Şimdi Ara

Oto satış plazaları sıfır araçlardan ne kazanıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
8.973
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün satıcı 68000 e aldığım mazda 6 dan hiç kazanmadıklarını söyledi..Elbette inanmadım da kazanmadığım dediği kar 5000 mi 8000 mi 10000 mi diye merak ettim.Sektörde çalışan arkadaşlar biliyorlardır.Paylaşılırsa sevinirim.Hiç değilse sıfır araç alacak arkadaşlara pazarlıkta faydası olur.

    Saygılarımla.,



  • Dostum hayırlı uğurlu olsun güle güle bin, ama almışsın mazda 6 arabanın zevkini çıkarmak varken koşa koşa gelip buraya bu konuyumu açtın Şaka bir yana sektör çalışanı değilim ama kar marjları genelde %5-6 diye biliyorum ama senin araçta doğru bilgi vermiş olabilirler çünkü plazalar yılsonu hedefleri açısında bazen yıl sonları karı çok daha düşürüp araç satarlar, çünkü bu hedefin tutma v üstüne çıkma durumuna göre yılsonu bonusu veya sonraki alımlarda bir iki puan daha düşük fiyattan araç çekebilirler ayrıca bir yerdede karizma meselesi aslında..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    Dostum hayırlı uğurlu olsun güle güle bin, ama almışsın mazda 6 arabanın zevkini çıkarmak varken koşa koşa gelip buraya bu konuyumu açtın Şaka bir yana sektör çalışanı değilim ama kar marjları genelde %5-6 diye biliyorum ama senin araçta doğru bilgi vermiş olabilirler çünkü plazalar yılsonu hedefleri açısında bazen yıl sonları karı çok daha düşürüp araç satarlar, çünkü bu hedefin tutma v üstüne çıkma durumuna göre yılsonu bonusu veya sonraki alımlarda bir iki puan daha düşük fiyattan araç çekebilirler ayrıca bir yerdede karizma meselesi aslında..
    Volvo ve vw'ni satan bir bayide muhasebe departmanında çalışan arkadaşımla konuşurken sormuştum bende bu tür şeyler.Arkadaşım sıfır araç satışından çok kazanmadıklarını daha çok servis ve 2.el araç satışından gelir elde ettiklerini söylemişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    Dostum hayırlı uğurlu olsun güle güle bin, ama almışsın mazda 6 arabanın zevkini çıkarmak varken koşa koşa gelip buraya bu konuyumu açtın Şaka bir yana sektör çalışanı değilim ama kar marjları genelde %5-6 diye biliyorum ama senin araçta doğru bilgi vermiş olabilirler çünkü plazalar yılsonu hedefleri açısında bazen yıl sonları karı çok daha düşürüp araç satarlar, çünkü bu hedefin tutma v üstüne çıkma durumuna göre yılsonu bonusu veya sonraki alımlarda bir iki puan daha düşük fiyattan araç çekebilirler ayrıca bir yerdede karizma meselesi aslında..



    İyi dileğinize teşekkür ederim.Aracın tadını çıkarıyorum zaten hem de sonuna dek.Ama stepnesi olmayan bir araç almak istemediğim için orijinal çelik jantlı orijinal lastikli bir stepne için jant parası benden lastiği sizden anlaşması yapmıştım.Jant için 500 TL fazla ödeyip aracı teslim almıştım.Bugün lastik için hemde firma sahibi "arabadan para kazanmadık 250.-TL sizin cebinize para koyduk,lastik 500.-TL" deyince beynimden vurulmuşa döndüm.Benim 68000 e aldığım araç istanbul mazda bayiilerinde bir aydır 67000 TL liste fiyatlı.Şahsen %5-6 kazançla bu plaza kiraları ve onca personel maaşının çıkmayacağı kanısındayım.

    Bu arada konuyu açmak için de pek de koşturmadım.:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: a1can

    quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    Dostum hayırlı uğurlu olsun güle güle bin, ama almışsın mazda 6 arabanın zevkini çıkarmak varken koşa koşa gelip buraya bu konuyumu açtın Şaka bir yana sektör çalışanı değilim ama kar marjları genelde %5-6 diye biliyorum ama senin araçta doğru bilgi vermiş olabilirler çünkü plazalar yılsonu hedefleri açısında bazen yıl sonları karı çok daha düşürüp araç satarlar, çünkü bu hedefin tutma v üstüne çıkma durumuna göre yılsonu bonusu veya sonraki alımlarda bir iki puan daha düşük fiyattan araç çekebilirler ayrıca bir yerdede karizma meselesi aslında..



