Şimdi Ara

OSD: Avrupa'daki araç fazlası Türkiye'ye kaydırılabilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.157
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Almanya başta olmak üzere Avrupalı otomotiv firmalarının kârlılık uyarıları ve daralma haberleri otomotiv dünyasının gündeminde. Bu durum, ihracatının önemli bir bölümünü bu bölgeye gerçekleştiren Türkiye için de oldukça önemli.



    Alman otomotiv sektöründeki daralmanın, küresel otomobil piyasasında derin etkiler yarattığını ifade eden OSD Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Eroldu, “Bu da 2025 yılı beklentilerini ciddi şekilde şekillendiriyor. Bizim açımızdan bakıldığında, Avrupa’nın en önemli ihracat pazarımız olduğu düşünüldüğünde, Avrupa’daki potansiyel pazar daralması sebebiyle oluşabilecek araç fazlasının Türkiye pazarına kaydırılma olasılığını ciddi bir risk olarak görüyoruz.



    Avrupa pazarlarındaki daralma ve atıl üretim kapasitesi, Türk otomotiv sanayisinin ihracatında düşüşe neden olarak üretimimizi olumsuz etkileyebilir. İhraç pazarlarında yaşanan bu dalgalanmaların etkisini azaltmak için iç pazarda yerli araçların payını artırmamız gerekiyor. Türkiye’nin aşınan üretim rekabetçiliğini güçlendirmek için politika geliştirilmesini önemli görüyoruz; elimizdeki mevcut tesisleri korumak, bu süreçte daha da hayati hale geldi” dedi.



    "Almanlar Çinlilerle rekabette zorlanıyor"



    OSD: Avrupa'daki araç fazlası Türkiye'ye kaydırılabilir
    Alman üreticilerin, elektrikli araç pazarında Çinli firmalarla rekabette zorlandığını vurgulayan Cengiz Eroldu şöyle devam etti: “Çinli markalar, devlet teşvikleri ve düşük üretim maliyetleri sayesinde elektrikli araç pazarında hızla ilerlerken, Alman üreticiler yeni teknolojilere adapte olmada daha fazla kaynak ve zaman harcamak zorunda kalıyor. Bu durum, beklenen satış performansına ulaşmalarını zorlaştırıyor ve sektördeki rekabet avantajlarını etkiliyor.



    Çin pazarında özellikle elektrikli araç segmentinde hızla yükselen Çinli markalar, Avrupalı ve özellikle Alman üreticilerin pazar payını düşürüyor. Almanya Otomotiv Endüstrisi Birliği (VDA) verilerine göre, 2019’da Çin pazarındaki payı yüzde 26,2 olan Alman otomobil üreticileri, 2024’ün ilk yarısında yüzde 20,3’e geriledi.



    Aynı dönemde Çinli markaların pazar payı yüzde 30’dan yüzde 66’ya yükseldi. Çin’deki tüketici talebindeki bu kayma, Alman üreticiler için kâr beklentilerinin gözden geçirilmesine yol açarak finansal baskıyı artırıyor. Diğer yandan, yükselen enerji ve hammadde maliyetleri, üretim süreçlerini zorluyor ve Alman üreticilerin rekabetçi fiyat sunmalarını engelliyor. Tüm bu gelişmeler ışığında, Avrupalı otomotiv üreticileri küresel rekabet gücünü koruma açısından ciddi bir sınavdan geçiyor diyebiliriz.”



    "Alınan tedbirler kısa vadede çok önemli"



    OSD: Avrupa'daki araç fazlası Türkiye'ye kaydırılabilir
    Ülkelerin yerli üretimlerini korumaları ve dış ticarette denge sağlayabilmeleri adına tedbirler almalarının çok olağan bir durum olduğuna vurgu yapan Cengiz Eroldu, Çin’e karşı ABD, AB ve Türkiye’nin de son dönemde birtakım tedbirleri devreye aldığını, AB’nin Çinli otomobil şirketlerine getirdiği ek vergilerin, Avrupa otomotiv pazarındaki rekabeti etkileyerek hem üreticiler hem de tüketiciler üzerinde etki yaratacağını kaydetti.



