Şimdi Ara

opel corsa 1.4 enjoy vs honda jazz 1.4 fun son karar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar mali sebeplerden oturu fiyat dustu. Bmw lancia derken Son karar bu ikisi kaldi. Yol sesi, yakit , ruzgar sesi. Cok acil yorumlariniz.



  • Geniş olsun,otomatik olsun,az yaksın derseniz Jazz,
    Yol sesi,rüzgar sesi,yol tutuş derseniz Corsa.
  • Opel 4 vites otomatik. Jazz 7 ileri ishift. 4 vites 110la giderken cok bagirirmi
  • Bildiğim kadarıyla 2013 model Jazz satılmıyor artık,Corsa ise 4 ileri otomatik bahsettiğiniz gibi,hem performans yönünden sizi tatmin etmeyecek,hem de yakıtıyla sizi fazlasıyla üzecektir. Şehir içi 10 lt altını görmek mümkün değil,onu söyleyim.

    Farklı alternatif olarak Fiesta Powershift ve Yaris CVT ye göz atmanızı öneririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pais -- 3 Eylül 2013; 22:34:40 >
  • Yarisin 1.33 motoru cok sesli diyorlar. Fiesta hem pahali hemde powershiftten korkuyorum stronic kotu macerasindan sonra. Bi el atin kararsizliktan daral geldi artik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samwise42

    Yarisin 1.33 motoru cok sesli diyorlar. Fiesta hem pahali hemde powershiftten korkuyorum stronic kotu macerasindan sonra. Bi el atin kararsizliktan daral geldi artik.

    Sesten kastınız ne bilmiyorum fakat aynı motor Auris ve Corolla'yı taşıyor. Bahsettiğiniz belki CVT şanzımanın kick down yaptığınızda çıkardığı ses olabilir fakat şanzımanın karakteri bu şekilde,kısa sürede alışacağınızı düşünüyorum. Bunlar haricinde 1.33 lük hacmi ve şanzımanın yapısı sayesinde oldukça ekonomik bir araca sahip olursunuz.

    Powershift için tork konvertörlüye benzeyen bir çift kavrama şanzıman olduğundan bahsediliyor. Kullandığınız dsg ye göre daha ağırkanlı fakat daha dayanıklı. 1.6 lık atmosferik motoru ise sorunsuz bir ünite ve büyük olasılıkla lpgye de uyumludur ekonomi açısından bunu da aklınızda bulundurmanızı öneririm. Şimdiden hayırlı olsun.




  • Honda jazz alın bana kalırsa.Kafanız rahat olsun.Kendini ispatlamış bir model hiç değilse
  • İkisinede binin.o zaman Jazz ı alırsınız zaten
  • samwise42 kullanıcısına yanıt
    Yaris kullanıcısı olarak biraz daha detaylı yazayım. Multidrive S (CVT) olan modeli hep 2000 devire sabitlediğinden aracı bu devirdeyken motor sesi rahatsız edici değil, odaklanmazsanız motor sesi gayet tatmin edici. Ama ani hızlanmalarda bu deviri aştığınızda motorun sesi bazı kişiler için rahatsız edici olabiliyor. Spor modu ise deviri 3000'e sabitliyor. Yine 3000 devirde motor sesi bir hayli fazla gelebiliyor. Ama 15 saniye sonra dipgaz yapmazsanız tekrar CVT şanzıman deviri 2000'e indirecek ve motor sesi azalacaktır. Sollamalarda motor kucağınızda gibi hissedebilirsiniz. Bence yine de test sürüşü yapın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: albatros214

    Yaris kullanıcısı olarak biraz daha detaylı yazayım. Multidrive S (CVT) olan modeli hep 2000 devire sabitlediğinden aracı bu devirdeyken motor sesi rahatsız edici değil, odaklanmazsanız motor sesi gayet tatmin edici. Ama ani hızlanmalarda bu deviri aştığınızda motorun sesi bazı kişiler için rahatsız edici olabiliyor. Spor modu ise deviri 3000'e sabitliyor. Yine 3000 devirde motor sesi bir hayli fazla gelebiliyor. Ama 15 saniye sonra dipgaz yapmazsanız tekrar CVT şanzıman deviri 2000'e indirecek ve motor sesi azalacaktır. Sollamalarda motor kucağınızda gibi hissedebilirsiniz. Bence yine de test sürüşü yapın.
    hemşerim tabiki de imzamdaki aracın 0'ı !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: albatros214

    Yaris kullanıcısı olarak biraz daha detaylı yazayım. Multidrive S (CVT) olan modeli hep 2000 devire sabitlediğinden aracı bu devirdeyken motor sesi rahatsız edici değil, odaklanmazsanız motor sesi gayet tatmin edici. Ama ani hızlanmalarda bu deviri aştığınızda motorun sesi bazı kişiler için rahatsız edici olabiliyor. Spor modu ise deviri 3000'e sabitliyor. Yine 3000 devirde motor sesi bir hayli fazla gelebiliyor. Ama 15 saniye sonra dipgaz yapmazsanız tekrar CVT şanzıman deviri 2000'e indirecek ve motor sesi azalacaktır. Sollamalarda motor kucağınızda gibi hissedebilirsiniz. Bence yine de test sürüşü yapın.
    Şehiriçi 10 litre altı görmeyenler gelmiş hemen

    Kullanmasak...

