Şimdi Ara

Online Parça/Servis Katalogu.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
2
Favori
3.362
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hep kizariz forumda Peugeot'a ve Citroën'e Fransiz aman uzak dur. Ne parçasını bulursun ne başın beladan çıkmaz deriz.
    10 Yildir Peugeot kullanıyorum.

    Peugeot ve Citroën kardeşlerin en güzel yanlarindan biri ise "Service Box" adi altinda online katalog bulundurmasi.

    Tecrubelerim gosterdi ki Aslında sorunsuz arac yok. Ne Japon, Ne Alman , Ne Yildiz , Ne de FransiZ.

    Hele ki detayci biri iseniz. Hele ki farlariniz bugu yaptiginda ne oldu simdi diyorsaniz, motor sesi degistiginde bu normal degil diyorsaniz , bir iji kere duydugunuz kayis sesinin sebebini arastiriyorsaniz.

    Belki de ikinci el araba kullaniyor ve garantiniz bittiginde nereye bakacagim diyorsaniz.

    Peugeot ve Citroën in hem egiten hem yardim eden hem de aksesuar bile fiyat listesibi sunan Service Box uygulamasi.
    6 seneden fazla olmus heaabimi acali. BEN zannediyordum ki diger firmalarda da bu uygulama var. Halbu ki son kullanicinin da sanayi ustasinin da girebilecegi bir uygulama ...

    Beni bilenler bilir 2006'dan beri 407 sahibiyim. Pek uzmeden 240.000km tamamlamak uzere artik.

    Gecen gun arabanin yanindan gecerken parktan sonra cok hafif antifriz kokusu aldim. Biraz detaylica zaman ayirdim ve tüm su hortumlarini 10 yil gectigi icin degisme karari aldim.

    Hortum meselesi bir aracta girebileceginiz en zorlayici parca tedariklerinden biri. Basiniza gelene kadar pek farketmezsiniz. Alti ustu bir boru ama her aracin her motor diziliminin her uretim yilinin neredeyse ayri bir hortum dizayni var.

     Online Parça/Servis Katalogu.


    Evet su hortumu ama bir hortum ki 8 büklüm 6 farkli açısi olan bir hortum.oyle ki hortum da isi koruma kalkani var. Turbo nun etrafinda. Donerek şaseye bir kismini tutturup oradan 2 kose ile donerek radyatore giren hortum.
    Giris agzi farkli cap cikis agzi bile farkli cap olarak dizayn edilmis.

    Demek istedigim bu kadar ayrintili bir parcayi anlatsaniz anlatamaz karsilastiraniz karsilastiramazsiniz.

    Geriye ne kaliyor. Bu parcanin referansini bilmek. Mekanik meraki olan bir muhendis de olsam tam olarak bu aracin dizayninda kac sicak su borusu var bilemeyebilirim.

    Bu asamada service box imdadima yetisti. Aracimda bulunan civataya kadar tum tedarik listesini gorsel teknik cizimiyle birlimkte tek tek parca referns listesi yaptim.

    Once tedarik listesini tek tek topladim. Parca listesi bile olsa 10 yillik bir aracin parcalarini tedarik etmek 2 gunumu aldi. Ama telefonla istanbuldan izmire kadar istedigim parcayi siparis edebildim.
    Ustasi da degilim sadece uretici ya sa parca toptancilarini ya da bayileri arayıp referans kodu vermek oldu isim.

    Peugeot tum tedarik listesini tek bir cati altinda cizimleri ile beraber toplamis. Service box

    Servicebox.peugeot.com

    Genel de oem ureticilerin sase no ile yaptigi sistenler var ama otomobil uretocolerine ait Bunu yapan diger firmalar ve linkler varsa paylasabilir misiniz?

    Sadece parca degil on gorulen işçilik sureleri de var her bir parca değişimi icin. Hatta aksesuar kodlari da var araciniza uyacak. Hatta teknim bültenleri girebiliyor ve garanti bultenlerini okuyabiliyorsunuz.
    Yedek parcacidan biraz farkli ve ben 7 8 senedir üyeyim tum psa kullanicilarina da siddetle tavsiye ederim.

    Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 16 Mart 2016; 21:44:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Giriş nasıl yapacağız hocam oraya ? Ben de ne zamandır onun konusunu açacaktım. Profesyonel harici giriş kapalı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • High Quality kullanıcısına yanıt
    Ucretsiz uyelik ile giris yapabiliyor olmalisiniz ben 7 sene once uye oldum. Bakarim tekrar ama profesyonleer her icerige ulasabiliyor biz ise ucretsiz icerige.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • her markanın parça listesini barındıran online ya da software bir kataloğu vardır.
    Mesela Fiat ta ePer olarak geçer.

    Parça tedarik işine gelince; orjinal istiyorsanız yetkili bir bayiye gidersiniz, referans kodlarını verirsiniz, bir miktar kapora ödemesi yaparsınız, parçalar gelince sizi ararlar ve gidip parçanızı alırsınız. Boştan yere orayı burayı aramaya gerek yok. Zaten Pejo, tüm depo listesini online olarak görebiliyor. Fiyat konusunda ise liste fiyatı ney ise odur. Eğer toplu parça alımı yapan bir esnafa fatura kestirirseniz güzel iskontolarda görebilirsiniz (%20 gibi)
    Sizin aracın aynısından, sağ ön podye sacı gerekti, gittim Göral Peugeot'a adam malatyadan çıkartıp getirdi bana
  • http://public.servicebox.peugeot.com/pages/index.jsp

    Bir de bu sayfayi deneyiniz. Ben intranet sayfasi vermisim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burada basimdan gecen bir senaryoyu anlattim.amavim ovmek degil.

    Baska firmalarin da varsa bundan sonra ki arac secimimde etkili olur bilmek isterim.
    Belki de bunun bir katalogunu yapmaliyiz.ilk meseja

    Araclari uzun kullan herkesi bence ilgilendiriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 16 Mart 2016; 22:00:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Ben de oyle tahmin ediyordum.

    Son kullanıcıya acik bir sistem var mi ? Fiat eper aciksa ne guzel bir eklemis olduk.

    Belki de bunun katalogunu yapmaliyiz.

    Ben vw ve honda da buna iliskin birseyler bulamadim

    Evet bayi bayi fiyatlarini uyguluyor. Bir de stoklarda daha hyguna kalmis ya da turk oem ureticileri var. Raparo gibi. Ucel gibi.
    Kaucuk uretimi yapan firmalardan da ayni koda sorgulatabiliyoruz.

    Skf sachs vs uzar gider.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 16 Mart 2016; 21:59:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bmw Yedek Parça Sitesi
    geçen ay açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bağımsız kullanıcı olarak üye olmak istediğinizde "Bu siteye erişim sadece profesyonellere yöneliktir." uyarısı alıyorsunuz maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi High Quality -- 16 Mart 2016; 23:44:25 >
  • Ford icin var mi peki boyle birsey?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renault parts sitesi var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yahu şu boru ne menem bir şeymiş arkadaş,ticari taksisi olan bir arkadaş var bu boru yüzünden aracı tam 6.gün yattı adamın. Sonunda balıkesirde bir yedek parçacıda buldular.
  • .Predatör. kullanıcısına yanıt
    https://www.etis.ford.com

    ETİS var ford için. Şase numarası girilerek arabanın tüm detayları da çıkıyor.
  • mehmet8824 M kullanıcısına yanıt
    tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Bağımsız kullanıcı olarak üye olmak istediğinizde "Bu siteye erişim sadece profesyonellere yöneliktir." uyarısı alıyorsunuz maalesef.

    Help kisminim turkcesi mevcut

    http://public.servicebox.peugeot.com/aides/OI/AP/documents/tr_TR/

    Kolay gelsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesajinizda kendinize cevap vermişsiniz. Ben bu güne kadar 10 yıllık aracın yakit/sogutma/vs hortumunun durup dururken şu kaçırdığını vs görmedim duymadım. Bu kadar önemli bir yerde 10 yılda sorun çıkaracak kalitesiz bir materyal kullanan markaya kusura bakmayın da insanlar sorun çıkarıyor demekle kesinlikle haklilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • novinovi kullanıcısına yanıt
    Ben araca hic dokunmadan önceden topladigim icin parçaları sorun cikmadi.
    Yukarida her markada var denmiş, ben VW de ve Honda da olani bilmiyorum.

