Şimdi Ara

OTOBÜSÇÜLER MEKANI MARKALAR VE MODELLER (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
654
Cevap
1
Favori
167.505
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bilgiler icin teşekkurler
  • mükemmel bi çalışma.
  • ARKADAŞLAR BİLDİGİNİZ GİBİ UZUN YOLCULUKLARDA MERCEDES,MAN VEYA SETRA GİBİ OTOBÜSLERLEDE SEYAHAT YAPILIYOR.BENİM TERCİHİM SETRADIR.NEDEN DİYE SORARSANIZ MERCEDES TRAVEGO RAHAT DEGİL.AMA GÜZEL ARAÇTIR.BU TOPİÇE BAKTIGINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.İYİ GEZİLER
  • tek otobüs delisini kendim zannederdim meğer daha çoook varmış,eskiden otobüs seyretmek için topkapıya(otogar ordayken) giderdim şimdi ise uzun yolda hep otobüs tercih ederim hele körük sesleri yokmu mahveder beni manevra yapan otobüs varsa durur seyrederim yolda ise defalarca sollar yavaşlarım ki oda beni sollasın, koltuğum illa ki 3 numara olacak eğer doluysa ertesi güne bile razıyım cgr dostum muhteşem bir iş yapmışsın yanlız bir iki resim karışmış galiba v6 ve 303(v8) resimleri yanlış yerde gibi birde 0403 94 yılında çıktı ilk sefere koyan firma kayseri ipek ti ve ilk yolcularından biride bendim...teknoloji ilerlesede ben halen 302 nin koltuğunu ve elfreni sesini unutamam, 304 teki fındık motorun arka beşlideki sesi vede 303ün özellikle vites küçültüp gaza yüklendiği andaki sesleri(hele ki tüneldeyse) ve tabii kide benim 4 yaşındaki oğlumun bile dikkatini çekmiş ki onun deyimiyle hııssst-şşşttt hava körüklerinin sesi... enbüyük hayalimdi bir gün otobüs sürmek ama olmadı...sevgiler saygılar...




  • bizim gayserinin otobüsünü nerden buldu Walla koptum fotoyu görünce




  • merhaba abi gerçekten güzel bir çalışma ben 5-6 senedir motorlara ilgim var ve kendime de güveniyorum bilgim var ama sana göre azdır.Şunu merak ettim cep tel yasak abs den dolamı (iç-dış hatlar) cevaplarsan sevinirim
  • Eline Sağlık Çok Güzel Olmuş
  • ben hep şeyi merak etmişimdir
    otobüsçü amcalar hep "v8-v8" diye bahsederler
    bu "v8" dedikelri modle mercedes-benz'in hangi modelidir?
  • Valla ben de tek kendim sanırdım otobüs hastası.Ben kendimi bildim bileli arabalara kamyonlara ve özellikle otobüslere hayranım.herkes beni otobüs hayranlığımla bilir.İlkokul arkadaşlarım bile hala hatırlarlar.Şu yaşamım boyunca en büyük hayalim bir otobüs şirketi kurmaktır.Kendi çapımda kurdum bile:)photoshopla reklam afişi hazırlayıp odama astım.Kendi şirketimin reklamı.Herkes gülüp geçiyo.Tesadüfen bu bölümü yakaladım.Sevgili yüzbaşımız CGR yi kutluyorum.Çok iyi bir fikir.Benim gibi hevesleri olan arkadaşlarla fikir paylaşmak çok sevindirici.
    Ben otobüsü sesinden tanırım arkadaşlar.En hayran olduğum ses Setra s317 HDH dir...Bolu dağı mekanımdır.Gece saat 2 de otobüslerin rotarı cekerek aşağı inmesi,birbirleriyle yarışması en çok mest olduğum şeylerdendir...
    Arkadaşlar bu bölümün kıymetini bilelim.Bölümü büyütmek için herşeyi yapmaya hazırım.