    Bu vergilerle Çinli üreticilerin devlet desteğiyle sağlanan düşük maliyetli üretim avantajının dengelenmesi olduğunu söyleyen Eroldu, “Henüz yeni uygulamaya konulan bu ek vergilerin tam etkisini değerlendirmek için daha fazla zamana ve veriye ihtiyaç var. Ancak öngörüler, Çinli üreticilerin fiyat avantajını azaltarak satışlarını düşürebileceğini ve Çin menşeli elektrikli araçların Avrupa pazarındaki fiyatlarının yükselmesine yol açabileceğini işaret ediyor.



    Ayrıca Bkz.Yeni Mercedes-Benz CLA, elektrikli olarak 750 km menzil sunacak



    Bu vergi düzenlemeleri, Çin ile AB arasındaki ticari ilişkilerde de gerginliğe neden oldu. Çin hükümeti, bu kararın ardından Dünya Ticaret Örgütü’ne (DTÖ) şikâyette bulunarak misilleme önlemleri alabileceğini açıkladı. İki taraf arasında ticari bir çekişmenin başlaması, uzun vadede ticaret dengelerine yansıyabilir. Ülkemizde de benzer şekilde Çin menşeli araçlara ek vergi devreye alındı ve otomotiv sektörü özelinde bozulan dış ticaret dengesi üzerinde pozitif etki yaratılması hedeflendi.



    Devreye alınan tedbirleri sanayimizi korumak adına kısa vade için çok önemli görüyoruz. Ancak bu tedbirlerin uzun vadede daha önemli etkileri olacak, Çinli üreticilerin AB içinde ve ülkemizde üretim yapma kararlarını hızlandıracaktır” dedi.









  • ÖTV'de sözde %50'lik bir matrah bulunsa da tüm araçlar fiilen %80 ÖTV dilimine giriyor. Yerli üretim araçların payını artırmak için matrah güncellemeleri yapılması gerekirken, daha fazla vergi toplama amacıyla bu durum görmezden geliniyor. Bu da ithal araçlara talebi artırarak cari açığın büyümesine yol açıyor.

    Hem yerli üreticiyi desteklemek hem de vatandaşın daha uyguna araç alabilmesi için matrah güncellemesi gerekli. Aksi taktirde bir miktar daha vergi alabilmek için çok daha fazlasını ithalata harcayıp, daha fazla zarar ediyoruz.
    Ne kadar dışarıdan gelsede direk dışardan gelenlere göre daha az para dışarı çıkacaktır. Ayrıca yurtiçi fabrikalarda çalışan vatandaşlar için artı değer olacaktır. İç piyasada üretilen araçlara talep düşerse üretim ve nihayetinde istihdam sıkıntıya düşecektir. Neticede yurtiçi üretilen araçlar dışarıda satılıyor. Oradanda döviz girdisi olacaktır.
  • ÖTV'de sözde %50'lik bir matrah bulunsa da tüm araçlar fiilen %80 ÖTV dilimine giriyor. Yerli üretim araçların payını artırmak için matrah güncellemeleri yapılması gerekirken, daha fazla vergi toplama amacıyla bu durum görmezden geliniyor. Bu da ithal araçlara talebi artırarak cari açığın büyümesine yol açıyor.

    Hem yerli üreticiyi desteklemek hem de vatandaşın daha uyguna araç alabilmesi için matrah güncellemesi gerekli. Aksi taktirde bir miktar daha vergi alabilmek için çok daha fazlasını ithalata harcayıp, daha fazla zarar ediyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdem552 -- 19 Kasım 2024; 11:56:44 >
  • Yerli dediğimiz aracın bile yarısı dışarıdan geliyor. Satışların artması demek her türlü cari açığın artması demek. Bu durumda devlet vergilere zam yapmaktan çekinmeyecektir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AO -- 19 Kasım 2024; 10:35:12 >
  • AO A kullanıcısına yanıt
    Ne kadar dışarıdan gelsede direk dışardan gelenlere göre daha az para dışarı çıkacaktır. Ayrıca yurtiçi fabrikalarda çalışan vatandaşlar için artı değer olacaktır. İç piyasada üretilen araçlara talep düşerse üretim ve nihayetinde istihdam sıkıntıya düşecektir. Neticede yurtiçi üretilen araçlar dışarıda satılıyor. Oradanda döviz girdisi olacaktır.

  • Almanyada ciddi bir daralma var ise, Avrupa'daki diğer ülkelerin durumu daha vahim durumdadır.

