mahmut abi dün hallettim sinyali arka sinyalin ampulü ne olduysa yanmıyordu kıvılcım atıyordu oynattıkca değiştirdim sorun hallaldu..ama hala frenler yanmıyordu naptımsa bulamadım.sigortalara baktım sağlam hepsi. nese evin alışveriş işi vardı,dedim sonra hallederim.. giderken yolda sarı ışık yandı bende hızlıydım gaza baıp geçmektense durdum..durduğum anda arkamdan bir acı fren sesi geldi neyseki durabildi.ama bi kadın indi arabadan ''beyefendi fren lambalarınız yanmıyor az daha vuracaktım !!! '' dedi.neyseki 1 karış mesafeyle durmuş baya bi kızdım kendime hanfendiden özür diledim. direk sanayiye gittim normal frenler pek fark edilmiyor diye arka sisleride bağlattım siz siz olun fren lambalarınıza dikkat edin bunun kadın şöförü var yaşlı şöförü var...
Geçmiş olsun verilmiş sadakan varmış
Ama arka sislere fren lambası bağlanmasına muayenede sorun çıkarabiliyorlar onada dikkat etmek lazım yada stop camlarını yenlemekte fayda var
Bugün marşa bastım. Birkaç gün yatmıştı aracım. Marşı cansız çevirdi ama fazla zorlanmadan aldı. Hemen kaçaktan şüphelendiğim için kutbu söküp tel kısmı kutba temas ettirdim. Kıvılcım atladı. Daha önce sabıkalı olduğu için çakmak sigortasını söktükten sonra tekrar deneme yaptım. Kıvılcım atlaması yok.
Çakmak sigortasının bağlı olduğu aksesuarlar çakmak, teyp, tavan lambaları ve gösterge üzerindeki saat. Teybi söküp deneme yapmadım. ACC ucunun önüne anahtar da bağladım. İhtimal vermiyorum ama deneyeceğim. Tavan lambası kapılar kapalıyken hafif kızarık kaldığında aküyü tamamen boşaltmıştı ama takviyeyle kurtardık. Tavan lambasında veya çakmaktaki bir kaçağı nasıl tespit edebilirim?
quote:
Orijinalden alıntı: DH Konsey
Bugün marşa bastım. Birkaç gün yatmıştı aracım. Marşı cansız çevirdi ama fazla zorlanmadan aldı. Hemen kaçaktan şüphelendiğim için kutbu söküp tel kısmı kutba temas ettirdim. Kıvılcım atladı. Daha önce sabıkalı olduğu için çakmak sigortasını söktükten sonra tekrar deneme yaptım. Kıvılcım atlaması yok.
Çakmak sigortasının bağlı olduğu aksesuarlar çakmak, teyp, tavan lambaları ve gösterge üzerindeki saat. Teybi söküp deneme yapmadım. ACC ucunun önüne anahtar da bağladım. İhtimal vermiyorum ama deneyeceğim. Tavan lambası kapılar kapalıyken hafif kızarık kaldığında aküyü tamamen boşaltmıştı ama takviyeyle kurtardık. Tavan lambasında veya çakmaktaki bir kaçağı nasıl tespit edebilirim?
Hocam en azından sabıkalı elemanı tespit etmişsiniz. Her daim yazıyorum ama yine de yazacağım aynı sorunları yaşadım hatta 3-4 aylık akü neredeyse perte çıkacaktı Allah 'tan elektrikçi sizin yaptığınız gibi kutuplardan birisini yaklaştırıpta kıvılcım atma olayı olunca araçta aşırı akım çeken bişeyler var dedi oda sizin gibi hemen direk çalışan elemanlara atladı çakmaklık zaten çalışmıyordu onu eledi switchleri kontrol etti lambaları eledi suçlu teyp olarak ortaya çıktı onuda geçmiş gün kontağa bağlamıştı bir daha akü boşalması yaşamadım hiç...
Hocam sorunu bulabilmek için adım adım gitmek gerek. Deneme babında önce teybin elektriğini kesin, kutup başını hafif dokunduruyor gibi yaparak akım çekip çekmediğini kontrol edin. Diyelimki onda kıvılcım atma yok teyp masum
Çakmaklığıda çıkararak denersiniz zaten kısa devre olsa zaten direk sigorta atar...
