Merhaba arkadaşlar 2001 model aracımda bazen 80 ve üzeri hızlarda 2000 - 2500 devir aralığında araba silkelemeye başlıyor ve boşa atma durumunda stop ediyordu.Genel kondisyonu çok iyi olmasına rağmen bu tarz bir sorun oldukça can sıkıcı idi.Gaz kelebeğinden krank sensörüne kadar tüm temizlikler ve kontrolleri yaptım.Lafı uzatmadan nihayi sonuç EGR Valfi.Ne kadar ustalar iptal olmayacağını söylesede yabancı forumlarda araştırmalar yaptım ve valfin emme manifoltuna açılan kısmını kör conta ile kapatıp soketini söktüm.Motor lambası doğal olarak yandı ve test sürüşlerimde sorunun ortadan kalktığını gözlemledim.Şimdi gelelim motor lambasını söndürmeye.. Genelde bu iş için ECU Tuning işi yapanlar yada beyinciler ciddi ücretler talep etmekte.Ben internette bulduğum basit bir elektronik devre ile sonuca ulaştım.Görselleri sitenin kapanması riskini gözeterek siteye de upload ediyorum.Sorusu olan arkadaşlar bana özelden ulaşabiliriz.Bu devreyi yapıp şemaya uygun bir şekilde bağladım.Sorunum ortadan kalktı ve hatayı sildikten sonra bir daha motor lambası yanmadı. Herkese kazasız sürüşler dilerim... Not:Sitedeki şema Z16XE içindir ben Z14XE de uygulayıp başarılı sonuçlar elde ettim.Herkes kendi riskini alır hiçbir sorumluluk kabul etmemekteyim.Sadece tavsiye.
Opel'in 1.4 atmosferik benzinli motorlarında EGR mi var. İlginç, çoğu atmosferik benzinlilerde EGR yoktur, gerek duyulmaz. Benim aracımda yok mesela (1.6 Ti-VCT 115ps).
Exit to DOS
kullanıcısına yanıt
Maalesef var ve sorun yarattı.İngiliz Vauxhall kullanıcıları da bu durumdan müzdarip.Ayrıca temizlemek de çare olmuyor..
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme