Şimdi Ara

Orijinal Yada Film Ayrımı Yapılmıyor, Koyu Camlı Araç Cezayı Yiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
1
Favori
9.912
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Orijinal ya da film ayrımı yapılmıyor, koyu camlı araç cezayı yiyor


    GÜVENLİK zaafiyeti oluşturmasın diye koyu renkli filmle kaplanmış araçlara uygulanan trafik cezalarının, fabrika çıkışı orijinal karartılmış cam kullanılan otomobillere de yansıtılması, tatsız tartışmaları beraberinde getiriyor.

    Cezadan kurtulmaya, orijinal camlarda yer alan V ve E sembolleri de yetmiyor.

    KARAYOLLARI’nın Trafik Yönetmeliği’nin 63’ncü maddesinden, ‘sadece içerisi gözükmesin’ diye siyah filmle kaplanmış araçlar değil, camları fabrika çıkışı karartılmış otomobiller de nasibini alıyor. Rutin kontrollerinde, camları sonradan karartılmış araçlara uygulanan trafik cezalarının, orijinali siyah camlı araçlara da yansıtılması, tatsız tartışmaları beraberinde getiriyor. Buna da Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 63’ncü maddesi yol açıyor. Yönetmeliğin bu maddesi, taşıt camlarında görüntüyü değiştirecek seviyede renk kullanımını ve camların üzerine renkli film tabakalarının yapıştırılmasını yasaklıyor. Ancak bu madde, zaman zaman fabrika çıkışı koyu camlı araçlara da uygulanıyor. Bundan kurtulmanın yolu da sürücülerin, aracı satın alırken üretici firmalar tarafından düzenlenmiş ve araçta standartlara uygun orijinal onaylı karartılmış camların kullanıldığını gösteren belgeleri talep etmesi gerekiyor. Aksi taktirde, 140 TL’lik trafik cezalarıyla karşılaşmak kaçınılmaz olabiliyor.

    Güvenlik zafiyeti

    İçişleri Bakanlığı’nın 2008 tarih ve 17 numaralı genelgesinde “Trafik güvenliği açısından otomobil camlarının sürücüye iyi bir görüş olanağı sağlaması ve sürücün görüş alanını kapatmaması gerekir. Renkli film veya standartlara uygun olmayan koyu camların kullanılması halinde sürücüler, gece gibi görüşün azaldığı zamanlarda sağ ve soldan ani çıkacak bir aracı veya kişiyi göremeyerek, trafiği takip edememektedir. Aracın içinin rahat görünememesinden dolayı güvenlik zafiyeti de oluşmaktadır” deniyor. Arka camları da kapsayan güvenlik camlarıyla ilgili mevzuatta da, AB’nin 92/22/AT Güvenlik Camı ve Birleşmiş Milletler’in AEK 43 sayılı yönetmeliklerinde belirtilen kıstaslar uygulanıyor. Arka görüşü ilgilendiren camlarla ilgili maddeye göre iki adet arka görüşü sağlayan yan ayna bulunması halinde arka camların geçirgenliğinin yüzde 70’in altında olması gerekiyor. Bakanlığk “Tip Onayı”na göre, camların “E” veya “e” işaretinin yanında “V” sembolü ile göstermesi zorunlu.

    Onaylı camın üzerine ‘V’ sembolü bulunuyor

    FORD Otosan Servis Bölge Müdürü Ahmet Aslanbaş, “Bazı modellere onaylı karartılmış orijinal cam yer alıyor. Bu tip modellerde ceza uygulamasında bulunulmaması gerekiyor. Ancak, trafik kontrollerinde siyah film kaplamalı camlar ile orijinal onaylı cam ayrımı yapılmadan ceza kesiliyor. Bakanlığa yazı gönderdik. Bu ayrımın camın arkasında yer alan bir işaretle kolayca anlaşılabildiğini ilettik. Onaylı camların üzerinde V sembolü bulunuyor. Bu işaretin bulunduğu araç sahiplerine ceza-i müeyyide uygulanmaması gerekiyor. ” dedi.

    Erkan Çelebi/Hürriyet







  • Bende hep merak ederdim insanların film taktırması şoför görünmediği için tehlikelide siyah cam tehlikeli değilmi diye
    Meğer bir standartı varmış onunda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi insomnia__ -- 15 Şubat 2011; 0:07:23 >
  • devletin isi gucu kalmadi neyle ugrasiyor yaa. git yollarini yaptir
  • Bence cam filmi takanlara polisler barikat kursun, özel tim müdahale etsin..Başka problem kamadı zaten yollarda, buda halledilirse tamamdır..
  • Bir halt edeceksen gider arabaya siyah film taktirirsin değil mi? Orjinal siyah camlı araçla hiçbir halt edemezsin onu süren dünyanın en iyi adamı oluyor heralde değilmi?
    SAÇMA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SEUC -- 15 Şubat 2011; 9:54:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Miu
    Bence cam filmi takanlara polisler barikat kursun, özel tim müdahale etsin..Başka problem kamadı zaten yollarda, buda halledilirse tamamdır..

