Şimdi Ara

OPEL ALMAN MI YOKSA...??? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
20.729
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakaniko

    Opelin bütün teknolojisi - tasarımı alman. Motorunu bilemem. Benim bildiğim GM opele karışmıyor ama kârına ortak oluyor.

    Opel de Amerikan motoru var.
    General Motor kendi motorunu koyuyor ona.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Belki yanlış biliyorum ama ilk kurulduğunda GM bünyesinde idi. Sonra bir ara almanlara geçti ama yine GM aldı. Mesela Opel Rekord ile ford granadanın tasarımı ve çoğu parçası aynıdır. Mesela arka diferansiyel Gm üretimi diye biliyorum. Şuan ise almanyadaki fabrikayıda amerikaya çekmeyi düşünüyorlar. Alman hükümeti ise o kadar batmasın diye para verdik götürmeyin diye karşı çıkıyor. Yani Bana kalırsa opel %80 amerikandır. Zaten Opel astra ile cruze aynı alt yapıya sahip sanırım.

    İlk kurlduğu zaman Almandı.
    Adam Opel 1800 lü yıllarda Almanya da kurdu fabrikayı.
    1929-1932 Yıllarında General Motor satın aldı.
    İlk kurulduğu zaman Alman oluyordu yani.
    Daha sonradan GM onu satın aldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DevoN -- 21 Ocak 2010; 17:12:09 >
  • motor hariç ALMAN
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Belki yanlış biliyorum ama ilk kurulduğunda GM bünyesinde idi. Sonra bir ara almanlara geçti ama yine GM aldı. Mesela Opel Rekord ile ford granadanın tasarımı ve çoğu parçası aynıdır. Mesela arka diferansiyel Gm üretimi diye biliyorum. Şuan ise almanyadaki fabrikayıda amerikaya çekmeyi düşünüyorlar. Alman hükümeti ise o kadar batmasın diye para verdik götürmeyin diye karşı çıkıyor. Yani Bana kalırsa opel %80 amerikandır. Zaten Opel astra ile cruze aynı alt yapıya sahip sanırım.


    Opel kurulduğunda GM yoktu ki.
  • Opel 8 bin 300 kişiyi çıkarıyor

    ABD'li otomotiv şirketi General Motors'a bağlı Opel, Avrupa'da 8,300 çalışanın işine son verecek, Belçika'daki fabrikasını da kapatacak.


    Opel Üst Yöneticisi (CEO) Nick Reilly düzenlediği basın toplantısında, Belçika'nın Anvers kentindeki Opel fabrikasını kapatacaklarını, 2 bin 600'ü bu fabrika, 4 bini Almanya'da olmak üzere Avrupa'da 8 bin 300 çalışanı işten çıkaracaklarını söyledi.

    Şu anda başka fabrika kapatma planları olmadığını belirten Reilly, “para kaybediyoruz ve bununla ilgili bir şeyler yapmalıyız. Opel'in çalışmaya devam etmesi ve sürdürülebilir bir geleceği sahip olması için bu tip kararlar almak zorundayız” dedi.

    Reilly, ekonomik krizin anlamının, Avrupa'da, “bu yıl geçen yıla göre 1,5 milyon adet ve 2007 yılına göre ise 4 milyon adet daha az araç satacakları” olduğunu ifade etti.

    Bu arada Opel'in Anvers kentindeki fabrikasının kapatılmasına çalışanlar tepki gösterdi.

    Anvers'teki otomotiv işçileri sendikasının sözcüsü Werner Dillen, “Bazıları ağladı, bazıları en azından bizim durumumuz ne olacak, geleceğimiz ne olacak bilelim dediler” diye konuştu.

    Ahmed Teghmas adlı işçi de, bütün çalışanların bu karar nedeniyle kızgın olduklarını, yönetimin sendikaya sadece muhtemel bir kapatmadan bahsettiklerini belirtti. Teghmas, “Üretimin sürmesi için oyun oynuyorlar” dedi.

