Şimdi Ara

★★★★★ Opel Mokka Kulübü ★★★★★ (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
895
Cevap
52
Favori
176.335
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cboy60 kullanıcısına yanıt
    Mokka ile Cactus arasında çok fark var; bir kere Mokka 140 beygir, yani Cactus'e göre çok güçlü bir motoru var. Ve Mokka bayağı yüksek bir araç; Honda CRV'yle (ki C sınıfı bir araç) eş gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cem1971 -- 20 Haziran 2016; 11:23:36 >
  • Yakıt degeri bilgisayara gore 6.5lt pratikte ise 7.7 lt dizel otomatik enjoy....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seyyah69 -- 21 Haziran 2016; 14:12:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cem1971

    Mokka ile Cactus arasında çok fark var; bir kere Mokka 140 beygir, yani Cactus'e göre çok güçlü bir motoru var. Ve Mokka bayağı yüksek bir araç; Honda CRV'yle (ki C sınıfı bir araç) eş gibi.

    mokka ile cactusu kıyaslamak nasıl bir şey
  • Bugun aracimizin geri cagrildigina dair bir mektup aldik. Elektronik fren merkezi su kacirma ve buna bagli yangin tehlikesi sebebiyle, kontrollerini yapmak uzere yetkili servise cagiriyorlar. Baska kimseye bu tarz bir bilgi geldi mi acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Coracao C kullanıcısına yanıt
    Arabanız hangi model... Ben de koku var frenlerde, zorlamaksızın normal bir şürüşde bir koku peyda oldu. Siz bunu söyleyince işkillendim şimdi. Bana böyle bir mesaj gelmedi. Benim model 2014 Cosmo 1.4 FWD AT.
  • Degerli opelci dostlarim.
    21 haziran itibariyle yine yeniden opelci oldum.daha once opelin degisik araclarini kullanmistik.2011 de yetiye 2015 ocakta qashqaiye gecip yine 2016 haziranin da mokkaya Geciş yapmis bulunmaktayim.
    1.6 dizel otomatik sunroflu enjoy pakete gucum yetti.
    Qashqai satisindan elime gecen miktarin uzerine borc yapmak istemedim.
    Oncelikle cam tavan hayranligi ile arabalarini alip acilmayan cam ile kafasi yazin kaynayan pişen kisinda donarak sinuzite donusen arkadaslarin allah yardimcisi olsun.
    Bir arabada acilmayacaksa cam tavan neden konulur ki?

    Qashqai ile anlatilacak cok hikayem var.
    Ama eş dost akraba kimler varsa almaya niyetli onune gecin ve aldirmayin şu tenekeleri.
    Sozu uzatmayacagim.
    Mokka konusunda bana tavsiyeniz varsa dinlerim.
    Hic aklimda olmayan sadece bir telefonla arayip tamam arabayi aldim dedigim bir araç.
    Neden mi?alman damgasi var da onun icin.
    Lifte arka tek tekerden kaldirilinca bagaji aciliyormu diye sordum.oyle sey mi olur hocam dediler.ve aldim...
    1.5 yilda 3 kez akü keser mi dedim?haydaa dediler.
    Yolda giderken start stop devreye girer mi dedim...sen gel hocam bi gor ve oyle al dediler.
    Bende aldim.
    Bu arada sakın olaki qq cilere bulasmayin.bosuna 115 bin lira vermenin acisiyla arabaniza demeyecekleri laf olmayacaktir.onlari anliyorum....
    Benim de içim yanmişti....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coracao

    Bugun aracimizin geri cagrildigina dair bir mektup aldik. Elektronik fren merkezi su kacirma ve buna bagli yangin tehlikesi sebebiyle, kontrollerini yapmak uzere yetkili servise cagiriyorlar. Baska kimseye bu tarz bir bilgi geldi mi acaba?

