Şimdi Ara

Opel Astra J Klima Kötü Koku Problemi Çözümü!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
2
Favori
4.126
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bir çok farkli marka araçta bu koku problemi yaşaniyor, ancak ozellikle astra J kasada bu problemin kökten çozumu için hiçbir yerde görmedigim, kendim farkettigim bir iki şeyi vurgulamak için bu konuyu actim.

    Astra J 2013 1.3 Dizel aracim var.

    Öncelikle bu evaporatordeki kilcak çatlaklardan kaynakli ve antfriz sizdirmasi sonucu çemen/toz/küf kokusu var. Eğer araciniz su eksiltiyorsa mecburen peteği söktureceksiniz. Su eksiltmiyorsa Aşagida anlattiklarima devam edin:

    Motip ya da Würth marka klima temizleyici köpüğü var. Ben 400ml x2 kutu Motip marka kullandim. Sprey kutunun agzina ince uzun hortum takilip(kendinde var) polen filtresini söküyorsun, ilk once o polenin takildigi yere köpüğü uyguluyorsun. Sonra Butun havalandirma kanallarina
    sikiyorsun. (youtube'da bolca uygulama videosu var)
    Ben neredeyse 2 tüp sıkıyorum.

    YALNİZ! Ozellikle opel astra j kasa ise, o polen filtresini söktukten sonra egilip takildigi yere iyice bakin. Polenin arka tarafinda bi boşluk var, onun ardinda BEŞGEN küçuk kucuk delikli bir IZGARA var, onun arkasinda da bir bosluk ve filtre var! İste bu klima temizleyici köpügun hortumunu ne yapip edip bu beşgen delikli izgaradan gecirip o en arkadaki bolgeye bolca sıkın! Tahminimce kokunun esas kaynagi buradan kaynaklaniyor.(Yani bakterilerin kanal sistemine giriş yaptigi yer. Buraya sikmazsaniz kotu koku 6 ay 1 yil icerisinde tekrar ediyor)

    Çunku, ne zaman çok yagmur yagsa, ya da benzinlikte veya araç yikamada arabamin öncaminin altindaki bolgeye fazladan tazyikli su sıksam ufaktan toz kokusu gibi gelmeye basliyor, sonra resmen çorap kokusuna dönüyor!

    Olay havanin girdigi herhangi bir yerde oluşan bakteriler. Dip bucak bu köpugu sıkıp ulaştirirsaniz bakteri ve dolayisiyla koku yok oluyor.

    EDit: Butun bunlarin yaninda konuya astra j kasanin klima sisteminin resmini ekliyorum. Konuyu açtiktan 1 yil sonra
    ayni problemi yine yaşadim. Yukarida anlattigim sekilde tekrar uyguladim. Klima acikken de kapali iken de geliyordu koku. Uygulamayi yaptiktan sonra koku tamamen gitti. Yaklasik 1 ay sonra klimanin sogutmasini kullanma ihtiyaci duydum. Klima tusuna bastigimda koku yine geldi. Bu kez sadece klima acikken geliyordu. Sonra internetten klima parcalarinin resimlerini indirdim. 2 tane peteğin oldugunu gordum. Bir tanesi klima evaporatörü, digeri kalorifer peteği. Klima kapali iken sadece kalorifer petegini kullanirken,klimayi actiginizda evaporatör petegini kullaniyor.
    Dikkat etmeniz gereken şu:
    1-Bu köpüğü sıkmadan önce ön cama hava üfleyen kanallarin acik oldugundan emin olun ve en çok köpüğü oradan sıkın.

    2- Polen filtresini söktugunuz yerden konsolun içine dogru giden kanala da sıkın.

    3-En yukarida bahsettigim şekilde, motor içinden gelen hava kanalina (o beşgen deliklerin oldugu) oraya mutlaka sıkın.( Bu beşgen delikleri görebilmeniz için klimanin ayarlarini degistirmeniz gerekebilir. Disaridan hava sirkulasyonu moduna almaniz lazim ki o kapakcik acilsin.)

    4- Bu madde ise sonradan anladigim ve en onemlisi. Köpüğü ilk once klima kapali modda ilk 3 maddede belirttigim yerlere sıkın. Sonra Klima açik(sogutma) modda ozellikla 1 ve 2. maddede belirttigim yerlerden sıkın. Sebebi ise şu. Sadece kalorifer acikken sıkarsaniz kalorifer petegine gider. Klima On vaziyette de sıkmalisiniz ki Evaporatörün kapakcigi acilsin, ona da gitsin köpük. (Yalniz şu yanlis anlasilmasin, klimayi ac/kapa yaptiktiktan sonra çalisir vaziyette sikmayin köpüğü! Burada amaç arabayi klima acik vaziyete alip stop etmek, ki klima evaporatörünün kapakciklari acilsin ki köpük gidebilsin)

    Not: Koku bombasi, Polen degisimi, diger spreyler vs hicbir işe yaramiyor, almayin.
    Not 2: O arabayi stop etmeden once yok klimayi 5 dk calistirin filan yalan. Sadece arabayi stop etmeden once klimayi kapatip vaktiniz varsa ara ara 5-10 saniye o vaziyette calistirin. Uzun yol yaptiysaniz şayet, araçtan inmeden once klimayi kapatin, 1-2 dk araci rölantide çalistirin, zaten bu ayni zamanda turbo için de gerekli.

    Not 3: Ön konsolun altinda BCM beyni var, gaz pedalin yanindaki vitese dogru uzanan plastigi cekince petegin hemen altinda bulunuyor. Bunun yalitimina dikkat edin, su/sivi almamali. Zaten bu modulu normalde de astra j kullanicilari Yalitiyor, cunku kalorifer petegi patlarsa direkt bu beyni bozuyor.

    Aşagidaki resimde 55x ile gosterilen Klima evaporatörü, 30x ile gösterilen kalorifer peteği. Temizlemeyi zorlastiran seylerden biri de, evaporatörün dik konumda olmasi..

    Opel Astra J Klima Kötü Koku Problemi Çözümü!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi renovatio033 -- 13 Mart 2021; 18:52:32 >







  • Bilgi için teşekkürler.Su eksiltme gibi durumlar var mı aracınızda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkfire45

    Bilgi için teşekkürler.Su eksiltme gibi durumlar var mı aracınızda
    Yok hayir. İlk mesajimda da yazdigim gibi, evaporatorden kaynakli ise antifiriz,yani su eksiltme yapiyor sanirim araç. şayet ondan kaynakli degilse yukarida vurguladiklarima dikkat ederek yapilirsa bir sorun kalmiyor. Tabi klima giderinden de sivi akişi kontrol edilmeli.
  • Konuyu tekrar editledim arkadaslar.
  • Edit
  • Astra j diyince su bcm beyni aklima geldi arkadasin kalorifer petegi mefta olunca beyni bozdu araba kafasına göre takiliyordu. Yetkili serviste gecen sene 3500 liraya mal oldu yenisi ile degistirdiler. Etrafini da strec ile sardılar ki bir daha su almasin. Astra j sahibi iseniz ilk isiniz bu beyni streclemek olsun. Adamlar resmen bozulsun diye ustune petek koymuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 13 Mart 2021; 19:33:12 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.