    İyi dileğinize teşekkür ederim.Aracın tadını çıkarıyorum zaten hem de sonuna dek.Ama stepnesi olmayan bir araç almak istemediğim için orijinal çelik jantlı orijinal lastikli bir stepne için jant parası benden lastiği sizden anlaşması yapmıştım.Jant için 500 TL fazla ödeyip aracı teslim almıştım.Bugün lastik için hemde firma sahibi "arabadan para kazanmadık 250.-TL sizin cebinize para koyduk,lastik 500.-TL" deyince beynimden vurulmuşa döndüm.Benim 68000 e aldığım araç istanbul mazda bayiilerinde bir aydır 67000 TL liste fiyatlı.Şahsen %5-6 kazançla bu plaza kiraları ve onca personel maaşının çıkmayacağı kanısındayım.

    Bu arada konuyu açmak için de pek de koşturmadım.:)

    Alıntıları Göster
    Arabanız hayırlı olsun. Sanırım yeni araba alınca ben de soluğu burada alırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ClavicuLa NoX -- 29 Aralık 2010; 21:53:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ClavicuLa NoX

    Arabanız hayırlı olsun. Sanırım yeni araba alınca ben de soluğu burada alırım.

    Alıntıları Göster
    Aynı konu başlığı birkaç ay evvel açılıp gerekli bilgilerle donatılmıştı.
    aracınız hayırlı uğurlu olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pershing105

    Aynı konu başlığı birkaç ay evvel açılıp gerekli bilgilerle donatılmıştı.
    aracınız hayırlı uğurlu olsun.



    Üzgünüm kaçırmışım..dileğinize teşekkür ederim
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a1can

    quote:

    Orijinalden alıntı: pershing105

    Aynı konu başlığı birkaç ay evvel açılıp gerekli bilgilerle donatılmıştı.
    aracınız hayırlı uğurlu olsun.



    Üzgünüm kaçırmışım..dileğinize teşekkür ederim

    Alıntıları Göster
    araç satmak karlı bir iş değildir
    para servisden ve yedek parçadan kazanılır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses
    araç satmak karlı bir iş değildir
    para servisden ve yedek parçadan kazanılır


    Kazanamama ihtimali bence yoktur hemde iyi kazanıyordur bir bayının icinde 5-10araba olsa ortalama 40 bin tl den 400bin eder bundan %5-10kazanmayi niye beklesinki parayı faize koysa risksiz daha fazla kazandırır bence%10-20arasi çok rahat kazaniyordur. Tabi benim yaptıgım hesaba göre ki hesabında geçerli olduğu kanısındayım servise gelince serviste bı sürü çalışan var servis danışmanı var satış danışmanı var bence servisten kazanılan para ancak kıraya ve çalışanların maaşına yeter
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker


    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses
    araç satmak karlı bir iş değildir
    para servisden ve yedek parçadan kazanılır


    Kazanamama ihtimali bence yoktur hemde iyi kazanıyordur bir bayının icinde 5-10araba olsa ortalama 40 bin tl den 400bin eder bundan %5-10kazanmayi niye beklesinki parayı faize koysa risksiz daha fazla kazandırır bence%10-20arasi çok rahat kazaniyordur. Tabi benim yaptıgım hesaba göre ki hesabında geçerli olduğu kanısındayım servise gelince serviste bı sürü çalışan var servis danışmanı var satış danışmanı var bence servisten kazanılan para ancak kıraya ve çalışanların maaşına yeter


    üreticinin bile satıştan değil geri dönüşten kazandığı ortamda
    bayilerin araç satışından hatırı sayılır para kazanması bana göre çok zor
    misal
    2008 eylülde 31000 TL ye aldığım araçtan , üretici fabrika yanlış hatırlamıyorsam 16-18000 TL kazanıyor
    aynı aracın çift değil tek , elektrikli buğu gidericili aynası 500 TL

    varın gerisini siz hesaplayın
    1 adet vida 2-3 TL ye fatura edilir en basiti
    maliyeti kaç kuruştur ?
    bunun gibi yüzlerce kalem var

    yedek parça , servis hizmetleri araç satışından çok çok daha karlıdır.
    üretici içinde , satıcı içinde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker


    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses
    araç satmak karlı bir iş değildir
    para servisden ve yedek parçadan kazanılır