    Avrupa ileriki yıllarda ciddi bir karar kış iklimine girerse kimseler şaşırmasın.

  • Su itfaiye hortum

  • Elektrikli araçlarda önce batarya şirketi olacaksın sonra otomobil üreticisi maliyetleri korumak için.

    Avrupalılar halen kendileri değilde başkaları üretsin kafasında bataryayı bu şekilde hem teknolojide hem de maliyette geri kalıyorlar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ulaşım ihtiyacı klasmanında olan boş paket benzinli araçlarda ötv düşük olmalı ki maaşlı çalışanlar da sıfır araca binebilsin. Ülkenin ucuz ama teneke de olmayan f/p otomobile ihtiyacı var.

    Hiç arabası olmamış veya hiç sıfır araç almamış kişilere indirim sunulsun en azından belirli bir klasmana kadar. Yurtdışında hurda metale çevrilen eski püskü 2. el araçlara 1 milyona yakın para isteniyor.

    Lüks klasmanından istediği kadar vergi alsın, zengine Mercedes 5 milyon da 10 milyon da olsa koymayacak her türlü gösteriş için alacak. Ama düşük-orta gelirliye indirim yapılsın.

  • vergiler de vatandaşa kaydırılıyor zaten :)

  • Almanlar bu kafayla giderse batar.


    Ocak 2016'da ithal Polo, yerli Egea'dan %20 kadar daha ucuz, Polo 43 Egea 50 binden başlıyor.



    OSD: Avrupa'daki araç fazlası Türkiye'ye kaydırılabilir


    OSD: Avrupa'daki araç fazlası Türkiye'ye kaydırılabilir


    2016'da Egea'dan 10 bin yani %20 kadar daha ucuz olan Polo şu an 300 in TL daha pahalı.


    OSD: Avrupa'daki araç fazlası Türkiye'ye kaydırılabilir


    OSD: Avrupa'daki araç fazlası Türkiye'ye kaydırılabilir



    Polo'nun hakkı 750 bin.





  • Motor hacmine gore vergilendirme sistemi değişmesi lazım ..cunku mantık dısı zaten arac tutarı uzerinden vergi alıyorsun...adil değil...daha fazla model ve marka rekabete ve de daha iyi araclarla tuketicinin bulusmasına sebep olur...herhalde birileri bunu istemiyor...bondrol de artık tamamen servet vergisi olarak değerlendirilmeli zira ne oldugu belli değil..ve arac değeri uzuerinden alınmalı..

  • neden yapalım bunlar pandemide cip krizi diye fiyatlarını uçuran aynı firmalar değil mi. takma kafana

  • ÖTV kaldırılmalıdır ama bu hayal biliyoruz, o halde yapılacak olan belli:

    1-) ÖTV matrahı Euro'ya sabitlenmelidir. Böylece:
    a-) Yerli üretim daha uygun olacağı için sürekli düşük dilimde kalacak, firmalar da yerli üretime teşvik edilecek,
    b-) Alt matrah dilimindeki araçların matrah dilimleri kolay kolay değişmeyeceği için al-sat kâr aracı olmaktan kurtarılacak,
    c-) Matrah dilimleri zırt pırt değişmeyeceği için otomobil satıcıları da araçlarını düzgünce pozisyonlayabilecek, adam akıllı kampanyalar yapabilecektir.

    2-) ÖTV ve MTV çağ dışı motor hacmine göre sisteminden kurtarılıp yakıta (karbon salınımına) ve fiyata göre sistemine geçmelidir. Böylece:
    a-) Daha temiz bir Türkiye'ye ve dünyaya katkı sağlanacak,
    b-) Daha az yakıt yakan araçlar, özellikle hibritler teşvik edilerek ülkenin petrol dış açığı azaltılacak,
    c-) Fiyata göre Euro bazlı matrah konularak da sırf az yakıyor diye lüks araçların düşük vergide olması engellenecek fakat lüks araçlarda bile az yakanlar teşvik edilecektir.





  • Dünyadaki bütün arabaları buraya yığsalar bile bu hükümet uygun fiyata araba aldırmaz vatandaşa. Üstüne ÖTV + KDV + vb vb ekler birde fırsatçılara verir onlarda üstüne ekler öyle verirler

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.