Şimdi Ara

*** OTO ELEKTRİK *** (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
685
Cevap
25
Favori
389.125
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • slm herkese benim bir sorum daha olacaktı benim 131 in arka sındaki cam ısıtıcının o kablosu lehimden çıkmış ne yapmam gerekiyor birde hani şahinin motoruna modifiye yapıloyor ya turbo ve silindirlerde oynama gibi oluyor onun bir yasallığı varmı yada ruhsata filan işleniomu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kelebek-14

    Tipo sx 1994 model arabamda frene bastığımda ön sis lambası da yanıyor içerdeki sis lamba işareti de yanıyor.Acil çözmem gerekiyor.Yardım edecek var mı?

    abi tipocuların klübe söyle
  • Doğan slx tipi yeni gösterge kullanan arkadaşlar siz akşam yolculuğunda göstergenin ışıklarını açınca kilometre sayacını okuyacak kadar aydınlık oluyormu göstergeler benim gözlerim mi bozuk yoksa gerçekten ışık mı azBu tofaşta bazen çok cins işler yapıyor eski kasa doğanımızda göstergenin ışık şiddeti ayarlanabiliyordu şimdi doğan 1.6 i.e aldım bununki ayarlanmıyor ne iş bu ya da ayarlanıyorda ben bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YSF_023 -- 29 Mart 2010; 16:55:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]


    quote:

    Orijinalden alıntı: KraL64

    Sa hayırlı cumalar takım.Benim bir sorum olacak.Akşamları farı yaktığımda,yani gösterge paneli yandığında,arka cam rezistanının göstergesi ve bu gaz ciklesinin olduğu gösterge çok hafif yanıyor.Aşırı değil fakat çok az.Zannedersem kısa devre var.Acaba bu neden olabilir?Bilgisi olan arkadaşların önerilerini bekliyorum.

    Şase bağlantılarına bak,belki arka stopların kablolarında vardır bi kısa devre,belki tavan lambasında,belki teyipte,ihtimal çok

    Benim aracımda da far düğmesini açtığımda bu tür sorunlar(rezistans ikazının çalışması gibi) oluyordu. Sorunu nasıl çözdüğüme gelirsek düğmeselerin olduğu paneli söküp kabloları oynattım. Şimdi gayet güzel çalışıyor. Hatta bundan önce sanayiye gidişimde kesilen rezistans kablolarını tekrar onarttım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]


    quote:

    Orijinalden alıntı: speedracer32

    abi gönderdim sorumu cevaplandırırsanız çok memnun olurum ilginizse teşekkürler

    Tamam eyw. Sen ikinci bi akü bağlarsan sağlam olan aküyü de bitirirsin,arabanın şarj dinamsou yetmez ona zaten.Büyük ihtimal tesisatta kaçak var,genelde de teyip olur bu.Sök teyibi elektriğini kes,sonra sök akünün eksi kutbunu,sonra hafifçe değir kutup başına kıvılcım atarsa,kaçak başka yerde,atmazsa,teyibi kontağa bağlat veya ayrı bi düğme çektir,binceğin zamanlarda kullanırsın hem akün bitmemiş olur

    Aküyü boşaltan iki sebep vardır. Birincisi kaçak. Kaçak kontrolü için Mahmut' un bahsettiği gibi kutba kabloyu değirip kıvılcıma bakmak. Kıvılcım atıyorsa ilk olarak aksesuarların bağlı olduğu sigortaları sökerek başlayın. En meşhuru çakmak, tavan lambası, teyp, saat gibi elemanların bağlandığı çakmak sigortasıdır. Benim aracımda da kaçak var ve teypten çıktı. Çakmak, küllük aydınlatması, tavan lambasını iptal ettim. Teybi sökünce kıvılcım atmadı.

    Şarjdan kaynaklıysa şase sorunu da olabilir. Zamanla kaporta çürüyerek şase almada sorun çıkarabilir. Onun haricinde konjektör ayarlayamıyordur. Mesela kendi aracımda konjektöre baktıracağım. Çünkü sinyal verdiğimde kalorifer motoru dalgalı çalışıyor.

    İpucu: Göstergedeki şarj ikazı cılız yanıyorsa, gazı dipleyince sönüyorsa diyotlar arızalıdır. Görünürde sıkıntı yaşatmasa da sinir bozucu buluyorum.




