Şimdi Ara

Opel Astra HB

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
12.312
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba;Astra HB hakkındaki kullanıcı yorumlarınızı aktarır iseniz çok memnun olacağım.Sikayetvar.com sitesinde şikayetlaeri okuyorum.Çok ilginç şikayetler var.Özellikle Opelin satış sonrası politikası,servislerin durumu araçlarda bulunan kronik arızalar vb.İlginize çok teşekkür ederim.



  • rica ederim
  • Eyvallah
  • şakka bi yana şikayetvar'dan ben de arastırdım.. opel'de diger markalara oranla cok arıza gosteriyo ama %90 gibi bi oranla bu sorunların cozuldugu gibi bi durum var ortada.. bu sorunlar ne kadar cozume kavusur bilemem ama opel en azından ilgilendiğini gösteriyo.. ve bu sorunlar genelde ufak tefek seyler oluyo..

    diger markaların durumu içler acısı gibi.. özellikle ford
  • Öncelikle teşekkürler cevap için,şu anda sıfır araç almak üzereyim.Aşağı yukarı her marka modeli araştırıyorum.Bunlardan biri de Opel Astra Hb.Kullanıcı arkadaşlar görüşlerini yazar ise bu daha önemli diye düşünüyorum.Şikayet çözümüne gelince gerçekten çözülende var ama ısrarla çözülmeyen de var.
  • 2 senedir astra-H kullanıyorum.ve surekli tekrarlayan bir sorun yaşamadım.
    geçen sene termostat arıza yaptı ama garanti kapsamında değiştirildi. onun haricinde beni üzecek birşey yaşamadım.
    eger 0 km. alacaksanız ufak tefek sorunlar çıksa da 2 sene boyunca cebinizden para çıkmadan halledebilirsiniz.
    ama şans bu ya 0 km.araba alıp ta başı yanan da var o ayrı. sadece opel için değil bütün markalarda bu böyle. forumda denk gelip okuduysanız, 0 km. Bmw 5.20 alıp ta arızayla boğusan birisi vardı. yani biraz şansa da bakıyor bu iş ne yazık ki.sonuç ta ben 52000 km. yapmış biri olarak aracımdan çok memnunum. gerisi sana kalmış.Araba almak zor iş hele tercih yapmak daha da zor.Kolay gelsin..
  • Teşekkürler
  • Opel astra hb en çok satan araçlardan biri . Servisi çok yaygın, parçası bol. 1.3 Motoru ödüllü. Gm dünyanın en büyük araç üreticisi ve satıcısı. Marjinal bir araç almıyorsun hiç merak etme problem yaşasan bile en kolay çözebileceğin araçlardan birisidir. Araç sahipleri kullananlar olsun, kullanmayan olsun eleştirir onlara pek kulak asma :)
    Herkez evleniyor sana sakın akıllı ol evlenme diyor.
    Yada etrafında karısını, kocasını eleştirmeyen birisi varmı ?
    Herşeyin güzelliği sahip olana kadar bende alayım astramı o biçim yerden yere vurucam :)
  • hocam arkadaşlara faydalı olur diye araştırıp bulduğum yazıları buraya koyacağım
  • UZUN DÖNEM TESTİ (OPEL ASTRA)

    Opel Astra HB 2.5 yıl sürecek olan test hayatına Haziran 2004’te başladı. Farklı yol koşullarında ve farklı pilotlar tarafından kullanılma imkanı bulunan Astra, 100 bin km’lik ömrünü tamamladıktan sonra Türkiye’de ve Türk uzmanlar tarafından parçalarına ayrılarak incelendi.

    MOTOR

    İYİ: 100 bin km boyunca kullanıcılarına ciddi bir sorun çıkarmayan ve hiç yolda bırakmayan Astra’nın motoru, test sonunda yapılan incelemelerde de oldukça sağlam olduğunu ispatladı. Hassas ölçüm aletleriyle yapılan ölçümler sonucunda fabrika verilerine kıyasla silindirlerde sadece milimetrenin yüzde biri kadar bir aşınmaya rastlandı ki bu oldukça başarılı bir sonuç. İncelemeler sonucunda, silindir, piston, segman, krank ve yataklarda hiç aşınma olmadığı görüldü. Supap fişekleri ve supaplar arasındaki boşlukların da fabrika verisi toleranslarında olduğu ölçüldü. Eksantrik milleri ve iticilerde herhangi bir sorun ile karşılaşılmazken, kurumlanmanın da minimum düzeyde olduğu tespit edildi.