    Kazanamama ihtimali bence yoktur hemde iyi kazanıyordur bir bayının icinde 5-10araba olsa ortalama 40 bin tl den 400bin eder bundan %5-10kazanmayi niye beklesinki parayı faize koysa risksiz daha fazla kazandırır bence%10-20arasi çok rahat kazaniyordur. Tabi benim yaptıgım hesaba göre ki hesabında geçerli olduğu kanısındayım servise gelince serviste bı sürü çalışan var servis danışmanı var satış danışmanı var bence servisten kazanılan para ancak kıraya ve çalışanların maaşına yeter


    üreticinin bile satıştan değil geri dönüşten kazandığı ortamda
    bayilerin araç satışından hatırı sayılır para kazanması bana göre çok zor
    misal
    2008 eylülde 31000 TL ye aldığım araçtan , üretici fabrika yanlış hatırlamıyorsam 16-18000 TL kazanıyor
    aynı aracın çift değil tek , elektrikli buğu gidericili aynası 500 TL

    varın gerisini siz hesaplayın
    1 adet vida 2-3 TL ye fatura edilir en basiti
    maliyeti kaç kuruştur ?
    bunun gibi yüzlerce kalem var

    yedek parça , servis hizmetleri araç satışından çok çok daha karlıdır.
    üretici içinde , satıcı içinde


    Alıntıları Göster
    En fazla % 6 kazanıyorlar. Fabrikalar da aynı şekilde. Bir fabrika için % 5 kar başarılı bir rakam. Tabi bu net kar. yani Ar-ge vs. hepsi dahil maliyete.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker


    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses
    araç satmak karlı bir iş değildir
    para servisden ve yedek parçadan kazanılır


    Kazanamama ihtimali bence yoktur hemde iyi kazanıyordur bir bayının icinde 5-10araba olsa ortalama 40 bin tl den 400bin eder bundan %5-10kazanmayi niye beklesinki parayı faize koysa risksiz daha fazla kazandırır bence%10-20arasi çok rahat kazaniyordur. Tabi benim yaptıgım hesaba göre ki hesabında geçerli olduğu kanısındayım servise gelince serviste bı sürü çalışan var servis danışmanı var satış danışmanı var bence servisten kazanılan para ancak kıraya ve çalışanların maaşına yeter


    üreticinin bile satıştan değil geri dönüşten kazandığı ortamda
    bayilerin araç satışından hatırı sayılır para kazanması bana göre çok zor
    misal
    2008 eylülde 31000 TL ye aldığım araçtan , üretici fabrika yanlış hatırlamıyorsam 16-18000 TL kazanıyor
    aynı aracın çift değil tek , elektrikli buğu gidericili aynası 500 TL

    varın gerisini siz hesaplayın
    1 adet vida 2-3 TL ye fatura edilir en basiti
    maliyeti kaç kuruştur ?
    bunun gibi yüzlerce kalem var

    yedek parça , servis hizmetleri araç satışından çok çok daha karlıdır.
    üretici içinde , satıcı içinde


    Vw bayisinden ornek veriyim 15-20 arası usta çırak falan filan tamir bölümünde 4 tane servis danışmanı var satışta 7 kisi var sigirtayla uğrasan tele bakan vs üst katında iki tane pc basında bayan var bitanedecayci var 33 kisi yapar bunların her biri asgari ücret alaşağı ki ustalar fazla alıyor. 20.790 eder bu parayı nasıl ödüyorlar :) cidden büyük paralar hesaplamamistim daha önce bu is sadece servisle olmaz satışın iyi getirmesi gerek tabi ikinci elde kazandiriyordjur dod falan varya benim eski alete 14 verdile ben 16500e sattım duşun yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker


    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses
    araç satmak karlı bir iş değildir
    para servisden ve yedek parçadan kazanılır


    Kazanamama ihtimali bence yoktur hemde iyi kazanıyordur bir bayının icinde 5-10araba olsa ortalama 40 bin tl den 400bin eder bundan %5-10kazanmayi niye beklesinki parayı faize koysa risksiz daha fazla kazandırır bence%10-20arasi çok rahat kazaniyordur. Tabi benim yaptıgım hesaba göre ki hesabında geçerli olduğu kanısındayım servise gelince serviste bı sürü çalışan var servis danışmanı var satış danışmanı var bence servisten kazanılan para ancak kıraya ve çalışanların maaşına yeter