    Eddy Quirynen, “55 yaşındayım. Ben şimdi ne yapacağım?” diyerek, fabrikanın kapanmasına tepkisini dile getirdi.

    Avrupa kanadı Opel ve Vauxhall'ı satmaktan vazgeçen GM, 2005 ve 2008 yılları arasında 88 milyar dolar zarar etmiş ve diğer ABD'li otomotiv şirketi Chrysler ile geçen yıl iflas korumaya başvurmuştu. Her iki şirket ABD hükümetinden yardım almıştı.

    GM'ye bağlı Opel ve Vauxhall'ın Avrupa'da faaliyet gösterdiği ülkeler ve istihdam sayısı şöyle:

    ÜLKE İSTİHDAM
    ALMANYA 24,300
    BELÇİKA 2,600
    İNGİLTERE 4,700
    AVUSTURYA 1,700
    POLONYA 3,400
    İSPANYA 6,900
    MACARİSTAN 700
    DİĞER 3,700

    TOPLAM: 48,000

    Opel ve Vauxhall'ın Avrupa'da çeşitli modelleri, yedek parça, motor ve şanzıman üretiminin yapıldığı fabrikaların bulunduğu yerler ise şöyle:

    FABRİKA MODEL
    -------- ------
    BOCHUM (Almanya) Astra, Zafira
    EISENACH (Almanya) Corsa
    KAISERSLAUTERN (Almanya) Yedek parça, motor
    RUESSELSHEIM (Almanya) Insignia modeli, şanzıman
    ANVERS (Belçika) Astra
    ELLESMERE PORT (İngiltere) Astra
    LUTON (İngiltere) Vivaro
    ZARAGOZA (İspanya) Corsa, Meriva, Combo
    GLIWICE (Polonya) Astra, Zafira
    ASPERN (Avusturya) Motor, şanzıman
    ST. GOTTHARD (Macaristan) Motor, şanzıman



    kaynak:hürriyet




  • papua yeni gineymiş, kesinlikle alman değil.
  • ABD' de yaşayan etnik gruplar içinde birinci sırada Almanlar gelmektedir..

    Bu bilgiyi verme ihtiyacı hissettim, bir bağlantı kurulabilir belki..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .C.O.

    Olaya birde diğer yönden bakarsak safkan bir marka yok ki artık? Tüm markalar küresel hale geldi..


    harfiyen katılıyorum
  • OPEL ALMAN MI?
    FORD ALMAN MI, AMERİKAN MI, AVUSTRALYALI MI, İNGİLİZ Mİ?
    MERCEDES ALMAN MI? İRANLI MI?
    CHEVROLET KORELİ Mİ? AMERİKAN DEĞİL MİYDİ?

    Aklınızın karıştığını anlıyorum. Otomobil şirketleri KÜRESELLEŞMİŞ durumda. Markalar artık ana şirketlere ait. OPEL Avrupa'da faaliyet göstgeriyor, CHEVROLET ise ABD'de ve KORE'de, HOLDEN da AVUSTRALYA'da, BUICK olarak da yine ABD'de ve ÇİN'de üretim yapıyor. Her pazara, her piyasaya ve her bölgeye/ülkeye uygun, markası farklı ama çekirdekte aynı aracı imal ediyor. Almanya'da OPEL, İngiltere'de VAUXHALL ama İrlanda'da yine OPEL olarak satıyor araçlarını. Türkiye ve İtalya arasında kriz başgösterince Bursa'daki fabrika reklamlarında FIAT adını bir süre hiç telaffûz etmeden, TOFAŞ markasını ön plana çıkartarak, fabrikadaki işçileri biraz da ağlamaklı surat ifadeleri ile göstererek altına "Bursalı, Ankaralı, Kozanlı, Kadirlili, Karaisalılı" gibi memleketlerini yazarak TOFAŞ'ın % 100 Türk olduğunu vurgulamaya çalıştı. Zaten aksini de düşünmemiştik, ama o ayrı.