    KÖTÜ: Debriyaj balatası, baskısı ve baskı rulmanı incelendiğinde bunlarda bir miktar aşınmanın olduğu görüldü. Astra’nın motoru testin son çeyreğinde, ilk start anında biraz geç çalışmaya başladı. Yüksek hızlarda biraz uğultulu çalışan motorun yakıt tüketimiyse 100 bin km’lik kullanımda ortalama olarak 8.0 lt/100km civarında gerçekleşti. 90 km/s’lik sabit hızdaki kullanımlarda tüketim 6.8 lt iken biraz daha yüksek süratlerdeki kullanımlarda ise 8.5 lt’ye kadar çıktı.

    SÜRÜŞ DİNAMİKLERİ

    İYİ: Astra’nın, test süresince tüm kullanıcılar tarafından en çok beğenilen tarafı, başarılı dinamik özellikleri oldu. Ayrıca direksiyonun da keskin manevralara aynı hızda yanıt verebilecek yapıda ve hassasiyette olması da Astra’nın takdir toplayan bir diğer özelliği. Bunun yanında, yol tutuş, frenler ve vites geçişleri de aracın diğer olumlu taraflarını oluşturuyor. Süspansiyon sisteminin sessiz çalışması, bu özelliğin yanı sıra 100 bin km sonunda dahi sert ve sıkı karakterinden pek bir şey kaybetmemiş olması gözden kaçmayan bir başka özellik oldu. Araç parçalarına ayrıldıktan sonra yapılan incelemelerde amortisörlerin sağlam olduğu, motor kulaklarının ve süspansiyon bağlantı elastik malzemelerinin ise zarar görmeden kalmış olduğu tespit edildi. Kremayer direksiyon kutusunda, rot ve rotillerde dâhil olmak üzere hidro-elektro direksiyon sisteminde herhangi bir boşluğa rastlanmazken, vites kutusu ve son dişli ile ıstavroz dişlilerinde de herhangi bir aşınma izi tespit edilmedi.

    KÖTÜ: Astra ilk kalkışlar, ara hızlanmalar ve yokuş tırmanmadaki ağırlığıyla eleştiri alırken, gaz pedalının sürücünün verdiği emirlere tepkisi pek hızlı sayılmazdı. Bu performans düşüklüğünde, otomobile tok sürüş hissi kazandıran gövde ağırlığının da payı olduğu unutulmamalı.

    KULLANIŞLILIK

    İYİ: Kabinde kullanılan malzemelerin kaliteli oluşu, 100 bin km’lik kullanım sonunda dahi iç mekânın ilk günkü gibi yeni kalmasına ve tüm kontrol elemanlarının fonksiyonlarını hassas olarak sürdürebilmelerine olanak tanıdı. Ayrıca Astra’nın dışı da içi gibi yeni görünümünü koruyordu. Aracın koltukları da ergonomik olarak tasarlanmış. Koltuk ayarları sorunsuzca yapılabiliyor. Koltukların sert minderleri uzun yolculuklarda dahi kullanıcıyı yormuyor.

    KÖTÜ: Zamanın etkileri, bir tek müzik sisteminin direksiyon kumandalarında kendisini belli ediyor. Fazla kullanımdan dolayı bu butonların yüzeylerinde aşınma ve silinmeler başlamıştı. Direksiyon simidinin bazı bölümlerinde ise parlamalar oluşmuştu. İkinci çeyrekte ise kalorifer hava yönlendirme kanallarından gelmeye başlayan gıcırtılar gözden kaçmadı. Kokpitteki kumanda düğmeleri ise alışkanlık gerektiren bir kullanıma sahip. Ayrıca Astra’nın kokpitinde küçük eşyalar ya da telefon koymak için yeterli boşluk bulunmaması da test pilotlarının sıklıkla şikâyet ettikleri bir özellik oldu. Dokunmatik silecek ve sinyal kolları yeterince hassas değil. Bagaj kapağının aşağıya doğru yerleştirilen kilidi, yağmurlu havalarda ellerin kirlenmesine neden oluyor. Ayrıca gözleri yoldan ayırmadan kumandaları ayarlamak zor.