    üreticinin bile satıştan değil geri dönüşten kazandığı ortamda
    bayilerin araç satışından hatırı sayılır para kazanması bana göre çok zor
    misal
    2008 eylülde 31000 TL ye aldığım araçtan , üretici fabrika yanlış hatırlamıyorsam 16-18000 TL kazanıyor
    aynı aracın çift değil tek , elektrikli buğu gidericili aynası 500 TL

    varın gerisini siz hesaplayın
    1 adet vida 2-3 TL ye fatura edilir en basiti
    maliyeti kaç kuruştur ?
    bunun gibi yüzlerce kalem var

    yedek parça , servis hizmetleri araç satışından çok çok daha karlıdır.
    üretici içinde , satıcı içinde


    Vw bayisinden ornek veriyim 15-20 arası usta çırak falan filan tamir bölümünde 4 tane servis danışmanı var satışta 7 kisi var sigirtayla uğrasan tele bakan vs üst katında iki tane pc basında bayan var bitanedecayci var 33 kisi yapar bunların her biri asgari ücret alaşağı ki ustalar fazla alıyor. 20.790 eder bu parayı nasıl ödüyorlar :) cidden büyük paralar hesaplamamistim daha önce bu is sadece servisle olmaz satışın iyi getirmesi gerek tabi ikinci elde kazandiriyordjur dod falan varya benim eski alete 14 verdile ben 16500e sattım duşun yani

    Alıntıları Göster
    Para OTOMOBİL SATIŞLARINDAN kazanılmıyor. 60.000 TL'lik bir araçtan kalsa kalsa en çok 500-1.500 TL kalır, tüm indirimlerden sonra. Esas para tabi ki ve daima SERVİSTEN kazanılır. Bunu herkes bilir, simit fırında 25 kuruş, tezg^hta 75 kuruş, domates tarlada 0,10 TL, MIGROS'ta 3,00 TL, et kemik üzerinde 4,00 TL, kasapta 40,00 TL, balık-karides-hoso Vietnam'da kilosu $1 ama Balıkçı Serhat'ta kilosu $40.

    Biz de sabah 8'de işbaşı yapıp akşam 5'te eve gidiyoruz, para kazandığımızı düşünüyoruz... (ALLAH 1000 BEREKET VERSİN).

    Bir otomobil imal edilir ve dünyaya salınır, aynen doğan bir insan yavrusunun yerküreye inmesi ve müteveffalık mertebesine erişene kadar da burada gezmesi gibi. Otomobil de, insan da aynı şeyi yapacak: TÜKETECEK. Otomobil yapılır, insan da yapılır. Birisi kullanır, diğeri kullanılır.

    İnsan
    Gıda, bez, elbise, kıyafet, yatak, yiyecek, ilaç, doktor, taşıma, okul, öğretmen, tatil, kitap, oyuncak, bilgisayar, telefon, televizyon, kağıt, kalem, şampuân, diş fırçası, diş macunu, ayakkabı, çorap, don, slip, atlet, gömlek, kol saati, küpe, sonu gelmeyecek kadar uzun bir liste...

    Otomobil
    Yakıt, bakım, yedek parça, lastik, akü, balata, temizlik, otopark, oto yıkama, ceza, vergi, ÖTV-MTV-KDV-AQV-S2MV, plaka, sigorta, kasko, OGS-KGS-TEM-KÖPRÜ, aksesuar, modifiye, tuning, boya-parlatma, baskı-balata-bilya, rot-balans/far-ayar, jant, yağ, camsuyu, liste çok uzun...

    Çocuğu doğurmak veya otomobil almak değildir ASIL olan... SÜREÇ içerisinde karşılaşılan kalemlere harcanacak paranın peşindeler. Her gün 40 otomobilin işlemini yapsalar ve her araç ortalama (!) 600 TL bıraksa 24.000 TL eder, 30 günden 720.000 TL para, yılda 8.640.000 TL. Yarabbim çok şükür!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Para OTOMOBİL SATIŞLARINDAN kazanılmıyor. 60.000 TL'lik bir araçtan kalsa kalsa en çok 500-1.500 TL kalır, tüm indirimlerden sonra. Esas para tabi ki ve daima SERVİSTEN kazanılır. Bunu herkes bilir, simit fırında 25 kuruş, tezg^hta 75 kuruş, domates tarlada 0,10 TL, MIGROS'ta 3,00 TL, et kemik üzerinde 4,00 TL, kasapta 40,00 TL, balık-karides-hoso Vietnam'da kilosu $1 ama Balıkçı Serhat'ta kilosu $40.

    Biz de sabah 8'de işbaşı yapıp akşam 5'te eve gidiyoruz, para kazandığımızı düşünüyoruz... (ALLAH 1000 BEREKET VERSİN).

