|
OSD: Avrupa'daki araç fazlası Türkiye'ye kaydırılabilir
-
-
ÖTV'de sözde %50'lik bir matrah bulunsa da tüm araçlar fiilen %80 ÖTV dilimine giriyor. Yerli üretim araçların payını artırmak için matrah güncellemeleri yapılması gerekirken, daha fazla vergi toplama amacıyla bu durum görmezden geliniyor. Bu da ithal araçlara talebi artırarak cari açığın büyümesine yol açıyor.
Hem yerli üreticiyi desteklemek hem de vatandaşın daha uyguna araç alabilmesi için matrah güncellemesi gerekli. Aksi taktirde bir miktar daha vergi alabilmek için çok daha fazlasını ithalata harcayıp, daha fazla zarar ediyoruz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdem552 -- 19 Kasım 2024; 11:56:44 >
-
Yerli dediğimiz aracın bile yarısı dışarıdan geliyor. Satışların artması demek her türlü cari açığın artması demek. Bu durumda devlet vergilere zam yapmaktan çekinmeyecektir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AO -- 19 Kasım 2024; 10:35:12 > -
Ne kadar dışarıdan gelsede direk dışardan gelenlere göre daha az para dışarı çıkacaktır. Ayrıca yurtiçi fabrikalarda çalışan vatandaşlar için artı değer olacaktır. İç piyasada üretilen araçlara talep düşerse üretim ve nihayetinde istihdam sıkıntıya düşecektir. Neticede yurtiçi üretilen araçlar dışarıda satılıyor. Oradanda döviz girdisi olacaktır.
-
Almanyada ciddi bir daralma var ise, Avrupa'daki diğer ülkelerin durumu daha vahim durumdadır.
Avrupa ileriki yıllarda ciddi bir karar kış iklimine girerse kimseler şaşırmasın.
-
Su itfaiye hortum
-
Elektrikli araçlarda önce batarya şirketi olacaksın sonra otomobil üreticisi maliyetleri korumak için.
Avrupalılar halen kendileri değilde başkaları üretsin kafasında bataryayı bu şekilde hem teknolojide hem de maliyette geri kalıyorlar.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ulaşım ihtiyacı klasmanında olan boş paket benzinli araçlarda ötv düşük olmalı ki maaşlı çalışanlar da sıfır araca binebilsin. Ülkenin ucuz ama teneke de olmayan f/p otomobile ihtiyacı var.
Hiç arabası olmamış veya hiç sıfır araç almamış kişilere indirim sunulsun en azından belirli bir klasmana kadar. Yurtdışında hurda metale çevrilen eski püskü 2. el araçlara 1 milyona yakın para isteniyor.
Lüks klasmanından istediği kadar vergi alsın, zengine Mercedes 5 milyon da 10 milyon da olsa koymayacak her türlü gösteriş için alacak. Ama düşük-orta gelirliye indirim yapılsın.
-
vergiler de vatandaşa kaydırılıyor zaten :)
-
Almanlar bu kafayla giderse batar.
Ocak 2016'da ithal Polo, yerli Egea'dan %20 kadar daha ucuz, Polo 43 Egea 50 binden başlıyor.
2016'da Egea'dan 10 bin yani %20 kadar daha ucuz olan Polo şu an 300 in TL daha pahalı.
Polo'nun hakkı 750 bin.
-
Motor hacmine gore vergilendirme sistemi değişmesi lazım ..cunku mantık dısı zaten arac tutarı uzerinden vergi alıyorsun...adil değil...daha fazla model ve marka rekabete ve de daha iyi araclarla tuketicinin bulusmasına sebep olur...herhalde birileri bunu istemiyor...bondrol de artık tamamen servet vergisi olarak değerlendirilmeli zira ne oldugu belli değil..ve arac değeri uzuerinden alınmalı..
-
neden yapalım bunlar pandemide cip krizi diye fiyatlarını uçuran aynı firmalar değil mi. takma kafana
-
ÖTV kaldırılmalıdır ama bu hayal biliyoruz, o halde yapılacak olan belli:
1-) ÖTV matrahı Euro'ya sabitlenmelidir. Böylece:
a-) Yerli üretim daha uygun olacağı için sürekli düşük dilimde kalacak, firmalar da yerli üretime teşvik edilecek,
b-) Alt matrah dilimindeki araçların matrah dilimleri kolay kolay değişmeyeceği için al-sat kâr aracı olmaktan kurtarılacak,
c-) Matrah dilimleri zırt pırt değişmeyeceği için otomobil satıcıları da araçlarını düzgünce pozisyonlayabilecek, adam akıllı kampanyalar yapabilecektir.
2-) ÖTV ve MTV çağ dışı motor hacmine göre sisteminden kurtarılıp yakıta (karbon salınımına) ve fiyata göre sistemine geçmelidir. Böylece:
a-) Daha temiz bir Türkiye'ye ve dünyaya katkı sağlanacak,
b-) Daha az yakıt yakan araçlar, özellikle hibritler teşvik edilerek ülkenin petrol dış açığı azaltılacak,
c-) Fiyata göre Euro bazlı matrah konularak da sırf az yakıyor diye lüks araçların düşük vergide olması engellenecek fakat lüks araçlarda bile az yakanlar teşvik edilecektir.
-
Dünyadaki bütün arabaları buraya yığsalar bile bu hükümet uygun fiyata araba aldırmaz vatandaşa. Üstüne ÖTV + KDV + vb vb ekler birde fırsatçılara verir onlarda üstüne ekler öyle verirler
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
ÖTV'de sözde %50'lik bir matrah bulunsa da tüm araçlar fiilen %80 ÖTV dilimine giriyor. Yerli üretim araçların payını artırmak için matrah güncellemeleri yapılması gerekirken, daha fazla vergi toplama amacıyla bu durum görmezden geliniyor. Bu da ithal araçlara talebi artırarak cari açığın büyümesine yol açıyor.
Hem yerli üreticiyi desteklemek hem de vatandaşın daha uyguna araç alabilmesi için matrah güncellemesi gerekli. Aksi taktirde bir miktar daha vergi alabilmek için çok daha fazlasını ithalata harcayıp, daha fazla zarar ediyoruz. |
Su itfaiye hortum
|
Ne kadar dışarıdan gelsede direk dışardan gelenlere göre daha az para dışarı çıkacaktır. Ayrıca yurtiçi fabrikalarda çalışan vatandaşlar için artı değer olacaktır. İç piyasada üretilen araçlara talep düşerse üretim ve nihayetinde istihdam sıkıntıya düşecektir. Neticede yurtiçi üretilen araçlar dışarıda satılıyor. Oradanda döviz girdisi olacaktır.
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X