  • saat gecenin 4ü 3 numaradasınız yarı uykulu gözlerle yola bakıyorsunuz,sizden başka herkes uyuyor,radyonun sesi çoook derinlerden geliyor ancak duyabiliyorsunuz fakat çoğu zaman ne çaldığını anlayamıyorsunuz,kaptan sigarasından bir nefes çekiyor,kaptanın solundaki cam 1 cm kadar aralıklı(duman çıksın diye)o sıra muavin nescafe getiriyor kaptana,aralık olan camdan hhşşşşşş şeklinde hafif bir rüzgar sesi giriyor içeri ve birde o muhteşem körüklerin sesi,o sesi hep duymak için sürekli yaylanmasını istiyorsunuz otobüsün,gösterge sanki takılmış gibi hep 90 da,karşıdan tek tük gelen arabaların farları anlık olarak aydınlatıyor içeriyi sonra yine karanlık,kaptanın önündeki panel ışıl ışıl ,yansıması ön cama vuruyor,aklınızdaysa ya geride kalanlar,yada yolculuğun sonunda kavuşacaklarınız var...
  • Selam yüzbaşı . Kutlarım. Hislerini ve otobüs merakını ifade etmekte enfes bir eser yaratmışsın tebrikler. Bu yaşıma rağmen bende hala bitmeyen bu hastalığın gençlerde de süregelmesi beni memnun etti açıkçası.Ben de üniversite yıllarımda doruğa ulaşmıştı bu hastalık.Şimdilerde pek uğraşamıyorum ama iş için her Almanyaya gittiğimde Mercedes müzesini mutlaka geziyorum.Eğer fırsatın olursa tavsiye ederim.1895 te yapılan 24 kişilik bir yanında 6 tane toplam 12 tane kapısı olan otobüsü mutlaka görmelisin. Sonra bu isim (Mercedes) , Karl Benz'in o zamanlar 18 yaşında olan kuzeni Mercedes'ten gelmektedir.Karl Benz aslında kuzenine aşıkmış ve yaptığı arabaya o sebeple onun adını vermiş. Bende Daimler-Chryslerden gelen bir sürü katalog var.Bunları Almanyaya mektup yazıp istemiştim.Onlar da bana bir sürü katalog ve bir de kart göndermişti bundan sonraki bağlantınızı bizim Türk ortağımız Mercedes-Benz Türk'ten yapın...diyerek.Ben de bu kartı Türkiye'deki merkeze gönderip sitem etmiştim, sizden istedim kaale almadınız ama Alman meslektaşlarınızın iş anlayışı nasıl bakın da utanın diyerek.On gün sonra da Türkiye fabrikadan İbrahim Cankat isimli bir beyden aynı kataloglar ve bir de özür mektubu geldi Türkçe olarak. Şimdi ise nette bol bol seyrediyorum otobüslerimi.Ama olmuyor be kardeş. Boluyu sararken içi boş egzosttan çıkan aragazı sesleri,gece ayazında Ankaranın içindeki ışıklarda durup kalkarken sessizliğe huzur katan körük ventillerinden çıkan tıslamalar, 12 metre hortumu olan kornanın uzayıp azalan sesi yok artık.Bunlardı beni sarhoş edenler. Teknoloji geliştikçe 302'nin huzur veren egzoz sesi yok oldu gitti.Artık elektro-pnömatik şanzumanların ve gazladıkça vınlaması artan türbinlerin sesi eskilerin verdiği hazzı vermiyor. Bazen diyorum ki , ulan al bir 302 zaten para da değil artık araba fiyatına, orjinal yaptır Bursa'da, bin keyfince gez. O açılı vites kolu, şanzuman takviyesi,iki kanatlı ön kapı tek kanatlı arka kapı,üstten sütrak klimalı,çift ön camlı ,ikiz-ters silecekler of ulan of.Gelmedi 302 gibisi gelmeyecek de... Kardeş görüşürüz.Kolay Gelsin...




  • üstat 302nin el frenini nasıl unutursun ve tabii ki tavan rafındaki lastiğin sallanma sesini,ayrıca sana yeminle söyleyim zamanım,işim ve yerim müsait olsa alırım 302yi,600sel e binmektense 302yi tercih ederim
    quote:

    Orjinalden alıntı: rampa ustası

    Selam yüzbaşı . Kutlarım. Hislerini ve otobüs merakını ifade etmekte enfes bir eser yaratmışsın tebrikler. Bu yaşıma rağmen bende hala bitmeyen bu hastalığın gençlerde de süregelmesi beni memnun etti açıkçası.Ben de üniversite yıllarımda doruğa ulaşmıştı bu hastalık.Şimdilerde pek uğraşamıyorum ama iş için her Almanyaya gittiğimde Mercedes müzesini mutlaka geziyorum.Eğer fırsatın olursa tavsiye ederim.1895 te yapılan 24 kişilik bir yanında 6 tane toplam 12 tane kapısı olan otobüsü mutlaka görmelisin. Sonra bu isim (Mercedes) , Karl Benz'in o zamanlar 18 yaşında olan kuzeni Mercedes'ten gelmektedir.Karl Benz aslında kuzenine aşıkmış ve yaptığı arabaya o sebeple onun adını vermiş. Bende Daimler-Chryslerden gelen bir sürü katalog var.Bunları Almanyaya mektup yazıp istemiştim.Onlar da bana bir sürü katalog ve bir de kart göndermişti bundan sonraki bağlantınızı bizim Türk ortağımız Mercedes-Benz Türk'ten yapın...diyerek.Ben de bu kartı Türkiye'deki merkeze gönderip sitem etmiştim, sizden istedim kaale almadınız ama Alman meslektaşlarınızın iş anlayışı nasıl bakın da utanın diyerek.On gün sonra da Türkiye fabrikadan İbrahim Cankat isimli bir beyden aynı kataloglar ve bir de özür mektubu geldi Türkçe olarak. Şimdi ise nette bol bol seyrediyorum otobüslerimi.Ama olmuyor be kardeş. Boluyu sararken içi boş egzosttan çıkan aragazı sesleri,gece ayazında Ankaranın içindeki ışıklarda durup kalkarken sessizliğe huzur katan körük ventillerinden çıkan tıslamalar, 12 metre hortumu olan kornanın uzayıp azalan sesi yok artık.Bunlardı beni sarhoş edenler. Teknoloji geliştikçe 302'nin huzur veren egzoz sesi yok oldu gitti.Artık elektro-pnömatik şanzumanların ve gazladıkça vınlaması artan türbinlerin sesi eskilerin verdiği hazzı vermiyor. Bazen diyorum ki , ulan al bir 302 zaten para da değil artık araba fiyatına, orjinal yaptır Bursa'da, bin keyfince gez. O açılı vites kolu, şanzuman takviyesi,iki kanatlı ön kapı tek kanatlı arka kapı,üstten sütrak klimalı,çift ön camlı ,ikiz-ters silecekler of ulan of.Gelmedi 302 gibisi gelmeyecek de... Kardeş görüşürüz.Kolay Gelsin...




  • Onbaşım selamlar. Tabii unutmadım birşeyler de sen kat dedim. 302 nin Karadeniz sahillerindeki uzun köprülerde kafayı kaldıra indire akışı yok 600 selde...Arka beşlinin en sağında yani 43 numarada giderken ayaklarını muavin görmeden buzdolabına uzatabilmek de ... O ince ama olağanüstü rahat koltuklar hangisinde var? Yuvarlak hatlı ve yumuşak direksiyon simidi kaplamasız ,tabii kemik rengi olurdu. Torpidonun kendine has kokusu ne hoşuma giderdi. Mola yerlerinde rölantide çalışmaya bırakılan motoru dinlemek için açık arka kapağın önünde beklemekten yemek yemezdim. Ön camı yıkayan yıkamacı silecekleri öne doğru açıp camın üstündeki 8 tane hava kanalına kadar sabunlarken ben fırça değmedik yer kalmasın usta diye içimden seslerdim. Of ulan of yok kardeşim işte yok. "Rahatınızı düşündük 43 koltuğu 39 a düşürdük" yazısı da yok artık arka camlarında o mağrur ve yakışıklı 302 lerin... Kendine yakışan bir şekilde vazifesini yaptı ve layık olduğu gibi hatıralarımızda en müstesna yeri tutmak suretiyle tarihin en muhteşem tahtında yerini aldı asil dostumuz...




  • Benden de elinize,kolunuza sağlık Hocam..!Yorumlarıylada,benide eskilere götürüp anlatmak istediğim duygularıda dile getiren arkadaşlarda sağolsun..Hele en araka koltukta oturup o motorun sesini dinlemek bana şahsen ninni gibi gelirdi bindiğim zamanlar(körük sesleride ayrı bir zevk)..Birde arakadaşın dediği gibi ,302s lerin galiba. el firenlerini durdukları zaman aşağı yukarı kaldırıp indirip,çalar saat gibi kurarlardı..Yanılmıyorsam birde vites topuzunun yanında el takviyesi vardı..Geçenlerde uzun zamandır gitmedim otobüsle yaklaşık 800 km,lik yola gittim.. Yeni Travego ile hemde şöför arkası,tesdüf yanımdada kimse yoktu.Yüksektende bakınca ön konsol olduğu gibi görünüyordu,hızlanması sanki şöför aracı taksi gibi kullanıyordu..bazen hız sabitleyip öyle devam ediyordu,insan izledikçe o muhteşem aracı kullanısı geliyor..nediyelim onlarda Allah kolaylık versin..TEKRAR KOLAY GELSİN...