    Yok bir de helikopterle patlayan variller atsinlar. Nfs hot pursuit 2 ne oyundu be :)
  • bu işe bi standart getirilmesi gerekiyor,madem böyle bir ihtiyaç var ,o zaman devletin yapması gereken kendi belirleyecegi bir dereceye kadar renkli camlara izin vermesi .önlere farklı arkalara farklı olabilir.bu iş iyice kabak tadı verdi.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hic isleri gucleri kalmadi siyah camlarami kafayi taktilar simdi de kim ne yaparsa yapsin ne zarari var ki
  • Daha önce de konuşuldu,siyah film siyah olduğu için değil,kaza anında camı tutup dağılmasını önlediğinden yaralanma riskini artırdığı için yasaktı,koyu cam bu riski taşımadığından serbestti..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dranov

    Daha önce de konuşuldu,siyah film siyah olduğu için değil,kaza anında camı tutup dağılmasını önlediğinden yaralanma riskini artırdığı için yasaktı,koyu cam bu riski taşımadığından serbestti..

    İlgisiz.Bazı araçlarda tüm camlar laminedir,bazı markalar bunu opsiyon olarakta sunuyor Volvo gibi.
  • valla sürüş güvenliğini zafiyete uğratıyorsa hergün en az 10 tane cam filmli simyah ekip araçları görüyorum önce kendilerinden başlasınlar..

    Ya buna sinekten yağ çıkarma denir..
  • İzzet Altınmeşe'nin saçı gibi koyu olmadıktan sonra ne gibi bir sakıncası var
  • Ne alakası var orijinal renkli cam var arabamda.Ceza keserse katliyam yaparım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: dranov

    Daha önce de konuşuldu,siyah film siyah olduğu için değil,kaza anında camı tutup dağılmasını önlediğinden yaralanma riskini artırdığı için yasaktı,koyu cam bu riski taşımadığından serbestti..

    İlgisiz.Bazı araçlarda tüm camlar laminedir,bazı markalar bunu opsiyon olarakta sunuyor Volvo gibi.


    Cam filminin yasak olmasının temel sebebi kaza sırasında camı kırıp dışarı çıkılmasını önlemek ve camın dağılmasını önlediğinden yaralnma riskinin artması.Kendinden karartmalı camda böyle bir risk yok,ilgisiz değil biraz araştırırsanız anlarsınız..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dranov


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: dranov

    Daha önce de konuşuldu,siyah film siyah olduğu için değil,kaza anında camı tutup dağılmasını önlediğinden yaralanma riskini artırdığı için yasaktı,koyu cam bu riski taşımadığından serbestti..

    İlgisiz.Bazı araçlarda tüm camlar laminedir,bazı markalar bunu opsiyon olarakta sunuyor Volvo gibi.


    Cam filminin yasak olmasının temel sebebi kaza sırasında camı kırıp dışarı çıkılmasını önlemek ve camın dağılmasını önlediğinden yaralnma riskinin artması.Kendinden karartmalı camda böyle bir risk yok,ilgisiz değil biraz araştırırsanız anlarsınız..

    Peki güvenlik paketi olarak veya opsiyon yada standart olarak bütün camlarını lamine aldığımız araçlardan nasıl çıkacağız? Bu bir güvenlik riski oluştursaydı Volvo gibi bir firma bunu sunarmıydı?




  • Polislerin bu konudaki hassasiyeti içeride kimin ne yaptığını görememekle ilgiliymiş. Mesela bir polis bir araca yaklaşırken içerideki kişinin tehlike durumu yanısıra silahlı olup olmadığı gibi durumlardan dolayı konuya bu şekilde yaklaşıyorlarmış.
    Yoksa, araç belgelendirme aşamasında regülasyondan geçtikten sonra polise ne oluyorda fabrika çıkışı ekipmana karışır. Ama Türkiye şartları uygulamayı buraya akdar taşımış maalesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: dranov


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: dranov

    Daha önce de konuşuldu,siyah film siyah olduğu için değil,kaza anında camı tutup dağılmasını önlediğinden yaralanma riskini artırdığı için yasaktı,koyu cam bu riski taşımadığından serbestti..

