Şimdi Ara

Opel Astra K 1.2 Turbo 145 HP Garanti Mağduriyeti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
3.903
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım 2020 model özel seri olarak geçen model 34500 kilometrede. 2022 Kasım ayında satın aldım. İlk olarak yaşadığım sorun uzun yola çıktığımda motor gücü azaltıldı şeklinde motor lambasını yakmasıyla başladı. Sanırsam bir turbo sorunu ve birçok kullanıcı bu sorunu yaşamış. Bayram zamanı yaşadığım bu sorun servislerin kapalı olmasıyla detaylı bir şekilde gösteremedim ve zaman geçmesiyle bu sorun çözüldü. Aracım çekişten düşmüştü ve motor kendini kısıtlamıştı 3000 devir üzerine çıkmıyordu. Sonrasında dönüş yolunda bir daha bu hatayı aldım ve yine her yer kapalı olduğu için gösteremedim. Bayram dönüşü bakımları da yaklaştğı için zaten randevu alıp gösterecektim. Maalesef ki işime giderken sabah 14-15 km sonra aracım hararet yaptı ve uyarı yaktı. Güvenli bir yere çekip aracımı durdurduğumda hiç motor suyu kalmadığını farkettim ki 1 buçuk gün önce kontrollerimde hiçbir sıkıntı yoktu. Sonrasında su eklesemde bir daha çalışmadı ve Ankara yetkili servisi olan Otosay'a çekici ile götürdüm. Mevzu açıkçası bundan sonra başlıyor. Olayı detaylı olarak linkedin ve şikayetvar'da paylaştım. Buradan ve paylaştığım diğer platformlardan konunun duyulması için desteklerinizi bekliyorum. Destek gösterip, zamanını ayıran tüm arkadaşlara teşekkür ederim şimdiden.


    Linkedin : https://www.linkedin.com/posts/ozgurkurum_2020-opel-astra-m%C3%BC%C5%9Fteri-ma%C4%9Fduriyeti-activity-7092803032387641344-N0yg?utm_source=share&utm_medium=member_desktop

    Şikayetvar : https://www.sikayetvar.com/opel/opel-turkiyenin-iyi-niyet-politikasi-magduriyeti


    Güncelleme : Bu paylaşımlarda olmayan bir değişiklik mevcut. Aracın eski sahibiyle iletişime geçip durumu kendisiyle paylaştığımda zamanında Opel Müşteri Hizmetlerisi'nin kendisine garanti uzatma teklifi ettiğini ve aracın garantisinin uzatıldığı bilgisini paylaştı. Opel Müşteri Hizmetleri bana herhangi bir garanti uzatma olmadığını paylaşmışlardı. Bana gönderdiği belgeyi de aşağıda paylaşıyorum. Belgeyi müşteri hizmetlerine ilettim ve dosya tekrardan açıldı ama hala bir geri dönüş alamadım. Bu arada ilk bahsettiğim motor arazısı aldığım zaman ile garanti bitiş süresiyle aynı gün. Bu da 24.06.2023 tarihi(Kurban Bayramı tatilinin başladığı ilk gün).


    Güncelleme-2 : 08.08.2023 tarihinde Opel Müşteri Hizmetleri tarafından arandım ve uzatılmış garanti tarihinin geçtiğini bu durumun herhangi bir şeyi değiştirmediğini ifade ettiler. Aracın uzatılmış garantisinin neden benimle paylaşmadıklarını söylediğimde ise uzatılmış garanti sürecinin geçtiği için zaten bitmiş olduğu için paylaşmadıklarını belirttiler. Ama ben bu tarihten önce yetkili servise gidip bakım randevusu alıcakken, aracın servis kaydı, uzatılmış garantisi gibi mevzularını sorduğumda tarih içinde olmasına rağmen uzatılmış garantisi yok denilmişti. Aynı şekilde bu süreçte de müşteri hizmetleri ile şase no paylaşıp uzatılmış garanti sorgulattığımda herhangi bir uzatılmış garanti gözükmüyor şeklinde apaçık beyanları oldu. Ben belgeyi yolladıktan sonra ağız değiştirdiler açıkçası. 24.06.2023'de almış olduğum motor arızası sensörü ile ilgili de tatilde olduklarını ama yol yardım hizmetlerinden yardım alıp, kayıt oluşturmam gerektiğini belirttiler. 3 yılıık 34.500 kilometredeki aracın motor değişimine gitmesi, uzatılmış garantisinin sadece 10 gün geçmiş olması(Bayram Tatili ile kapalıydı yetkili servisler) ve bunun sonucunda Opel'in ürettiği araç arkasında durmaması gerçekten üzücü bir durum. Yeni bir araç alırken bile Opel, Stellantis grubundan bunu göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim.