  • rampa ustası, hakikaten o ince koltukların rahatlığı hiçbirinde yok,o günden buyana sadece 304 yaklaşabildi o koltukların konforuna, ama yakalayamadı tabi kenardaki ayağını kaloriferin üstüne koyup öbür dizinide ön koltuğun yumuşak arkalığına dayadığın zaman mükemmel bir uyku çekilirdi, tabi ki koltuk kenarındaki metal kolu kaldırmak suretiyle koltuğu yatırdıktan sonra... o zamanlar sigarada içilirdi be otobüslerde ,sular şişede gelir servis memuru olmadığı için muavinler hizmet ederdi sürekli uykulu ve asık bir suratla,yedek şöför arka beşliyle camlar arasında uyurdu sabaha karşı anadolu ajansının haberlerinden sonra trt ankara radyosu sanatçılarından çeşitli yörelerimizden derlenmiş türküler dinlerdik; aaah ah türkü dinlemem genelde ama otobüste güzel olurdu be... 302 yazısının altındaki otomarsan yazısı bana içten içe gurur verirdi,şimdiki gibi havalı körükler yoktu, amortisör niyetine makas tabir edilen yaprak yaylar vardı, sadece öne ve arkaya yaylanırdı bense şöförün grammer koltuğuna kıskançlıkla bakardım,start düğmesine basıp çalıştırmak büyük hayaldi benim için,en çokta şöförün 2 ile kalkıp 3.vitese attığında gaza yüklenmesiyle çıkan o acı sese hastaydım o ses 4 ve 5. viteslerde çıkmazdı,ön camlar çift ve küçük olduğu için hızı olduğundan fazla gösterirdi, sollama yaptığında zafer kazanmış edasıyla geçtiğimiz arabaya bakardım ,bolu dağına geldiğinde sağa çekip ara gazı vere vere vites küçültmesine bayılırdım,ama genede v6 dan iyi çıkardı boluyu,ön camların üstünde o 8 havalandırma ızgarasının altında 15-20 cm lik bir bölüm mavi-yeşil arası bir renk olurdu ve iç taraftaysa katlanan yeşil mika güneşlikler vardı falanda falan işte yaa 20-25 sene geriye gittim sanki hep senin yüzünden rampa ustası
    quote:

    Orjinalden alıntı: rampa ustası

    Onbaşım selamlar. Tabii unutmadım birşeyler de sen kat dedim. 302 nin Karadeniz sahillerindeki uzun köprülerde kafayı kaldıra indire akışı yok 600 selde...Arka beşlinin en sağında yani 43 numarada giderken ayaklarını muavin görmeden buzdolabına uzatabilmek de ... O ince ama olağanüstü rahat koltuklar hangisinde var? Yuvarlak hatlı ve yumuşak direksiyon simidi kaplamasız ,tabii kemik rengi olurdu. Torpidonun kendine has kokusu ne hoşuma giderdi. Mola yerlerinde rölantide çalışmaya bırakılan motoru dinlemek için açık arka kapağın önünde beklemekten yemek yemezdim. Ön camı yıkayan yıkamacı silecekleri öne doğru açıp camın üstündeki 8 tane hava kanalına kadar sabunlarken ben fırça değmedik yer kalmasın usta diye içimden seslerdim. Of ulan of yok kardeşim işte yok. "Rahatınızı düşündük 43 koltuğu 39 a düşürdük" yazısı da yok artık arka camlarında o mağrur ve yakışıklı 302 lerin... Kendine yakışan bir şekilde vazifesini yaptı ve layık olduğu gibi hatıralarımızda en müstesna yeri tutmak suretiyle tarihin en muhteşem tahtında yerini aldı asil dostumuz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emerald Dolphin -- 14 Aralık 2006; 16:37:51 >




  • Harika bir çalışma...
  • güzel bi paylaşım teşekkür ederiz
  • maddi yönünü bilmem ama çok yorucu ve zahmetlidir be dostum hele çoluk çocuk varsa...
    quote:

    Orjinalden alıntı: gokceada

    otobüs şöförü olmak istiyorum .maddi açıdan iyi midir?biliyormusunuz acaba?emeğinize sağlık çok güzel hazırlamışısnız
  • eger ekmek parani kazanmak icin soför olmak istiyorsan,yap.
    Ama meraktan otobüssoförü olmak istiyorsan,tavsiye etmem.
    sorumlulugu ve stresi oldukca büyük olan bir meslek.
    uyku sorunun yoksa,3-4 saat uykuyla 10 saat direksiyon sallayabilirsen
    kafa olarak 100de yüz hazirsan, bu meslek tam sana göre.

    bende bir otobüs delisiyim,ama otobüs sürmekten hic zevk almiyorum.
    Merakimdan bu ise girdim ama, gercekten para kazanmak icin bu isi yapiyorum.
    Almayada 4 seneden beri bu isi yapiyorum ( sehir ici ),ama burda bile bu is cok zor.
    4,5 saat araliksiz ilk molaya kadar non stop otobüs kullaniyorum. yani wc ye gitmeye bile zamaniniz yok.
    biliyorum,istanbul basta olmak üzere bu is daha da zor.Alla yardimcilari olsun.

    tüm kaptanlara hayirli yolculuklar
  • ama 0403 kullanmak çok eğlenceli ve zevkli
    ve süper
    havalı
    havasız 0403 asla düşünülemez
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.