"Para Bağlama" diye bir olay yok bu sektörde. Serviste kullanılan Sarf ve Yedek Parçalar bile parası çok daha sonradan ödenecek şekilde gönderiliyor. Bu adamlar Adana'da tarladan 20 ton karpuzu kilosu 1 TL'den alıp İstanbul'da kilosu 4 TL'ye satıp 1 TL hammadde, 1 TL taşıma ve masraf, 2 TL kâr şeklinde bakkal hesabı misali para bağlamıyor. Bayinin bir yerde tarlası, arsası, kredisi, alacağı veya bankada nakit parası vardır, banka müdürü de tanıdıksa 1-2 milyon TL'lik Teminat Mektubu alır, onu da bayi gider distribütöre verir, onunla en az 500-1000 satfalık bir smzleşme imzalar, distribütör gider bayiye CARİ HESAP açar, buradan da para akışı izlenir. Para gelmeden araç da gelir, sarf malzemeleri ve yedek parçalar da. Araç satılınca müşterinin ödediği para hesaba girer, gerisi muhasebenin işidir, vergiyi öder, araç net satış bedelini distribütörün cari hesabına ay sonunda havale eder, servisten kazanılan paradan kalan kâr ile de personel maaşları, sabit giderler, kurumsal vergiler vb. ödenir. Yıl sonunda da bilanço tasdiklenir, vergi levhası duvara asılır ve olay yeniden başlar.
Selamlar,
Taner Göde
quote:
Orijinalden alıntı: hard_hacker
Birbirimizi anlayamadıgımız bı nokta var ama cozemedım dedıgınız gıbı araca para odemesede 1 tırılyonluk arac ıcın nasıl bır temınat odemesı gerettıgın az cok kestırebılıyor ve tekrar dediğim gibi bu kadar para baglanmaz ayrıca ben vw den kımseyı tanımıyorum akrabamda yok arabayı almak ıcın bayıye bıle gıtmedım telefonla aldım arabayı aldıgım arac bayının elındede yoktu sıparısle geldı ve %3.5 indirim aldım? ayrıca yıl sonuda deildi hanı tamamlaması gereken kota falan olma ıhtımalıne karsı
sızın hesabınıza gore vw benden %0.5 zarar ettı bıde benım gıbı tıtız ve sorun cıkaran bı musterıyı basında bela ett:)
tamam burada solemek ıstedıgını anladımda. ustte ortalama bı hesap yaptım her calısana asgarı ucretten maas odese aylık 21000 tl ye yakın bır para oduyor ki ustalar 2000e yakın alıyordur. bunun dısında kendısıde para kazanıyor pekı bu para surkulasyonu nasıl oluyor sadece servısle olacagını dusunuyormusun =?
Serviste çok kazanıldığı doğrudur. Zira Vw grubu neredeyse parçadan ziyade işçilik parasını daha çok alır. 200 liralık işlem yapıldığında buna ilaveten 180 lira gibi işçilik parası alınır. Bütün bunları kendiniz benzinliğin bir köşesinde yaptırmaya kalksanız 120 lira ya tutar ya tutmaz.
Eskiden otobüs, treyler, kamyon galericileri direkt bayiden istediğini alıp iyi bir kar elde edebiliyorlardı benim bildiğim. Şimdi ise durum değişti. Baş bayiler çıktı. Metro Turizm, Nilüfer Turizm filan Mercedes'in bayiliğini yapmaya başladı. Sonrasında otobüs, treyler, kamyon galerileri bitti.
Lüks galericilerde getirilmesi zaman alan araçları önceden sipariş ederek ve bayi fiyatından farklı olarak üzerine 3000-4000 euro koyarak satabiliyor. Mademki üzerine bu kadar koyuyorlar galericilere daha ucuz fiyattan vermiyorlar demekki bayiler.
Ben yinede bayilerin iyi para kazandığını düşünüyorum 0 araçran.
Bayi aracı size aldığı fiyata sıfır karla verse bile yinede para kazanır, çünkü sattıkları araç başına belli bir tutar alıyorlar ithalatçı firmadan, yani bir şekilde kaznıyorlar ve kazanmalarıda lazım, bir sürü sermaye yatırıyorlar, istihdam sağlıyorlar, vergi ödüyorlar bırakında adamlar kazansın :)
Mesela benim arkadaşın çalıştığı vw plazanın yılsonu hedefine 15 araç kalmış dün beni aradı abi geliş fiyatına veriyoruz araçları eş dost tanıdık varsa kaçırmasın dedi, hayırdır geliş fiyatına araçmı verilir dedim, abi hedefi tutturursak doğuştan 10 tane bonus araç kazanacağız dedi :) adamlar alış fiyatına verip hedef tutturuyorlar ve ithalatçıdan bedava araç kazanıyorlar hemde öyle 3-5 tane değil. Bonus araçları satıp diğer araçlardan kazanamadığı parayı fazlasıyla çıkarıyordur adamlar.