Ön kapıda switch var farkettiyseniz kapı açılınca buton bırakıyor iç lamba yanıyor kapı kapanınca da butonada basılmış oluyor lamba sönüyor. Eğer her daim lambada kızarıklık varsa bu switch sürekli devre tamamlamış olabilir yada pas nedeniyle alım zayıf gidip ne yakıyor nede söndürüyordur
Aracın iç arka kısmında bulunan yuvarlak lambalarda var biliyorsunuz onlar kapılara bağlı değil saat yönünde çevirirsiniz yanar tersine çevirirsiniz söner onunda mekanizmalarına bakarsınız...
Benim aklıma gelenler bundan ibaret...
quote:
Orijinalden alıntı: oiven
quote:
Orijinalden alıntı: DH Konsey
Bugün marşa bastım. Birkaç gün yatmıştı aracım. Marşı cansız çevirdi ama fazla zorlanmadan aldı. Hemen kaçaktan şüphelendiğim için kutbu söküp tel kısmı kutba temas ettirdim. Kıvılcım atladı. Daha önce sabıkalı olduğu için çakmak sigortasını söktükten sonra tekrar deneme yaptım. Kıvılcım atlaması yok.
Çakmak sigortasının bağlı olduğu aksesuarlar çakmak, teyp, tavan lambaları ve gösterge üzerindeki saat. Teybi söküp deneme yapmadım. ACC ucunun önüne anahtar da bağladım. İhtimal vermiyorum ama deneyeceğim. Tavan lambası kapılar kapalıyken hafif kızarık kaldığında aküyü tamamen boşaltmıştı ama takviyeyle kurtardık. Tavan lambasında veya çakmaktaki bir kaçağı nasıl tespit edebilirim?
Hocam en azından sabıkalı elemanı tespit etmişsiniz. Her daim yazıyorum ama yine de yazacağım aynı sorunları yaşadım hatta 3-4 aylık akü neredeyse perte çıkacaktı Allah 'tan elektrikçi sizin yaptığınız gibi kutuplardan birisini yaklaştırıpta kıvılcım atma olayı olunca araçta aşırı akım çeken bişeyler var dedi oda sizin gibi hemen direk çalışan elemanlara atladı çakmaklık zaten çalışmıyordu onu eledi switchleri kontrol etti lambaları eledi suçlu teyp olarak ortaya çıktı onuda geçmiş gün kontağa bağlamıştı bir daha akü boşalması yaşamadım hiç...
Hocam sorunu bulabilmek için adım adım gitmek gerek. Deneme babında önce teybin elektriğini kesin, kutup başını hafif dokunduruyor gibi yaparak akım çekip çekmediğini kontrol edin. Diyelimki onda kıvılcım atma yok teyp masum
Çakmaklığıda çıkararak denersiniz zaten kısa devre olsa zaten direk sigorta atar...
Ön kapıda switch var farkettiyseniz kapı açılınca buton bırakıyor iç lamba yanıyor kapı kapanınca da butonada basılmış oluyor lamba sönüyor. Eğer her daim lambada kızarıklık varsa bu switch sürekli devre tamamlamış olabilir yada pas nedeniyle alım zayıf gidip ne yakıyor nede söndürüyordur
Aracın iç arka kısmında bulunan yuvarlak lambalarda var biliyorsunuz onlar kapılara bağlı değil saat yönünde çevirirsiniz yanar tersine çevirirsiniz söner onunda mekanizmalarına bakarsınız...
Benim aklıma gelenler bundan ibaret...
Kartal' da bahsettiğiniz yuvarlak lambalar yok. Doğan' da görmüştüm. Onun yerine bagaj kapağının üzerine konumlandırılmış dökdörtgen bir lamba var. O lambayı da kontrol etmek lazım. Aracı aldığım ayda oraya ampul alıp çalışır hale getirmiştim. Sorun çıksa o zamanlar fark ederdik ama yine de kontrol edeceğim.
quote:
Orijinalden alıntı: DH Konsey
quote:
Orijinalden alıntı: oiven
quote:
Orijinalden alıntı: DH Konsey
Bugün marşa bastım. Birkaç gün yatmıştı aracım. Marşı cansız çevirdi ama fazla zorlanmadan aldı. Hemen kaçaktan şüphelendiğim için kutbu söküp tel kısmı kutba temas ettirdim. Kıvılcım atladı. Daha önce sabıkalı olduğu için çakmak sigortasını söktükten sonra tekrar deneme yaptım. Kıvılcım atlaması yok.
