi bu hale getiren km dusuren pert araci yutturan uckagitcilar. Boya dedigin nedir yahu. Boya duzgun ise kalinliginin bir onemi yok. Ama anormallik bizim milletin kendisinde de var. Kaza yapan adama deger kaybi davasi vs. Bizi bu hale getirenler utansin mi desem donup herkes kendine mi baksin desem bilemedim.

    Iste bu asiri duyarlilik ve sacma piyasa yuzunden benim sifir arabamda boya ciksa ben de uzulurum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben verecekleri cevabı söyleyim.Araç gemiyle geldiği için gemide halat çarpmıştır

    Daha öncede yazdım bir tanede focusta bize aynısı olmuştu ama aldığımız gün tesadüfen kaportacının uyarısıyla geri götürüp başlarına attık arabayı.(teslim aldıktan 2 saat sonra) 1 sene sürdü o arada araba kullanıldı vs ford'a falan durum bildirildi en sonunda yukardaki yazdığım sonuca vakıf oldular gemi halat vs.Mahkeme süreci başlayınca ve herşey kayıtlarda olunca 1 yıl sonra arabayı değiştirdiler mahkemeye kadar oyaladılar durdular
  • quote:

    Orijinalden alıntı: icemy

    2006 yılında aldığım aracımın 2012 de caputunda boya olduğunu öğrendim.aradan 6 sene geçtiği için pek birşey yapmadım.peugeot genel merkezinden aracın bayiye sorunsuz geldiğini öğrendim.üçkağıtçılığı yapan bayi çıktı.(Allah ın sopası yok bayi başkasına devredildi).bağırdım çağırdım olay bitti.

    caput ne laaaa
  • bir tanıdığımın avukat arkadaşı sıfır jetta alıyor donanımı az herhalde trendline oluyor. 1 ay sonra sitelerinde oturan bir usta varmış.hayırlı olsun aracı 2. el mi aldın kaça aldın diye soruyor.avukatta hayır sıfır aldım diyor.kaza yaptın diyor usta sıfır arabayla.avukatta hayır hiç kaza yapmadım diyor.usta Allah Allah bu arabanın arkası komple değişmiş diyor.
    adam avukat olduğu için bayiyi baya bi sıkıştırıyor ve mahkemeye dava açacağım,sizi mahvedeceğim falan derken bayi allem edip kallem ediyor ve mahkemeye vermeyin deyip en donanımlı jettayla(herhalde highline oluyor) değiş yapıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    quote:

    Orijinalden alıntı: icemy

    2006 yılında aldığım aracımın 2012 de caputunda boya olduğunu öğrendim.aradan 6 sene geçtiği için pek birşey yapmadım.peugeot genel merkezinden aracın bayiye sorunsuz geldiğini öğrendim.üçkağıtçılığı yapan bayi çıktı.(Allah ın sopası yok bayi başkasına devredildi).bağırdım çağırdım olay bitti.

    caput ne laaaa

    kaput un latincesini yazmışım
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.