Şimdi Ara

OPEL HARARET SORUNU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
115.535
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR OPEL VECTRA CD 2.0 16 V OTOMOBİLİMİN HARARETİNİN KIMIZI BÖLGEYE YÜKSELDİĞİNİ GÖRDÜM ARACIMI STOP EDİP HEMEN TEKRAR ÇALIŞTIRDIĞIMDA BİRKAÇ SANİYE İÇİNDE HARARETİN 85 CİVARINA İNDİĞİNİ GÖRDÜM VE BİR SÜRE AYNI TRAFİK ŞARTLARINA RAĞMEN YÜKSELMEDİ SERVİSE GİTTİM VE ARACIMDA FANLARIN VE SU DÖNÜŞÜNÜN NORMAL OLDUĞUNU SÖYLEDİLER İLGİNÇTİR NE KADAR ZORLASALARDA HARARET 95 İ GEÇMEDİ. ERTESİ GÜN TRAFİKTE YİNE YÜKSELMEYE BAŞLADI KIRMIZI BÖLGEYE YAKLAŞICA YİNE STOP EDİP ÇALIŞTIRDIM VE YİNE 85LERE DÜŞTÜ ŞÖYLEKİ BU YÜKSELME DEVAMLI OLMUYOR 3. SERVİSE GİDİŞİM HALA PROBLEM BULAMADILAR ANCAK HARARETİ İZLEMEKTEN HARARETİ BEN YAPMAYA BAŞLADIM USTALAR LÜTFEN YARDIM



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    OPEL Hararet Sorunu

    OPEL araçlarda yaşanan hararet sorunu, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir. Bu sorunun çözümü için öncelikle sorunun kaynağını doğru bir şekilde belirlemek gerekir.

    Vectra B Hararet Sorunu

    Vectra B modellerinde hararet sorunu yaşanması durumunda, ilk olarak fan müşürünün çalışma durumunun kontrol edilmesi gerekir. Fan müşürü, motorun aşırı ısınmasını önlemek için soğutma fanını devreye sokar. Vectra B araçlarda fan müşürü 92 derece civarında devreye girmelidir. Eğer fan müşürü arızalıysa veya doğru sıcaklıkta devreye girmiyorsa, hararet sorunu yaşanabilir.

    Termostat Arızası

    Bir diğer hararet sorunu nedeni termostat arızasıdır. Termostat, motorun soğutma sistemindeki sıvı akışını düzenleyen bir parçadır. Termostat arızalıysa, motorun olması gerekenden daha yüksek veya daha düşük sıcaklıklarda çalışmasına neden olabilir. Vectra B araçlarda termostat 87 derece civarında açılmalıdır.

    Soğutma Sistemi Arızaları

    Hararet sorununa yol açabilecek bir diğer neden de soğutma sistemindeki arızalardır. Soğutma suyu pompası, radyatör veya hortumlarda meydana gelen arızalar, motorun aşırı ısınmasına neden olabilir.

    Vectra A Kasa Hararet

    Vectra A kasa araçlarda normal hararet 90-100 derece aralığında olmalıdır. Bu aralığın üzerinde hararet yaşanması durumunda, yukarıda belirtilen nedenler incelenerek sorun tespit edilmelidir.

    Hareket halindeki bir OPEL araçta hararet göstergesinin kırmızı bölgeye gelmesi durumunda, aracı güvenli bir şekilde durdurmalı ve motorun soğumasını beklemelisiniz. Motor soğuk olduktan sonra soğutma suyu seviyesini kontrol etmeli ve herhangi bir sızıntı olup olmadığını incelemelisiniz.