    Bir otomobil imal edilir ve dünyaya salınır, aynen doğan bir insan yavrusunun yerküreye inmesi ve müteveffalık mertebesine erişene kadar da burada gezmesi gibi. Otomobil de, insan da aynı şeyi yapacak: TÜKETECEK. Otomobil yapılır, insan da yapılır. Birisi kullanır, diğeri kullanılır.

    İnsan
    Gıda, bez, elbise, kıyafet, yatak, yiyecek, ilaç, doktor, taşıma, okul, öğretmen, tatil, kitap, oyuncak, bilgisayar, telefon, televizyon, kağıt, kalem, şampuân, diş fırçası, diş macunu, ayakkabı, çorap, don, slip, atlet, gömlek, kol saati, küpe, sonu gelmeyecek kadar uzun bir liste...

    Otomobil
    Yakıt, bakım, yedek parça, lastik, akü, balata, temizlik, otopark, oto yıkama, ceza, vergi, ÖTV-MTV-KDV-AQV-S2MV, plaka, sigorta, kasko, OGS-KGS-TEM-KÖPRÜ, aksesuar, modifiye, tuning, boya-parlatma, baskı-balata-bilya, rot-balans/far-ayar, jant, yağ, camsuyu, liste çok uzun...

    Çocuğu doğurmak veya otomobil almak değildir ASIL olan... SÜREÇ içerisinde karşılaşılan kalemlere harcanacak paranın peşindeler. Her gün 40 otomobilin işlemini yapsalar ve her araç ortalama (!) 600 TL bıraksa 24.000 TL eder, 30 günden 720.000 TL para, yılda 8.640.000 TL. Yarabbim çok şükür!

    hocam naptın sen ya 60000 lıra verıp bayıye cekeceksın artık 1 ay 5 ay beklıycek ve bundan 500-1500 kazanacaksın yanı tıcaretle ugrasan adam bunu yapmaz kımse 60000 lıra paraya 500-1500 ıcın 3-5 ay baglayıp bekletmez yapmayın gozunuzu sevıyım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Para OTOMOBİL SATIŞLARINDAN kazanılmıyor. 60.000 TL'lik bir araçtan kalsa kalsa en çok 500-1.500 TL kalır, tüm indirimlerden sonra. Esas para tabi ki ve daima SERVİSTEN kazanılır. Bunu herkes bilir, simit fırında 25 kuruş, tezg^hta 75 kuruş, domates tarlada 0,10 TL, MIGROS'ta 3,00 TL, et kemik üzerinde 4,00 TL, kasapta 40,00 TL, balık-karides-hoso Vietnam'da kilosu $1 ama Balıkçı Serhat'ta kilosu $40.

    Biz de sabah 8'de işbaşı yapıp akşam 5'te eve gidiyoruz, para kazandığımızı düşünüyoruz... (ALLAH 1000 BEREKET VERSİN).

    Bir otomobil imal edilir ve dünyaya salınır, aynen doğan bir insan yavrusunun yerküreye inmesi ve müteveffalık mertebesine erişene kadar da burada gezmesi gibi. Otomobil de, insan da aynı şeyi yapacak: TÜKETECEK. Otomobil yapılır, insan da yapılır. Birisi kullanır, diğeri kullanılır.

    İnsan
    Gıda, bez, elbise, kıyafet, yatak, yiyecek, ilaç, doktor, taşıma, okul, öğretmen, tatil, kitap, oyuncak, bilgisayar, telefon, televizyon, kağıt, kalem, şampuân, diş fırçası, diş macunu, ayakkabı, çorap, don, slip, atlet, gömlek, kol saati, küpe, sonu gelmeyecek kadar uzun bir liste...

    Otomobil
    Yakıt, bakım, yedek parça, lastik, akü, balata, temizlik, otopark, oto yıkama, ceza, vergi, ÖTV-MTV-KDV-AQV-S2MV, plaka, sigorta, kasko, OGS-KGS-TEM-KÖPRÜ, aksesuar, modifiye, tuning, boya-parlatma, baskı-balata-bilya, rot-balans/far-ayar, jant, yağ, camsuyu, liste çok uzun...