    BAKIM SARF MALZEMELERİ

    15.000 km: Olağan sarf malzemeleri dışında herhangi bir ekstra gider oluşturmadı.

    30.000 km: Meydana gelen küçük bir kaza nedeniyle arka sol aks poyrası değişti. Ayrıca havalandırmadan gelen kötü kokuları gidermek için kapsamlı temizlik çalışması yapıldı.

    45.000 km: Ek bir masraf çıkarmadı.

    60.000 km: Günümüzde üretilen çoğu otomobil gibi triger kayışı değişimi yapıldı.




  • 2007 Opel Astra 1.3 CDTi Cosmo Easytronic

    Makyajını tazeledi, sürücüsünün işini kolaylaştırdı.

    Üzerinde flaşların ilk çaktığı 2004’ten bu yana 1.2 milyon adetten fazla satan Astra, Opel’in itici gücü olmayı sürdürüyor. Otomobilin gövde hatları o kadar oturmuş hatlardan oluşuyor ki, Opel tasarımcıları, kat edilen kilometreler sonrasında makyaj vakti geldiğinde Astra’nın burun yapısına küçük kozmetik dokunuşlar dışında yapacak birşey bulamamış. Formu değişen tampondaki güncel Audi modelleri ve geleceğin BMW’lerinde göreceğimiz ızgarayla birleşen hava girişiyle yenilenen sis farları, Astra’nın yeni burun yapısını ifade ediyor.

    Kalite hissi yüksek iç mekandaki en büyük değişiklikse Cosmo donanım seviyesindeki piyano boyası görünümlü kaplamalar. Hazır el değmişken Astra kabininin en önemli sorunu olan eşya gözü ve boşluk eksiğine de çözüm aransaymış. İç mekanı “zengin gösteren” bu kaplamalar, eşya gözü azlığını örtbas edemiyor!

    Motor gamında asıl yenilikler benzinli motor cephesinde yaşanırken (1.6 litre benzinli motorun gücü 105 HP’den 115 HP’ye çıktı), ülkemizde satılan Astra’lar için tek dizel olan 90 HP’lik 1.3 CDTi’da Easytronic şanzıman seçeneği sunulmaya başlandı. Bu sayede vites değiştirmekten hoşlanmayan dizel kullanıcıları için cazip bir alternatif daha doğdu.

    Test otomobilimizde görev yapan 1.3 litrelik turbodizel motorda Easytronic vites opsiyonu için yapılmış herhangi bir değişiklik yok. Fiat ve GM Grubu’nun ortak çalışmasıyla ortaya çıkan bu motorun ekonomisi kadar 1800-2000 d/d’nin altındaki cansızlığı ve isteksizliği de tanıdık. Torkun bu devirlerden sonra aniden gelmesi sürüş konforunu biraz bozuyor. Buna bir de Easytronic şanzımanın vites değiştirmeler sırasındaki yığılmalarını eklersek konfor biraz daha düşüyor. Düşük yakıt tüketimi sunmak amacıyla Easytronic şanzıman vitesleri çok çabuk değiştiriyor. Özellikle bazen yokuş çıkarken otomobil henüz hızlanmadan vites birden ikiye geçiyor. Bu durumda alt devirde yeterli tork olmadığından motor yeterli çekişi sağlayamıyor ve vites bu arada tekrar bire geçiyor. Bu bocalamaları yaşamamak için yapılması gereken, şanzımanı manuel moda almak veya orta konsoldaki Sport düğmesine basmak. Bu durumda düz yollardaki otomatik konforuyla yetinmeyenler için ‘O zaman neden Easytronic’i tercih etmeliyim?’ sorusu yanıtsız kalabilir... Manuel kullanımda vitesler sürücünün isteği dışında büyümezken, Sport’ta daha üst devirlerde vites değiştiğinden bu tip sorunlar yaşamıyorsunuz. Bu durum otomatikleştirilmiş manuel şanzımanların neredeyse hepsinde görülen bir durum, uygun fiyata otomatik konforu istemenin bedeli!..

