Şimdi Ara

OneKeyRecovery yüklenirken takılıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2
Cevap
0
Favori
796
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bilgisayarım g530. Şu anda üzerinde Win7 var ancak orijinalinde Vista vardı.
    Bilgisayarı bir sorunundan dolayı servise vermem gerekiyor.
    Garantisinin dolmasına ise son 10-15 gün var.
    Servise vermeden önce OKR ile sistemi fabrika ayarlarına getirmek istiyorum ancak sorun çıkıyor.
    Aşağıda anlattığım sorun içerisinde belki bazı kişilerin sorunlarına da cevaplar olabilir. O yüzden biraz uzun tutuyorum.

    Sorunum şu:
    Bilgisayarı kapattıktan sonra OKR tuşuna basınca Lenovo kurtarma programı normal şekilde çalışıyor.
    Bilindik ekranları geçtikten sonra en son recovery işlemini başlatıyorum. Tüm bilgiler ekrana geliyor.
    Kurtarma işleminin ilerleyişini gösteren çubuk görünüyor. Ancak hiçbir şekilde ilerlemiyor.
    Geçen süre ilerliyor ancak Kalan süre karşısında hiçbir şey gösterilmiyor. 45-50 dakika bekledim bir sonuç alamadım.

    İşin kötüsü, bu noktadan sonra geri dönüş çok sıkıntılı.
    Çünkü mecburen Power tuşunu 5 saniye basılı tutarak kapatmak zorunda kalıyorum.
    Bundan sonra sistem sapıtıyor. Açılışta bootmgr hatası veriyor ve açılmıyor.
    Neyse ki, elimde önceden harici diske yedek aldığım aldığım Win7 imajı var. Onu Acronis ile yüklüyorum.
    Yükleme sonrasında HDD'de görünmemesi gereken 15 GB'lik Lenovo bölümü maalesef görünür hale geliyor.
    Haliyle OKR çalışmıyor.
    Bu sorunu gidermek için ise şu çözümü uyguluyorum ve bu partı tekrar görünmez hale getiriyorum:

    quote:

    ETKİLENEN YAPILANDIRMALAR:
    OKR 6.0 ve OKR 7.0 bulunan tüm dizüstü bilgisayarlar

    ÇÖZÜM:
    Bu, bölüm türü değiştirildiğinde olur. Normalde tüm NTFS bölümleri 0x7 (7h) tipinde iken EISA bölümü 0x12 (12h) tipindedir. Bunu değiştirmek için, kullanıcı konsola yükseltilmiş ayrıcalıklarla girmeli (“cmd “yi yönetici olarak çalıştır) ve aşağıdaki eylemleri gerçekleştirmelidir:
    1. “diskpart” yazın ve “Enter” tuşuna basın
    2. “list disk” yazın “Enter” tuşuna basın
    3. listelenen disklerin hangisinin kullanıcının HDD'si olduğunu belirleyin, “sel disk X”(burada X kullanıcı HDD'sinin numarasıdır) yazın ve “Enter” tuşuna basın
    4. “list part” yazın “Enter” tuşuna basın
    5. hangi bölümün WinPE olduğunu belirleyin ve “sel part X”(burada X WinPE bölümünün numarasıdır (çoğunlukla sonuncudur ve en büyük sayıya sahiptir)) yazın ve “Enter” tuşuna basın.
    6. “set id=12”yazın ve “Enter” tuşuna basın
    7. “exit” yazın ve “Enter” tuşuna basın


    Bu işlemden sonra OKR tekrar çalışır hale geliyor ancak hikaye başa sarıyor. Var mı önerisi olan?
    Diyebilirsiniz ki gönder servise gitsin ancak servis ilk iş olarak OKR uygulayacak ve benzer sorunları yaşayacak. Açıkçası servisin kullanıcı hatası vb deyip beni oyalamasını istemiyorum.


    Not: Lenovo kurtarma işleminin askıda kalmasının nedeni C'nin küçültülmesi olabilir diyebilirsiniz. Ancak ben aldığımdan beri hiçbir şekilde C ve D bölümlerinde büyütme küçültme işlemi yapmadım.

    Bu arada, OKR gibi kolaylık sağlaması amacıyla oluşturulup başlı başına kullanıcıya yeni dertler çıkaran, çıkan sorunlara kulaklarını tıkayan ve 3 kuruşluk Recovery CD sağlamayan Lenovo'yu da buradan kınıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi subway2 -- 23 Temmuz 2011; 11:45:24 >







  • recovery yedek dvd yapmadınmı aldığında
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.