Çakmak sigortasının bağlı olduğu aksesuarlar çakmak, teyp, tavan lambaları ve gösterge üzerindeki saat. Teybi söküp deneme yapmadım. ACC ucunun önüne anahtar da bağladım. İhtimal vermiyorum ama deneyeceğim. Tavan lambası kapılar kapalıyken hafif kızarık kaldığında aküyü tamamen boşaltmıştı ama takviyeyle kurtardık. Tavan lambasında veya çakmaktaki bir kaçağı nasıl tespit edebilirim?
Hocam en azından sabıkalı elemanı tespit etmişsiniz. Her daim yazıyorum ama yine de yazacağım aynı sorunları yaşadım hatta 3-4 aylık akü neredeyse perte çıkacaktı Allah 'tan elektrikçi sizin yaptığınız gibi kutuplardan birisini yaklaştırıpta kıvılcım atma olayı olunca araçta aşırı akım çeken bişeyler var dedi oda sizin gibi hemen direk çalışan elemanlara atladı çakmaklık zaten çalışmıyordu onu eledi switchleri kontrol etti lambaları eledi suçlu teyp olarak ortaya çıktı onuda geçmiş gün kontağa bağlamıştı bir daha akü boşalması yaşamadım hiç...
Hocam sorunu bulabilmek için adım adım gitmek gerek. Deneme babında önce teybin elektriğini kesin, kutup başını hafif dokunduruyor gibi yaparak akım çekip çekmediğini kontrol edin. Diyelimki onda kıvılcım atma yok teyp masum
Çakmaklığıda çıkararak denersiniz zaten kısa devre olsa zaten direk sigorta atar...
Ön kapıda switch var farkettiyseniz kapı açılınca buton bırakıyor iç lamba yanıyor kapı kapanınca da butonada basılmış oluyor lamba sönüyor. Eğer her daim lambada kızarıklık varsa bu switch sürekli devre tamamlamış olabilir yada pas nedeniyle akım zayıf gidip ne yakıyor nede söndürüyordur...
Aracın iç arka kısmında bulunan yuvarlak lambalarda var biliyorsunuz onlar kapılara bağlı değil saat yönünde çevirirsiniz yanar tersine çevirirsiniz söner onunda mekanizmalarına bakarsınız...
Benim aklıma gelenler bundan ibaret...
Kartal' da bahsettiğiniz yuvarlak lambalar yok. Doğan' da görmüştüm. Onun yerine bagaj kapağının üzerine konumlandırılmış dökdörtgen bir lamba var. O lambayı da kontrol etmek lazım. Aracı aldığım ayda oraya ampul alıp çalışır hale getirmiştim. Sorun çıksa o zamanlar fark ederdik ama yine de kontrol edeceğim.
Pardon hocam aslında imzanızda da belirtmişsiniz...
quote:
Orijinalden alıntı: oiven
quote:
Orijinalden alıntı: _tolqa_
mahmut abi dün hallettim sinyali arka sinyalin ampulü ne olduysa yanmıyordu kıvılcım atıyordu oynattıkca değiştirdim sorun hallaldu..ama hala frenler yanmıyordu naptımsa bulamadım.sigortalara baktım sağlam hepsi. nese evin alışveriş işi vardı,dedim sonra hallederim.. giderken yolda sarı ışık yandı bende hızlıydım gaza baıp geçmektense durdum..durduğum anda arkamdan bir acı fren sesi geldi neyseki durabildi.ama bi kadın indi arabadan ''beyefendi fren lambalarınız yanmıyor az daha vuracaktım !!! '' dedi.neyseki 1 karış mesafeyle durmuş baya bi kızdım kendime hanfendiden özür diledim. direk sanayiye gittim normal frenler pek fark edilmiyor diye arka sisleride bağlattım siz siz olun fren lambalarınıza dikkat edin bunun kadın şöförü var yaşlı şöförü var...