ÖTV'de durum nedir bilmiyorum açıkçası ama KDV'den farklı olduğunu zannetmiyorum, bir ürünü gümrükten ülke içine geçirmek için KDV'sini ödemek zorundasınız. Eğer ürünü serbest gümrük bölgesinde bekletmiyorsanız KDV'sini ödemeden kesinlikle ve kesinlikle gümrükten geçiremezsiniz. Ödediğiniz KDV'yi de daha sonra müşteriye yansıtırsınız ve aradaki kar marjından dolayı artan KDV tutarını(yani karınızın KDV'sini) tekrar devlete ödersiniz. Araçlar için özel bir durum da olduğunu zannetmiyorum.
0 araç satanların tek avantajı bu satışların konsinye olması ihtimalidir, onun dışında vergileri ödemeden araçları gümrükten ülkeye sokamazsınız.
Ayrıca liste fiyatının yaklaşık %20-30 altına filo satışları var bayilerin, pazarlıkla bile çoğu zaman %5-7 indirim alıyorum, kar marjının %3 olmaması lazım.
Evet, düşünüyorum...
quote:
Orijinalden alıntı: hard_hacker
tamam burada solemek ıstedıgını anladımda. ustte ortalama bı hesap yaptım her calısana asgarı ucretten maas odese aylık 21000 tl ye yakın bır para oduyor ki ustalar 2000e yakın alıyordur. bunun dısında kendısıde para kazanıyor pekı bu para surkulasyonu nasıl oluyor sadece servısle olacagını dusunuyormusun =?
Distribütörler yetkili bayilerine hangi banka ile çalışacağını bile dikte edecek kadar ileri gidebilecek sözleşmeler yaparlar. Showroom'un şekli ve şêmâli, reklam panoları, bayrak ve flamalar, vb. hepsi noktası ve virgülüne kadar belirtilmiştir. Maaş, prim, yemek ve işçi servisi gibi hususlar ise bayinin kendisine kalmıştır.
Adana VW Bayi AYKAN'ın deposu mesela bir tarladan ibaret, İstanbul'da da ahır ve atık deposunu andıran yerlerde sıfır araçların park edildiği VW depolarının olduğunu gördük.
2006 yılında çalıştığım şirket
3 adet 2.0 TDI Highline Passat bir adet caravelle alırken
müdür ile görüşmemizde vereceği araçlardan bir lira dahi para kazanmadan maliyetine verdiğine defalarca yemin etmişti ve bizde merak edip sorduk para kazanmayacaksın neden satıyorsun ?
Bizlerin yıl içinde doldurması gereken bir kota var bunu doldurunca bir sonraki sene alacağımız araçlarda ve gelen yedek parçalarda daha fazla iskonto yapılıyor, eğer kotayı aşarsak dahada fazla iskonto oluyor.
Biz bu yıl kotamızı bir araba ile çoktan geçtik size bunları verirsek 5 tane daha satmış olacağız ve yıl sonuna kadar para kazanmasak bile ne satarsak kar demişti.
Doğuş Otomotiv'in Bayilerine uyguladığı
KOTA SİSTEMİ HAVUZ SİSTEMİ TURKUAZ SİPARİŞ
gibi akıl, sır, kâr ve mantık erdirilemeyen ama nedense de tıkır tıkır işleyen düzende
1) MÜŞTERİYE STOK VE SHOWROOM'DAKİ "HAZIR ARAÇLARI" SATIN 2) MÜŞTERİLERDEN ÖZEL SİPARİŞ ALMAMAYA GAYRET GÖSTERİN 3) MÜŞTERİNİN İSTEDİĞİNİ DEĞİL, SİZİN İSTEDİĞİNİZİ SATIN 4) KİM OLURSA OLSUN, HERKESE % 1 İSKONTOYU KAFADAN VERİN 5) MİNİ ETEK, İNCE TOPUK, RUJLU DUDAKLAR VE PARFÜM SATAR 6) ARAÇ ÖZELLİKLERİNİ YÜZEYSEL ANLATIN, DERİNE GİRMEYİN 7) ÖNCE BENZİNLİ SATMAYA ÇALIŞIN, YOKSA DİZEL ARAÇ VERİN 8) AİLELERELE DAİMA BEYLER, ERKEKLERE DE BAYANLAR İLGİLENSİN 9) ÇAY DAĞITIN... BOL BOL ÇAY DAĞITIN, KLASİK MÜZİK ÇALIN 0) VOLKSWAGEN ALDIKLARINI UNUTMAYIN, VİLLA GİBİ ARAÇ DİYİN
gibi talimatlar ve gerçekten de İSTEDİĞİ ARACA ancak alıcıların belki sadece % 1'inin kavuştuğunu ve herkesin hazır veya stok ya da gemide ne varsa onu aldığını unutmayın.