    Hararet sorununu kendi başınıza çözemiyorsanız, yetkili bir servise başvurarak aracınızın incelenmesini ve sorunun giderilmesini sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aniden yukselip alcalmasi sanki sistemde hava olduguna isaret ediyor gibi. Sistemin havasini almayi denediler mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    Aniden yukselip alcalmasi sanki sistemde hava olduguna isaret ediyor gibi. Sistemin havasini almayi denediler mi?
    2gün önce göstergeye ait müşiri ihtiyaten değiştirdik , o sırada biraz su eksildiğinden su ekleyip havasını kontrol ettiler hava varsa bile o zaman alınmış oldu ,fakat yinede sorun devam ediyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    Aniden yukselip alcalmasi sanki sistemde hava olduguna isaret ediyor gibi. Sistemin havasini almayi denediler mi?
    mühendis arkadaşın dediği gibi sistemde hava olabilir ve yetkili servisler pek uğraşmazlar onun yerine bu işten anlayan sanayi ustası dediğimiz yere götürürsen daha iyi sonuç alırsın böyle arızalarda servis mantığı sadece parça değiştirmek olduğu için pek adam akıllı müdahale etmiyorlar
    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Aniden yukselip alcalmasi sanki sistemde hava olduguna isaret ediyor gibi. Sistemin havasini almayi denediler mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolf_HKN

    mühendis arkadaşın dediği gibi sistemde hava olabilir ve yetkili servisler pek uğraşmazlar onun yerine bu işten anlayan sanayi ustası dediğimiz yere götürürsen daha iyi sonuç alırsın böyle arızalarda servis mantığı sadece parça değiştirmek olduğu için pek adam akıllı müdahale etmiyorlar
    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Aniden yukselip alcalmasi sanki sistemde hava olduguna isaret ediyor gibi. Sistemin havasini almayi denediler mi?


    Alıntıları Göster
    o araba hava yapmaz kendi hallediyo. opeller yüksek ısısda çalışıyo 100 ü geçmediği sürece bişiy olmaz bunu servis sana söylemeliydi. bendede aynı arabadan var.




  • opeller aşırı sıcaklarda hararetleri yükselir vede yine çok sıcak havalarda yüksek hızlarda hararet yükselir 100e çıkması normaldır korkulacak durum deyil sorun yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kokainman

    opeller aşırı sıcaklarda hararetleri yükselir vede yine çok sıcak havalarda yüksek hızlarda hararet yükselir 100e çıkması normaldır korkulacak durum deyil sorun yok
    slm . arkadaşlar eski mazdacı ve çok yeni opelci olarak sizlere sorununuza yardımcı olnak isterim .opeller yüksek hareretli araçlar.100 dereceyi geçmediği sürece sorun olmaz.hararet yaptığı zaman klima açık olup olmadığına dikkat edin.radyatör fanı çift devrelidir.size çalışıyor gibi gelip tek devresi çalışmıyor olabilr.fan motarunu önünde iki tane parça var yeni opelci olduğum için parça ismi aklıma gelmiyor. kesin sorun o parçalardadır.değiştirdiğiniz zaman sorununuz kalmayacaktır.yardımcı olabildiysem ne mutlu bana teşekkürler.




  • opelin servisinde çare bulamazsın kimse bulamadiki iyi yağ değişiyorlar
  • bendede opel astra var hararet yaptıydı bir kere erken fark ettim motor suyu bitmiş(t parçalarından biri kırılmış)sonra parçayı değiştirdim,ama su azalıyor sürekli ,servis borulardan sızıyor parçaları yeniliyelim dedi sanayii götürdüm usta motor contasını yakmışsın kesin bunu değiştir diyor tam 400 ytl servisin faturası ise 120 ytl servisin çözümü ucuz ama inanmıyorum bu problem olduğuna ustanın pahalı nerden bileyim contadan kaçırdığını....vesselam fikri olan var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YAVUZUZİ

    bendede opel astra var hararet yaptıydı bir kere erken fark ettim motor suyu bitmiş(t parçalarından biri kırılmış)sonra parçayı değiştirdim,ama su azalıyor sürekli ,servis borulardan sızıyor parçaları yeniliyelim dedi sanayii götürdüm usta motor contasını yakmışsın kesin bunu değiştir diyor tam 400 ytl servisin faturası ise 120 ytl servisin çözümü ucuz ama inanmıyorum bu problem olduğuna ustanın pahalı nerden bileyim contadan kaçırdığını....vesselam fikri olan var mı?
    slm yavuzuzi senin yapman gereken şey ii bir ustaya gidip bujileri tek tek çıkarttır ve kandinde bak eğer herhangi birinde normalin dışında borlanma küflenme vesayre varsa aracın contası yanıktır bujiler tertemiz olmalı su alan buji diğerlerine göre değişik görüntüde oluyor aynı şey başıma geldi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leonora

    slm yavuzuzi senin yapman gereken şey ii bir ustaya gidip bujileri tek tek çıkarttır ve kandinde bak eğer herhangi birinde normalin dışında borlanma küflenme vesayre varsa aracın contası yanıktır bujiler tertemiz olmalı su alan buji diğerlerine göre değişik görüntüde oluyor aynı şey başıma geldi...

    Alıntıları Göster
    Siz opellerin 100 derecelik sıcaklığına hararet mi diyorsunuz. Opeller en verimli performansı 100 derecede verir. Fakat şöylede bir uğraştırıcı yönü var. Motorun suyu. motor 100 derecede olduğu için motorun içindeki su buharlaşma gösterip normalden daha fazla su tüketiyor. opellerin en baştada vectra 2.0 motorların 100 derecede çalışması gayet normal bir durum + motorunuzun iyi olduğuna işarettir. Tek yapacağınız şey en azından haftalık motorun suyunu takip etmeniz ve susuz bırakmamanız. Fan olayındanda korkmayın bu araçların çalışma sistemi böyle 90 dereceyi görünce 1. fan devreye girer eğer motoru sıkıştırıyor veya devirli kullanmaya devam ediyorsanız ısı haliyle 100 dereceye erişecektir. Bunun sonucundada 2. fan devreye girecektir ve ısı 100 derecede sabit kalıcaktır. eğer motorunuza antifrizli su koyuyorsanız suyunuzu araç daha çabuk tüketicektir.(buharlaşma ısısı daha düşük olduğundan) Arkadaşlar opellerin hararetinden hiç korkmayın 50 derecelik hava şartlarında bile motorunuz hararet yapmaz yokuşlarda bayılmaz suyunuzu yeterli koyduysanız yeni tazelediyseniz kesinlikle suda kaynatmaz. Sıcak motor her zaman verimlidir. Opellerin seri çekişli olmasının bir diğer sırrıda budur arkadaşlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogzkrgz

    Siz opellerin 100 derecelik sıcaklığına hararet mi diyorsunuz. Opeller en verimli performansı 100 derecede verir. Fakat şöylede bir uğraştırıcı yönü var. Motorun suyu. motor 100 derecede olduğu için motorun içindeki su buharlaşma gösterip normalden daha fazla su tüketiyor. opellerin en baştada vectra 2.0 motorların 100 derecede çalışması gayet normal bir durum + motorunuzun iyi olduğuna işarettir. Tek yapacağınız şey en azından haftalık motorun suyunu takip etmeniz ve susuz bırakmamanız. Fan olayındanda korkmayın bu araçların çalışma sistemi böyle 90 dereceyi görünce 1. fan devreye girer eğer motoru sıkıştırıyor veya devirli kullanmaya devam ediyorsanız ısı haliyle 100 dereceye erişecektir. Bunun sonucundada 2. fan devreye girecektir ve ısı 100 derecede sabit kalıcaktır. eğer motorunuza antifrizli su koyuyorsanız suyunuzu araç daha çabuk tüketicektir.(buharlaşma ısısı daha düşük olduğundan) Arkadaşlar opellerin hararetinden hiç korkmayın 50 derecelik hava şartlarında bile motorunuz hararet yapmaz yokuşlarda bayılmaz suyunuzu yeterli koyduysanız yeni tazelediyseniz kesinlikle suda kaynatmaz. Sıcak motor her zaman verimlidir. Opellerin seri çekişli olmasının bir diğer sırrıda budur arkadaşlar...

    arkadaşın 2007 de oluşan sorununa 2013 te verdiğiniz hızlı cevap için eminim gözleri yaşaracaktır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dionysos_07

    quote:

    Orijinalden alıntı: ogzkrgz

    Siz opellerin 100 derecelik sıcaklığına hararet mi diyorsunuz. Opeller en verimli performansı 100 derecede verir. Fakat şöylede bir uğraştırıcı yönü var. Motorun suyu. motor 100 derecede olduğu için motorun içindeki su buharlaşma gösterip normalden daha fazla su tüketiyor. opellerin en baştada vectra 2.0 motorların 100 derecede çalışması gayet normal bir durum + motorunuzun iyi olduğuna işarettir. Tek yapacağınız şey en azından haftalık motorun suyunu takip etmeniz ve susuz bırakmamanız. Fan olayındanda korkmayın bu araçların çalışma sistemi böyle 90 dereceyi görünce 1. fan devreye girer eğer motoru sıkıştırıyor veya devirli kullanmaya devam ediyorsanız ısı haliyle 100 dereceye erişecektir. Bunun sonucundada 2. fan devreye girecektir ve ısı 100 derecede sabit kalıcaktır. eğer motorunuza antifrizli su koyuyorsanız suyunuzu araç daha çabuk tüketicektir.(buharlaşma ısısı daha düşük olduğundan) Arkadaşlar opellerin hararetinden hiç korkmayın 50 derecelik hava şartlarında bile motorunuz hararet yapmaz yokuşlarda bayılmaz suyunuzu yeterli koyduysanız yeni tazelediyseniz kesinlikle suda kaynatmaz. Sıcak motor her zaman verimlidir. Opellerin seri çekişli olmasının bir diğer sırrıda budur arkadaşlar...

    arkadaşın 2007 de oluşan sorununa 2013 te verdiğiniz hızlı cevap için eminim gözleri yaşaracaktır

    Alıntıları Göster
    bende 2001 astra hb otomatik var aracım ilk aldığımda tüp takılı değildi benzinde kullandım belli bir süre. ilk zamanlar uzun yolda 27 ila 30 kuruş arası yakıyodu benzinde hararet yaptırdım suyu boşalttı daha sopnra aracımın tüm çalışma düzeni bozuldu motor silkelenmeye başladı ve kısa yolda 30 km yolda dur kalk yapmadan 27 lira yakmaya başladı tüp taktırdım lovato marka ondada 50 kuruş yakıyor km de arabaya binemez oldum opelin özel servisine götürdüm 1000 lira masraf ettim yaptıkları şey sadece arac silkenmeden çalışıyo yakııta hiçbir değişiklik yok ve araçta başka bir sorunun olmadığını söylediler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogzkrgz

    Siz opellerin 100 derecelik sıcaklığına hararet mi diyorsunuz. Opeller en verimli performansı 100 derecede verir. Fakat şöylede bir uğraştırıcı yönü var. Motorun suyu. motor 100 derecede olduğu için motorun içindeki su buharlaşma gösterip normalden daha fazla su tüketiyor. opellerin en baştada vectra 2.0 motorların 100 derecede çalışması gayet normal bir durum + motorunuzun iyi olduğuna işarettir. Tek yapacağınız şey en azından haftalık motorun suyunu takip etmeniz ve susuz bırakmamanız. Fan olayındanda korkmayın bu araçların çalışma sistemi böyle 90 dereceyi görünce 1. fan devreye girer eğer motoru sıkıştırıyor veya devirli kullanmaya devam ediyorsanız ısı haliyle 100 dereceye erişecektir. Bunun sonucundada 2. fan devreye girecektir ve ısı 100 derecede sabit kalıcaktır. eğer motorunuza antifrizli su koyuyorsanız suyunuzu araç daha çabuk tüketicektir.(buharlaşma ısısı daha düşük olduğundan) Arkadaşlar opellerin hararetinden hiç korkmayın 50 derecelik hava şartlarında bile motorunuz hararet yapmaz yokuşlarda bayılmaz suyunuzu yeterli koyduysanız yeni tazelediyseniz kesinlikle suda kaynatmaz. Sıcak motor her zaman verimlidir. Opellerin seri çekişli olmasının bir diğer sırrıda budur arkadaşlar...

    arkadaş çok güzel cevaplamış...aynen ustamın söylediklerini söylemiş...her ne kadar konu 6-7 yıl önce açılmış olsa da benim gibi 2.0 motor a kasa opel vectrası olanlar ve yeni alanlar olacaktır...ve faydalı bir konu ve faydalı bir cevap..bende önceden korkmuştum hararet 100 e gelince ..hatta sanayiye kadar korka korka gittim..ustama gösterdim .. o da bu a kasalarda bu normal dedi 100 e kadar çıkar dedi hararet korkacak bir şey yok dedi...ibre kırmızıya gelmedikten sonra bir şey olmaz dedi...zaten 100 ü bulduğunda 2 . fan devreye giriyor dedi...




