Şimdi Ara

==Opel MERİVA'cılar buraya== (15. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.977
Cevap
37
Favori
346.285
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • motorun ömrü kısa olurrr
  • eyw ..saol
  • arkadaşlar motorun en az aşınması için hangi motor yağını tavsiye edersiniz yüksek devirde kullanım için özellikle.. teşekkürler..
  • dizel ise..10 - 40 W doğru olan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mga93 -- 4 Nisan 2009; 18:44:05 >
  • Bu arada arkadaşlar sizlerle merivamız hakkında birşeyler paylaşmak isterim,

    sağ ön koltukkapı taranında paspası kaldırın ve bir kapak var onu acın ve şase numarasını göreceksiniz.sanki özel bir bölme gibi olmuş....

    ikinci olarak camlar acıkken iki kere anahtardan iki kere kapatma tuşuna bastıktan sonra ücüncüde basılı tutun ve acık olan camlar kapansın...

    en önemli konu ise motor kodunuz Y ile başlar ise 1.3 cdti lar icin 70 hp dir. eğer motor kodunuz Z ile başlarsada 75 hp dir.

    biri 51 wat diğeri ise 55 wat üretirç.

    karanlık bir yerdesiniz göz gözü görmüyor arabanıza yaklaşırken anahtarın açma kilidine iki kere bastıktan sonra ücüncüde basılı tutun ve farlarınız yolu size aydınlatsın... eğer çalışmıyorsa programlamanız gerekli.yani kapınızı açık tutun sinyal kolunu direksiyona doğru çekili tutun. ayarlarınız tamamdır.

    kontak çalıştığında ise radionun otomatik acılmasını istemiyorsanız ;

    arabanızın anahtarı birinci kademede iken radionuzu açın sisteme basın sonra ok tuşlarından aşağı olana basın ekranda sistem yazısı gelecek oradan yan ok a basınız oradaki çıkan ifade ON'' u OFF yaparsanız radionuz otomatik acılmayacaktır.

    radioda ayarlarda audio ayarlarında seçimleri yaptığınızda nasıl kalıcı olmasını yani seçim işlemini nasıl kayıtlı hale getiriyoruz.3 sn bekleyince eski ses ayarlarına dönüyor.

    son olarak arabanızla saatte en yüksek ulaştığınız hız nedir. cdti ve benzin olarak belirtirseniz sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mga93 -- 4 Nisan 2009; 21:02:20 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mga93

    dizel ise..10 - 40 W doğru olan


    teşekkür ederim eyw..
  • dün turtle wax cila aldım ve uyguladım. siyah arabam çok güzel parladı :)
  • cila işlemi ne kadar kalıcı oluyor.
    yani araba kaportası cilalandıktan sonra ikigün sonra tolandı kuru bir bezle eski haline dönüyormu yoksa yine yıka yine cila mı yapmak gerek.

    ayrıca cilalama işleminden sonrada arabanı yıkarsan o parlaklığı canlılığı kayboluyormu?

    kaç para
  • arabayla ulaştığım en fala hız 150 ve cdti. Belki fazla zorlamaya dayanamadım ama motor çatlıyacak gibi bir ses vermeye başlayınca yine 130-140'lara indim.

    Ayrıca bu hafta ankara'ya gittim. Her zaman 90 ile bayıla bayıla gittiğim yol, şimdi 120 ile gidince 1 saat oynadı sanki. Ve en önemlisi 90'dan sonra her km artışında o kadar yakıt sarfiyatının artmasının bir palavra olduğu öğrendim. 120 ile gittiğim zaman araba hakikaten daha az yakıyor. Bunun sebebi 2500'den sonraya devreye giren turbo olduğunu ve daha verimli bir yanma olduğunu artık biliyorum. 90'la gitmek yok bundan sonra....

    Ayrıca yolda gece gelirken aniden yarılmış kamyon lastiği çıktı. Görmem ile üstünden geçmem bir oldu. Allahtan farkedipte ani bir manevra yapmamışım. Böyle durumlarda meriva gibi araçlarda yapılacak en iyi şey ona vurmaktır. Duramayacağınız zaten kesin de... Eğer ani manevra yaparsanız arabanın takla atma olasılığı çok yüksek 120km/h hızlardayken. Koca lastiğin üstünden geçtim, kaportaya bişey olmadı. Şimdilik tek sorun korna çalışmıyor. Sol tekerin hemen önünde olduğundan kablolarına bir zarar geldi sanırım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mga93


    quote:

    Orjinalden alıntı: nserkan

    motor sesini çok sevdiğimden gazabiraz yukleniyorum 4 ve 5 bin devir falan..uygunmudur ?...:)


    dizel ise uygun derdim 4000 devir ama yakıt tüketimini artar ... benzinli ise motoru yorar


    Dizel için 3000 devirden sonrası boşa kürek çekmekten başka bişey değildir. Çok yakar araba, siyah duman atar. Çünkü arabanın vereceği max tork eğrisi geçilmiştir. Max gücün oluştuğu devire yakındır ama arada fazla fark olmadığından artı bir değer katmaz hıza. Vites geçişleri için dizellerde 3000 deviri sınır kabul edin. 5. viteste tabi artık gittiği yere kadar...