  • arkadaşlar bende bir sorunla geleyim..kapılar açıldığında yanan tepe lambası (sadece)sol arka kapı açıldığında yarı yarıya az yanıyor..gece filan biri inip binerken bu durum sinirimi bozuyor..bu swictenmi oluyorki??
  • Sivici söküyosun,gerekirse değiştiriyosun,başka hiç bi ihtimal yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _tolqa_

    arkadaşlar bende bir sorunla geleyim..kapılar açıldığında yanan tepe lambası (sadece)sol arka kapı açıldığında yarı yarıya az yanıyor..gece filan biri inip binerken bu durum sinirimi bozuyor..bu swictenmi oluyorki??

    Üzerindeki pislikleri temizleyip balata spreyi uygularsan toz toprağı atar. Oksit veya pas varsa kontak sprey tavsiye ederim.
  • selamlar
    bu gün seyir halindeyken çok keskin bir yanık kokusu geldi aracımdan öyle beter bi koku ki gözlerim yaşardı nefes alamadım...
    hemen sağa çekip stop edip kaputu açtım ama motordan kablolardan herhangi bir koku alamadım araç içindeki koku da epey azalmıştı...
    kontağı çevirdim kısa farlar yok... tupün gösterge ışığı yok... sadece parklar merkezi kilit flaşör sis rezistans vb çalışıyor... haliyle ne benzin ne de tüpe alma durumum olmadığı için vurduramadım da... usta çağırdım... bobine baktı sağlam sigorta kutusuna baktı onda da sorun yok... en son direksiyonun altını söktü tek tek inceledi ve arızanın kontak anahtarı ve direksiyon altı soketlerin olduğu kısım arasında olduğunu söledi... hatta neden kaynaklandığını da söyledi de parçanın ismini unuttum... kontak termiği mi switchi mi kojektör mü dedi anlamadım netten de araştırdım... benzer bir arızayı yaşayan birini de bulamadım... aracı düz kontak yapıp çalıştırdı usta... nasıl olduğunu da öğretti... sabah yine ben düz kontak yapıp ustaya götürecem... sorun marş kablosunda mı termikde mi o belli olacak... zaten soğuk havalarda uzun ve zor çevirmeli marş yaparken kontaktan kıvılcım sesi duyuyodum... kanımca o kalın marş kablosu soketli kısmıyla beraber yandı...(termik anahtar denilen yer heralde) sökülünce yarın belli olacak bakalım... park edince akü kutup başını söktüm... malüm bi sürü kablo soket karışık halde... ne olur ne olmaz... sabah takıp gideceğim... bu arada 11 yıldır ilk defa yolda kaldım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: honestt

    selamlar
    bu gün seyir halindeyken çok keskin bir yanık kokusu geldi aracımdan öyle beter bi koku ki gözlerim yaşardı nefes alamadım...
    hemen sağa çekip stop edip kaputu açtım ama motordan kablolardan herhangi bir koku alamadım araç içindeki koku da epey azalmıştı...
    kontağı çevirdim kısa farlar yok... tupün gösterge ışığı yok... sadece parklar merkezi kilit flaşör sis rezistans vb çalışıyor... haliyle ne benzin ne de tüpe alma durumum olmadığı için vurduramadım da... usta çağırdım... bobine baktı sağlam sigorta kutusuna baktı onda da sorun yok... en son direksiyonun altını söktü tek tek inceledi ve arızanın kontak anahtarı ve direksiyon altı soketlerin olduğu kısım arasında olduğunu söledi... hatta neden kaynaklandığını da söyledi de parçanın ismini unuttum... kontak termiği mi switchi mi kojektör mü dedi anlamadım netten de araştırdım... benzer bir arızayı yaşayan birini de bulamadım... aracı düz kontak yapıp çalıştırdı usta... nasıl olduğunu da öğretti... sabah yine ben düz kontak yapıp ustaya götürecem... sorun marş kablosunda mı termikde mi o belli olacak... zaten soğuk havalarda uzun ve zor çevirmeli marş yaparken kontaktan kıvılcım sesi duyuyodum... kanımca o kalın marş kablosu soketli kısmıyla beraber yandı...(termik anahtar denilen yer heralde) sökülünce yarın belli olacak bakalım... park edince akü kutup başını söktüm... malüm bi sürü kablo soket karışık halde... ne olur ne olmaz... sabah takıp gideceğim... bu arada 11 yıldır ilk defa yolda kaldım...