    Not : Bahsettiğim 1 buçuk gün önce çektiğim aracımın motor suyu durumunu gösteren fotoğrafı aşağıda paylaştım.




    Opel Astra K 1.2 Turbo 145 HP Garanti Mağduriyeti







    Opel Astra K 1.2 Turbo 145 HP Garanti Mağduriyeti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi addict1ve -- 9 Ağustos 2023; 10:27:51 >







  • İlk problemin ne olduğunu bilmiyorum ama araç sonradan su eksiltip conta yakmış gibi görünüyor. Öncelikle araba neden su eksiltmiş? Üstelik 1.5 gün önce kontrol etmişsiniz ve eksik değilmiş. Bence öncelikle arabanın neden su eksilttiğinin tespitini isteyip ordan elinize bir koz geçer mi bakmak lazım.

    Ayrıca üzülerek söylüyorum ki "iyi niyet" resmi bir garanti değil. Anladığım kadarıyla sizin asıl arıza da garanti süresi dolduktan sonra olmuş. Yukarıda bahsettiğim gibi öncelikle suyun neden eksildiğini, soğutma suyu seviyesi sensörü varsa neden uyarı vermediğini vs öğrenip ordan yürümek lazım. Belki de periyodik bakımlar esnasında gözden kaçan veya zamanından önce bozulan bişeyden kaynaklanmıştır.


    Bende 2015 Seat Leon var, araç 5 yıl 6 aylıkken ve 95.000 km'den iken uzun yolda gece yarısı "Soğutma Suyu Eksik" uyarısı verdi, hemen kenara çektim, kontrol ettim ve hiç su yoktu. İlave yapıp yola devam etmeye çalıştım ama bi kaç km sonra yine aynı uyarıyı verince tekrar durdum ve gece yarısı aracı çekiciyle yetkili servise gönderdim. Soğutma suyu sensörü böyle hayati bişey, su eksildiğinde hararet yükselmeden uyarıyı alıyorsunuz ve hayat kurtarıyor adeta.


    Servis ilk kontrollerden sonra devirdaim motorunun bozulduğunu, soğutma suyunu dışarı verdiğini, soğutma suyunun triger kayışı ve V kayışına bulaştığını ve bunların da değişmesi gerektiğini söyledi. Aracı aynı gün teslim etmek üzere toplam 5200 lira maliyet çıkardı. Tarih 2021 nisan-mayıs ayları. Kurban bayramı dönüşü cumartesi günü.


    Ben de arabanın henüz 7.000 km önce bakımdan geçtiğini, bu bakımda suyun normal seviyenin altında olduğu için kontrol edilmesi gerektiğini söylediğimi ve servisin kontrol edip sorun yok dediğini, triger ve devirdaim için bakım aralığının yıldan bağımsız 120.000 km olmasına rağmen (servisin belirlediği triger değişim aralığı) 95.000 km'de devirdaim arızasının anormal olduğunu söyledim. Sağolsunlar çok ciddi bir indirim yaptılar, öğlene doğru işleme aldıkları aracı bayram dönüşü cumartesi olmasına rağmen 16.00'da yıkanmış temiz halde teslim ettiler.


    İnsanlar beğenmez ama "iyi niyet" konusunda VAG grubunu çok iyidir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi B.Avcı -- 8 Ağustos 2023; 13:10:47 >




  • türkiyede garanti maranti hikaye . millet hala anlamadı garantim bozulmasın diye 50 bine 10bine yağ değiştirtmeye devam ediyor. umarım sonuç alırsınız ama hiç sanmıyorum .

  • garantinin son günü kayıt açtırdığınıza dair bir kanıt varsa elinizde garanti kapsamına sokmak zorlayın.


    bakımlarda kullanılan yağ da muhtemelen motora uyumsuz bir yağdır. öyle ise onu da koz olarak kullanabilirsiniz.


    ikisi de yoksa 140 bine 0 motor takılacaksa kabul edin derim.


    iyi niyet garantisi prensip olarak aracın ilk sahibine kullandırılan bir şey, ondan çok beklentiniz olmasın.