    İlgisiz.Bazı araçlarda tüm camlar laminedir,bazı markalar bunu opsiyon olarakta sunuyor Volvo gibi.


    Cam filminin yasak olmasının temel sebebi kaza sırasında camı kırıp dışarı çıkılmasını önlemek ve camın dağılmasını önlediğinden yaralnma riskinin artması.Kendinden karartmalı camda böyle bir risk yok,ilgisiz değil biraz araştırırsanız anlarsınız..

    Peki güvenlik paketi olarak veya opsiyon yada standart olarak bütün camlarını lamine aldığımız araçlardan nasıl çıkacağız? Bu bir güvenlik riski oluştursaydı Volvo gibi bir firma bunu sunarmıydı?


    Lamine cam ile filmli cam kırılsa da dağılmama gibi benzer özellikler taşısa da lamine cam takılan araçların camları komple bir şekilde daha rahat çıkıyor diye biliyorum.Araçların ön camı örneğin,cam kırılır,dağılmaz,komple çıkar..Lamineyi üreten takan firmalar bunu da düşünmüşlerdir muhakkak..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dranov


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: dranov

    Daha önce de konuşuldu,siyah film siyah olduğu için değil,kaza anında camı tutup dağılmasını önlediğinden yaralanma riskini artırdığı için yasaktı,koyu cam bu riski taşımadığından serbestti..

    İlgisiz.Bazı araçlarda tüm camlar laminedir,bazı markalar bunu opsiyon olarakta sunuyor Volvo gibi.


    Cam filminin yasak olmasının temel sebebi kaza sırasında camı kırıp dışarı çıkılmasını önlemek ve camın dağılmasını önlediğinden yaralnma riskinin artması.Kendinden karartmalı camda böyle bir risk yok,ilgisiz değil biraz araştırırsanız anlarsınız..


    Cam filminin yasak olmasının temel sebebi, sürücüler arasında göz temasını kesmesi. Bu da sürüş güvenliğini tehlikeye sokuyor.

    Bu yüzden Amerika'da çoğu eyalette cam filmi belli bir koyuluk derecesine kadar serbesttir. Kurallar eyaletten eyalete değişmektedir. Bazı eyaletlerde sadece ön kapı camları için kurallar belirlenip, arka kapı camları ve arka cam serbest bırakılmıştır. Kuralların çeşitliliğin sebebi ise eyaletlere göre hava sıcaklıklarının ve güneşin etkilerinin değişken olması. Mesela california daha esnek kurallara sahiptir.

    Eğer temel sebep camlardan insanların çıkamaması olsaydı bütün Amerika'da yasaklanırdı, çünkü güvenlik birinci kuraldır.

    Ayrıca cam filmi bulunan bir cam kırıldığında, cam filmi içeriden olduğu için, içeriden yapılacak bir darbede, cam kırık yerlerinden dışarı doğru katlanabilmektedir. Yani filmli ve kırılmış bir cam içeriden ittirildiğinde dışarı doğru dağılmaktadır. Camı birarada film tutar, parçalara ayrılmaz ama katlanabilir. Dışarıdan müdahala zor olabilmektedir, çünkü camı içeriye doğru dağıtmanız zor olmaktadır.

    Ayrıca şeffaf güvenlik filmleri yasak değildir. Hırsızlık konularında caydırıcı olması yanında bir kaza anında camların dağılarak araç içindekilere zarar vermesini önlemektedir.

    Ülkemizde cam filminin yasak olmasının sebebi, birisi YASAK demiş ve kanun öyle uygulanmaktadır. Terör olayları da bu kanunun dayanaklarından biri olmuştur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dranov

    Daha önce de konuşuldu,siyah film siyah olduğu için değil,kaza anında camı tutup dağılmasını önlediğinden yaralanma riskini artırdığı için yasaktı,koyu cam bu riski taşımadığından serbestti..


    Yanlış bilgi. Ülkemizde arka camlarda cam filmi yasak değil. Dediğiniz gibi olsa onlarda yasak olurdu.
    Sürücüler arasında temas kaybolduğundan ve olay anlarında şoför görünmediğinden cam filmi yasak.

    Dünyanın pek çok yerinde koyuluk derecesine göre belirleniyor cam filmi yasağı.
  • amoled gelsin ben görücem cam filmini ozaman.
    millet camında xxx film oynatıcak isterse karartıcak isterse morartıcak camlarını istersede tık normale çevircek.ah amoled vah amoled gelde bitsin şu çile artık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DemirAtlı -- 15 Şubat 2011; 14:37:15 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.