    4.vites oranları uzundur.
    2000dd 80
    2500dd 100
    3000dd 120
    3500dd 140
    4000dd 160

    şeklinde ilerler.

    Gelgelelim corsa yeterince eskidi,
    hangi versiyonu alırsanız alın arka camlar manuel,
    ESP opsiyon dahi değil.

    Bu sebeplerden dolayı şu an alacak olsam,Chrome Edition ESP paketli Polo almaya çalışırdım.
    Donanım listesi epey göz doyurucu.
    Alternatif clio4 1.2 tce düşünürdüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    Şehiriçi 10 litre altı görmeyenler gelmiş hemen

    Kullanmasak...

    4.vites oranları uzundur.
    2000dd 80
    2500dd 100
    3000dd 120
    3500dd 140
    4000dd 160

    şeklinde ilerler.

    Gelgelelim corsa yeterince eskidi,
    hangi versiyonu alırsanız alın arka camlar manuel,
    ESP opsiyon dahi değil.

    Bu sebeplerden dolayı şu an alacak olsam,Chrome Edition ESP paketli Polo almaya çalışırdım.
    Donanım listesi epey göz doyurucu.
    Alternatif clio4 1.2 tce düşünürdüm.

    Aynı motor şanzıman ikilisine sahip 1.4 atmosferik 4 ileri otomatik aracımla tüketimim 10 litre ve üzerinde seyrediyor ki tam anlamıyla şehir trafiğinde kullanılmıyor bile. Alacak arkadaşı bundan haberdar etmek gerek,aldıktan sonra pişmanlık yaşamaması amacıyla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pais

    quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    Şehiriçi 10 litre altı görmeyenler gelmiş hemen

    Kullanmasak...

    4.vites oranları uzundur.
    2000dd 80
    2500dd 100
    3000dd 120
    3500dd 140
    4000dd 160

    şeklinde ilerler.

    Gelgelelim corsa yeterince eskidi,
    hangi versiyonu alırsanız alın arka camlar manuel,
    ESP opsiyon dahi değil.

    Bu sebeplerden dolayı şu an alacak olsam,Chrome Edition ESP paketli Polo almaya çalışırdım.
    Donanım listesi epey göz doyurucu.
    Alternatif clio4 1.2 tce düşünürdüm.

    Aynı motor şanzıman ikilisine sahip 1.4 atmosferik 4 ileri otomatik aracımla tüketimim 10 litre ve üzerinde seyrediyor ki tam anlamıyla şehir trafiğinde kullanılmıyor bile. Alacak arkadaşı bundan haberdar etmek gerek,aldıktan sonra pişmanlık yaşamaması amacıyla

    Aynı motor,aynı şanzıman,"aynı araba" ile 10 litre altında tüketimim var.O ne olacak peki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pais

    quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    Şehiriçi 10 litre altı görmeyenler gelmiş hemen

    Kullanmasak...

    4.vites oranları uzundur.
    2000dd 80
    2500dd 100
    3000dd 120
    3500dd 140
    4000dd 160

    şeklinde ilerler.

    Gelgelelim corsa yeterince eskidi,
    hangi versiyonu alırsanız alın arka camlar manuel,
    ESP opsiyon dahi değil.

    Bu sebeplerden dolayı şu an alacak olsam,Chrome Edition ESP paketli Polo almaya çalışırdım.
    Donanım listesi epey göz doyurucu.
    Alternatif clio4 1.2 tce düşünürdüm.

    Aynı motor şanzıman ikilisine sahip 1.4 atmosferik 4 ileri otomatik aracımla tüketimim 10 litre ve üzerinde seyrediyor ki tam anlamıyla şehir trafiğinde kullanılmıyor bile. Alacak arkadaşı bundan haberdar etmek gerek,aldıktan sonra pişmanlık yaşamaması amacıyla

    Aynı motor,aynı şanzıman,"aynı araba" ile 10 litre altında tüketimim var.O ne olacak peki?