  • B.Avcı B kullanıcısına yanıt

    İlk problem araştırınca turbo problemi gibi gözüküyor açıkçası. Zaten daha önceki sahibinde de garanti kapsamında turbo değişmiş. Arabanın neden su eksilttiği, sensör mü bozuk yoksa kaçak mı var belli değil. Serviste motora sadece kaput açılıp, belki en fazla üst kapak kaldırılıp bakıldı. Bir de beyine bağlanıp logları almışlardır. İlk başta yazımda paylaştığım yerlerdeki yazımda okuduysanız, motor inip rektifiye yapılabilir dendi. Motor inmesi için izin istendi. Sonra müşteri hizmetlerinden yardım alınca, hem servis teknik şefi hem de müşteri hizmetleri teknik saha sorumlusu kararıyla komple motor değişimine karar verildi. İşin komik tarafı bu karardan sonra ben iyi niyet garantisi için zorlarken, 1 hafta 10 gün sonra dönüp(%30 iyi niyet garantisi sunmuslarken) iyi niyet sunabilmemiz için motorun inmesine izin verip gerekli teknik analizlerin yapılması lazım dendi. Ben de evet öyle yapılması lazım bence de dedim ama siz direk motor değişimne karar verip bana zaten teklif sundunuz dedim. Böyle diyince ben bir dosyaya bakayım dedip şaşırdı ve kusura bakmayın dedi. Kendi aralarında nasıl bir iletişim bozukluğu var düşünebiliyor musunuz?


    Genel olarak sıkıntının neyden olduğu bile belli değil. Araç 3 yaşında ve 34500 km'de bir araç ve ben bu yılda full servis bakımlı, bakımı geciktirilmemiş arabada böyle bir sorun yaşamaktan dolayı üzüntülüyüm. Servise de sorduğumda ben ne yapabilirim hatam ne dediğimde siz yapabileceğinizi yapmışsınız dendi. En son teklifte sorduğumda sadece araç hararet halinde yol yapılmış deniyor. Ben sensör uyarı verdiğinde uygun bir yere çekip kontolleri sağladığıma eminim. Eğer yol yapmak dedikleri sensör uyarı verince anında durmaksa evet güvenli bir yerde durana kadar yol yaptım sadece. Eğer Opel mühendisleri ona göre yapmışsa sensörü vay halimize. Otoyolun ortasında aniden durdurup orada mı bırakacağız arabayı?





  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt

    Garantisi 10 gün geçmemiş olsa son gün getirmiş olsam da kullanıcı hatası diyip garanti vermeyeceklerini düşünüyorum ben de açıkçası.

  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Son günü kayıt açtıramadım çünkü uzun yoldaydım ve tatil günüydü. Bakımlarda kullanılan yağ ile ilgili herhangi bir sıkıntı var mı bilmiyorum çünkü motorda neredeyse hiçbir tetkik yapılmadı. İyi niyet garantisi için zorladım başta sonrasında kendilerinin uzatılmış garantisi yok denilen araçta uzatılmış garanti çıktı. Bunun belgesini verince ağız değiştirip zaten günü geçtiği için yok dediler. Gel gelelim ben daha günü geçmeden servis randevusu için servise gittiğimde "uzatılmış garantisi olmasına rağmen" uzatılmış garantisi yok dendi. İlk bunu öğrendiğim zaman zaten müşteri hizmetlerini aradığımda şase no'dan bakıp hayır uzatılmış garanti yok dendi. Sonra ben belgeye ulaşıp kendilerine gönderince ağız değiştirdiler. Gerçekten böyle büyük firmalarda bu kadar iş bilmez insanların çalışması şok edici.

  • addict1ve kullanıcısına yanıt

    garantisine 6 ay kala getirseniz yine sonuç değişmez. bu ülke böyle . kanunlar bize çalışıyor parası olana değil.

  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt

    Öyle maalesef kimse iş bilmiyor, kafasına göre iş yapıyor ve sonuçta mağdur olan biz oluyoruz.

  • addict1ve kullanıcısına yanıt

    herkes iş biliyor ama işin ibneliğini biliyor . hep kafa karşımdakini nasıl düdüklerime çalışıyor. şimdi senin yerinde bi savcı olsa hakim olsa yer mi ona böyle yapmak ? saygıdan hangi deliğini kapatacağını şaşırır .

  • addict1ve kullanıcısına yanıt

    servis faturasındaki yağ ile kitapçıktaki yağı karşılaştırın bence.

