Şimdi Ara

Oto satış plazaları sıfır araçlardan ne kazanıyor? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
48
Cevap
0
Favori
8.983
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bir otomobil bayine şöyle 15-20 dakikalığına değil de 4-5 saatliğine giderseniz olayın iç yüzünü daha iyi anlayabilirsiniz.

    60.000 TL araçtan belki kendilerine 1.200 - 1.800 TL kalıyordur, ancak bu araçlar bakım, servis, kontrol, muayene ve aksesuar için de geri gelecek.

    Sıfır araç alanlar genelde hemen sanayiye veya ustaya ya da yetkisiz özel servise gitmiyor, ben dahi sırf aracımın kilometresini doğru tutmalarından ve YETKİLİ SERVİS BAKIMLI olduğunu kanıtlayabilmemden ötürü garantisi bittiği halde 2 defa daha yetkili servise gittim. 80-100 TL'lik parça ve sarf masrafı olan ve 2 saatte biten bir periyodik bakımın 300-350 TL'ye satılması şirketlerin sattıkları araçların çoğunun ilk sahibinde olduğu sürece kuzu kuzu yetkili servise geri geleceklerini bildiklerinden parayı showroom'dan değil servisten kazanıyor, kaldı ki sigorta şirketleri ile de sıkı anlaşmalar yapıp kaskodan onarım için gelen araçları da 3-5 kat yüksek fiyatlarla tamir ediyorlar.

    Aracımın sağ ön çamurluğunda meydana gelen ve aslında kayda değer bile olmayan sürtme onarımını 780 TL'ye yaptılar, halbuki tanıdığım kaportacıya götürseydim 100-150 TL için elimi bile öperdi ama 60.000 TL'lik araca bu yapılır mı sorusuna sizin kadar ben de aynı cevabı verirdim.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker


    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses
    araç satmak karlı bir iş değildir
    para servisden ve yedek parçadan kazanılır


    Kazanamama ihtimali bence yoktur hemde iyi kazanıyordur bir bayının icinde 5-10araba olsa ortalama 40 bin tl den 400bin eder bundan %5-10kazanmayi niye beklesinki parayı faize koysa risksiz daha fazla kazandırır bence%10-20arasi çok rahat kazaniyordur. Tabi benim yaptıgım hesaba göre ki hesabında geçerli olduğu kanısındayım servise gelince serviste bı sürü çalışan var servis danışmanı var satış danışmanı var bence servisten kazanılan para ancak kıraya ve çalışanların maaşına yeter

    bence en çok servis kazanıyor, 0 km araç satanları bilmem ama ne kadar karpayı koyuduklarını yıl sonu kampanyalına giripte fiyat indirdiklerinde anlıyorum..1 ay evvel arkadaşın pug 406 sını götürdük, 4.000 TL parça fiyatları, 3.000TL işçilik faturası çıkardı..biz sadece ekspertize soktuk. SONUÇ; o listedeki parçalırın hepsini 1200 TL ye aldık 120 TL işçilikle yaptırdık karımız=700 mü desem öyle bir şey..duyrulur..,aynı işlem..bu arada aldığımız araç yedek parçalır da faturalı ve garantili markalı ürünler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bir otomobil bayine şöyle 15-20 dakikalığına değil de 4-5 saatliğine giderseniz olayın iç yüzünü daha iyi anlayabilirsiniz.

    60.000 TL araçtan belki kendilerine 1.200 - 1.800 TL kalıyordur, ancak bu araçlar bakım, servis, kontrol, muayene ve aksesuar için de geri gelecek.

    Sıfır araç alanlar genelde hemen sanayiye veya ustaya ya da yetkisiz özel servise gitmiyor, ben dahi sırf aracımın kilometresini doğru tutmalarından ve YETKİLİ SERVİS BAKIMLI olduğunu kanıtlayabilmemden ötürü garantisi bittiği halde 2 defa daha yetkili servise gittim. 80-100 TL'lik parça ve sarf masrafı olan ve 2 saatte biten bir periyodik bakımın 300-350 TL'ye satılması şirketlerin sattıkları araçların çoğunun ilk sahibinde olduğu sürece kuzu kuzu yetkili servise geri geleceklerini bildiklerinden parayı showroom'dan değil servisten kazanıyor, kaldı ki sigorta şirketleri ile de sıkı anlaşmalar yapıp kaskodan onarım için gelen araçları da 3-5 kat yüksek fiyatlarla tamir ediyorlar.

    Aracımın sağ ön çamurluğunda meydana gelen ve aslında kayda değer bile olmayan sürtme onarımını 780 TL'ye yaptılar, halbuki tanıdığım kaportacıya götürseydim 100-150 TL için elimi bile öperdi ama 60.000 TL'lik araca bu yapılır mı sorusuna sizin kadar ben de aynı cevabı verirdim.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    tabi bir de bu durum var aracınız bebek gibi ise, modellive km düşükse satarken bazı kriterler vardır..servis bakımlı olması gibi..ben babamın oğlu olsa bana ağır bakımını yaptırdım dese inanmam..ama bi servis faturası yetiyor insanın içini rahatlatmaya..adam arabasına özen gösteriyor bakıyor diyorsun..işte bayilerin ki de böyle geleceğe yatırım..0 sattıkları aracın 2-5 yıl garantiye göre kendilerine kuzu kuzu geleceeklerini biliyorlar..en basit örnek periyoduk bakım, yağ + filtre grubu..aynı ürün ve aynı marka dışardan aldım 95 TL ( faturalı, castrol vs bosch vs) serviste 380 TL..




  • çoğunluğun belirttiği üzere plazalar araç satışından değil servis girdisinden para kazanıyorlar.

    Araç satışındaki marjları o kadar düştü ki, belirli periyodlarda Otomobil üreticisi tarafından hedef tutturulması durumunda verilecek ek komisyondan bile indirim yapanlar var..
  • bunlar satıştaki taktiklerdir. beğendiniz aracın kırmızı
    beyaz siyah vs rengi varmı diye sorduğunuzda STOKta var ise
    alabilirsiniz stokta değilse satışçı arkadaş elindeki araca yönlendirir
    aynı şekilde benzinli - dizel yada otomatik - manuel vites
    seçeneklerinde de bu böyledir. Kota olayı çoğu oto firmasında var
    o yüzden seneyi iyi kapatmak yada kotayı tutturmak için az karlı
    yada gelişine araç satışı da mümkündür. o dönemleri iyi kollamak lazım

    ayrıca KAR ilk satışta değil SERVİS - Yedek parça, işçilik - aksesuar ve
    opsiyonel donanım satmakla kazanılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanmustafa06 -- 19 Ağustos 2011; 17:40:27 >
  • Zaten plazaya ödenilen paranın %40-50 si vergi ve tescil gibi devlete ödenen paralar plazanın karı oran olarak düşüktür ama kmse zararına satış yapmaz
  • skoda superb ilk çıktığı sıralarda bayiye gittim üzerinde 85.000 yazıyor son olacağı nedir dedim 84.500 dedi inanın biz bunun üstünden 1.000 tl kazanmıyoruz demişti
  • Kesinlikle kazanıyolardır ancak çok büyük meblalar degil kanımca.Zaten kazanmasalar bu işi yapamazlar çünkü şimdi en kötü araba 2 yıl garantiyle geliyor.Hem satarken kazanmayacak hemde 2 sene kazanmayacak..Yok yaa derler adama
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.