Geçmiş olsun verilmiş sadakan varmış
Ama arka sislere fren lambası bağlanmasına muayenede sorun çıkarabiliyorlar onada dikkat etmek lazım yada stop camlarını yenlemekte fayda var
evet öyle valla allah herkesi daha beterinden korusun.. ben muayneden yeni geçtiğim için kafam rahat ama zaten sanayide arkadaş ortamı var muayneden önce arabamın herşeyi tam olarak giderim :)
birde stop camını yenilemekte mi dediniz ışığı geçirme açısından ?? stop camımız çıkabiliyor olması bizim için çok avantaj bir pazar günü oturun stobu güzelce aliminyum folyo ile kaplayın aydınlatma konusunda %100 artış sağlıyor
quote:
Orijinalden alıntı: _tolqa_
quote:
Orijinalden alıntı: oiven
quote:
Orijinalden alıntı: _tolqa_
mahmut abi dün hallettim sinyali arka sinyalin ampulü ne olduysa yanmıyordu kıvılcım atıyordu oynattıkca değiştirdim sorun hallaldu..ama hala frenler yanmıyordu naptımsa bulamadım.sigortalara baktım sağlam hepsi. nese evin alışveriş işi vardı,dedim sonra hallederim.. giderken yolda sarı ışık yandı bende hızlıydım gaza baıp geçmektense durdum..durduğum anda arkamdan bir acı fren sesi geldi neyseki durabildi.ama bi kadın indi arabadan ''beyefendi fren lambalarınız yanmıyor az daha vuracaktım !!! '' dedi.neyseki 1 karış mesafeyle durmuş baya bi kızdım kendime hanfendiden özür diledim. direk sanayiye gittim normal frenler pek fark edilmiyor diye arka sisleride bağlattım siz siz olun fren lambalarınıza dikkat edin bunun kadın şöförü var yaşlı şöförü var...
Geçmiş olsun verilmiş sadakan varmış
Ama arka sislere fren lambası bağlanmasına muayenede sorun çıkarabiliyorlar onada dikkat etmek lazım yada stop camlarını yenlemekte fayda var
evet öyle valla allah herkesi daha beterinden korusun.. ben muayneden yeni geçtiğim için kafam rahat ama zaten sanayide arkadaş ortamı var muayneden önce arabamın herşeyi tam olarak giderim :)
birde stop camını yenilemekte mi dediniz ışığı geçirme açısından ?? stop camımız çıkabiliyor olması bizim için çok avantaj bir pazar günü oturun stobu güzelce aliminyum folyo ile kaplayın aydınlatma konusunda %100 artış sağlıyor
Yenilemekte fayda var diyecektim harf hatası yapmışım
95 model şahinde teyp nasıl sökülüyor. Konsolu sökmek gerekir mi? Pek elektrikle alaksı yok ama elektrik bölümü ile ilgilenen arkadaşımız kesinlikle teyp söküp takmıştır.
Teybin markasını bilmiyorum ama iki yanında delikler vardır. O deliklere teyple verilen özel aparat takılır. Mantığa gelirsek kızakta teybi sabitleyen tırnaklar vardır. Aparatı takınca tırnaklar kurtulur ve teybi çekerek alırsınız. Aparat da aşağıdaki gibidir büyük ihtimal.
Teyibin cd çalar mı,kasetçalar mı?Kasetçalarsa kızaklıdır zaten,cd çalar ise;teyibin önündeki çerçeveyi sök altta teyibin sağ ve sol başında tam ortalarda,iki yarık olur.Onun aparatları var 'L' şeklinde,o aparatları sokup kendine çekersen teyibi de sökmüş olursun,diye tahmin ediyorum
yınede halledemezsen ıkı tane ınce duz tornavıda bul...Kenarlardan 1 mm 1mm (kanıgtırrma) :) ıslemı yapark cıkarırsın
Cevaplar için teşekkür ederim, teybim cd çalar ama dediğiniz aparattan yok. Tornavida ile deneyeceğim artık.
Arkadaşlar ön sisleri kontaga baglıyacaz ama baglantıyı nası yapılacak bilen arkadaşlar bi yardımcı olursa sevinirim. Şimdiden teşekkürler
S.A. ARKADAŞLAR.Bİ SORUDA BENDEN OLSUN. BENİM KARTALIN RADYATÖR FANINI MANÜEL OLARAK ÇALIŞTIRMAK İÇİN MÜŞÜRÜN ORADAN KABLO ÇEKMİŞDİM. O KABLOYUDA BOŞ OLAN DÜĞMELERDEN BİRİSİNE TAKMIŞTIM.ZAMANLA DÜĞMENİN İÇİNİ ERİTİP ÇALIŞMAZ HALE GELMİŞ. ONDAN ÖNCEDE FANIN SİGORTASININ TAKILDIĞI YER ERİMİŞTİ. ORALARIDA O SIRADA DEĞİŞTİRMİŞTİM.SORUN NEREDEN KAYNAKLANIR ACABA.ŞİMDİDEN CEVALRINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.