    Geçmiş olsun. Elektrik işi şakaya gelmez. Umarım kolayca çözülür.




  • yavuzum gecmıs olsun ihmale gelmez hemen ilgilen kardesim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]

     *** OTO ELEKTRİK ***



    Elimden geldiğince çizmeye çalıştım,düğmeye nasıl bağlıcağını da yarın resim çekip gösteririm kardeşim nasıl olur?


    bunu boyle baglarsanız uzun sureli kullanımda sis dugmesini ısıtır veya yakarsınız gibi geliyor bana. bu konularda usta degilim kusura bakmayın ama sigorta kutusunda sis lamba rolesi neden var.?.. araya role koyarsanız daha saglıklı olur zannederim.




  • teşekkür ederim enescim... teşekkür ederim @DH Konsey (kusura bakma ismini unuttum)...
    sabah hırsız gibi çalıştırıp sanayinin yolunu tuttum kontak termiğindeymiş arıza... önce ustanın tavsiye ettiği yere gittim... yan sanayi bi termik gösterdi (35 lira) "mako ile aynı kalitede" dedi ... o kadar adii bi şeydi ki takarken bile kırılırdı bence... kutusunu da aynı makonun renginde ve tasarımında yapmışlar... tabii ki almadım tanışa gittim hemen... makonun termiğini 37.50 liraya aldım pazarlık da yapmadım... daha doğrusu, araba bir saat boyunca çalışır halde kaldı.. fan aç kapa aç kapa aklı geçti arabanın... düz kontak olduğu için kapatıp tekrar çalıştırmaya da çekindim, sorun çıkar flan diye... hemen aldım çıktım... taktırdım hiç bir sorunum kalmadı... 20 lira da işçilik tuttu. işçiliği hafta içi ödeyecem para flan kalmadı cepte... malum öğrenciyiz, yakıt masrafı ile bu tarz sürprizler epey yoruyo... neyse ki hallettik... alah kaza bela vermesim tüm grup arkadaşlarımıza, ne de olsa arıza bi şekilde halloluyo...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: honestt

    teşekkür ederim enescim... teşekkür ederim @DH Konsey (kusura bakma ismini unuttum)...
    sabah hırsız gibi çalıştırıp sanayinin yolunu tuttum kontak termiğindeymiş arıza... önce ustanın tavsiye ettiği yere gittim... yan sanayi bi termik gösterdi (35 lira) "mako ile aynı kalitede" dedi ... o kadar adii bi şeydi ki takarken bile kırılırdı bence... kutusunu da aynı makonun renginde ve tasarımında yapmışlar... tabii ki almadım tanışa gittim hemen... makonun termiğini 37.50 liraya aldım pazarlık da yapmadım... daha doğrusu, araba bir saat boyunca çalışır halde kaldı.. fan aç kapa aç kapa aklı geçti arabanın... düz kontak olduğu için kapatıp tekrar çalıştırmaya da çekindim, sorun çıkar flan diye... hemen aldım çıktım... taktırdım hiç bir sorunum kalmadı... 20 lira da işçilik tuttu. işçiliği hafta içi ödeyecem para flan kalmadı cepte... malum öğrenciyiz, yakıt masrafı ile bu tarz sürprizler epey yoruyo... neyse ki hallettik... alah kaza bela vermesim tüm grup arkadaşlarımıza, ne de olsa arıza bi şekilde halloluyo...



    Geçmiş olsun Yavuz hocam




  • şukur halletmissin kardesim ya para bi turlu ödenir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]

    Sivici söküyosun,gerekirse değiştiriyosun,başka hiç bi ihtimal yok


    eyvallah yardımlar için (ayrıca dh konsey)

    yavuz kardeş geçmiş olsun allah korumuş yine kokuyu duyunca telaşla ... allah korusun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dembay


    quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]

     *** OTO ELEKTRİK ***



    Elimden geldiğince çizmeye çalıştım,düğmeye nasıl bağlıcağını da yarın resim çekip gösteririm kardeşim nasıl olur?


    bunu boyle baglarsanız uzun sureli kullanımda sis dugmesini ısıtır veya yakarsınız gibi geliyor bana. bu konularda usta degilim kusura bakmayın ama sigorta kutusunda sis lamba rolesi neden var.?.. araya role koyarsanız daha saglıklı olur zannederim.