Bugün teslim aldığım araçtan biliyorum. ÖTV yi araç satışı yapılıp, emniyetten ruhsat çıkartma işlemi öncesi bayi peşin - keş devlete yatırıp makbuzunu emniyete gönderilecek evrakların arasına koymak zorunda. KDV yi ne zaman ödediklerini sormadım bilmiyorum.
Bayilerin kotadan, servisten ve bazı müşterilerden kestikleri eksik faturadan asıl kazançlarını elde ettiklerini düşünüyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: WpTürkiye
Bayi aracı size aldığı fiyata sıfır karla verse bile yinede para kazanır, çünkü sattıkları araç başına belli bir tutar alıyorlar ithalatçı firmadan, yani bir şekilde kaznıyorlar ve kazanmalarıda lazım, bir sürü sermaye yatırıyorlar, istihdam sağlıyorlar, vergi ödüyorlar bırakında adamlar kazansın :)
Mesela benim arkadaşın çalıştığı vw plazanın yılsonu hedefine 15 araç kalmış dün beni aradı abi geliş fiyatına veriyoruz araçları eş dost tanıdık varsa kaçırmasın dedi, hayırdır geliş fiyatına araçmı verilir dedim, abi hedefi tutturursak doğuştan 10 tane bonus araç kazanacağız dedi :) adamlar alış fiyatına verip hedef tutturuyorlar ve ithalatçıdan bedava araç kazanıyorlar hemde öyle 3-5 tane değil. Bonus araçları satıp diğer araçlardan kazanamadığı parayı fazlasıyla çıkarıyordur adamlar.
bu ilginç işte...
Bayiler 0 araçtan iyi karlar yapıyorlar öyle 1000 2000 tl değil. Geçen gün cok iyi araç satan bir skoda bayisinden superb için 45500 teklif aldım. İstanbulda başka bir bayiyi aradım 43000e veririz dediler. Bayiler ne karlar yapıyor siz düşünün.
Ford Gebze bayii transit 5+1 önden çekişliyi 36.500 e bırakırım dedi. Liste kampanyasız fiyatı 44.270
quote:
Orijinalden alıntı: Taner Göde
Doğuş Otomotiv'in Bayilerine uyguladığı
KOTA SİSTEMİ HAVUZ SİSTEMİ TURKUAZ SİPARİŞ
gibi akıl, sır, kâr ve mantık erdirilemeyen ama nedense de tıkır tıkır işleyen düzende
1) MÜŞTERİYE STOK VE SHOWROOM'DAKİ "HAZIR ARAÇLARI" SATIN 2) MÜŞTERİLERDEN ÖZEL SİPARİŞ ALMAMAYA GAYRET GÖSTERİN 3) MÜŞTERİNİN İSTEDİĞİNİ DEĞİL, SİZİN İSTEDİĞİNİZİ SATIN 4) KİM OLURSA OLSUN, HERKESE % 1 İSKONTOYU KAFADAN VERİN 5) MİNİ ETEK, İNCE TOPUK, RUJLU DUDAKLAR VE PARFÜM SATAR 6) ARAÇ ÖZELLİKLERİNİ YÜZEYSEL ANLATIN, DERİNE GİRMEYİN 7) ÖNCE BENZİNLİ SATMAYA ÇALIŞIN, YOKSA DİZEL ARAÇ VERİN 8) AİLELERELE DAİMA BEYLER, ERKEKLERE DE BAYANLAR İLGİLENSİN 9) ÇAY DAĞITIN... BOL BOL ÇAY DAĞITIN, KLASİK MÜZİK ÇALIN 0) VOLKSWAGEN ALDIKLARINI UNUTMAYIN, VİLLA GİBİ ARAÇ DİYİN
gibi talimatlar ve gerçekten de İSTEDİĞİ ARACA ancak alıcıların belki sadece % 1'inin kavuştuğunu ve herkesin hazır veya stok ya da gemide ne varsa onu aldığını unutmayın.