quote:
Orijinalden alıntı: SERPOL79
S.A. ARKADAŞLAR.Bİ SORUDA BENDEN OLSUN. BENİM KARTALIN RADYATÖR FANINI MANÜEL OLARAK ÇALIŞTIRMAK İÇİN MÜŞÜRÜN ORADAN KABLO ÇEKMİŞDİM. O KABLOYUDA BOŞ OLAN DÜĞMELERDEN BİRİSİNE TAKMIŞTIM.ZAMANLA DÜĞMENİN İÇİNİ ERİTİP ÇALIŞMAZ HALE GELMİŞ. ONDAN ÖNCEDE FANIN SİGORTASININ TAKILDIĞI YER ERİMİŞTİ. ORALARIDA O SIRADA DEĞİŞTİRMİŞTİM.SORUN NEREDEN KAYNAKLANIR ACABA.ŞİMDİDEN CEVALRINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.
Hocam fan çalıştığı zaman ses yapıyormu? ses derken bilindik çalışma sesi dışında uğuldama, sürtme, ötme vb. sesten kasdediyorum.
Benim aracımın fanıda arasıra sesli çalışıyor ötme yapıyor mesela, Fan Motorunda bulunan rulmanda sorun varsa fan sağlıklı çalışmayabilir daha doğrusu sıkışarak yada sürterek çalıştığı için daha çok akım çekebilir. Fazla akım çekmesi sonucunda kablo, sigorta elemanlarında erimeye yol açabilir
Sa hayırlı cumalar takım.Benim bir sorum olacak.Akşamları farı yaktığımda,yani gösterge paneli yandığında,arka cam rezistanının göstergesi ve bu gaz ciklesinin olduğu gösterge çok hafif yanıyor.Aşırı değil fakat çok az.Zannedersem kısa devre var.Acaba bu neden olabilir?Bilgisi olan arkadaşların önerilerini bekliyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: gecekondu_3rdi
Arkadaşlar ön sisleri kontaga baglıyacaz ama baglantıyı nası yapılacak bilen arkadaşlar bi yardımcı olursa sevinirim. Şimdiden teşekkürler
O iş yaş ben sana söyliyeyim.Zaten,farlar bile açıkken marşa bassan,sigortaları attırabiliyo.Sislserin de çektiği akımın ondan aşağı kalır yanı yok.Her marşta bi sigorta yakarsın artık
quote:
Orijinalden alıntı: SERPOL79
S.A. ARKADAŞLAR.Bİ SORUDA BENDEN OLSUN. BENİM KARTALIN RADYATÖR FANINI MANÜEL OLARAK ÇALIŞTIRMAK İÇİN MÜŞÜRÜN ORADAN KABLO ÇEKMİŞDİM. O KABLOYUDA BOŞ OLAN DÜĞMELERDEN BİRİSİNE TAKMIŞTIM.ZAMANLA DÜĞMENİN İÇİNİ ERİTİP ÇALIŞMAZ HALE GELMİŞ. ONDAN ÖNCEDE FANIN SİGORTASININ TAKILDIĞI YER ERİMİŞTİ. ORALARIDA O SIRADA DEĞİŞTİRMİŞTİM.SORUN NEREDEN KAYNAKLANIR ACABA.ŞİMDİDEN CEVALRINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.
Röle bağlamadığından anahtara yük biniyo abi,sen al bi 30 A röle ben sana bağlantısını tarif ederim
quote:
Orijinalden alıntı: KraL64
Sa hayırlı cumalar takım.Benim bir sorum olacak.Akşamları farı yaktığımda,yani gösterge paneli yandığında,arka cam rezistanının göstergesi ve bu gaz ciklesinin olduğu gösterge çok hafif yanıyor.Aşırı değil fakat çok az.Zannedersem kısa devre var.Acaba bu neden olabilir?Bilgisi olan arkadaşların önerilerini bekliyorum.
Şase bağlantılarına bak,belki arka stopların kablolarında vardır bi kısa devre,belki tavan lambasında,belki teyipte,ihtimal çok
Arkadaşlar.Benim tavan lambası yanındaki saat bozuk yani temas etmiyor.Elimle bastırdımmı çalısıyor fakat çektimmi bozuluyor.Bunu nerden söküp yaparıs hiç bilen varmı