    Gereken malzeme iki mesaj aşağıda belirtilmiş,o mesaja bakmanızı tavsiye ederim

    quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]

    30 Amper röle+10 Amper sigorta da almayı unutma aman diyeyim,yakma tesisatı sonra




  • enes, ömür, tolga çok sağolun kardeşlerim...
    forumumuz çok güzel aile sıcaklığı var şükürler olsun...
    her gün gitsem de pc de foruma baksam diye heyecanlanıyorum...
    herkese keyifli sürüşler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi honestt -- 6 Nisan 2010; 2:07:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: honestt

    selamlar
    bu gün seyir halindeyken çok keskin bir yanık kokusu geldi aracımdan öyle beter bi koku ki gözlerim yaşardı nefes alamadım...
    hemen sağa çekip stop edip kaputu açtım ama motordan kablolardan herhangi bir koku alamadım araç içindeki koku da epey azalmıştı...
    kontağı çevirdim kısa farlar yok... tupün gösterge ışığı yok... sadece parklar merkezi kilit flaşör sis rezistans vb çalışıyor... haliyle ne benzin ne de tüpe alma durumum olmadığı için vurduramadım da... usta çağırdım... bobine baktı sağlam sigorta kutusuna baktı onda da sorun yok... en son direksiyonun altını söktü tek tek inceledi ve arızanın kontak anahtarı ve direksiyon altı soketlerin olduğu kısım arasında olduğunu söledi... hatta neden kaynaklandığını da söyledi de parçanın ismini unuttum... kontak termiği mi switchi mi kojektör mü dedi anlamadım netten de araştırdım... benzer bir arızayı yaşayan birini de bulamadım... aracı düz kontak yapıp çalıştırdı usta... nasıl olduğunu da öğretti... sabah yine ben düz kontak yapıp ustaya götürecem... sorun marş kablosunda mı termikde mi o belli olacak... zaten soğuk havalarda uzun ve zor çevirmeli marş yaparken kontaktan kıvılcım sesi duyuyodum... kanımca o kalın marş kablosu soketli kısmıyla beraber yandı...(termik anahtar denilen yer heralde) sökülünce yarın belli olacak bakalım... park edince akü kutup başını söktüm... malüm bi sürü kablo soket karışık halde... ne olur ne olmaz... sabah takıp gideceğim... bu arada 11 yıldır ilk defa yolda kaldım...


    Geçmiş olsun dostum yolda kalmak kadar nefret edici bir durum olmasa gerek..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KraL64

    Arkadaşlar.Benim tavan lambası yanındaki saat bozuk yani temas etmiyor.Elimle bastırdımmı çalısıyor fakat çektimmi bozuluyor.Bunu nerden söküp yaparıs hiç bilen varmı

     *** OTO ELEKTRİK ***



    tavan konsolu komple sökülecek.önce öndeki beyaz camı çıkar sonra içte o anahtarların olduğu konsolu yandan tırnaklardan ayır çek kendine sonra aynanın arkasında bi parça var onu çıkar sonra konsolu tavana bağlayan bi vida var içte onu sök sonra çek gelir.o saat öle göründüğü gibi ufak bişey değildir büyük bi tablaya bağlıdır tablayla bütün şekilde tablayıda konsola bağlayan tutturan bi vida vardır.vidanın yuvası kırıldıysa saat içeri doğru gider basmak isteyince.japonla yapıştırmak gerekir

    quote:

    Orijinalden alıntı: _tolqa_

    arkadaşlar bende bir sorunla geleyim..kapılar açıldığında yanan tepe lambası (sadece)sol arka kapı açıldığında yarı yarıya az yanıyor..gece filan biri inip binerken bu durum sinirimi bozuyor..bu swictenmi oluyorki??

    dediğin kapının şasesinde sorun vardır o kenardaki düğmeyi sök temizle zımparala düzelir

    bende dün tavan lambasına ayled . com sitesinden aldığım lambaları taktım şekil oldu çift taraflı bantla tutturdum oraya hiç bu kadarını beklemiyordum
     *** OTO ELEKTRİK ***




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.