çok doğru yazmışsın
bencede 1000 -2000 tl den fazla 3000-4000 minimum kar diyorum :) bu benim görüşüm tabi ne olduğunuda bu işin içinde olanlar bilir
onu bunu bilmemde astra için fiyat sormaya gittiğimizde adam 500 tl kazanıyoruz diye yemin etmişti ve dosyaları açıp göstermişti.. Bayi 0'dan para kazanmazki.. servisten kazanır.. öyle olmasaydı arabayı parça parça satmak 0 fiyatına eşit olurdu
Tahmınlerınız güzel ama öyle değil
Artık servis açma imtiyazı plazaların tekelinde değil. Şartları sağlayan açabiliyor. Yani plazalar para kazanmak durumunda. Ancak ben de otomotiv sektöründe, rekabetten ve arabanın artık lüks tüketim olmamasından dolayı karların düştüğünü gözlemliyorum. Üreticilerin dahi çok düşük karlarla, yeter ki satılsın diye fiyatlarını aşağıda tutmak zorunda kaldıkları bir dönemdeyiz. Yedek parçada ki gelire bakılıyor artık. Bir örnek vereyim; sele girmiş ve perte çıkmış bir hyundai i30 un sadece elektronik aksam ve motor bölümü parçaları için servisin çıkardığı fiyat 45 bin tl idi. Bu dizel aracın sıfırı 38 bin civarı idi o dönem.
Elektrikli araçları piyasaya girmesiyle büyük bir değişim yaşayacak bu sektör. Değişim de tahriş yapar.
quote:
Orijinalden alıntı: WpTürkiye
Bayi aracı size aldığı fiyata sıfır karla verse bile yinede para kazanır, çünkü sattıkları araç başına belli bir tutar alıyorlar ithalatçı firmadan, yani bir şekilde kaznıyorlar ve kazanmalarıda lazım, bir sürü sermaye yatırıyorlar, istihdam sağlıyorlar, vergi ödüyorlar bırakında adamlar kazansın :)
Mesela benim arkadaşın çalıştığı vw plazanın yılsonu hedefine 15 araç kalmış dün beni aradı abi geliş fiyatına veriyoruz araçları eş dost tanıdık varsa kaçırmasın dedi, hayırdır geliş fiyatına araçmı verilir dedim, abi hedefi tutturursak doğuştan 10 tane bonus araç kazanacağız dedi :) adamlar alış fiyatına verip hedef tutturuyorlar ve ithalatçıdan bedava araç kazanıyorlar hemde öyle 3-5 tane değil. Bonus araçları satıp diğer araçlardan kazanamadığı parayı fazlasıyla çıkarıyordur adamlar.
Ben olsam o 15 aracı eş dost akraba ların üzerine anlaşmalı satış yapar 10 bonus aracı kaçırmazdım ne olucak maliyeti,adamlar 1-2 milyon ytl lik teminat gönderiyor ise 15 arac maksimum 150bın ylt asgarı 60bın ytl arası tutardan 2 milyon ytl eder en fazla parada çıkmasa dahi 'teminat mektpnu bıraksa ki' ,bu ihtimal ,o sermayeyi de cıkarır bu adamlar ,işte ozaman gerçekten geliş fiatın altına çekerler rakamları ve bizlerde yukarda kendisinden vw nın zarar etıgını dusunen arkadas gıbı dusunuruz bonus araclarıda dızerdım kapının onune :)
eş dost akraba ların üzerine anlaşmalı satış yapar 10 bonus aracı kaçırmazdım ne olucak maliyeti,bayıı 1-2 milyon ytl lik teminat gönderiyor ise 15 arac maksimum 150bın ylt asgarı 60bın ytl arası tutardan 2 milyon ytl eder en fazla parada çıkmasa dahi 'teminat mektpnu bıraksa ki' ,bu ihtimal ,o sermayeyi de cıkarır bayıı ,işte ozaman gerçekten geliş fiatın altına çekerler rakamları ve bizlerde yukarda kendisinden vw nın zarar etıgını dusunen arkadas gıbı dusunuruz bonus araclarıda dızerdım kapının onune :)
bir arkadaşım wv de showroom müdür yardımcısı bazen 100 lira karla satıyoruz demişti de hadi canım demiştim ama diğer arkadşların mesajlarını okuyunca kanaat getirdim sıfır arabadan çok çok kaznmıyorlardır arabasına göre değişir tabi