    Arkadaşlarım, forumda bu kadar yazılıp çiziliyor. "OPEL ALMAN MI...???" sorusunu bir ihtiyaçtan ötürü yönelttiğinizi anlıyorum. Zaten konu 3 yıllık, ayrıca başka başlıklarda da konuşuldu, farklı topikler benzer içeriklerle açıldı.

    Opel'in geçmişi diğer otomobil üreticilerin geçmişi ile benzer çizgiler, aynı paralleler gösteriyor. 1900'lü yıllarda yüzlerce, hatta dünya çapında belki de binlerce irili ufaklı, atölye tarzı imalat yapan otomobil üreticisi türedi. 50 Yıl sonra bunlar doğal seleksiyon sayesinde birkaç yüz, bir 50 Yıl sonra da bunlar sayısı tüm dünyada ısmarlama takım elbise diken terziler gibi onlarla ölçülen büyük grup şirketlerine dönüştü. Bir büyük ana şirket (VW, GM, FORD, CHRYSLER, vb.) kendi bünyesinde az veya çok sayıda markaya sahip, her markayı dünyada (küre + sel + leşme) ülke, bölge ve alanları seçerek üretiyor. GM mesela Japonya ve Kore hariç yakın, orta ve uzak doğudaki araçları ucuz imal etmeye çalışıyor, ESP ve ABS koymuyor, çünkü burada yaşayanlar aracın güvenliğinden ziyade fiyakasına ve prestijine önem veriyor. Ama Almanya'da araç full + full x full üretiliyor, çünkü Alman tüketicisi yüksek beklentilere sahiptir, büyük motor, bir sürü kademeli vites, Quad-Xenon, DAB, ve yüzlerce lamba ve zil dolu teknolojik otomobil istiyor, ve haklı da! İstemekte de haklı.

    Bizde de resmi ithalatçı muzaffer Türk halkındaki en asil duyguların insanı için verdiği siparişlerde "nasıl olsa Türkler ESP'den anlamaz" diyerek ESP'yi gizlice koydurmuyor, halbuki fabrika araçları STANDART olarak ESP ile sunuyor... Amaç ne? Daha ucuza araba getirmek değil, daha çok KÂR ETMEK...! Para, daha çok para, Money, NAPOLYON, para, mangır, çok para, nakit, keş, cash, peşin, banknot, ödeme, tediye, pahrah paarraahhh para para para para arap arap para arap para!!!!

    Dostlar, hem gözümüzü açalım, hem inceleyelim, hem dorğular ne ise sorguladıktan sonra sonuca ulaşalım derim.

    Sevgiler, saygılar, selamlar.

    Taner Göde

     OPEL ALMAN MI YOKSA...???
     OPEL ALMAN MI YOKSA...???

     OPEL ALMAN MI YOKSA...???


    Edit: Resim ekleme. Avustralya Holden (GM) Fabrikasından Üretim Bandı Görüntüleri...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 21 Ocak 2010; 22:37:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hazardousmen

    ABD' de yaşayan etnik gruplar içinde birinci sırada Almanlar gelmektedir..

    Bu bilgiyi verme ihtiyacı hissettim, bir bağlantı kurulabilir belki..





    Şaşırdım,emin misiniz?

    Ben hep Güney Amerikalılar en çoktur diye düşünmüştüm.Ya da belki Çinliler.

    Ben Alman olsam kalkıp da ABD'ye gitmem,gitmem için neden olmazdı diye düşünüyorum.
  • quote:


    Şaşırdım,emin misiniz?

    Ben hep Güney Amerikalılar en çoktur diye düşünmüştüm.Ya da belki Çinliler.

    Ben Alman olsam kalkıp da ABD'ye gitmem,gitmem için neden olmazdı diye düşünüyorum.


    Eminim, bakın listeye ve haritaya, ayrıca Çin deyince gülmem geldi, bunu şimdi değil de bir kaç sene sonra anlarsınız..

     OPEL ALMAN MI YOKSA...???