    Aracınızı kullandığınız güzergahı ve ortalama hızınızı yazarsanız daha bilgilendirici olur. Dizel araçlar dahi şehir içi trafiğinde 7 litreleri görürken "çağ dışı" diye nitelendirilebilecek 4 ileri şanzımana sahip bir aracın 10 litre altında yakması mümkün mü sizce?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pais

    quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pais

    quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    Şehiriçi 10 litre altı görmeyenler gelmiş hemen

    Kullanmasak...

    4.vites oranları uzundur.
    2000dd 80
    2500dd 100
    3000dd 120
    3500dd 140
    4000dd 160

    şeklinde ilerler.

    Gelgelelim corsa yeterince eskidi,
    hangi versiyonu alırsanız alın arka camlar manuel,
    ESP opsiyon dahi değil.

    Bu sebeplerden dolayı şu an alacak olsam,Chrome Edition ESP paketli Polo almaya çalışırdım.
    Donanım listesi epey göz doyurucu.
    Alternatif clio4 1.2 tce düşünürdüm.

    Aynı motor şanzıman ikilisine sahip 1.4 atmosferik 4 ileri otomatik aracımla tüketimim 10 litre ve üzerinde seyrediyor ki tam anlamıyla şehir trafiğinde kullanılmıyor bile. Alacak arkadaşı bundan haberdar etmek gerek,aldıktan sonra pişmanlık yaşamaması amacıyla

    Aynı motor,aynı şanzıman,"aynı araba" ile 10 litre altında tüketimim var.O ne olacak peki?

    Aracınızı kullandığınız güzergahı ve ortalama hızınızı yazarsanız daha bilgilendirici olur. Dizel araçlar dahi şehir içi trafiğinde 7 litreleri görürken "çağ dışı" diye nitelendirilebilecek 4 ileri şanzımana sahip bir aracın 10 litre altında yakması mümkün mü sizce?

    Mümkün olmasa yazmayız herhalde.

    En fazla gördüğüm rakam 9.2 lt.Genel kullanımım maltepe,e-5,ataşehir,sancaktepe vs yerlerde.

    Her hafta 1 veya 2 kere köprüden karşıya da geçiyorum.

    8.5 litre civarında tüketiyorum genellikle.1 haftadır çorluda şehir içi tüketimim 7.3-7.4 litre arasında mesela...

    Çağdışı dediğiniz şanzıman uzun yolda 90-100km bandında 5 litreye kadar düşük tüketim sergiliyor.

    Geçen perşembe o malum istanbul trafiğinde yakıt tüketimim 7.8 den 8.0'a kadar çıktı en fazla.

    Bunlar tecrübe ettiğim rakamlardır.




  • Vw grubu dsg almam. Agzim yandi kimseyede tavsiye etmiyorum. Honda cok agir basiyor. Yol sesini ve ruzgar sesini cok fazla almiyorsa jazzi alacam gececem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pais

    quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pais

    quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    Şehiriçi 10 litre altı görmeyenler gelmiş hemen

    Kullanmasak...

    4.vites oranları uzundur.
    2000dd 80
    2500dd 100
    3000dd 120
    3500dd 140
    4000dd 160

    şeklinde ilerler.

    Gelgelelim corsa yeterince eskidi,
    hangi versiyonu alırsanız alın arka camlar manuel,
    ESP opsiyon dahi değil.

    Bu sebeplerden dolayı şu an alacak olsam,Chrome Edition ESP paketli Polo almaya çalışırdım.
    Donanım listesi epey göz doyurucu.
    Alternatif clio4 1.2 tce düşünürdüm.

    Aynı motor şanzıman ikilisine sahip 1.4 atmosferik 4 ileri otomatik aracımla tüketimim 10 litre ve üzerinde seyrediyor ki tam anlamıyla şehir trafiğinde kullanılmıyor bile. Alacak arkadaşı bundan haberdar etmek gerek,aldıktan sonra pişmanlık yaşamaması amacıyla

    Aynı motor,aynı şanzıman,"aynı araba" ile 10 litre altında tüketimim var.O ne olacak peki?

    Aracınızı kullandığınız güzergahı ve ortalama hızınızı yazarsanız daha bilgilendirici olur. Dizel araçlar dahi şehir içi trafiğinde 7 litreleri görürken "çağ dışı" diye nitelendirilebilecek 4 ileri şanzımana sahip bir aracın 10 litre altında yakması mümkün mü sizce?

    Mümkün olmasa yazmayız herhalde.

    En fazla gördüğüm rakam 9.2 lt.Genel kullanımım maltepe,e-5,ataşehir,sancaktepe vs yerlerde.

    Her hafta 1 veya 2 kere köprüden karşıya da geçiyorum.

    8.5 litre civarında tüketiyorum genellikle.1 haftadır çorluda şehir içi tüketimim 7.3-7.4 litre arasında mesela...