    Elektronik fren merkezi su kaçırma demişsin, hidrolik fren yağı kaçırma olmasın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mat hoca

    Degerli opelci dostlarim.
    21 haziran itibariyle yine yeniden opelci oldum.daha once opelin degisik araclarini kullanmistik.2011 de yetiye 2015 ocakta qashqaiye gecip yine 2016 haziranin da mokkaya Geciş yapmis bulunmaktayim.
    1.6 dizel otomatik sunroflu enjoy pakete gucum yetti.
    Qashqai satisindan elime gecen miktarin uzerine borc yapmak istemedim.
    Oncelikle cam tavan hayranligi ile arabalarini alip acilmayan cam ile kafasi yazin kaynayan pişen kisinda donarak sinuzite donusen arkadaslarin allah yardimcisi olsun.
    Bir arabada acilmayacaksa cam tavan neden konulur ki?

    Qashqai ile anlatilacak cok hikayem var.
    Ama eş dost akraba kimler varsa almaya niyetli onune gecin ve aldirmayin şu tenekeleri.
    Sozu uzatmayacagim.
    Mokka konusunda bana tavsiyeniz varsa dinlerim.
    Hic aklimda olmayan sadece bir telefonla arayip tamam arabayi aldim dedigim bir araç.
    Neden mi?alman damgasi var da onun icin.
    Lifte arka tek tekerden kaldirilinca bagaji aciliyormu diye sordum.oyle sey mi olur hocam dediler.ve aldim...
    1.5 yilda 3 kez akü keser mi dedim?haydaa dediler.
    Yolda giderken start stop devreye girer mi dedim...sen gel hocam bi gor ve oyle al dediler.
    Bende aldim.
    Bu arada sakın olaki qq cilere bulasmayin.bosuna 115 bin lira vermenin acisiyla arabaniza demeyecekleri laf olmayacaktir.onlari anliyorum....
    Benim de içim yanmişti....

    Güle kullanın kazasız belasız isabetli bir karar mantık güzel (nede olsa alman ) bu fiyata alınabilecek en güzel araç




  • Yörükoğlu3535 Y kullanıcısına yanıt
    Yok dogru yazdigim. Fren merkezine on cam panelinden su kacirma ve yangin olusturma sorunu. Ayrica bugun servise kontrole getirdim, burada ikinci bir hata oldugunu ogrendim. Vites, frene basmadan P den D ye gecebiliyormus. Fabrika cikisli iki sorunu varmis belirli bir sase numarasi araliginda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cem1971 C kullanıcısına yanıt
    2015 Enjoy 1.4 bizim aldigimiz arac. Henuz 3 ay oldu satin alali.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bize gelen mektuptaki aciklamayi ekte iletiyorum.  ★★★★★  Opel Mokka Kulübü ★★★★★
  • Bizim bu arabalar makasli galiba.ziplaya hoplaya saga sola selam vere vere gidiyoruz. :) cıstak cistak...
    Lastikler ince yanak gibi duruyor.ondan olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Coracao C kullanıcısına yanıt
    Oncelikle gecmiş olsun. Opelin sorunu farkedip aracını geri cagırıp kontrol etmesi güzel . En azindan hatalarının arkasını ariyorlar. Fren grubu emniyet parçası oldugundan önemli konu. Mokkanın frenlerinde zaman zaman buradaki kullanici yorumlarindan sıkıntilar oldugunu okuyoruz. Bu üzücü bir durum.
    Benim aracımda 2016 model 1.4t. 4 mart uretimi. Bana geri cagirma cagrisi gelmedi. P den D ye gecmede sıkınti yok sizdeki gibi. Sadece ilk aldiktan 1 hafta sonra park halindeyken sag arka tekerden akan bir islaklik gordum janta dogru damlamis yerdede islaklik belli oluyordu.Yag kaçağı şüphesiyle Servise gittim lifte alip baktilar o sivinin mum erimesi oldugunu soylediler alttaki parcalarin dis yuzeylerine mumlama yapmışlar o erimis. Zaman zaman bunu gorebilecegimi soylediler hidrolik yaglarini falan kontrol ettiler sorun yokmuş. Birdahada sıvi akmasi gormedim. Servisten ciktimi aracınız gelismeleri yazarsiniz .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mat hoca M kullanıcısına yanıt
    Lastikler 215'in 55'i; yâni ne ince ne de çok kalın, tam orta seviyede... Süspansiyonlar çok sert ondan kaynaklanıyor, tabiri caizse taş gibi, arabayı biraz yükleyin araba çökmüyor zaten, oldukça sertler. Bu da yoldaki en ufak kusuru hissetmek demek, konfor yok gibi bir şey. Sadece yüksek süratlerde konforu hissediyorsunuz. Çünkü bu sertlik yüksek süratlerde işe yarıyor. 150-160 ile yüksek bir araba olmasına rağmen çok rahat keskin bir virajı alıyor.
    Lastiklerin sport olması gerekirdi, lastikleri arabanın layt takmış Opel. Mesela Reno Kadjar'da sport cotinental'ler takılı... İşte bu lastiğin takılı olması gerekirdi.
  • Cem1971 C kullanıcısına yanıt
    Hocam continin layti demissiniz;
    Kadjarinki sport seklinde.
    Bizde oyle bisey kullansak sorun giderilirmi?
    Hanimda qashqai vardi.
    Onun jant 17 ve yanaklar 65 di.
    Sonra bayiden 19 yapip 55 mi ne oldu.
    Arabanin tum keyfi kacti.
    Bizde 17 jant takip yanaklari yukseltsek komfor gelir mi ki?
    Avrupada "vauxholl mokka" nin cogunda 16 ve 17 jant olup bilakis 65 yanak takmislar.