  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Bakımı ben yaptırmadığım için (daha süresi dolmamıştı) daha önceki sahibinin servis kaydından gözükebilir. Tabi o da yetkili servis bakımlı.

  • opel hiç değişmiyor yahu. psa grubu bir motor değilmi bu 1.2 145lik. opel üretimi mi?

    2011 sıfır 1.3 cdti astra arcım varken. bıktırmıştı. otobanda sürekli 3000 deviri geçmeme sorunu yaşatıyordu. garantili araçta sürekli turbo valfi mi nedir bir parça değiştiriyorlar. 3 ay sonra aynı sorun devam. en son ustaya dedim bu nedir arkadaş.? abi dedi parça kalitesi çok düşük. yenisini de taksak aynı...

    aynı motor fiatta sorun çıkarmıyordu ama.

    sattıp kurtulmuştum.

    yıl olmuş 2020 tamamen farklı bir turbo motor. ama sorun aynı. enteresan geldi...

  • oquzdag O kullanıcısına yanıt

    Bildiğim kadarıyla GM'in motoru olması lazım PSA motoru değil yani. Bu motor gücü azaltıldı uyarısı kronik gibi bir şey sanırsam ben de sonradan farkettim. Yaşadığım motor suyu sıfırlanması sonucu aracın hararet yapması ile bu olayın bir bağlantısı var mı bilmiyorum. Ama sensörün motor suyu tamamen boşaldıktan sonra arıza lambası yakıp uyarı vermesi tam bir fiyasko.

  • addict1ve kullanıcısına yanıt
    Suyu sıfırlaması herşeyden olabilir. Turbo değişirken felan bir hortum oturmamış olabilir. Radyatörde delik olabilir. Radyötör fanı devreye girmemiş veya bilye kesmiş olabilir.
  • oquzdag O kullanıcısına yanıt

    Valla bilmiyorum artık hocam. Bu arızadan aracı gösterdiğimde herhangi bir mekanik bulguya rastlanmadı öyle devam etmedim gösterdim zaten. Uzun yolda olduğum için bu kez ben de daha çok dikkat ettim aracı dinlendirdim motor suyuna felan baktım sürekli. Harareti burada yaşamadım zaten evimden işime giderken 13-14 km'de yaşadım ki aracı sakin kullanıyordum ve sabah sıcaklık olarak yüksek değildi. Yukarıdaki resimde motor suyu gözüküyor. Yaklaşık 1.5 gün önce herhangi bir eksiltme sıkıntı yoktu. Nasıl oluyorsa sıfırladı. Aracı durdurup su koyduğumda 4-5 litre su aldı araç.

  • Radyatör fanı pervanesi ne durumda devreye girene kadar rolantide izleyin. Klimayı açınca genelde hemen çalışır Yalpalama veya sesli çalışma varmı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 14 Ağustos 2023; 11:14:3 >
  • oquzdag O kullanıcısına yanıt

    Hocam araç çalışmıyor yukarıda belirtmiştim. Zaten motor değişimine gitti süreç. Bir hararetten olay motor değişimine kadar vardı.

  • oquzdag O kullanıcısına yanıt

    1.2 145'lik motor GM üretimidir.


    @Konu sahibi


    Geçmiş olsun. Konuyu takipteyim.


    not: 145hp 1.2T kullanıcısı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnderGelişenOsasunaAtağı -- 14 Ağustos 2023; 15:36:36 >
  • EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler. Dikkatli olun sizde bence özellikle motor gücü azaltıldı uyarısı kronik bir turbo sorunu gibi. Sonradan araştırınca bunu almayan kullanıcı kalmamış neredeyse. Hararet durumuysa sensörde bir sıkıntı var gibi. Bugünkü servis görüşmem sonucu hararet halinde 1095 km yaptığımı iddiaa ediyorlar ki ben bu hatayı aldıktan sonra hep gözüm hararet çubuğundaydı ve aralıklı olarak aracımı durdurup motor suyunu kontrol ettim. Zaten yukarıdaki motor suyunu da gösteren görselin çekildiği zaman iddiaa edilen bu 1095 km'lik yolun sonunda eve yakınlaştığımda çekilen bir fotoğraf. Bu fotoğraftan sonra aracımla işe giderken yakın bir mesafede araç uyarı verdi ve baktığımda hiç motor suyu kalmamıştı.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.