    Çağdışı dediğiniz şanzıman uzun yolda 90-100km bandında 5 litreye kadar düşük tüketim sergiliyor.

    Geçen perşembe o malum istanbul trafiğinde yakıt tüketimim 7.8 den 8.0'a kadar çıktı en fazla.

    Bunlar tecrübe ettiğim rakamlardır.





    İstanbul trafiğini,güzergahları bilmesem de ne mutlu size tüketim verileriniz düşündüğümden ve kendi aracımdan daha iyi. Çağ dışı diye nitelendirmemin sebebi diğer markalar ,her ne kadar dayanıklılığı soru işareti olsa da,çift kavrama gibi, Cvt gibi şanzımanlara geçmişken Opel'in 7 yıldır Corsa'da bunu devam ettirmesidir.

    Üslubunuz için olmasa da bilgilendirme için teşekkür ederim,konu sahibi arkadaş da bu bilgilerden yararlanacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pais

    İstanbul trafiğini,güzergahları bilmesem de ne mutlu size tüketim verileriniz düşündüğümden ve kendi aracımdan daha iyi. Çağ dışı diye nitelendirmemin sebebi diğer markalar ,her ne kadar dayanıklılığı soru işareti olsa da,çift kavrama gibi, Cvt gibi şanzımanlara geçmişken Opel'in 7 yıldır Corsa'da bunu devam ettirmesidir.

    Üslubunuz için olmasa da bilgilendirme için teşekkür ederim,konu sahibi arkadaş da bu bilgilerden yararlanacaktır.



    Şanzıman konusunda haklısınız esasen,benim odaklanmak istediğim konu yakıt tüketiminin sanıldığı kadar yüksek olmadığı konusundaydı.
    Uzun vites oranları yüzünden hantal bir araç mesela...
    Dsg alıp sıkıntı yaşayacağıma varsın 4 ileri olsun diye düşünüyorum şu anda...114000km'de hala ilk günkü gibi
    Bir sene önce sorsanız her türlü DSG derdim oysaki,ancak çevremde çok fazla sorun yaşayan kullanıcı oldu.

    Bu arada konuyu biraz saptırmış olduk,konu sahibi arkadaştan özür dilerim bende.
    Corsa kullanıcısıyım ancak şu aşamada 0km olarak tavsiye etmiyorum.

    Her konuşma ve tartışma bu şekilde olsa keşke,üslübüm yanlış geldiyse sizden de özür dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pais

    İstanbul trafiğini,güzergahları bilmesem de ne mutlu size tüketim verileriniz düşündüğümden ve kendi aracımdan daha iyi. Çağ dışı diye nitelendirmemin sebebi diğer markalar ,her ne kadar dayanıklılığı soru işareti olsa da,çift kavrama gibi, Cvt gibi şanzımanlara geçmişken Opel'in 7 yıldır Corsa'da bunu devam ettirmesidir.

    Üslubunuz için olmasa da bilgilendirme için teşekkür ederim,konu sahibi arkadaş da bu bilgilerden yararlanacaktır.



    Şanzıman konusunda haklısınız esasen,benim odaklanmak istediğim konu yakıt tüketiminin sanıldığı kadar yüksek olmadığı konusundaydı.
    Uzun vites oranları yüzünden hantal bir araç mesela...
    Dsg alıp sıkıntı yaşayacağıma varsın 4 ileri olsun diye düşünüyorum şu anda...114000km'de hala ilk günkü gibi
    Bir sene önce sorsanız her türlü DSG derdim oysaki,ancak çevremde çok fazla sorun yaşayan kullanıcı oldu.

    Bu arada konuyu biraz saptırmış olduk,konu sahibi arkadaştan özür dilerim bende.
    Corsa kullanıcısıyım ancak şu aşamada 0km olarak tavsiye etmiyorum.

    Her konuşma ve tartışma bu şekilde olsa keşke,üslübüm yanlış geldiyse sizden de özür dilerim.

    Alıntıları Göster
    110 km hızla giderken en az hangisi rahatsız eder.??? derdim o. şehir içinde veya performansta 2sinin birbirine üstünlüğü yok zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: samwise42

    110 km hızla giderken en az hangisi rahatsız eder.??? derdim o. şehir içinde veya performansta 2sinin birbirine üstünlüğü yok zaten.

    Alıntıları Göster
    4 AT i-shift'e göre 110 km/h la giderken daha fazla devir çevirecektir. Bu da daha fazla ses demektir.
    Ancak Jazz'ın i-shift yarı otomatikleri 2009-2011 arasıdır. Honda 2012 modeli ile birlikte hatadan dönüp yeniden CVT şanzumana geçti ki konfor adına ne isterseniz size verecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GAYRI -- 5 Eylül 2013; 11:10:51 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.