    Çocuğu doğurmak veya otomobil almak değildir ASIL olan... SÜREÇ içerisinde karşılaşılan kalemlere harcanacak paranın peşindeler. Her gün 40 otomobilin işlemini yapsalar ve her araç ortalama (!) 600 TL bıraksa 24.000 TL eder, 30 günden 720.000 TL para, yılda 8.640.000 TL. Yarabbim çok şükür!

    hocam naptın sen ya 60000 lıra verıp bayıye cekeceksın artık 1 ay 5 ay beklıycek ve bundan 500-1500 kazanacaksın yanı tıcaretle ugrasan adam bunu yapmaz kımse 60000 lıra paraya 500-1500 ıcın 3-5 ay baglayıp bekletmez yapmayın gozunuzu sevıyım

    Alıntıları Göster
    Bayiler araçları satış fiyatı ile alıp plazaya koymuyor. Aracın ötv- kdv sini siz ödüyorsunuz. Böyle olunca çokta düşük değil karları. Rakamları şimdi hesaplamaya uğraşamayacağım. 2.0 motor bir aracın 20-30 arası bir fiyata girdiğini düşünüyorum bayiye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Para OTOMOBİL SATIŞLARINDAN kazanılmıyor. 60.000 TL'lik bir araçtan kalsa kalsa en çok 500-1.500 TL kalır, tüm indirimlerden sonra. Esas para tabi ki ve daima SERVİSTEN kazanılır. Bunu herkes bilir, simit fırında 25 kuruş, tezg^hta 75 kuruş, domates tarlada 0,10 TL, MIGROS'ta 3,00 TL, et kemik üzerinde 4,00 TL, kasapta 40,00 TL, balık-karides-hoso Vietnam'da kilosu $1 ama Balıkçı Serhat'ta kilosu $40.

    Biz de sabah 8'de işbaşı yapıp akşam 5'te eve gidiyoruz, para kazandığımızı düşünüyoruz... (ALLAH 1000 BEREKET VERSİN).

    Bir otomobil imal edilir ve dünyaya salınır, aynen doğan bir insan yavrusunun yerküreye inmesi ve müteveffalık mertebesine erişene kadar da burada gezmesi gibi. Otomobil de, insan da aynı şeyi yapacak: TÜKETECEK. Otomobil yapılır, insan da yapılır. Birisi kullanır, diğeri kullanılır.

    İnsan
    Gıda, bez, elbise, kıyafet, yatak, yiyecek, ilaç, doktor, taşıma, okul, öğretmen, tatil, kitap, oyuncak, bilgisayar, telefon, televizyon, kağıt, kalem, şampuân, diş fırçası, diş macunu, ayakkabı, çorap, don, slip, atlet, gömlek, kol saati, küpe, sonu gelmeyecek kadar uzun bir liste...

    Otomobil
    Yakıt, bakım, yedek parça, lastik, akü, balata, temizlik, otopark, oto yıkama, ceza, vergi, ÖTV-MTV-KDV-AQV-S2MV, plaka, sigorta, kasko, OGS-KGS-TEM-KÖPRÜ, aksesuar, modifiye, tuning, boya-parlatma, baskı-balata-bilya, rot-balans/far-ayar, jant, yağ, camsuyu, liste çok uzun...

    Çocuğu doğurmak veya otomobil almak değildir ASIL olan... SÜREÇ içerisinde karşılaşılan kalemlere harcanacak paranın peşindeler. Her gün 40 otomobilin işlemini yapsalar ve her araç ortalama (!) 600 TL bıraksa 24.000 TL eder, 30 günden 720.000 TL para, yılda 8.640.000 TL. Yarabbim çok şükür!

    hocam naptın sen ya 60000 lıra verıp bayıye cekeceksın artık 1 ay 5 ay beklıycek ve bundan 500-1500 kazanacaksın yanı tıcaretle ugrasan adam bunu yapmaz kımse 60000 lıra paraya 500-1500 ıcın 3-5 ay baglayıp bekletmez yapmayın gozunuzu sevıyım

    Alıntıları Göster
    Kimse 60.000 TL para bağlayıp aracın gelmesini 1-2 ay beklemiyor.

    60.000 TL'nin nereden baksanız 40.000 TL'sine yakını vergi ve diğer masraflar. ÖTV ve KDV araç gemiden indiğinde limanda ödenmiyor, araç bayiye geldiğinde de ödenmiyor. Zaten bayiler araç bedelnin tümünü de istemiyor, araç teslimatında para ödeniyor, onlar da parayla vergileri ödüyor, makbuzları dosyaya iliştirip trafik tescile gönderiyorlar.

    Yani vergiler SATIŞ VE TESCİL anında ödeniyor. O zamana kadar araç daha lekesiz ve vergisiz oluyor.

    Soru: Şu anda hangisinden daha fazla AKIYOR?

    - KERKÜK-CEYHAN PETROL BORU HATTINDAN PETROL mü?
    - HAZİNE MÜSTEŞARLIĞININ KASASINA ÖTV VE KDV mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Kimse 60.000 TL para bağlayıp aracın gelmesini 1-2 ay beklemiyor.