    Eskilerin fuldası vardir.yine good yearin lokum gibi yumuşak lastikleri var.
    Denesek mi diye dusundum?.birde berbat edersem diye de cekiniyorum.
    Araba maasallah cok guclu ve guzel.
    saygilar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birde kışlik lastik kullandiniz mi?gerek var mi?
    Bizim onceki arabalari darmadagin etti.
    Arabada suspansiyon birakmadi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mat hoca M kullanıcısına yanıt
    Benim kislik lastikler Gislaved Nord frost 100 Suv 225/65/16 civili. Kis doneminde bu lastiklere gectigimde suspansiyon o kadar ses vermiyor. Sadece civili oldugu için içeri civinin metal sesi geliyor. 65 ve 55 yanakta illaki fark oluyor. Benim tercihim sert bile olsa 55 yanakta, bugun sabah 155 ile viraja girdim, girdigim gibi ciktim, yol tutus iyi bizim araclarda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba,

    benim aracım mokka dizel otomatik. 14000 km de 1 sene olacak temmuz ayında alalı. Arabayı çalıştıtırken Code 82 diye uyarı veriyor. Kitapçığına baktığımda MOTOR YAĞI AZALMIŞTIR diyor. Acaba servis zamanı yaklaştığımız için böyle uyarı veriyor yoksa başka sorun mı var ? Bu şekilde biraz daha yol yapsam 15000 km ye kadar sorun olurmu ?
    şimdiden teşekk¨¹rler.
  • mat hoca M kullanıcısına yanıt
    17 takılırsa tabiî ki iyileşme görülür, çünkü yanak kısmı büyüyecek bu da yerden gelen darbeyi emecek alanın çoğalması demek, 16 takılırsa bence lokum olur. Ama 16 inç de bu arabada ufak ve komik durur, yüksek ya araç.. Ama bu arabanın süspansiyon ayarlarını 18 inç'e göre zaten yapmıştır fabrika, 18'le sattığına göre... Sert yapılmış işte, yüksek olduğu için 140'lık olduğu için ve bir de kısa dingil mesafesi olduğu için (yani 4 teker sınırlarının-köşelerinin yolda kapladığı alan ufak, çünkü arabanın eni de dar, 1777mm, adam b sınıf suv diyor zaten) yoldan kalması adına mecburen sert. Sorunun mutlak anlmada giderileceğini zannetmiyorum, iyileşme olacaktır, bu da kişiye yeter bence. Bu anlamda 17 inç mantıklı görünüyor ama 18'in de görüntüsü var.


