Merhaba 15 gün önce 2012 model 1.4 tsi 160hp olan versiyonlu bir tiguan araç aldım. Bayramın 2. günü aracı 140-150km hız ile bir miktar kullandım ve akabinde hararet yükseldi. Aracı çekici ile servise götürdüm. Yetkili servis kaalı olduğu için özel servislere yöneldim. İlk gittiğim servis su kaçağı yok, suyu tamam devir daim ve fan çalışıyor dedi, bir süre kullandı sıkıştırdı vs ama hararet yükselmedi. Sorun yok dedi. Sonra başka bir servise gittim, gaza basınca bir ses geliyor. O sesi duyunca devir daim bozuk dedi, ben yaparım ama garantili olmaz yetkili servise git değiştir dedi. Yetkili servise gittim, davirdaimden ses geliyor demişlerdi ilk götürdüğümde, şimdi davirdaim vs sorun yok dediler. ama sorunu anlamak için ön tarafı sökmemiz lazım, intercooler olabilir radyatör olabilir bi kaç arça daha söyledi. Bende anlam veremedim. Zaten kendileri de tam olarak arızayı tespit edememişler. Tabi söyledikleri parçaların değişmesi halinde 20bin tl gibi bir masraf olacağını da söylediler. Yani, bu arabanın sorununu tespit edip tamir edebilecek bildiğiniz bir yer var mı? siz olsanız ne yaparsınız? |
Vw 1.4 tsi hararet sorunu
-
-
Araç kaç km ?
Soğutma sıvısı en son ne zaman değişti?
Soğutma sıvısı renginde pas var mı ?
Soğutma sıvısı miktarı azalıyor mu ?
Eski bir araç. G12 ya da G13 Soğutma sıvısının degisimini yapın.
genleşme bidonu, motor bloğu ve radyatördeki suyu tahliye edildiğinden emin olun.
Soğutma sıvısını Motul ya da Castrol ya da Delphi gibi bir markadan alın olduğu gibi kullanın.
Hala aynı semptomu alıyor musunuz ?
Evet ise, Devir daim değişimi yapın
Devir daim parçasını yetkili VW servisinden alın.
Ustaya kendiniz değiştirin ve başında bekleyin.
Bu esnada triger ve V kayısı da değiştirebilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 18 Temmuz 2022; 17:8:48 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Araç nerede ve siz neredesiniz, yer tavsiyesi verebilirim
-
Araç 167bin km
Sıvı 15 gün önce değişti 600km oldu değişeli
Pas yok, rengi pembe
Miktar azalmıyor
Araç İstanbul Bakırköy Tamaşta ama çıkartıcam. Bana söyledikleri radyatörlerin hava akışı iyi değil, temizleyeceğiz olmazsa değiştireceğiz dediler. Arabayı yeni aldım ama yetkili servis bakımlı, triger değişimi olmamış bu akşam öğrendim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İstanbul Bakırköy
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mez'e bi götür aracı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Soğutma sıvısı, motor bloğu, radyatör ve genleşme bidonunda toplam 6 ile 10 Litre arası birşey olmalı, 5.6Litre araştırdım.
https://garage.wiki/volkswagen/jetta/fourth-generation/2012/cooling-fluid-capacity.html
Eğer yeni değişti ve değişen sıvı doğru siviysa (G12 ise G12 ya da G13 ise G13) ve derişim miktarı yanlış değil ise (konsantre yada yanlış soğutucularda da yeterli sogutmama problemi yaşanır) soğutma sıvısı kısaca antifriz ve su içerdiğini düşünürsek antifriz, sıvı içerisindeki donma ve kaynama noktasını arttırır, su ise sıvının akışkanlığını ve termal taşımayı sağlar.Eger usta soğutma suyu oranında hata yapar da konsantre soğutma suyu koyarsa, deristirmeden radyatör gereği kadar soğutma yapamaz.Bu nedenle konsantre onermedim, iyi markanın kullanima hazir sıvısı önemli.
Soğutma sıvısında hata yok ise,
Termostat testi, bozuk ise değişimi, araç bilgisayarında hata verir, usta ile beraber bilgisayardaki hata koduna bakın. termostat motor bloğu içerisinde devir daim edilen suyun belirli bir derecede radyatöre gitmesinin kararını verir, bir diğer termostat ise fan hızını kontrol eder, Termostat orijinal olduğunda doğru derecede bu sistemler devreye araç kaza yaptı ya da başka bir nedende olsa termostat değişti ise yanlış parça kullanılmış olabilir. Bu linkte gördüğünüz üzere farklı derecelerde termostatlar mevcut sizin aracınızın motor koduna göre orijinali servisten alabilirsiniz.
https://m.autodoc.co.uk/car-parts/thermostat-10195/vw/golf/golf-vi-5k1/29993-1-4-tsi
Devirdaim değişmediği için yapmış olabilir, bu sesi de bu açıklar. Termostat da, Devirdaim pompası da kanatçıklari ve bilyasi sürekli temas halinde olduğu için eskimiş bir antifrizli soğutma suyunda bozulan yerdir genelde
Devir daim pompası değişimi sorunu çözer gibi.
Trigeri de değişimi, v kayısı ve su pompası önemli zaten set olarak değişir.
Ses konusunu da triger/V kayısı ve rulman kontrolü çözebilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 19 Temmuz 2022; 4:25:48 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Teşekkür ederim hocam Allah razı olsun. Baya bir aydınlattınız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sorun devam ediyor mu ? Özel servis'e sordunuz mu ?
-
Formen motors diye bi yer var o adam çözer bu işi istanbulda iseniz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X