    60.000 TL'nin nereden baksanız 40.000 TL'sine yakını vergi ve diğer masraflar. ÖTV ve KDV araç gemiden indiğinde limanda ödenmiyor, araç bayiye geldiğinde de ödenmiyor. Zaten bayiler araç bedelnin tümünü de istemiyor, araç teslimatında para ödeniyor, onlar da parayla vergileri ödüyor, makbuzları dosyaya iliştirip trafik tescile gönderiyorlar.

    Yani vergiler SATIŞ VE TESCİL anında ödeniyor. O zamana kadar araç daha lekesiz ve vergisiz oluyor.

    Soru: Şu anda hangisinden daha fazla AKIYOR?

    - KERKÜK-CEYHAN PETROL BORU HATTINDAN PETROL mü?
    - HAZİNE MÜSTEŞARLIĞININ KASASINA ÖTV VE KDV mi?

    ben aracın gelmesını beklıyor demedımkı aracı satmak ıcın bekletıyor bayıde. ben gecen gun gıttım vw ye hıc yoksa tıcarı bınek toplam 15-20 tane arac vardı sen olsan 60000 tl den 500-1500 lıra kar edicem dıye aracı alıp dukkanın onune kormusun .60000 ı bagla koy aracı dukkana beklekı bırı gelıp alsında 500-1500 lıra kar edeyım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Kimse 60.000 TL para bağlayıp aracın gelmesini 1-2 ay beklemiyor.

    60.000 TL'nin nereden baksanız 40.000 TL'sine yakını vergi ve diğer masraflar. ÖTV ve KDV araç gemiden indiğinde limanda ödenmiyor, araç bayiye geldiğinde de ödenmiyor. Zaten bayiler araç bedelnin tümünü de istemiyor, araç teslimatında para ödeniyor, onlar da parayla vergileri ödüyor, makbuzları dosyaya iliştirip trafik tescile gönderiyorlar.

    Yani vergiler SATIŞ VE TESCİL anında ödeniyor. O zamana kadar araç daha lekesiz ve vergisiz oluyor.

    Soru: Şu anda hangisinden daha fazla AKIYOR?

    - KERKÜK-CEYHAN PETROL BORU HATTINDAN PETROL mü?
    - HAZİNE MÜSTEŞARLIĞININ KASASINA ÖTV VE KDV mi?

    ben aracın gelmesını beklıyor demedımkı aracı satmak ıcın bekletıyor bayıde. ben gecen gun gıttım vw ye hıc yoksa tıcarı bınek toplam 15-20 tane arac vardı sen olsan 60000 tl den 500-1500 lıra kar edicem dıye aracı alıp dukkanın onune kormusun .60000 ı bagla koy aracı dukkana beklekı bırı gelıp alsında 500-1500 lıra kar edeyım

    Alıntıları Göster
    Araç satılmak için bayide beklerken bile bayi onun için distribütöre hiçbir bedel ödememiştir. Ne araç bedeli, ne de başka birşey. Devlete vergileri de ödememiştir.

    Hatırlatırım, araç satışından VW bayileri normalde % 3 kâr marjı ile çalışır.

    - % 1 indirim ciddi alıcı olan herkese yapılır
    - % 2 indirim eş-dost-akrabalara yapılır
    - % 3 indirim yapılmaz

    Yıl sonu, model yılı, takas indirimi, önceki kasa, stok eritme gibi indirimlerle bu oran liste fiyatından da düşük bedellerle araç alabilmenizi sağlar.

    Showroomda 15-20 adet binek araç tanesi ortalama 50.000 TL'den 750.000-1.000.000 TL eder ama bayi bunun karşılığında distribütöre sadece kuvvetli bir banka teminat mektubu vermiştir, para vermemiştir. Araç satılır, fatura kesilir, araç bedeli tahsil edilir, yapılan tahsilattan vergiler ödenir, araç net fiyatı distribütöre havale edilir, dosya kapanır.

    Standart operasyon prosedürü budur, bundan farklı olarak araçlar faturalı olarak galericilere satılır, dışarıdan paralel ithalattan gelir, düşük fatura ile satılır, günlük plaka takılıp satılır, takasa girer, herşey olabilir ama normali en iyisidir ve normali de yukarıda yazdığım şekildeki gibidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Araç satılmak için bayide beklerken bile bayi onun için distribütöre hiçbir bedel ödememiştir. Ne araç bedeli, ne de başka birşey. Devlete vergileri de ödememiştir.