  • Bizde de 98 2.0 Vectra GLS varken hararet müşiri bozuktu olmadık yerlerde kırmızı noktalara dayanırdı hararet
  • Ilk sahibi oldugum 17 yillik askim 1998 vectra cd aracimin hararet sorunu bir turlu cozulmuyordu...
    Cok sevdigim halde artik satma zamani geldi diye dusunurken sanayideki ustam radyatör,komple fan ( rezistans üzerinde olarak), degistirelim dedi ve degistirdik...sonuc mükemmel oldu...
    Suan en sıkışık istanbul trafiginde 92 de fan aciyor86-87 derecede kapiyor....çekiş süper yakış super,aracin sesi bile değisti...siz opeller sıcak çalışır düşüncesine pek takılmayın...forumdaki arkadaslarin bircogu araclarinin sıfır halini bilmiyor...cunki ikinci uçüncü sahipleri...
    Vectra yeniyken de ne kadar sikistirsanda hareret yapmaz öyle 100' e falanda kolay kolay cıkmazdı...
    Üstelik motorun hararetle calisması kaput icindeki isiyi artiracagi icin beyin,hava akış metresi ve hatta atesleme bobini gibi bazı parcaların erken arizalanmasina ( yada sık sık) sebebiyet verir...
    Ayrica egzost manifolt kaçaklarida ( conta yada çatlak sebepli) hararete sebep olur....




  • Ek bilgi notu;
    Radyatör 150 tl ( kaliteli delphi markalı yan sanayi)
    Komple fan 160 tl ( davlunbaz-fan-rezistans yani al tak)
    İscilik 80 tl
    Toplam 390 tl....
  • Motoru biraz eskimis olanlar (250-300 bin km ve üzeri) yağ olarak mobil 1 10/60 yag koysunlar ,biraz pahalı ama bana dua ederler...(110 tl)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: opelalp

    2gün önce göstergeye ait müşiri ihtiyaten değiştirdik , o sırada biraz su eksildiğinden su ekleyip havasını kontrol ettiler hava varsa bile o zaman alınmış oldu ,fakat yinede sorun devam ediyor

    opel motorlar soğutma suyunda hava yapmazlar. antifiriz kullanımı ne alemde devirdaim denen parça verimli çeviremiyor olabilir
  • Vectra B lerde iki musur var



    Biri 92 derecede acar (dusuk fan musuru)

    Digeri 95 derecede acar (hizli fan musuru)



    Bazen hizli fan musuru ariza yapar ve 95 te acmaz, bu yuksek hizli fanin devreye girmemesi demektir. Dolayisiyla hararet 100 lere dayanir bu cok hizli kullanip motoru zorladiginiz bir ana denk gelirse fan hizli donmuyor (hizli fan musuru bozulmus) oldugu icin is silindir kapak conta yanmasina kadar gider.



    Bazende dusuk fan musuru bozulur bu durumda motor suyu 95 e ciktigi zaman yuksek fan musuru acip isiyi dusurur.



    Bu baglamada eger yuksek fan musurunuz bozuksa arabayi her zorladiginizda veya yazin sıkışık trafikte hararet 100 leri asacaktir.



    Aksi olup dusuk fan musurunuz bozuksa araba 95 derecenin uzerinde calisacaktir.



    Oysa opellerin asil hararet gosterge degeri 92 olmalidir



    Hararet 92 nin altina iniyorsa termostat bozulmus demektir

    Hararet 92 genelde 92 de durması gerekirken yokuslarda, sicak havalarda asiri zorlamalarda bu isi 95-96 ya a kadar yukselebilir.



    Oyle 100 dereceyi falan gormez, goruyorsa o otomobilde ariza vardir.



    Saglikli Opel 92 de calisir en fazla 95 e kadar cikar




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.