    Astra sürüş dinamikleri yönünden Ford Focus’la birlikte sınıfının en iyi örneklerinden birisi. Ama Astra’da opsiyonel sunulan ve test aracımızda da bulunan IDSPlus, Focus’a karşı belirgin üstünlük kazandırıyor. Bu sistemde süspansiyon sisteminin sertliği anlık olarak ayarlanabiliyor veya “piyanonun” üzerindeki Sport düğmesine basılarak daha dinamik bir sürüş karakteri elde edilebiliyor. Sport konumunda direksiyon tepkileri keskinliğiyle adeta spor otomobiller seviyesine gelirken, bu sayede -her ne kadar motor yeterince sportif olmasa da- virajlı yollarda keyifli sürüşler yapılabiliyor. Astra keyifli bir kullanım sunsa da dikiz aynasının alçakta konumlandırılmış olması, sağ çapraz görüşü hayli kısıtlıyor ve dikkatli olmayı gerektiyor.




  • opel astra hb deki 1.6 ecotec motorla ilgili bir yazı

    1.6 ECOTEC: Kam-fazı sürücülerin ihtiyaçlarını karşılamaktadır

    85 kW/115 hp gücündeki yeni 1.6 ECOTEC motor, 77 kW/105 hp güce sahip 1.6-litre motorla karşılaştırıldığında geliştirilmiş bir esneklik ve yumuşaklık sunmaktadır (yüzde 10 daha fazla verimle birlikte yaklaşık yüzde üç daha az tüketim). Geliştirilmiş tork eğrisi özellikle sürüş sırasında dikkati çekmekte olup 155 Nm’lik üst düzeyine çıkmakta ve geniş bir devir (rpm) aralığında korunmaktadır. Bu, düşük devirlerde bile güçlü bir itme kuvvetine dönüşmektedir. Bu motorla, Astra GTC sıfırdan 100 km/saat hıza 11.6 saniyede çıkmakta ve 193 km/saat maksimum hıza ulaşmaktadır.

    Güç-ağırlık oranı 0.99 kg/hp olan yeni 114 kilogramlık dört-silindirli ve dört-valflı motorun avantajları, temel olarak “Kam-Fazı” teknolojisine dayanmaktadır. Bu, sürüş durumuna göre ayarlanan emme ve egzoz kam milleri vasıtasıyla sürekli değişken valf zamanlamasını içermektedir. Her iki kam mili de, zamanlamayı kontrol eden pervane-tipi hidrolik ayarlayıcılara sahip gerçek zamanlı motor yönetim sistemiyle hatasız ve birbirinden bağımsız olarak kontrol edilmektedir. Bu; emme ve egzoz valflarının ve dolayısıyla da motor özelliklerinin, sürücünün gaz pedalı ve vites değişikliği yoluyla “tanımladığı” her güç ve performans ihtiyacına daha iyi ve anında yanıt verilmesini sağlamaktadır.

    Opel tarafından 2003 yılında 1.6 litrelik motor hacmine kadar tüm benzinli motorlarda sunulan ve basit olmakla birlikte son derece etkin özelliklere sahip olan TWINPORT konsepti, 115 hp gücündeki 1.6-litrelik motorla daha da geliştirilmiştir. Bu motorun silindir başlığı, tamamen 1.6 TWINPORT gibi, her silindir için iki ayrı emme girişine sahiptir. Şu ana kadar dengeli ve tutarlı yanmayı sağlamak için manifold kanatçıkları gerekirken, 1.6 ECOTEC yeni, iki-aşamalı ve değişken uzunluklu plastik emme borusunda bu kanatçıklar olmadan çalışmaktadır. Bu, kam-fazıyla birleşim halinde optimize edilmiş emme girişi sayesinde gerçekleşmektedir. Kısılmış gaz alışverişi yakıt verimliliğini iyileştirmekte olup 115 hp gücündeki GTC ile beş-kapılı Astra, beş-ileri Easytronic şanzıman ile 100 kilometrede sadece 6.3 litrelik ortalama süper kurşunsuz benzin tüketimini sağlamaktadır.