    Benzinli de ise bahsettiğinizin tam tersine benzinli motorun max. tork verme verme devri daha yükseklerde olduğuna 4500-5000 hatta 6000 devre kadar rahat çıkabilirsiniz. Bu devir aralıklarında daha iyi ivmelenme yakalayabilirsiniz. Motoru yorma sözkonusu değildir. Yakıt sarfiyatı elbette artacaktır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nserkan

    arkadaşlar motorun en az aşınması için hangi motor yağını tavsiye edersiniz yüksek devirde kullanım için özellikle.. teşekkürler..


    En iyisini soruyorsan, serviste değiştir yağını. Yağın üstüne borpower ekle. Hakikaten çok işe yarıyor. Motor sesi azalıyor, yakıt tüketimi azalıyor. Bunlarda aşınmanın azalmasından dolayı oluşuyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratp87

    arabayla ulaştığım en fala hız 150 ve cdti. Belki fazla zorlamaya dayanamadım ama motor çatlıyacak gibi bir ses vermeye başlayınca yine 130-140'lara indim.

    Ayrıca bu hafta ankara'ya gittim. Her zaman 90 ile bayıla bayıla gittiğim yol, şimdi 120 ile gidince 1 saat oynadı sanki. Ve en önemlisi 90'dan sonra her km artışında o kadar yakıt sarfiyatının artmasının bir palavra olduğu öğrendim. 120 ile gittiğim zaman araba hakikaten daha az yakıyor. Bunun sebebi 2500'den sonraya devreye giren turbo olduğunu ve daha verimli bir yanma olduğunu artık biliyorum. 90'la gitmek yok bundan sonra....

    Ayrıca yolda gece gelirken aniden yarılmış kamyon lastiği çıktı. Görmem ile üstünden geçmem bir oldu. Allahtan farkedipte ani bir manevra yapmamışım. Böyle durumlarda meriva gibi araçlarda yapılacak en iyi şey ona vurmaktır. Duramayacağınız zaten kesin de... Eğer ani manevra yaparsanız arabanın takla atma olasılığı çok yüksek 120km/h hızlardayken. Koca lastiğin üstünden geçtim, kaportaya bişey olmadı. Şimdilik tek sorun korna çalışmıyor. Sol tekerin hemen önünde olduğundan kablolarına bir zarar geldi sanırım.


    ucuz atlatmışsın geçmiş olsun.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mga93

    cila işlemi ne kadar kalıcı oluyor.
    yani araba kaportası cilalandıktan sonra ikigün sonra tolandı kuru bir bezle eski haline dönüyormu yoksa yine yıka yine cila mı yapmak gerek.

    ayrıca cilalama işleminden sonrada arabanı yıkarsan o parlaklığı canlılığı kayboluyormu?

    kaç para


    turtle wax aldım carrefourdan 27 liraya.içinde özel bir kimyasalda varmış.kendim yaptım pamukla her yerine sürdüm cilayı yarım saat sonra siyah arabam bembeyaz oldu. ciladan sonra yine pamukla silmeye başladım pırıl pırıl oldu.cila kutusunda 12 ay etkisi sürer diyo ama max. 4 ay gider bence.yalnız plastiğe sürünce beyazlatıyo onuda torpido sütüyle hallettim çok güzel oldu..




  • geçmiş olsun muratp87..bilgiler içinde çok teşekkürler..
  • modifiye meriva..nserkan

  • güzelmiş alt camurluklar ve far yıkama alanı .. başarılı olmuş ama senin araba OPC mi?
  • Fabrikadaki çalışanlardan birşey öğrendim .hani motor güçleri 1.3 olurda 70-80-90 beygir gibi değişkenlik gösteririya işte bunlar motorların üzerinde son dişli çarkını değiştirilmesi sonucu ortaya çıkan bg farklılıklarıdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mga93

    güzelmiş alt camurluklar ve far yıkama alanı .. başarılı olmuş ama senin araba OPC mi?


    hayır opc değil ama olmasını çok isterdim. enjoy 2006 siyah.
  • turkiye paketi ile arada çok fark var ...
    panjurları farları ve far su püskürtmeleri
    dizel mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mga93

    turkiye paketi ile arada çok fark var ...
    panjurları farları ve far su püskürtmeleri
    dizel mi?


    benzin
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.