Şimdi Ara

Türkiye, elektrikli araç şarj istasyonu sayısında Avrupa’da 2'nci sırada

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
691
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Türkiye’de ve dünyada elektrikli araçlara olan talep hızla artıyor. Yerli otomobil girişimi Togg’un Trugo markasıyla şarj istasyon kurulumuna başlaması ve özel şirketlerin bu sektöre ciddi yatırım yla birlikte Türkiye’de elektrikli araç şarj istasyonu sayında ciddi artış yaşandı.



    Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2023 ilk yarı verilerine göre Türkiye’deki elektrikli araç şarj istasyonu sayısı 3 bin 790’a, şarj noktası sayısı ise 8 bin 1’e ulaştı. Bu verilere göre Türkiye, şarj istasyonu bulundurma sıralamasında Avrupa’da 2. sıraya yükselerek Almanya’nın ardına yerleşti.



    Geçen yıl sonunda 14 bin 552 olan elektrikli araç sayısı yılın ilk 6 ayında yüzde 88,8 artarak 27 bin 476’ya ulaştı.



    Ayrıca Bkz.Devlerin ardından şimdi de Honda, Tesla şarj standardını benimseyecek



    Elektrikli araç şarj hizmetleri sunan Elaris’in Genel Koordinatörü Volkan Demir, TÜİK’in verilerine vurgu yaparak Türkiye’de şarj altyapısının hızla yaygınlaştığını belirtti. Demir, Elaris’in aktif istasyon sayısını ve 2024 hedeflerini açıkladı. Demir, şunları söyledi:



    “2023 yılının ikinci çeyreğinde kurulu istasyon sayımızı yüzde 72 artırdık. ABD menşeili EATON marka şarj cihazlarımızla; 4 bölgede ve toplam 10 şehirdeki 24 ayrı lokasyonda bulunan şarj istasyonlarımız ile faaliyet gösteriyoruz. Mevcut ağımıza ek olarak 50 AC, 5 DC istasyonumuzun daha kurulumu için çalışmalarımızı yıl sonuna kadar tamamlamayı planlıyoruz. 2024 yılının sonuna kadar da 10’u DC olmak üzere toplam 100 AC istasyon daha kurmayı hedefliyoruz” diyerek sözlerini tamamladı. “









  • Haber doğruysa birilerine bu haber benden hediye olsun.

  • akaryakit fiyatlari oyle artiki cilgin bir elektrikli arac talebi var. ama bu ulkeyi biliyorsam elektrikli arac sayisi belli bir noktaya geldiginde elektrigin fiyati akayakit seviyesine gelir. belki bir iki tik alti olur. sonrasinda gunes paneli ile arac sarj edenleri elektrik kacakciligindan tutuklarlarsa sasirmayin.

  • Fransa avrupa ülkesi değil sanırım

  • TUIK verileri guvenirligini yitireli yillart oldu... Siz sahsen etrafinizda ne kadar SIKLIKTA goruyorsunuz onu baz alin ....

    Rakamlarla kimse kandirilmamali ...

  • Şarj noktası var da biz de elektrikli araba alacak durum yok 😢

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • İyi güzel, artsın tabiiki de Km kareye düşen istasyon ne kadar ve bu dağılım homojen mi? togg, tesla vs sahibi birisi İstanbul'dan doğuya kafasında soru işareti olmadan gidebiliyor mu?

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Şarj istasyonlarının çoğu istanbul ankara izmir üçgeninde. Kayserinin doğusunda yok denecek kadar az.

  • the_hornet kullanıcısına yanıt
    Sorun şarjist sayısı değil, e-araçla 200-300km'de bir şarjiste uğrayıp 1 saat şarj olmasını beklemek sorun. Bol vakit ve sabır ister

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupa'da bir noktada 10 20 tane şarj istasyonu varken tr de çoğu noktada Max 2 Tane şarj cihazı bulunuyor hele Asya ve Amerika'ya göre baya gerideyiz bu konularda

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    İleride 600-700km menzilli araçlar çıkınca ve yarım saatte %70-80 gibi hızlı şarj teknelojileri gelişirse bence çok mantıklı olur. tabii bu bu benim düşüncem.
    "Hayeller tesla hayatlar LPG ile gazla...."

  • Yüzölçümüne oran önemli. Avrupanın büyük kısmı konya kadar ülkelerden oluşuyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • "Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2023 ilk yarı verilerine göre "den sonrasını okumadım.

  • TUIK verileri yüksek mi vermiş yav... Allah Allah..

  • Ciddi bir yatırım var her yerde görüyorum doğrudur.

    Bu gidişle hızla elektrikli araçlara geçiş yapacağız gibi.

    TOGG’un yerinde olsam ikinci fabrikayı hemen kurmaya başlardım talebe yetişemeyecekleri seneyede ve sonuçta Avrupa için çok geç kalacaklar üstelik yeni modelde çıkartamayacaklar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ülke yüzölçümü vs. gibi faktörler dikkate alınmadan şurada şu kadar burada bu kadar diye miktar belirterek bir de ahanda 2. olduk demek tam bizim kurumlara yakışır bilimsellik değeri taşımaktadır.

  • tuikten sonrasını okumadım

  • Bizim kumesin horozu tuikden daha kurumsaldir kumesi yonetorken.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • the_hornet kullanıcısına yanıt
    İlk elektrikli araç 1870'lerde yapılmış. 150 yılda gelinen menzil 300km ise birkaç yıl sonra bunun katlanacağını hayaletmek çok zor.

    Hızlı şarj konusunda ise cepten bir örnek yeterli: Cebi 9W ile yavaş şarj edince 30Wlık hızlı şarja göre hem daha uzun dayanıyor hem batarya ömrünü kısaltmıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    TOGG'un en büyük hatası C Suv ile işe başlamaları, A ve B serisi ile başlasalardı, 5 sene içinde TR'de satılan her 2 araçtan 1 tanesi TOGG'a ait olurdu. Malesef siyasi işlere alet edildi.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.