    Azaltılmış emisyon için bir ön koşul olan yüksek oranlarda egzoz gazı sirkülasyonu TWINPORT motorlarının tipik özelliğidir. Kısmi yükleme sırasındaki silindir yükünün dörtte birinden fazlası daha önce yanmış yakıttan gelmektedir. Ek dış hat yerine, daha da verimli olan iç hava dolaşımı sistemi kullanılmaktadır. Bu, sıcak ve yanabilir egzoz gazlarının doğrudan doğruya silindir başlıkları içerisinde dolaşımını sağlamaktadır.

    Opel, bu motor sınıfında ilk kez, 1.6 ECOTEC motorda lazerle şekillendirilmiş silindir gömlekleri kullanmaktadır. Özel bir üretim aşaması sırasında son derece iyi tanımlanmış kanallar oluşturulmuş olup bu kanallar bir mikro basınçlı yanma odası gibi davranmaktadır. Bu, piston sürtünmesinin en aza indirilmesini sağlayarak aşınma ile yakıt ve yağ tüketimi açısından olumlu bir etkide bulunmaktadır. Bu son teknoloji ürünü motorun teknolojik özellikleri arasında adresleme-kontrollü termostat ile entegre katalitik konvertöre sahip yeni ve alçak-çekilmiş egzoz manifoldu da bulunmaktadır.




  • Easytronic sorunlu mu?

    Birkaç gün içinde Easytronic şanzımanlı bir araç alacağım. Ama intemetten bu şanzımanla ilgili birçok sorun yaşandığını öğrendim. Bu konuda deneyimlerinizi alabilir miyim? Acaba sizin test ettiğiniz Astra Easytronic şanzımanlı mı, yoksa manuel vitesli mi? Ayrıca araçta IDS Plus özelliği olduğu için yokuşta geriye kaymayı önleyen Hillholder da var mı?

    Opel'in Easytronic şanzımanlarla ilgili ilk üretim yılında bazı sorunlar yaşadığı doğru. O dönemde bizde de 100 bin km test aracı olarak bulunan Corsa 1.2 Easytronic ile kilitlenmeler başta olmak üzere bazı aksaklıklar yaşamıştık. Ancak sonradan çocukluk hastalığı olarak tabir ettiğimiz aksaklıklar giderildi. Yeni nesil Astra'da kullanılan Easytronic şanzımanların hassasiyetinin daha iyileştirildiğini gözlemlemiştik. Elektrohidrolik mekanizmalı bu şanzımanlar üretici açısından maliyeti düşürmek açısından çok cazip ürünler. Sistemin çabuk vites değiştirmesi ve yakıt tüketiminin geleneksel otomatik şanzımanlara göre düşük olması da kullanıcıya cazip gelen yanları. Opel Astra'da kullanılan IDS Plus sistemi bir süspansiyon kompleksidir. Ancak sportif kullanıcıların tercih ettiğini pahalı bir opsiyon olan bu sistem yol tutuşu iyileştirmek için her bir amortisörün sertliğini anlık olarak değiştirebilmektedir. Hillholder sisteminin IDS Plus'la uzaktan yakından hiçbir ilgisi yoktur. Bosch'un geliştirdiği Hillholder, yokuşlarda yapılan kalkışlarda ayak fren pedalından çekildikten sonra fren basıncını kısa bir an daha sürdürerek geri kaymayı önler. Eğer yokuşlardaki kalkışlarda sorun yaşıyorsamz Easytronic şanzımanla birlikte size mutlaka Hillholder opsiyonunu da öneriyoruz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erhan

    Merhaba.

    Aracımı alalı yaklaşık 27 ay zaman oldu. Geride bıraktığımız bu süre zarfında 23 bin km yol katettim. Aracımın mekanik aksamından son derece memnunum ve rahatlıkla beni hiç üzmediğini söyleyebilirim. Elektronik olarak bazı sorunlar yaşadım ve yaşamaya devam ediyorum. Bunlara yazının ilerleyen bölümlerinde değineceğim. Öncelikle Astra H ile ilgili bazı kısa bilgiler vermemde fayda var.