    Yok, bu arabaya kışlık bir şey yapmaz. Ben iki kıştır kullanıyorum Kumho I'zen, 215-55-18, sorunsuz, sadece cam gibi buz olduğunda araba ilerlemiyor, başka her türlü götürüyor bu lastik. Oldukça kaliteli, ama balans biraz zor tutuyor, aslında bütün kışlıklar zor tutar balans ayarını. Kışlıklar biraz daha yumuşak hamur olduğu için konfor adına biraz iyileşme görülüyor.

    Daha önce de yazmıştım, bu arabanın en önemli özelliği yüksek süratte yol tutuşu, bunu iyi becermişler.

    Yokohama'nın sitesinde lastik-jant hesaplaması bölümü var. Lastiğin toplam çapının değişmemesi için, süspansiyon ayarları bu çapa göre ya, 17 inç için arabaya takılması gerekeni (yaklaşık) veriyor: 225-55-17, bu takıldığında oradaki hesaba göre araba 14,4 mm=1,44 cm alçalacak.
    215-55-18 in çapı 693,2 mm
    225-55-17 in çapı 678,8 mm

    Bir de 225-60-17 var; bu taktirde de çap 701,8 mm oluyor, bu sefer de araba 8,6mm=0,86 cm yükselecek. Bu sözkonusu iki 17'lik lastik değerleri fabrika süspansiyon ayarlarını pek etkilemez sanırım. 225-60-17 takmak daha mantıklı görünüyor.

    Eğer 235-55-17 taklırsa araba 3,4 mm alçalıyor. Bu oldukça az bir değer. Ama 235 iken lastiğin tabanı genişleyeceği için araba iyice yere yapışır, zaten yol tutuşu kuvvetli... Bu mantıken tüketimi artıracaktır. 3,4mm ufak bir değer ama lastik taban genişliği çok fazla oluyor. Buna gerek yok...


    Bu arada mat hoca, ben de Matematik hocasıyım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cem1971 -- 27 Haziran 2016; 11:19:15 >




  • snicks S kullanıcısına yanıt
    Cosmo'da yağ göstergesi var, % olarak kalan yağı belirtiyor. Kaç defa bu sıfıra indi, sonra hep resteleyerek %100 ayarına getiriyoruz. Bence bu yağ müşüründe de hata var bu Mokkaların, doğru göstermiyor. Her defasında benim motorcu arkadaşla baktık, yağ çubuğunda yağ seviyesi normal yani olması gerek iki çizgi arasında, ama kadrandaki %'lik gösterge %60 kaldı diyor, %35 kaldı diyor. Servise sorduğundan tekrar resetleyin diyor zaten o çok önemli değil, hemen çubuk seviyesine bakıyorlar.

    Yani kod 82 uyarısına aldanmayın, çıkarıp çubuğa bakın, muhtemelen çok az bir azalma olmuştur. Muhtelemen yağ yakıcı bir şekilde-uygunsuz diyelim kullandınız aracı veya 1 sene geçti bir azalma olmuştur. Onun için uyarı veriyor, sanırım fabrikanın güvenlik adına yaptığı bir şey. Azalma olunca uyarı veriyor ki siz de bakın diye.

    Yani arabanın yağ gösterge müşürü reel gerçek hayata birebir uyumlu değil veya uyumlu çalışmıyor. Sadece bir azlam anında uyarı verecek şekilde çalışıyor.

    Motorcu (derken araba motoru tamir ediyor, motosikletçi değil yani) arkadaşım %'lik göstergenin yanlışı gösterdiğini söyledi. Bu kadar eksilme olsa çubukta görülür diyor. Bu da göstergenin bizim anladığımız anlamda doğru çalışmadığını gösteriyor. Yani motor yağ yaktığında veya yağı azaldığında aşırı şekilde uyarı veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cem1971 -- 27 Haziran 2016; 11:21:55 >




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.