    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/00/Census-2000-Data-Top-US-Ancestries-by-County-1396x955.png




  • Bilgilendirme için teşekkürler yeni ve ilginç bir şey daha öğrenmiş oldum,vay anasını dedim kendi kendime haritayı incele durayım biraz.
    quote:

    Orijinalden alıntı: hazardousmen

    quote:


    Şaşırdım,emin misiniz?

    Ben hep Güney Amerikalılar en çoktur diye düşünmüştüm.Ya da belki Çinliler.

    Ben Alman olsam kalkıp da ABD'ye gitmem,gitmem için neden olmazdı diye düşünüyorum.


    Eminim, bakın listeye ve haritaya, ayrıca Çin deyince gülmem geldi, bunu şimdi değil de bir kaç sene sonra anlarsınız..

     OPEL ALMAN MI YOKSA...???


    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/00/Census-2000-Data-Top-US-Ancestries-by-County-1396x955.png







  • bir bu kadar da "kaçak" olduğunu;
    ispanyol bolluğunu da atlamamak lazım.
  • quote:

    bir bu kadar da "kaçak" olduğunu;
    ispanyol bolluğunu da atlamamak lazım.


    Onların çoğu halledilecek desem ne kadar inanırsınız, Amerikalılar içindeki Almanlardan gelen o eski ruh depreşiyor, en liboş eyaletlerde bile Avrupa-Alman kökenliler öne geçiyor..

     OPEL ALMAN MI YOKSA...???
  • Soru OPEL ALMAN MI? ama konu Aryan ırkının dünyadaki dağılımına kadar gelmiş.

    Yukarıdaki mesajımda da belirttiğim gibi markaların artık milliyeti yok çünkü sadece 1 ülkeye bağlı kalan marka ayakta duramaz, otomobil üreticileri mutlaka kıta veya dünya çapında faal olmak zorundadır. Türkiye'de PROTON markası satılabiliyorsa, Japonya'da VOLKSWAGEN kullanmak bir statü sembolüyse, Amerika'da FORD MUSTANG 5.0 sıradan bir araba ama Avrupa'da hızlı spor arabası olmuşsa bu marka ve modellerin, araç ve otomobillerin bölgeye, ülkeye, halka ve topluma göre farklı algılanmasından kaynaklanmakta ve böylece pazarlamada başarı ve satış yapma adedinde yükselme demektir. AUDI A8, BMW 7 sınıfı ve MERCEDES S klasse ilk defa (!) bu yıl ABD'den çok ÇİN'de fazla satış yapma ümdini taşıyorlar.

    OPEL'in SURİYE sitesi 2002'den beri güncellenmiyor. İki kasa önceki OPEL VECTRA (Uzay Kasa) satışta hâlâ...
    GM'in HİNDİSTAN'daki fabrikasında üretilen araçlar sadece en gerekli donanımlara sahip. ABS/ESP ve klima yok.
    AVUSTRALYA otomobil sektörü Avrupa araçları ayarında ama hacimleri Amerikan motorları gibi.
    ÇİN'de küçük hacimli motorlar pek yaygın değil. 1.8 ve üstü benzinliler makbul kabul ediliyor. Dizel otomobil yaygın değil.

    Örnekler sonsuz...

     OPEL ALMAN MI YOKSA...???


     OPEL ALMAN MI YOKSA...???


     OPEL ALMAN MI YOKSA...???




  • Opel = Alman malıdır.


    Ford = ABD malıdır.


    Made in USA = Amerika'da yapıldı ("Amerikan malı" değil)

    Made in Germany = Almanya'de yapıldı.. ("Alman malı" değil)


    Opel'in menşei, kökeni vesairesi Alman'dır. Aslen Alman'dır. Başka ülkede üretilirse Made in .... denebilir.

    Ford'un menşei, kökeni vesairesi Amerikan'dır. Aslen Amerikan'dır.


    Alman Ford, Türk Mercedes-Benz ne kadar Türkse o kadar Alman'dır. Bir malın A ülkesinde üretiliyor olması o malı o ülkenin malı yapmaz.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.