    Hatırlatırım, araç satışından VW bayileri normalde % 3 kâr marjı ile çalışır.

    - % 1 indirim ciddi alıcı olan herkese yapılır
    - % 2 indirim eş-dost-akrabalara yapılır
    - % 3 indirim yapılmaz

    Yıl sonu, model yılı, takas indirimi, önceki kasa, stok eritme gibi indirimlerle bu oran liste fiyatından da düşük bedellerle araç alabilmenizi sağlar.

    Showroomda 15-20 adet binek araç tanesi ortalama 50.000 TL'den 750.000-1.000.000 TL eder ama bayi bunun karşılığında distribütöre sadece kuvvetli bir banka teminat mektubu vermiştir, para vermemiştir. Araç satılır, fatura kesilir, araç bedeli tahsil edilir, yapılan tahsilattan vergiler ödenir, araç net fiyatı distribütöre havale edilir, dosya kapanır.

    Standart operasyon prosedürü budur, bundan farklı olarak araçlar faturalı olarak galericilere satılır, dışarıdan paralel ithalattan gelir, düşük fatura ile satılır, günlük plaka takılıp satılır, takasa girer, herşey olabilir ama normali en iyisidir ve normali de yukarıda yazdığım şekildeki gibidir.

    Alıntıları Göster
    Birbirimizi anlayamadıgımız bı nokta var ama cozemedım dedıgınız gıbı araca para odemesede 1 tırılyonluk arac ıcın nasıl bır temınat odemesı gerettıgın az cok kestırebılıyor ve tekrar dediğim gibi bu kadar para baglanmaz ayrıca ben vw den kımseyı tanımıyorum akrabamda yok arabayı almak ıcın bayıye bıle gıtmedım telefonla aldım arabayı aldıgım arac bayının elındede yoktu sıparısle geldı ve %3.5 indirim aldım? ayrıca yıl sonuda deildi hanı tamamlaması gereken kota falan olma ıhtımalıne karsı

    sızın hesabınıza gore vw benden %0.5 zarar ettı bıde benım gıbı tıtız ve sorun cıkaran bı musterıyı basında bela ett:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hard_hacker -- 30 Aralık 2010; 11:22:32 >




  • Değerli arkadaşım,

    "Para Bağlama" diye bir olay yok bu sektörde. Serviste kullanılan Sarf ve Yedek Parçalar bile parası çok daha sonradan ödenecek şekilde gönderiliyor. Bu adamlar Adana'da tarladan 20 ton karpuzu kilosu 1 TL'den alıp İstanbul'da kilosu 4 TL'ye satıp 1 TL hammadde, 1 TL taşıma ve masraf, 2 TL kâr şeklinde bakkal hesabı misali para bağlamıyor. Bayinin bir yerde tarlası, arsası, kredisi, alacağı veya bankada nakit parası vardır, banka müdürü de tanıdıksa 1-2 milyon TL'lik Teminat Mektubu alır, onu da bayi gider distribütöre verir, onunla en az 500-1000 satfalık bir smzleşme imzalar, distribütör gider bayiye CARİ HESAP açar, buradan da para akışı izlenir. Para gelmeden araç da gelir, sarf malzemeleri ve yedek parçalar da. Araç satılınca müşterinin ödediği para hesaba girer, gerisi muhasebenin işidir, vergiyi öder, araç net satış bedelini distribütörün cari hesabına ay sonunda havale eder, servisten kazanılan paradan kalan kâr ile de personel maaşları, sabit giderler, kurumsal vergiler vb. ödenir. Yıl sonunda da bilanço tasdiklenir, vergi levhası duvara asılır ve olay yeniden başlar.

    Selamlar,

    Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    Birbirimizi anlayamadıgımız bı nokta var ama cozemedım dedıgınız gıbı araca para odemesede 1 tırılyonluk arac ıcın nasıl bır temınat odemesı gerettıgın az cok kestırebılıyor ve tekrar dediğim gibi bu kadar para baglanmaz ayrıca ben vw den kımseyı tanımıyorum akrabamda yok arabayı almak ıcın bayıye bıle gıtmedım telefonla aldım arabayı aldıgım arac bayının elındede yoktu sıparısle geldı ve %3.5 indirim aldım? ayrıca yıl sonuda deildi hanı tamamlaması gereken kota falan olma ıhtımalıne karsı

    sızın hesabınıza gore vw benden %0.5 zarar ettı bıde benım gıbı tıtız ve sorun cıkaran bı musterıyı basında bela ett:)




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.