Şimdi Ara

Opel Corsa C Direksiyonda tıkırtı ve antifriz sorusu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
4.622
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2004 model Corsa C 1.2 Essentia Opel’e sahibim. Forumda ilgili konuları okudum ama bazı sorularım olacak:

    1. Düz yolda 100 km yi geçtiğimde (110da başlayarak) direksiyonun altından tıkırtı sesi geliyor. Hız arttıkça tıkırtı ritmi hızlanıyor. Direksiyonu hafif sağa sola çevirdiğimde kesiliyor. 100 ün altına düşünce de kesiliyor. Direksiyonun altındaki mafsalı elimle kontrol ettim oynatamadım tıkırtı yoktu. Ama tamirci de değilim, anlamam bu işlerden. Rot balans yaptırmayalı bir yıl oldu. Şu sıralar yaptıracağım. Ama bozuk yollarda da seyretmedim. Acaba direksiyon kutusunda malum sorun olabilir mi?

    2. Buralarda servisi-anlayanı yok. Balıkesir’de iken iyiydi. Özel opel servisine giderdim. Gayet de memnundum. Şimdi ise İzmir’e gitmem lazım. İzmir şartlarını bilmiyorum. Yetkili servisler çok pahalı. Özel servisler tanıdığına insaflı, tanımadığına ise aynı insafı göstermeyebiliyor. İzmir’de memnun kaldığınız servis var mı? Özellikle direksiyon tıkırtısını çözmeme yönelik. Neresidir?

    3. Elimde 2 yıl önce alınmış GM Kırmızı Antifriz var. Ara ara kullandım. Açılmışsa antifriz bozulur mu? Yoksa bozulmaz ama çok olsa antifriz özelliği zayıflar mı?

    İlginize teşekkürler...







  • Cevap vereyim. Bi yetkili servise bir de sanayide sordum. Bizim arabanın bujileri çift tırnaklı imiş. Tıkırtının ise ön takımlardan, lastikteki olası tel kırığından, balans ayarsızlığından, mafsaldan, direksiyon kutusundan olma ihtimali varmış. Antiriz de bozulmazmış. Vesselam.
  • Sanayide bildiğim bir ustaya götürdüm. Opel servisi değil ama avrupa otolara bakıyor. GM motor yağı kondu, bujiler değişti, bocsh çift tırnak. Filtreler değişti (yağ filtresi, hava filtresi, benzin filtresi, polen filteresi).

    Fakat ertesigün sabah farklılıklarla karşılaştım. Hani arabanızın sesine alışırsınız ya bende de sesi farklı geldi.

    İlki kontak çevirilince benzin pompası (?) nın sesi gelirdi. Bu ses baya azalmış eskisi kadar duyamadım. Dikkat etmezsen duyulmuyor. Bu bir sorun değildir her halde? Takılan benzin filtresi orjinal değildi ama sorun olacağını düşünmedim.

    İkincisi: Arabam 2. viteste çabuk bağırmaya başlardı ama iyice bağırdığında 3000 devirde olurdu. Şimdi ise daha 2000 devirde bağırmaya başlıyor. 3000 devirde iyice bağırıyor ki beni rahatsız ediyor. 3. vitese geçiyorum o zaman da devirsiz gidiyor. Bakım esnasında hava filtresinin kutusundan ince bir sünger de çıkmıştı onuda taktılar altına daha sağlıklı olur diye. Eskisi söküldüğünde gerçekten de orası baya tozluydu, yaprak kuruları bile vardı. Daha sağlıklı olur diye düşündüm. Bu gün tekrar ustaya gidip çok bağırıyor bunun bir etkisi varmıdır diye sorduğumda: Eskisi baya tıkalıydı yenisiyle temiz hava alıyor ondan bağırır dedi. Çok inandırıcı gelmedi.

    Üçüncüsü: Arabanın arıza lambası çalıştırmadan önce sönerdi. Şimdi sönmüyor, çalıştırınca sönüyor. Daha önce de iki kez başıma gelmişti. Aynı yere götürdüm ve bilgisayara baktırdım. Arıza hanesine 1 kez motor teklemesi yazmış. Silindi. Bakalım bir daha olacak mı?

    Bu arada direksiyondaki tıkırtı rot balans ayarı yapıldıktan sonra kesildi.




  • Arıza lambasının neden yandığını sonradan çözdüm. Arabayı liftten çıkarırken stop ettirmiştim, ondandır. Çünkü daha önce de stop ettirince arıza lambası yanmıştı.

    Arabanın fazla bağırması ise muhtemelen egzostan kaynaklanıyor. Egzosun ortasında çürük vardı kaynaklatmıştım. Galiba düzgün olmadı veya kaynak tutmadı. Ama egzosun değişmesi gerekiyor. Egzosun ortasındaki kutu gibi yer çürümüştü. Sanayide sadece burayı değiştirmenin yeterli olduğu söylendi ve 70 TL istendi.

    Şimdi egzosu komple mi değiştirmek lazım yoksa sadece ortasını değiştirmek sorunu çözer mi? Ayriyeten egzosun orjinali falan olur mu? Yoksa sanayide orjinalini değil en yakınını takarlar.

    Bugün epey yol yaptım. Arabada bir devir sesi peydah oldu. Daha önce yoktu. Araba hızlandıkça artan bir ses. Tekerlerden geliyormuş gibi. Hani eski kamyonlarda olurya... Şafttan ses gelir. Anlamadım baktıracağım.




  • Balıkesirde iken gittiğim opel servisine sordum. Egzosu komple değiştirmek yerine sadece katalitik konvertörünün (çürüyen orası) değiştirilmesi yeterli olabilirmiş. Orjinallik sorunu çıkmazmış.

    Tekerden gelen sese ise; hem rot balansçıya hemde arabamı götürdüğüm ustama gösterdim. İkisi de rulmanlardan (aks rulmanı, bilya da deniyor) kaynaklandığını söylediler. Yani eskimeye başladığı için olduğunu, tehlikeli olmadığını, rulmanların 100 bin de değiştiğini, bu haliyle 50 bin gideceğini söyledi. Çok ses gelmiyor zaten. Ben çok hassas davranıyorum. En ufak ses duysam peşine düşüyorum. Sonuçta 7 yaşında araba... Ama bu rulman sesi birden ortaya çıktı bence. Rot balansa gidinceye kadar yoktu ve öncesinde tekerlere müdahale edilmemişti.

    Bu arada sert lakalar, kaldırıma çıkma rulmanları zedelermiş. ORS rulmanlar yerliymiş fakat SKF isveç malıymış ve 2 kat dayanıklıymış. (Forumlardan edindiğim bilgiler.)




  • bu nedir yaa


    adam ne güzel sorunlarını ve çözümünü yazmış helal olsun kimsede çıt yok ama artistliğe gelicen herkes usta
  • enteresan bir konu. pm attım
  • PM cevaplandı. İlginize teşekkürler...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.