    Aracımı ilk otomobilim olarak 31 Mayıs 2005 tarihinde satın aldık. Aracı İstanbul’un tarihinin en çileli trafiğinin olduğu dönemde Bahçelievler-Haliç sahil yolu-Unkapanı güzergahında kullandım ve o dönemlerde çok uzun süre tüketimini 7.0lt/100 km’nin altına düşüremedim. Aracın 17 bin km dolaylarına gelmesiyle tüketimi ciddi anlamda düştü ve şu an şehir içi maksimum 6.0lt-6.5lt/100km arasında geziyor.

    Astra H sert süspansiyona sahip bir otomobil. Bu yüzden konforuna aşırı düşkün kişiler tümseklerden hızlı geçerlerse rahatsız olabilirler. Fakat sert süspansiyonun avantajı ise gerçekten çok iyi yol tutuyor olması. Araba virajlarda bazı rakiplerine oranla çok daha az yatıyor ve yola iyi oturmasıyla kullanıcısına güven veriyor.

    Aracı baştan aşağı orjinal olarak kullanıyorum. Sade otomobiller bana daha çok hitap ettiğinden jantı da müzik sistemi de aldığım günki ile aynı.

    İleride Astra H almayı düşünerek bu yazıyı okuyanlar için araç ile ilgili yaşadıklarımdan bahsedeyim.

    Öncelikle aracın 1.300cc’lik motoru ufak gibi görünse de yüksek basınçlı turbosunun etkisi ve doğru devir bandında kullanmayı pratik etmenizle birlikte akıcı bir performans sağlıyor. Turbo 1750-4000 devir arasında devrede olduğundan aracınızı sürekli bu devir bandında kullandığınızda performans açısından sorun yaşamayacağınızı belirteyim.

    Ancak bilhassa klima açıkken ve rampa yukarı kalkışlarda alışana kadar bolca stop ettireceğinizi söyleyebilirim. Bu yüzden kalkış yaparken biraz fazla gaz vererek kalkmanız gerekiyor.

    Aracım henüz 1 aylık bile değilken ileride bana yaşatacaklarının ipucunu vermiş fakat ben anlayamamışım. Bir gün stop ettikten sonra aracı kontağı çevirmeme rağmen araç çalışmadı. Bu sırada marşa basmadan önce sönmesi gereken elektronik arıza ışığının sönmediğini farkettim. Bir kaç denemeden sonra yine çalışmayınca anahtarı kontaktan çıkarıp biraz bekledim ve tekrar takıp çalıştırdım. Bu olaydan sonra servis ile irtibata geçtim ve servis yetkilileri bana anahtarımın değiştirileceğini söyledi. Anahtarım değişti ve bir süre bu konuda sorun yaşamadım.

    İlerleyen dönemlerde farlarım açıkken direksiyon üzerindeki müzik sistemi kontrollerinin çalışmadığını veya yanlış çalıştığını, kornaya basınca kornanın çalması yerine müzik sesinin açıldığını farkettim. Bu arıza ile servise ilk başvurduğumda arıza kodları silindi ve araç teslim edildi. Kısa süre sonra yeniden tekrarlayınca ayrıntılı bir inceleme yapıldı ve araca Opel’in gönderdiği yama uygulandı. Bu uygulamayı takip eden 5 6 ay süresince tekrar sorun yaşamadım. Yaklaşık 6 ay sonra arıza tekrarlamaya başladığında yeniden servise başvurdum ve bu sefer aynı arızadan 3. gidişim olduğundan CIM olarak adlandırılan direksiyon kolon modülü’nün değiştirilmesine karar verildi ve değiştirildi. CIM değişeli yaklaşık 5 ay kadar bir zaman geçti ve şu an çok nadirende olsa farlarım yanarken kornamın çalmamasıyla karşılaşabiliyorum.

    CIM arızasının dışında yaşadığım ufak sorunlardan birisi gösterge panelinden ses gelmesiydi. Bu ses serviste aynı gün içerisinde giderildi.

    Direksiyon çevrildiğinde tıkırtı veya saat kurar gibi ses yapıyordu, servis aynı gün içerisinde sesi giderdi. Bu ses direksiyondaki bir civatadan kaynaklanıyormuş ve yağlanarak gideriliyormuş.

    Aracı yeni aldığım zamanlarda koltuğumdan gıcırtı gibi bir ses geliyordu, bu da serviste düzeltildi ve tekrar karşılaşmadım.