    Dahasi ne yazik ki sanayi de benim diyen ustalar bile bunun farkinda olmayabiliyor.

    Zamaninda birisiyle cep telefonundan facebook a girmeyi biliyorsun ama isin ola. Peugeot service box in ne oldugunu bilmiyor musun diye kavga bile etmistim andavalin biriyle.

    Allah kimsenin yolunu sanayiye dusurmesin. Bizde eline alet alan ben ustayim diyen cakal cok. Kac senelik olursa olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606

    Mesajinizda kendinize cevap vermişsiniz. Ben bu güne kadar 10 yıllık aracın yakit/sogutma/vs hortumunun durup dururken şu kaçırdığını vs görmedim duymadım. Bu kadar önemli bir yerde 10 yılda sorun çıkaracak kalitesiz bir materyal kullanan markaya kusura bakmayın da insanlar sorun çıkarıyor demekle kesinlikle haklilar

    Simdi marka yaristirmasina girmeyelim. Durup dururken sorun cikarmamistie belki, motorun icine kedi girmis ya da kemirgen isirmista olabilir degil mi ?

    Belki kaza yaptiniz ve beceriksiz bir adam hortumları takmadan kelepceleri sıkmaya basladi ve yirtti?

    Belki de siz radyatorunuzu temizlettiniz, ondan sonra is guzarlar qntifriz koymadi. Siz de bunu boyle bir sekilde farkettiniz,ya da bakim yaparken kelepceyi yalnis ve fazla sıktınız ve 2000km sonra atti olamaz mi?

    Benim peugeot u nasil bilirsiniz dedigim bir sorum yok , bunlar her aracta olabilecek problemler.

    Varsa toyotanin boyle bir sistemi paylasirsaniz sevinirim.
    Ekleme;

    Yukarıdaki yazdiklarima ek olarak trafik, sicak soguk degisimleri, garaj arabasi olup olmamasi bunlar aracin ekonomik omrune etki eden faktörler.öyle ki hersey surtunmesiz ortamda hesaplanmaz.

    Ekonomik ömür nedir?

    quote:

    Consumer Reports (www.consumerreports.org/) says the average life expectancy of a new vehicle these days is around 8 years or 150,000 miles. Of course, some well-built vehicles can go 15 years and 300,000, if properly maintained


    Yukarida yaziyor ki ortalama bir arac 150.000 mil =~ 240.000km veya 8 yildir ekonomik ömürler.

    Bazi iyi uretilmis araclar bunun 2 kati omur sumdugu belirtiliyor.

    Burada iyi uretlimislerden genellikle Premium araclardan bahsediliyor ve ekleniyor "iyi bakim" yapildiysa.

    Sizin duymadiginiz olmadığı anlamina gelmiyor. Konu bu da değil varsa toyota icin link verirseniz eklerim tepeye.

    Bakim tavsiyesi ve ikinci el arac alirken


    Hortum konusunda tavsiyem eger araciniz 160.000km geçtiğinde her sene hortumlarinizi el ile sikarak bir kontrol edin.

    Hatta servise gidiyorsaniz (tedarik edebileceginiz) triger seti degisiminde radyator ve isitma hortumlarindan bir hortumun bir ucunu sokun.ufak bir kismini Elinizle ucundan cektigimizde kopup kopmadigina veya parcalanip parcalanmadigina bakin.
    Eger yumusama veya kopma varsa tum hortumlari digerine yaptiginiz sekilde test ederek defisimini saglayin.
    Antifriz koydurmayi da ihmal etmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 17 Mart 2016; 8:22:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben toyota ile karşılaştırmadim ki. Toyota nin böyle bir sitesi yok ama yabancı ve ücretsiz sitesi var. Resmi site mu bilemiyorum tum parçalar ve parça kodları çıkıyor. Peugeot kadar detaylı mi içeriği bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyzade0606 kullanıcısına yanıt
    8 10yillik land cruiser arastiran biri olarak üzüldüm. Bilgi icin teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bizde üye olup istediğimiz parçayı görebiliyormuyuz burdan,bir bilginiz varmı?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.