    Kısaca, aracımda biri elektronik olmak üzere bazı ufak tefek arızalar yaşadığımı fakat CIM arızası dışındakilerin Opel servislerinde aynı gün içerisinde giderildiğini söyleyebilirim.

    Aracımdan genel olarak memnunum. Yeni Opeller gerçekten çok teknolojik olarak üretilmiş otomobiller ve fren lambası, silecek suyu, radyatör suyu gibi bir çok aksamında, sınıfındaki diğer otomobillerde olmayan sensörleri var. Bu kadar sensör ve kablo ağıyla sarılı olan bir araçta bazı elektronik sorunlar yaşanabiliyor. Bir elektronik mühendisi olarak bu sorunlara şahsen toleranslı yaklaşıyorum. Küçücük bir devrede bile büyük sorunlar yaşanabilirken bu denli büyük elektronik ağlarda da bazı sorunlar yaşanması çok yadırganacak bir durum değil.





  • Merhabalar
    Aracım 2005 model 1.6 enjoy SP. yeni kasa 25000 km'de. Mayıs ayında aldım.Aldığımda 18000 km.deydi. Almadan önce ben de sizin gibi şikayet sitelerinden araştırdım.En fazla şikayet alan marka opel.Ama ben yine de arabamı aldım. Hatta Ankara'dan Manisa'ya gittim aldım aracı. Haziran ayında cim modülü değişti. Ankara Opis'te. Bunun dışında herhangi bir sorun çıkarmadı şimdiye kadar. Arabamdan çok da memnunum. Servisten de gayet memnun kaldım. Ancak bu biraz şans galiba. Memnun olmayan da çok fazla.
    Umarım yardımcı olmuşumdur. Size bol şanslar. Kolay gelsin.
  • MERHABA
    HAKLISINIZ ŞİKAYETİM VAR COM DA EN ÇOK OPEL ŞİKAYETLERİ YER ALIYOR. AMA BU ŞİKAYETLERİ İNCELEDİĞİNİZ ZAMAN PEK ÇOĞU İNCİR ÇEKİRDEĞİNİ BİLE DOLDURMAYACAK TÜRDEN. MESELA FAR AMPULU PATLAMIŞ GARANTİYE GİRMEMİŞ HEMEN ŞİKAYET EDİYOR. BUNA BENZER BİR SÜRÜ ŞİKAYET. BUNLARI NÖTRE ETTİĞİMİZ ZAMAN DİĞER MODEL ARAÇLARLA HEMEN HEMEN AYNI SEVİYELERE GELİR.
    SAYGILAR.
    quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    şakka bi yana şikayetvar'dan ben de arastırdım.. opel'de diger markalara oranla cok arıza gosteriyo ama %90 gibi bi oranla bu sorunların cozuldugu gibi bi durum var ortada.. bu sorunlar ne kadar cozume kavusur bilemem ama opel en azından ilgilendiğini gösteriyo.. ve bu sorunlar genelde ufak tefek seyler oluyo..

    diger markaların durumu içler acısı gibi.. özellikle ford




  • Merhaba, opel astra cosmo 2005 1.6 arcım var. çekişinde sorun yaşamaya başladım bazen çekişi o kadar düşüyor ki 2. vites de devrinde giderken gaza sonuna kadar basmama rağmen sanki 5. vitese atmış gibi araç devir almıyor. stop edip çalıştırtığımda düzeliyor, ustaya götürdügümde bunun sebebi port arızası dedi ama gaz pedalında da arıza olabilir dedi. sizlerde bunun gibi sorun yaşadıysanız cevaplarsanız sevinirim.



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >
  • Merhaba, opel astra cosmo 2005 1.6 arcım var. çekişinde sorun yaşamaya başladım bazen çekişi o kadar düşüyor ki 2. vites de devrinde giderken gaza sonuna kadar basmama rağmen sanki 5. vitese atmış gibi araç devir almıyor. stop edip çalıştırtığımda düzeliyor, ustaya götürdügümde bunun sebebi port arızası dedi ama gaz pedalında da arıza olabilir dedi. sizlerde bunun gibi sorun yaşadıysanız cevaplarsanız sevinirim.



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.